Schrikdraad sluiting vraagje

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zidore

Berichten: 5801
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Onder de regenboog

Schrikdraad sluiting vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-18 20:16

Hoi Bokkers,

we doen hier de wei altijd dicht met een handgreep maar we weten nu even niet waar we die moeten laten omdat de ingang open moet blijven zodat ze de paddock/stallen in kunnen.

Hoe ziet bij jou/jullie de sluiting er uit of hoe heb jij dat opgelost. We willen in ieder geval niet zo'n spiraalding hebben ivm slechte ervaring.

We horen graag tips en alvast bedankt!

Sophie_Wind

Berichten: 828
Geregistreerd: 05-03-17
Woonplaats: Limburg

Re: Schrikdraad sluiting vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 20:20

wij doen die dan de andere kant op, met de draad mee terug, en als die dan eindigt dan hangen we hem daar op. Snap je wat ik bedoel?
want om hem gewoon aan die paal te hangen krijg je een lus waar de paarden misschien in kunnen gaan staan.

nynke55
Berichten: 5940
Geregistreerd: 14-03-10

Re: Schrikdraad sluiting vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 20:30

Inderdaad terug leiden langs het draad en daar eventueel een prikpaaltje neerzetten zodat hij strak hangt.

Mossel
Berichten: 11718
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 20:55

Mijn vader heeft op 3 plekken een hele handige “rol” neergehangen Afbeelding
Geen idee uiteraard of dat bij jou mogelijk is. Maar naders inderdaad het draad terug lijden. Toen ik deze sluitingen nig niet had deed ik dat ook en aan het eind van het draad zette ik een ijzeren hoek paal waar ik de greep aan vast deed

prugelpiet

Berichten: 12561
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 20:59

nynke55 schreef:
Inderdaad terug leiden langs het draad en daar eventueel een prikpaaltje neerzetten zodat hij strak hangt.


Zo. Lekker simpel.

Lynn_Nikita

Berichten: 25455
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Schrikdraad sluiting vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 21:05

Ik heb zowel (duur!!) Rol poortdoorgangen en op andere plekken een paaltje op dezelfde afstand dan de doorgang zodat de draad strak teruggespannen kan worden

Zidore

Berichten: 5801
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Onder de regenboog

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-18 21:09

Sophie_Wind schreef:
wij doen die dan de andere kant op, met de draad mee terug, en als die dan eindigt dan hangen we hem daar op. Snap je wat ik bedoel?
want om hem gewoon aan die paal te hangen krijg je een lus waar de paarden misschien in kunnen gaan staan.
dat doen we nu ook en die lus willen we inderdaad voorkomen

Hebben jullie dan een extra isolator op die paal bevestigd of hoe zit dat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 21:11

nynke55 schreef:
Inderdaad terug leiden langs het draad en daar eventueel een prikpaaltje neerzetten zodat hij strak hangt.

Dit werkt inderdaad het beste. Ik heb nu op alle punten die ook open staan elastieken, ook een investering maar het werkt erg fijn. Wij hebben ook van die rollen gehad, hartstikke duur en best wel snel kapot. Hier rolden ze na een paar maanden al niet meer goed op :=
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 03-05-18 21:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Mizora

Berichten: 18094
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Schrikdraad sluiting vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 21:41

Voor nu hebben we op de ene plaats dubbele handgrepen, dan kan je het hele draadje weghalen. Dat is een elastisch koord, dus dat wordt ongeveer de helft korter. Op de andere plaats hebben we gewoon draden die we terug moeten vouwen, maar dat is verre van ideaal. Wat ik uiteindelijk wil is elastisch koord, maar dan over een stuk dat 2-3x de lengte van de opening is wanneer het op spanning staat/de handgreep in het oog hangt. Dus
paal 1- al elastisch dicht draad - paal 2 - al elastisch dicht draad - paal 3 - elastisch draad - handgreep - paal 4.

Op die manier trekt het elastiek het handvat tegen paal 3 als hij losgelaten wordt, zonder dat er een spiraal bij betrokken is.

https://www.schrikdraad.com/gallagher-e ... -50-m.html

Koper

Berichten: 30258
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 00:06

prugelpiet schreef:
nynke55 schreef:
Inderdaad terug leiden langs het draad en daar eventueel een prikpaaltje neerzetten zodat hij strak hangt.


Zo. Lekker simpel.

Ik heb het ook zo. Zo'n metalen paaltje met een krulletje, daar blijven poortgrepen het beste op hangen vind ik. Uiteraard wel grepen met een bocheltje in die haak, niet die rechte dingen.

Elastiek nóóit meer. Ooit eens een veulen in terecht zien komen en dat rotelastiek elastiekt dan mee he. Was geen fijn gezicht.

Zidore

Berichten: 5801
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Onder de regenboog

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-18 11:33

Mizora schreef:
Voor nu hebben we op de ene plaats dubbele handgrepen, dan kan je het hele draadje weghalen. Dat is een elastisch koord, dus dat wordt ongeveer de helft korter. Op de andere plaats hebben we gewoon draden die we terug moeten vouwen, maar dat is verre van ideaal. Wat ik uiteindelijk wil is elastisch koord, maar dan over een stuk dat 2-3x de lengte van de opening is wanneer het op spanning staat/de handgreep in het oog hangt. Dus
paal 1- al elastisch dicht draad - paal 2 - al elastisch dicht draad - paal 3 - elastisch draad - handgreep - paal 4.

Op die manier trekt het elastiek het handvat tegen paal 3 als hij losgelaten wordt, zonder dat er een spiraal bij betrokken is.

https://www.schrikdraad.com/gallagher-e ... -50-m.html


Dankje, ik wist niet dat dit bestond. Lijkt me super, we gaan deze bestellen :j

prugelpiet

Berichten: 12561
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 11:35

Zidore schreef:
Mizora schreef:
Voor nu hebben we op de ene plaats dubbele handgrepen, dan kan je het hele draadje weghalen. Dat is een elastisch koord, dus dat wordt ongeveer de helft korter. Op de andere plaats hebben we gewoon draden die we terug moeten vouwen, maar dat is verre van ideaal. Wat ik uiteindelijk wil is elastisch koord, maar dan over een stuk dat 2-3x de lengte van de opening is wanneer het op spanning staat/de handgreep in het oog hangt. Dus
paal 1- al elastisch dicht draad - paal 2 - al elastisch dicht draad - paal 3 - elastisch draad - handgreep - paal 4.

Op die manier trekt het elastiek het handvat tegen paal 3 als hij losgelaten wordt, zonder dat er een spiraal bij betrokken is.

https://www.schrikdraad.com/gallagher-e ... -50-m.html


Dankje, ik wist niet dat dit bestond. Lijkt me super, we gaan deze bestellen :j


Ik haat elastiek. Als er een paard in vast komt, heb je een heel groot probleem.