Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 03:05

Chasey schreef:
Anke hoeveel pony’s had je en hoeveel zijn er nu weg?


Het waren er 20, 3 veulens geboren.
Dus 23.
Nu 7 verhuisd. Dus 16. Nog 1 veulen op komst, 17.

Nu 7 verkocht
Dan 17 nog over
Streven is 10.
Dus op de helft vd verkoop.

www.immetjeshoeve.com
*Mennen*Centered Riding*Equine Bodywork*


Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 03:06

Ik moe....zij slaapt lekker
Afbeelding

www.immetjeshoeve.com
*Mennen*Centered Riding*Equine Bodywork*

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 05:25

Nog geen veulen...

www.immetjeshoeve.com
*Mennen*Centered Riding*Equine Bodywork*

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 06:58

Anke schreef:
Ja gek he....niet af te lijden waarvan. Onkruid ofzo die dit veroorzaakt.
Ook mest iets zachter?


Is dit als reactie op de stijfheid en zere voetjes?

Antheman

Berichten: 11829
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: bij de plas

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 07:27

Fabster schreef:
Zijn er meer paarden die stijf lopen? Gevoelige voeten? Ik heb er nu 2. Ik dacht eerst hoefbevangen (maar ik zou dan echt niet weten waarvan), maar heb net contact met een vriendin endie van haar heeft t ook. En ze hoort het veel in de omgeving (ze is da-assistent). Ben dus even nieuwsgierig of er meer mensen zijn met paarden met soortgelijke klachten. Voeten zijn niet warm, geen koorts.

Ik zie t wel vaker, ik ben toch bang dat t door teveel gras ( fructaan) komt.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 07:40

Antheman schreef:
Fabster schreef:
Zijn er meer paarden die stijf lopen? Gevoelige voeten? Ik heb er nu 2. Ik dacht eerst hoefbevangen (maar ik zou dan echt niet weten waarvan), maar heb net contact met een vriendin endie van haar heeft t ook. En ze hoort het veel in de omgeving (ze is da-assistent). Ben dus even nieuwsgierig of er meer mensen zijn met paarden met soortgelijke klachten. Voeten zijn niet warm, geen koorts.

Ik zie t wel vaker, ik ben toch bang dat t door teveel gras ( fructaan) komt.

Dat kan echt niet. Ze staan niet op het gras en ik ben volledig ingericht op IR en PPID paarden met hooi en voer. Dat laat ik ook testen. Dus er is echt iets anders aan de hand.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 07:47

Ik heb geen idee. Misschien een vitamine gebrek? Insectenbeten? Ik noem maar wat hoor.
Lastig! En raar dat ze het beide hebben.
Laatst bijgewerkt door Chasey op 25-05-18 07:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 07:48

Anke schreef:
Chasey schreef:
Anke hoeveel pony’s had je en hoeveel zijn er nu weg?


Het waren er 20, 3 veulens geboren.
Dus 23.
Nu 7 verhuisd. Dus 16. Nog 1 veulen op komst, 17.

Nu 7 verkocht
Dan 17 nog over
Streven is 10.
Dus op de helft vd verkoop.


10 is een mooi aantal om over te houden.

Karin_deB

Berichten: 8220
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 08:32

Ze kunnen ook hoefbevangen raken van trauma aan hun voet, al is dat met name in de winter op bevroren grond etc.

I love you to the moon and back

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 08:47

Ja, 1 van de paarden had heel veel steentjes in zijn hoeven, omdat ze hier de puinpaden hebben ‘opgeknapt’. Maar de ander komt verder niet buiten. De voeten zijn niet warm ofzo. Ik heb ze bekapt enzag ook niks geks. Krijgen geen medicijnen. Mss inderdaad een onkruid wat zecergens vandaan hebben gevist. Beau vreet ook wel eens van de berk. Ze krijgen vit E bij, want daar was een tekort van (getest), omdat ze niet op t gras staan. Het enige wat ik nog kan bedenken, is het lijnzaad. Dat is voedingsrijk. Maar niet suikerrijk.

Beau gaat vandaag alweer beter. Maar is me eerder opgevallen dat hij ‘s avonds beroerd loopt en overdag niet. Dus heb me wat af laten leiden. Barney’s hoeven krab ik nu 3 x per dag uit. Dat lijkt t ook beter te doen.

Afijn, de smid komt ergens binnenkort (als ik ergens tussendoor gepropt kan worden) en de osteo komt donderdag. Die kan dan eens kijken naar spierwerk etc. Bij de DA heb ik weinig hoop. Krijg ikeen pijnstiller en een hoge rekening. Dus die laat ik nog even zitten.

DoubleVv
Berichten: 412
Geregistreerd: 15-12-08
Woonplaats: Maaseik,Limburg

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 09:10

Wauw dat zijn heel wat paarden.. Ik vind 4 grote genoeg qua werk en 3 die er gereden worden. Ik heb zojuist weer de dierenarts hier gehad voor een hoestend paard zonder slijmen. Moet nu een maand hooi nat maken en schavelingen hij vermoed allergie doordat het niet in de keel zat.. ze moet binnen de maand van de zwaardere ademhaling af zijn anders naar de kliniek.. heeft iemand tips dat Ik nog kan doen misschien iets met kruiden of olie om te ondersteunen.. dank je wel

Different is Beautiful

Niwla

Berichten: 4111
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: Ede(rveen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 09:22

Ik vind een grote en een shet al zat. :D

Mijn shet stond van de week ineens in de berggeit stand, ik was ook bang voor HB en heb haar meteen op de paddock gezet. Maar haar hoeven waren niet warm en verder zag ik ook niks verdachts dus ik heb het een dagje aangekeken en het leek gelukkig vals alarm.

Al·win; (m) - Edele Vriend - 09.05.2004 ~ 27.09.2013.

Diesel; Ever thine, ever mine, ever ours.




rover_
Berichten: 1351
Geregistreerd: 27-10-09

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 10:06

Fijn dat zo goed loopt met de verkoop Anke!

Wat bedoel je met schavelingen Double? Staat het paard veel in een paddock? Zou in dat geval zorgen dat het daar niet te stoffig is (sproeien).

Flew

Berichten: 19853
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Op Zanzibar.

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 10:09

Schavelingen zijn houtsnippers denk ik?

Ik ben sinds vannacht weer in het land na een vakantie in China. Paardjes staan er goed bij, vandaag even bijkomen en morgen weer met ze aan de slag.

De kunst is om zo snel te vallen
dat je jezelf voorbij vliegt
en nog net op tijd bent
om jezelf op te vangen.

sas27

Berichten: 588
Geregistreerd: 01-09-05
Woonplaats: Braamt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 10:09

Zijn er hier meer mensen die last hebben van de roze kevertjes die zorgen voor engelingen.
het stikt hier van die beesten en voordat mijn gras eraan gaat ben ik benieuwd met de ervaringen hier wat betreft het uitroeien van deze krengen.

In het bezit van 3 geweldige paarden. Een Belg genaamd Ella, een kruising Tinker genaamd Joël en een shet genaamd Nono.
Geinteresseerd in:
Bitloos rijden, Paddock Paradise, Slowfeeding, Buitenrijden, Fotografie
http://www.bokt.nl/markt/ad/356992/liev ... ger-putten

DoubleVv
Berichten: 412
Geregistreerd: 15-12-08
Woonplaats: Maaseik,Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 10:12

rover_ schreef:
Fijn dat zo goed loopt met de verkoop Anke!

Wat bedoel je met schavelingen Double? Staat het paard veel in een paddock? Zou in dat geval zorgen dat het daar niet te stoffig is (sproeien).


Idd schavelingen zijn houtsnippers of krullen.. de paddock word elke dag gesproeid ook de piste voor te rijden.. ze staan nu grotendeels oppe wei

Different is Beautiful

Djoena
Berichten: 11513
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 10:13

Over bosmaaiers, Wij hebben van de week een bosmaaier (en een kettingzaag, een onkruidverwijderaar, tuingereedschap en een zaagtafel :') ) gekocht bij een tweedehands zaakje;
Manske Mulder
Tranendallaan 16
9678 PB Westerlee (Gn)

Openingstijden:
Dinsdag t/m vrijdag 9.00-17.30
Zaterdag 9.00-17.00

Echt een aanrader! De bosmaaier was maar €10,- ! :j

Anke, ze ligt wel heerlijk te slapen! <3

de rest moet ik vanavond even bijlezen :+

Niwla

Berichten: 4111
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: Ede(rveen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 10:16

sas27 schreef:
Zijn er hier meer mensen die last hebben van de roze kevertjes die zorgen voor engelingen.
het stikt hier van die beesten en voordat mijn gras eraan gaat ben ik benieuwd met de ervaringen hier wat betreft het uitroeien van deze krengen.

Ja hier, toevallig gister gestrooid met Perlka dus ik weet nog niet of het werkt. (En het zou gaan regenen vannacht, maar dat heeft het niet gedaan verdorie.)

Al·win; (m) - Edele Vriend - 09.05.2004 ~ 27.09.2013.

Diesel; Ever thine, ever mine, ever ours.




sas27

Berichten: 588
Geregistreerd: 01-09-05
Woonplaats: Braamt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 10:37

Niwla schreef:
sas27 schreef:
Zijn er hier meer mensen die last hebben van de roze kevertjes die zorgen voor engelingen.
het stikt hier van die beesten en voordat mijn gras eraan gaat ben ik benieuwd met de ervaringen hier wat betreft het uitroeien van deze krengen.

Ja hier, toevallig gister gestrooid met Perlka dus ik weet nog niet of het werkt. (En het zou gaan regenen vannacht, maar dat heeft het niet gedaan verdorie.)



Hmm perlka heb ik wel in de wei gestrooid, misschien dat dat daar werkt maar mijn gazon in de tuin....
Ik durf die niet met perlka te doen.
Pas wel op met perlka he met die zon vandaag verbrand je gras. Anders moet je toch echt sproeien.

In het bezit van 3 geweldige paarden. Een Belg genaamd Ella, een kruising Tinker genaamd Joël en een shet genaamd Nono.
Geinteresseerd in:
Bitloos rijden, Paddock Paradise, Slowfeeding, Buitenrijden, Fotografie
http://www.bokt.nl/markt/ad/356992/liev ... ger-putten

Karin_deB

Berichten: 8220
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 10:49

Flew schreef:
Schavelingen zijn houtsnippers denk ik?

Ik ben sinds vannacht weer in het land na een vakantie in China. Paardjes staan er goed bij, vandaag even bijkomen en morgen weer met ze aan de slag.


China,gaaf!
Hoe was het?

I love you to the moon and back

Antheman

Berichten: 11829
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: bij de plas

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 11:16

Fabster schreef:
Citaat:
Ik zie t wel vaker, ik ben toch bang dat t door teveel gras ( fructaan) komt.

Dat kan echt niet. Ze staan niet op het gras en ik ben volledig ingericht op IR en PPID paarden met hooi en voer. Dat laat ik ook testen. Dus er is echt iets anders aan de hand.

Nee, dan kan dat niet :D

Azmay

Berichten: 17982
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 11:30

Groningen is wel een roteind, kan hier gelukkig vrijwel alles bij de buren lenen.
Het lijkt er op dat ik ook "mijn" wei terug krijg. De boer zei dat hij het waarschijnlijk toch ging kopen en dat we dan wel wat konden regelen. Ben voorzichtig positief :o


Britta31

Berichten: 13065
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 11:52

De zwaluwen zijn ook weer terug in de stal *\o/* Heerlijk dat gekwetter.Alleen is mijn pony al onder gepoept.

Britta, OUWE TAAIE.Mijn kerstmutsje.Old but still going samen met onze knuffelruin Nappie.Britt, ik mis je.

Lynn_Nikita

Berichten: 25421
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 12:25

DoubleVv schreef:
Wauw dat zijn heel wat paarden.. Ik vind 4 grote genoeg qua werk en 3 die er gereden worden. Ik heb zojuist weer de dierenarts hier gehad voor een hoestend paard zonder slijmen. Moet nu een maand hooi nat maken en schavelingen hij vermoed allergie doordat het niet in de keel zat.. ze moet binnen de maand van de zwaardere ademhaling af zijn anders naar de kliniek.. heeft iemand tips dat Ik nog kan doen misschien iets met kruiden of olie om te ondersteunen.. dank je wel


Knoflook en fenegriek en uit het stof houden. Beweging is ook goed

Zapje
Berichten: 706
Geregistreerd: 11-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 12:27

Prachtig veulen!

Dat zou super zijn Azmay *\o/* Duim voor je.

ondergepoepte pony, bekend verschijnsel hier ook :D

Ik ben mijn hoofd aan het breken over de parkeerplaats die we willen maken. Willen er makkelijk de trailer kunnen parkeren, Kun je rond rijden op 12x12 met een trailer (1,5)?

Heftig die hand Chasey! En balen van dat gedoe met de loonwerker. Paddock is wel prachtig!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 bezoekers