Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 20:20

Mooi topic Flew. +:)+

Sterkte kvulden, klinkt erg pijnlijk..... :(:)


Brittjuh97

Berichten: 964
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Obdam

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 21:03

na een tijd van stilte moet ik mezelf er weer toe zetten om vaker alles even door te lezen := jullie gaan ook zo snel !!

Hebben jullie ook last van droog land? wij blijven maar water geven..
Onze bak was perfect, maar door de droogte is de onderlaag kapot gereden.. zie dat maar op te lossen.
Gelukkig is de man van mn zus erg lief om even met de shovel langs te komen van de week dus ik ga de bak maar even onder water zetten _O- wat ook binnen 1 dag weer weg is... _/-\o_

carika
Berichten: 1582
Geregistreerd: 02-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 21:39

Brittjuh97 schreef:
na een tijd van stilte moet ik mezelf er weer toe zetten om vaker alles even door te lezen := jullie gaan ook zo snel !!

Hebben jullie ook last van droog land? wij blijven maar water geven..
Onze bak was perfect, maar door de droogte is de onderlaag kapot gereden.. zie dat maar op te lossen.
Gelukkig is de man van mn zus erg lief om even met de shovel langs te komen van de week dus ik ga de bak maar even onder water zetten _O- wat ook binnen 1 dag weer weg is... _/-\o_

Hier is het ook erg droog. De waterpomp doet het gelukkig weer. Wat ga je doen met de shovel?

Brittjuh97

Berichten: 964
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Obdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 22:19

carika schreef:
Brittjuh97 schreef:
na een tijd van stilte moet ik mezelf er weer toe zetten om vaker alles even door te lezen := jullie gaan ook zo snel !!

Hebben jullie ook last van droog land? wij blijven maar water geven..
Onze bak was perfect, maar door de droogte is de onderlaag kapot gereden.. zie dat maar op te lossen.
Gelukkig is de man van mn zus erg lief om even met de shovel langs te komen van de week dus ik ga de bak maar even onder water zetten _O- wat ook binnen 1 dag weer weg is... _/-\o_

Hier is het ook erg droog. De waterpomp doet het gelukkig weer. Wat ga je doen met de shovel?

de bak weer aanrijden, hij is nu erg los waardoor dus de onderlaag ook los is en zodra die weer mooi in elkaar zit dan word de rest ook weer beter :D ( Hopen we dan )

palousa_boy

Berichten: 10421
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 22:26

Droogte? Nee hier staan gewoon de plassen nog op de wei ;) komende week is beter zeggen ze, iedereen is meteen aan het maaien :D

je leven is meer waard met een bretons trekpaard! :D

palousa_boy @ [HTT] Ons project in Frankrijk

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 07:29

Hier ook woestijntoestanden.

wilma84
Berichten: 400
Geregistreerd: 18-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 07:59

Citaat:
Vliegen zitten hier ook veel te veel, ik heb nu maar de fly buster besteld, erg duur maar zou wel goed werken zei een collega
Ik heb tuindeuren die veel openstaan en de ( lelijke) kralengordijnen zijn ook ontzettend prijzig en dan moet ik er al 2. Hordeuren gaat niet en die kattenstaartgordijnen zijn goedkoper maar daar gaat de honden in hangen


LynnNikita: bij de Action kun je magneethorren kopen voor 4 euro. Daar kunnen huisdieren (en jullie zelf natuurlijk) gewoon doorheen lopen en dan sluiten ze weer door de magneetjes. Kwaliteit is niet super, maar het werkt wel! Wij hebben er altijd een paar in voorraad.

Yontheke

Berichten: 4434
Geregistreerd: 14-12-09
Woonplaats: Retie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 08:19

Hier ook woestijntoestanden. Gisteren kwam er iemand bij mij in de bak rijden, ik werd zowat gezandstraald door al het opvliegende zand.

processierupsen hebben wij ook op 2 eiken naast het land, dus bomen die eigenlijk niet officieel van ons zijn maar omdat ze niet naast een druk bezet wandelpad staan, wil de gemeente er niets aan doen.

Wij branden ze er dan maar gewoon zelf uit :+

“To the people who look at the stars and wish."
"To the stars who listen and the dreams that are answered.”

ClaudiaHS

Berichten: 8056
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 08:50

Wij hebben gisteren klein buitje gehad dus de ergste stof is weg.
Ik zet de paarden wekelijks om van wei (heb 5 aparte weitjes) zodra ze van een wei af komen gaat de sproeier er op.
Maar tegen die droogte is bijna niet op te sproeien haha.
De wei die 2 weken geleden gesproeid is hangt er maar zielig bij.

DoubleVv
Berichten: 412
Geregistreerd: 15-12-08
Woonplaats: Maaseik,Limburg

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 08:57

Hier ook één en al droogte. Gaan de weides ook bewateren.

Ik zie de laatste tijd veel over zout therapie voorbij komen. Wat vinden jullie hiervan of al enige ervaringen mee.?

Different is Beautiful

Karin_deB

Berichten: 8242
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 09:00

Hier ook droog en amper tegenop te sproeien.
Maar hopelijk regent het vandaag ff flink.

I love you to the moon and back

belle_boef

Berichten: 10729
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 09:02

Hier genoeg regen eraf om er weer groei in te krijgen. Gras was hier nig niet dor aan het worden.

Wat is zouttherapie?

Lynn_Nikita

Berichten: 25452
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 09:15

wilma84 schreef:
Citaat:
Vliegen zitten hier ook veel te veel, ik heb nu maar de fly buster besteld, erg duur maar zou wel goed werken zei een collega
Ik heb tuindeuren die veel openstaan en de ( lelijke) kralengordijnen zijn ook ontzettend prijzig en dan moet ik er al 2. Hordeuren gaat niet en die kattenstaartgordijnen zijn goedkoper maar daar gaat de honden in hangen


LynnNikita: bij de Action kun je magneethorren kopen voor 4 euro. Daar kunnen huisdieren (en jullie zelf natuurlijk) gewoon doorheen lopen en dan sluiten ze weer door de magneetjes. Kwaliteit is niet super, maar het werkt wel! Wij hebben er altijd een paar in voorraad.



die heb ik gehad maar die sluiten bij ons amper, blijven openstaan ipv tegen elkaar te klikken tenzij je het met de hand tegen elkaar aan klikt en na 2 weken laten die al los aan de bovenkant, dan scheurt de stof los als de honden erdoorheen rennen. helaas nu al 3 keer geprobeerd afgelopen maandZe zijn niet duur, ik meen 2.49 zelfs of ik heb ze in de aanbieding gekocht, had 4 verpakkingen meegenomen, heb er nog 1 over

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 09:18

Dan gaan ze er wel heel snel doorheen.

Idd heel droog. Zometeen toch de bak maar sproeien.

www.immetjeshoeve.com
*Mennen*Centered Riding*Equine Bodywork*

wilma84
Berichten: 400
Geregistreerd: 18-04-08

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 09:41

Wij plakken de bovenste 10 cm aan elkaar met Ductape. Dan sluiten ze beter.

Karin_deB

Berichten: 8242
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 10:44

Ik heb net mn enorm narrige shet gelongeerd.
Je zou het niet geloven als je dit koppie ziet :D
Afbeelding

Moeten wel echt gaan opletten want ze dijt uit :oo
Ze krijgt wat minder beweging door mijn zwangerschap en mn zusje heeft een aanrijding gehad.
Niet heel handig in dit seizoen :=

I love you to the moon and back

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 11:17

Wat naar van je zus, beterschap. En in combi met een zwangerschap wel lastig als je wat extra handen mist.

Ik hoop al weken op wat regen, maar vandaag toch liever niet. Marloes heeft haar eerste schoolreisje. Hopelijk houden ze het een beetje droog.


Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 11:37

Kim en Diva staan inmiddels ook een weekje op het gras, zeker Kim lijkt wel 10 maanden drachtig :x
Het is hier ook wat te droog voor het mooie, we kunnen wel een flinke bui gebruiken maar buienradar zegt dat het de komende 2 weken droog blijft.

Britta31

Berichten: 13127
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 11:49

Ik hoop niet dat de buurt boeren gaan sproeien.De gezamelijke put zit voor ons huis en het loonbedrijf zet er altijd een pomp neer die denk ik wel 60 jaar oud is.Diesel,zwarte rookwolken en dampen als de pomp weer opstart en het niet geluids arme gepuf en gebonk van de motor.En dat als het heel droog is dag en nacht.Je went er wel aan.Als de pomp stil is heb je zoiets van wat mis ik toch.Ach ja,dat hoort bij het buitengebied.

Britta, OUWE TAAIE.Mijn kerstmutsje.Old but still going samen met onze knuffelruin Nappie.Britt, ik mis je.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 12:02

Achter onze paddock staat een huis wat op dit moment gesloopt wordt. De aannemer heeft daar een hele grote diesel aggregaat staan. Afgelopen weekend stond dat ding ook de hele tijd aan. Dat geluid vind ik niet zo'n ramp. Maar die gore dieseldampen de hele tijd, gatverdamme. Vieze zwarte dampen eruit. En waarvoor? In het weekend hoef dat ding toch niet te blijven draaien denk ik dan? De hele week draait dat ding al non stop. Waarom dan ook nog in het weekend?
Ik heb longproblemen en had er echt last van. En de paarden staan ook continue in de dieseldampen...
Misschien ben ik dan maar een zeikerd, maar het is gewoon niet nodig in mijn ogen om dat ding dag en nacht te laten draaien. En in het weekend. Want hij stinkt echt. En staat op korte afstand van de paddock.

Britta31

Berichten: 13127
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 12:10

Inderdaad niet voor een sloop.Bij ons kan het niet anders.Je kan het niet maken om te klagen.Doen we ook niet hoor.

Britta, OUWE TAAIE.Mijn kerstmutsje.Old but still going samen met onze knuffelruin Nappie.Britt, ik mis je.

Brittjuh97

Berichten: 964
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Obdam

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 17:44

Karin_deB Ah beterschap voor je zusje, ik zit in een soort gelijke situatie.. Mijn zus is dus zwanger en nu moet ik eigenlijk 2 paarden doen.. waar ik dus de tijd niet voor heb! gelukkig 2 lieve bijrijders die mij nu een beetje helpen.

Hier weer een beetje regen gehad! maar nog niet genoeg.. het land is bijna kaal gevreten en anders moet ik een nood landje maken :( wij hebben 2 stukken land en daarvan krijgen ze steeds een klein stukje, eerst het ene landje totdat die kaal is en dan het andere landje.. maar de een is nu bijna kaal en de ander is nog niet voldoende aan gegroeid.. en moeders zou het niet tof vinden al ga ik stiekem een nood landje maken.

Karin_deB

Berichten: 8242
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 19:52

Gelukkig heb ik een bijrijdster voor mn d-pony en die longeert de shet ook wel eens als ik het vraag :)
Lastige is dat de shet ook onder draadjes doorgaat, dus ze snoept regelmatig in de andere wei ondanks graasmasker haha.

Vandaag dag 1 van puinruimen.
Before:
Afbeelding
Afbeelding

Na vandaag:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En dan te bedenken dat ik dat zelf met de hand wilde gaan doen :D

I love you to the moon and back

Mer1980

Berichten: 18823
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 20:45

Pffffff al die stenen met de hand sjouwen was niet best geweest voor je rug ;) maar jullie zijn lekker bezig :D

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

kristelhans

Berichten: 2868
Geregistreerd: 30-09-08
Woonplaats: Vechtdal

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 15:11

Das een beste klus met de hand! Ben benieuwd hoe het er straks uitziet!

Hier morgen een bijrijder ter kennismaking op bezoek, spannend! Klinkt heel leuk. En we gaan verbouwen en ik ben aan het kijken naar van die tijdelijke woon-units, denk dat het wel een half jaartje gaat duren want er gaat veel gebeuren (uit/aanbouwen en aanpassen in huis) en met een dreumes willen we daar niet middenin wonen, kan ook niet want alles moet leeg op een gegeven moment. Heb nu wel wat gevonden online maar is hier iemand met ervaring m.b.t. woonunits? :D

Beer en co


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot, Noor17, YandexBot en 74 bezoekers