Hoeveel contact heb jij met je stalgenoten?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
IJsco_Love

Berichten: 531
Geregistreerd: 16-03-16

Hoeveel contact heb jij met je stalgenoten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-03-18 16:50

Eerst: ik heb geen idee waar dit topic moet. Ik heb dit forum gekozen omdat het woord 'stalling' er staat, maar sorry als het verkeerd is!

Ongeveer vier maanden geleden heb ik mijn pony van stal verhuisd omdat de eigenaar van de vorige stal met pensioen ging. Op zich is het een heel leuke stal: veel weiland waar ze altijd op mogen, goede mogelijkheden voor rijden en vriendelijke mensen. Paardje is echt gelukkig daar en ik ook.

Maar...de eigenaren van de andere paarden zijn echt héél close, ook buiten stal. Het is een kleine stal, totaal 9 eigenaren (inclusief ik). Ze gaan niet alleen bij elkaar op verjaardag, maar regelmatig samen uit eten, samen stappen, samen winkelen...Alle persoonlijke problemen worden gedeeld en het is eigenlijk één grote vriendengroep. Men wil graag dat ik hier aan mee doe, maar mij gaat het echt te ver.

Begrijp mij niet verkeerd, ik ben geen asociaal type dat geen contact wil :+ Ik kan het met iedereen vinden en hou van gezelligheid en op stal samen een koffie drinken. Maar ik heb een jong gezin met vier kinderen (waarvan een tweeling van nog maar anderhalf en twee wat oudere kindjes met hun eigen hobby's waar ze heen gebracht moeten etc), ik werk en heb ook nog een sociaal leven met vrienden die niks met paarden hebben...Ik heb helemaal geen zin/energie/behoefte om buiten stal af te spreken, zeker niet elke week/elke twee weken. Een verjaardag oké, maar sinds de geboorte van de tweeling heb ik geen kroeg meer gezien hoor 8)7 ik slaap dan al lang _O- Maar als ik zeg dat ik liever niet mee ga wordt ik raar aangekeken en daar op aangesproken.

Ik vind iedereen heel aardig hoor, maar ik zie stalgenoten meer als collega's dan als vrienden. Leuk voor als je op stal bent, maar dat is het. Ik kom daar voornamelijk voor mijn paard. Gisteren reed ik net van het erf toen een stalgenoot terug kwam van een buitenrit. Ik zwaaide naar haar en reed verder (moest nog veel doen). Kreeg ik even later op de groepsapp de vraag waarom ik niet was blijven staan om praatje te maken... |o en iedereen viel haar bij...Ik vind het echt niet leuk meer dat er zo een sociale verplichting is...

Ben ik nou zo asociaal dat ik het (toch bijna dagelijkse) contact op stal meer dan genoeg vind? Hoeveel contact hebben jullie met stalgenoten (zowel op stal als daarbuiten)? Ik ben ook oprecht benieuwd naar mensen die sociaal contact buiten de paarden-dingen wel heel belangrijk vinden :)

Ik wil graag op deze stal blijven maar door deze sociale druk denk ik er toch over om de pony weer te verhuizen...
Laatst bijgewerkt door IJsco_Love op 04-03-18 16:55, in het totaal 3 keer bewerkt


IJsco_Love

Berichten: 531
Geregistreerd: 16-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-03-18 17:32

Yvette81 schreef:
Hebben je stalgenoot en kinderen?


Sommigen wel hebben kinderen maar die zijn ouder dan mijn kinderen, pubers en jong volwassen. Maar ook die oudere stalgenoten snappen vaak niet dat ik veel te moe ben voor nog meer dingen en het druk heb :+

Veraaaaah schreef:
Ik denk dat je best kan aangeven dat je 4 kinderen hebt, een druk leven hebt en ook nog tijd voor je gezin wil hebben, denk dat ze daar echt wel respect voor hebben!


Ik heb het nu een paar keer proberen aan te geven en juist daar gaat het mis 8)7 Geeft echt scheve gezichten...ze lijken te begrijpen niet dat ik liever zelf thuis ben dan een oppas te regelen als mijn man ook weg is, en dat ik soms ook gewoon mijn man en mijn vrienden wil zien O:)

Ik ben in vier maanden tijd nu naar twee verjaardagen geweest, één keer mee uit eten en twee keer ergens wat drinken (buiten stal), omdat ik wou aanpassen aan hen, maar eigenlijk heb ik er gewoon geen zin meer in 8)7 het kost me te veel tijd die ik liever anders besteden. Ik vind ze aardig, maar niet zo erg dat ik levenslang vrienden wil worden :Y)

Men weet overigens dat ik kinderen heb want die gaan soms mee naar stal.

IJsco_Love

Berichten: 531
Geregistreerd: 16-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-03-18 17:35

Mandarijn12 schreef:
Zou het gewoon even benoemen, misschien denken ze wel gewoon iets heel anders dan jij denkt :)


Misschien :Y) Heb het wel paar keer aangegeven, maar daar wordt zo raar op gereageerd dat ik dacht: misschien ben ik gewoon asociaal. Laat ik de wijsheid van bokt eens vragen wat anderen normaal vinden hihi :P bedankt voor je reactie :)

IJsco_Love

Berichten: 531
Geregistreerd: 16-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-03-18 17:45

Kahawa schreef:
In mijn beleving hebben paardenliefhebbers door onder andere hun tijdrovende hobby redelijk vaak te weinig tijd om alles te ondernemen wat ze willen, dus overige tijd investeren in stalgenoten die je al vaak spreekt is volgens mij niet de norm.


Volgens mij hebben de meeste stalgenoten ook niet echt veel vrienden die niks met paarden hebben...Het is bij hun echt een manier van leven denk ik, alles draait er om, terwijl het voor mij meer een hobby is? En mijn hobby is dan echt mijn pony, niet mijn Stalgenoten :Y)

senna21 schreef:
Iedereen is anders. Daar moeten zij mogelijk wat aan moeten wennen, maar er staat toch niets in het contract?!



Hihi nee, stalbaas zelf heeft ook niks met al die andere activiteiten. Maar hij heeft zelf geen paarden meer dus hij laat het ons allemaal zelf regelen, werkt prima verder want de paarden dingen gaat uitstekend. :+ misschien moeten ze inderdaad gewoon wennen aan dat ik dat vele contact niet wil etc en veranderd het nog, zo had ik het nog niet echt bekeken. Dank je wel!

IJsco_Love

Berichten: 531
Geregistreerd: 16-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-03-18 17:51

zorro schreef:
Oh ik zal gillend gek worden! Ik heb net als jij een druk leven, zowel privé als zakelijk. Genoeg sociale contacten, dus ik voel me niet echt geroepen om dan met dit soort groepen 'mee te doen'. Ik ga al bewust uit appgroepen enzo, ik heb helemaal geen tijd en zin om dag en nacht met mensen te appen..

Vervelend dat je scheve gezichten krijgt als je het aangeeft. Dan word de stap om er iets van te zeggen alleen maar groter, en de zin om mee te doen juist kleiner.


Ja ik moet wel in de app groep blijven want dat gaat ook vaak over voeren en op de weiland zetten etc. (We doen alles zelf maar in een beurt, dus als ik op de wei zet s ochtends haalt iemand anders ze er af etc).

Bedankt voor de reacties ik voel me nu wat zekerder over deze. :j

IJsco_Love

Berichten: 531
Geregistreerd: 16-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-03-18 17:56

Palmera schreef:
Dus TS, ondanks dat ook ik me niet kan voorstellen dat iemand graag tijd met vier kinderen doorbrengt...


_O- _O- _O- _O- _O-

Spoiler:
Maar mijn kinderen zijn écht heel lief hoor! <3 als ze slapen :z

IJsco_Love

Berichten: 531
Geregistreerd: 16-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-03-18 18:36

joyce B schreef:
Uiteraard wel even vriendelijk gedag zeggen op stal en kort woordje wisselen. Dat is de minste beleefdheidsvorm. Elkaar negeren en geen gedag zeggen vind ik echt onfatsoenlijk.
Maar je hoeft buiten stal echt niet met iedereen activiteiten te ondernemen.


Uiteraard zeg ik gedag :D een praatje maken is altijd gezellig en samen buiten rijden vind ik ook leuk. Ik help altijd wanneer er geklust moet worden en bij grotere klussen helpt zelfs mijn man (hij is wat technischer, haha). Zelfs bij grote klusdag al de kinderen naar mijn schoonouders gebracht zodat manlief kon helpen bij het zware werk. Ik blijf vaak nog even koffie drinken en praatje maken. Het is dus absoluut niet zo dat ik helemaal geen contact wil en mij wil afzonderen :Y) maar ik vind contact alleen op stal wel prima.

Vandaag moest ik vroeg op het weiland zetten dus heb ik niemand gezien maar morgen ga ik het gesprek aan (er staat namelijk al weer een uitnodiging voor a.s. vrijdagavond :') ).

IJsco_Love

Berichten: 531
Geregistreerd: 16-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-03-18 21:54

Nou...Vandaag op stal begon een paar mensen over komende vrijdagavond.
Dus ik dacht aan deze topic en ik vertel gewoon rustig en (volgens mij ) vriendelijk wat ik hier ook al schreef: dat ik best soms mee wil maar gewoon echt weinig tijd heb en dus vrijdag niet mee ga.
Werd ik toch raar aangekeken joh... :') ze bleven ook drammen of het toch niet kon want ik kom al nooit etc. En ik sta toch ook op de stal en daar is dit normaal. Eentje zei zelfs dat ik niet mee wil omdat ik ze niet aardig vind, en ik zei vijf keer dat dat echt niet zo was, maar ze bleef daar mee terug komen. echt irritant. _-:( en dat is geen puber die dat doet hè, maar een volwassen vrouw van 40+...sorry hoor, maar ik snap dat gedrag niet 8)7

Besloten dat ik het nog een maand probeer, maar dat als het niet veranderd ik toch verhuis mijn pony.
8)7

Bedankt voor alle fijne reacties. Voel mij daar wel sterker door. Dat ik niet de enige ben die geen wekelijks contact buiten stal hoeft :Y)
Laatst bijgewerkt door IJsco_Love op 06-03-18 22:09, in het totaal 1 keer bewerkt

IJsco_Love

Berichten: 531
Geregistreerd: 16-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-03-18 22:11

cobiie schreef:
Zonde dat dit de reden is om weg te gaan op stal, hoewel ik het mij wel enigszins voor kan stellen.

Ik sta op een grote stal waar met zijn alle afspreken niet voorkomt, maar met sommige stalgenoten spreek ik wel “privé” af maar zeker niet wekelijks.


Vind het ook jammer want verder leuke stal, dus ik probeer het nog wel even. Maar ze reageren steeds zo raar als ik niet mee wil...dat maakt het er niet gezelliger op vrees ik...Maar we zullen zien! :+ misschien wennen ze aan het idee dat ik niet mee ga en wordt het dan beter +:)+

IJsco_Love

Berichten: 531
Geregistreerd: 16-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-03-18 08:11

Stamper schreef:
Ik snap het wel dat je het aanwilt kijken. Je voelt je dan toch niet meer fijn om naar stal te gaan of je paard. Vind dit ook beetje zelfs met groepsapps.... Bijna iedereen zit er in, maar zelf mag je er niet in.



Wat bedoel je met de groepsapp? O:) daar mag ik in en daar zit ik in hoor :P

IJsco_Love

Berichten: 531
Geregistreerd: 16-03-16

Re: Hoeveel contact heb jij met je stalgenoten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-03-18 18:16

@Tigra: Ja, al een paar keer voorzichtig maar dat leek men niet echt te begrijpen. Daarom had ik het topic hier op Bokt geopend, om te zien hoe jullie hier over denken. Ik dacht: Misschien ben ik raar dat ik er niet op zit te wachten :p

Maar gisteren ben ik er duidelijk in geweest (maar uiteraard wel beleefd)...En dat lijkt me niet in dank te worden afgenomen, helaas... 8)7 Straks ga ik weer heen, ben benieuwd hoe de sfeer is... :+

IJsco_Love

Berichten: 531
Geregistreerd: 16-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-03-18 11:43

Eén andere stalgenoot heeft nu op app aangeven vrijdag ook niet mee te gaan omdat ze druk is, en werd gelijk beschuldigd dat ze partij voor mij zou kiezen... :n Echt heel bijzonder dit....
Terwijl normaal één keer afzeggen nog wel kan en deze vrouw (zolang ik haar ken) altijd meegaat. Maar als je toevallig nu niet kan sta je aan mijn kant....Ik wist niet eens dat ik een kant had :? Wat een nare reacties van mensen die eerst zo leuk waren, zeg :r

Gister zei iedereen op stal wel gewoon gedag en werd het onderwerp vermeden 8)7 vond ik wel best O:)

IJsco_Love

Berichten: 531
Geregistreerd: 16-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-03-18 20:19

Het is ondertussen hele soap 8)7
Vrijdag zijn uiteindelijk drie mensen niet mee gegaan, waarvan twee hebben aangegeven dat ze ook wat minder vaak willen afspreken...nou, hoop gedoe zeg! |o worden ook dingen bijgehaald van voor dat ik op deze stal kwam dus ik bemoei me er niet meer mee...wat een kleutergedrag >;)
Gelukkig laten ze mij nu redelijk buiten de discussie.

Maar gisten de stalbaas kwam nog wel even met mij praten, wat er allemaal aan de hand was en wat mijn rol daar van is. Maar gelukkig hij begrijpt mij. Toch ga ik een andere stal zoeken, dit gedoe vind ik echt niks :n

IJsco_Love

Berichten: 531
Geregistreerd: 16-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-03-18 09:23

Bedankt voor alle reacties. Maar ik kijk niet meer aan hoe het zich ontwikkelt. Ik ben totaal klaar met het. Er worden zulke rare, lelijke dingen nu gezegd door mensen tegen mensen die eerst vrienden waren...echt niet normaal. Het gaat al lang niet meer over de verplichte gezelligheid maar er bleek onder de huid veel meer aan de hand te zijn. Ik krijg de schuld van het aanzetten tot ruzie door mij niet aan te passen aan de gewoontes van de stal, maar inmiddels ben ik er wel achter dat deze escalatie nog weinig met mij te maken had....

Inmiddels andere stal gevonden, niet veel verder dan deze. Stalbaas van nu snapt dat ik gezien de situatie graag weg wil en wil soepel omgaan met de opzeggingstermijn. Ik kan dus per 1 april naar de andere stal. Is denk ik leuke stal, iets groter dan deze maar niet zo heel groot. Veel land, veel buitenritten mogelijk maar ook de bak. Dus we gaan daar met nieuwe moed beginnen. Iemand die mij rondleiding gaf op die stal heeft mij geïnformeerd over de ongeschreven omgangsregeling en dat klinkt veel gezonder. :+ gewoon gezellig, zonder verplichtingen.

@gero_Justine: wat een heftig verhaal %)

IJsco_Love

Berichten: 531
Geregistreerd: 16-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-03-18 22:49

friendly schreef:
Nou als ik die stalhouder was zou ik toch denk ik heel duidelijk aangeven dat je met mensen te maken hebt die je niet kan en mag dwingen en alleen mag vrágen of ze iets wíllen en ook altijd een NEE moet accepteren en als je dat niet kan het niet eens moet vragen. Dat het hier een vrije en fijne plek moet zijn voor mens en dier en als je daar niet aan mee wilt werken het je vrij staat een andere locatie te zoeken.


Dat zou ik denk ik ook hebben maar de eigenaar en zijn vrouw bemoeien zich eigenlijk nooit met de stal...ze verhuren eigenlijk alleen de grond en faciliteit. Ik ben in elk geval blij dat hij soepel omgaat met de opzegging

IJsco_Love

Berichten: 531
Geregistreerd: 16-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-03-18 08:55

Wijslander schreef:
Fijn dat je zo snel een nieuwe stal gevonden hebt TS, wegwezen uit dat wespennest...
!


Wespennest? :?

IJsco_Love

Berichten: 531
Geregistreerd: 16-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-03-18 08:56

Kinke schreef:
wespennest..waarbij je constant uit moet kijken :D


Aaaah, Ik snap het :')
Bedankt
Laatst bijgewerkt door IJsco_Love op 16-03-18 09:02, in het totaal 1 keer bewerkt

IJsco_Love

Berichten: 531
Geregistreerd: 16-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-03-18 09:02

Kinke schreef:
jazeker.
Je hand in een wespennest steken -> je 'bemoeien' met een bepaald onderwerp en dan wellicht zelf in de problemen komen


Bedankt! :j


IJsco_Love

Berichten: 531
Geregistreerd: 16-03-16

Re: Hoeveel contact heb jij met je stalgenoten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-04-18 17:29

Feykn, mijn IJslander, is vandaag verhuisd naar de nieuwe stal *\o/*
Bedankt allemaal voor jullie goede tips 8-) Ik ben erg blij dat ik heb de keuze gemaakt voor nieuwe stal. Bedankt allemaal _/-\o_

IJsco_Love

Berichten: 531
Geregistreerd: 16-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-04-18 08:34

Bedankt allemaal :o

Inmiddels staat Feykn nu twee weken op zijn nieuwe stal. Hij vermaakt zich er prima en heeft al twee dikke vriendjes gemaakt +:)+ Ik ben erg blij met de sfeer op de nieuwe stal! Niet klef en gewoon normaal gezellig. Ze doen maar een keer in 6 maanden iets samen : in kerstvakantie een onderlinge kerstwedstrijd met gourmetten in de kantine en zomervakantie een onderlinge wedstrijd met barbecue. Verder niks, heerlijk, haha. Het zijn voornamelijk recreatieve ruiters dus dat past goed bij mij en Feykn, wij rijden nooit wedstrijd. Dus genoeg buiten rij mensen maar als je alleen op pad wil is dat niet gek vinden ze. En er zijn stalgenooten met kleine kinderen dus dat deel van mijn leven wordt ook beter begrepen haha. Zelfs de hond is welkom mee te gaan dus ik ben gelukkig met de stal! Ik hoop hier nog lang naar mijn zin te hebben :D


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 83 bezoekers