Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 16:58

Thx voor de tips! Ga het dan eens proberen wanneer het wat beter weer is, nu met modderpoten is het geen doen.

Vanaf 1 april begint voor ons het officiële wedstrijdseizoen weer en ik wil 'm graag spik en span de ring in }>


Loes1996

Berichten: 1642
Geregistreerd: 13-04-12
Woonplaats: Gelderland

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 18:06

Hier ook eindelijk de tijd gehad om wat aan der manen te doen.. voorfoto vergeten maar t was net zo’n wild paard hahaha
tijdens: Afbeelding
En na:
Afbeelding

Veel beter <3

Momenteel samenwerken met Hannah van de Doezehoeve (V. Namorai, M. Happiness).

Kimm4

Berichten: 793
Geregistreerd: 19-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 22:38

Vandaag hebben wij de manen van onze nieuwste aanwinst ingekort en uitgedund.

Vorige week zondag na aankomst vanuit Engeland

Afbeelding
(slechte kwaliteit sorry, lekker ver ingezoomd met telefoon :D)

Ennn na vandaag:

Afbeelding

http://www.stalscheerdonk.weebly.com
Welsh mountain pony's
Ter dekking: de super bewegende, zwarte welsh A hengst, Perlhof Gable! (V. Kampioenshengst Powys Shon)

Ayla

Berichten: 6119
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 22:50

Mijn pony staat helaas (nog steeds) op rust dus naast wat grondig poetswerk en af en toe wassen, staat hij er over het algemeen lekker slordig bij.

Gisteren wel voor het eerst zijn manen gesneden ipv geknipt:
Afbeelding

Het is alleen zooo dik -O- Moet het eerdaags nog even uitdunnen d.m.v. trekken.

Kimm4

Berichten: 793
Geregistreerd: 19-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 23:10

Daar heb je een heeeeel handig kammetje voor, die trekt niet en dr manen worden ook niet echt korter maar alleen dunner. Plus het doet geen pijn bij de pony's (& paarden uiteraard)

http://www.stalscheerdonk.weebly.com
Welsh mountain pony's
Ter dekking: de super bewegende, zwarte welsh A hengst, Perlhof Gable! (V. Kampioenshengst Powys Shon)

Jaime_
Berichten: 8050
Geregistreerd: 05-05-07

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 23:12

Hele mooie pony Kimm4! Maar k vind de manen nog steeds een beetje te lang, ik zou ze zelf korter doen, of is dit bewust ivm het ras?

mirriejj

Berichten: 3601
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Roermond

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 23:15

Oh wat is Sjors wit geworden zeg!

Alexandra309
Berichten: 65
Geregistreerd: 24-09-17

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 23:18

Is de Rosewater shampoo van Cowboy Magic ook geschikt om een witte (tenminste, dat hoort ie te zijn) staart te wassen of is de Cowboy Magic Yellow Out shampoo dan toch handiger?

Jaime_
Berichten: 8050
Geregistreerd: 05-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 23:18

Ayla schreef:
Mijn pony staat helaas (nog steeds) op rust dus naast wat grondig poetswerk en af en toe wassen, staat hij er over het algemeen lekker slordig bij.

Gisteren wel voor het eerst zijn manen gesneden ipv geknipt:
[ [url=m/1kmJle.jpg]Afbeelding[/url] ]

Het is alleen zooo dik -O- Moet het eerdaags nog even uitdunnen d.m.v. trekken.

Ik zou het uitdunnen met behulp van een efileerschaar of solocomb, trekken is niet lief voor je pony.


Jaime_
Berichten: 8050
Geregistreerd: 05-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 23:21

Alexandra309 schreef:
Is de Rosewater shampoo van Cowboy Magic ook geschikt om een witte (tenminste, dat hoort ie te zijn) staart te wassen of is de Cowboy Magic Yellow Out shampoo dan toch handiger?

Ja hoor kan prima maar hij heeft niet de kleurpigmenten die de gele kleur neutraliseren dus dan is de yellow out een betere keuze, maar vind de Cowboy Magic shampoo's niet bijzonder geweldig hoor, ze ruiken wel heerlijk maar vind ze niet meer effectief dan goedkope shampoo. Voor een witte staart zou ik dan eerder zilvershampoo nemen. Heb zelf goede ervaringen voor mijn eigen haar met die van Fudge (online verkrijgbaar) en Schwarzkopf https://www.kruidvat.nl/schwarzkopf-ref ... /p/1543851 , die van Kruidvat huismerk vind ik minder effectief.

Kimm4

Berichten: 793
Geregistreerd: 19-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 23:56

Jaime_ schreef:
Hele mooie pony Kimm4! Maar k vind de manen nog steeds een beetje te lang, ik zou ze zelf korter doen, of is dit bewust ivm het ras?



Dit is inderdaad bewust gedaan :) pony wordt ook niet gereden, dus hoeft niet geknot te worden oid.
Manen zien er nu heel mooi uit vind ik, weer heel natuurlijk en niet te lang of geknipt (ze waren eerst recht)


Dit kammetje gebruikt
https://www.glamhorse.nl/a-40989839/acc ... -products/

http://www.stalscheerdonk.weebly.com
Welsh mountain pony's
Ter dekking: de super bewegende, zwarte welsh A hengst, Perlhof Gable! (V. Kampioenshengst Powys Shon)

Jaime_
Berichten: 8050
Geregistreerd: 05-05-07

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 00:15

Oke! Ja ik moet zeggen dat ondanks dat het een lengte is die ik zelf niet snel zou kiezen ik het wel heel goed bij de pony vind passen en het is heel erg mooi gedaan/gelukt, heel natuurlijk. Kunnen veel mensen met paarden met lange(re) manen nog wat van leren :D

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 07:51

Kimm4 schreef:
Jaime_ schreef:
Hele mooie pony Kimm4! Maar k vind de manen nog steeds een beetje te lang, ik zou ze zelf korter doen, of is dit bewust ivm het ras?



Dit is inderdaad bewust gedaan :) pony wordt ook niet gereden, dus hoeft niet geknot te worden oid.
Manen zien er nu heel mooi uit vind ik, weer heel natuurlijk en niet te lang of geknipt (ze waren eerst recht)


Dit kammetje gebruikt
https://www.glamhorse.nl/a-40989839/acc ... -products/

Vind het er juist heel natuurlijk uit zien en heel verzorgt deze lengte!! Had er zelf ook voor gekozen

Goed gedaan!!

[o]

llora
Berichten: 1302
Geregistreerd: 05-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 10:32

Kimm4 schreef:
Jaime_ schreef:
Hele mooie pony Kimm4! Maar k vind de manen nog steeds een beetje te lang, ik zou ze zelf korter doen, of is dit bewust ivm het ras?



Dit is inderdaad bewust gedaan :) pony wordt ook niet gereden, dus hoeft niet geknot te worden oid.
Manen zien er nu heel mooi uit vind ik, weer heel natuurlijk en niet te lang of geknipt (ze waren eerst recht)


Dit kammetje gebruikt
https://www.glamhorse.nl/a-40989839/acc ... -products/



Dit soort kammetje heb ik ook gebruikt om uit te dunnen. Werkt super goed. Onze pony kan er ook niet goed tegen dat we ze trekken. Maar ze waren zo dik.

Ayla

Berichten: 6119
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 10:37

Miranda: klopt, hij is al aardig wit. In de zomer is hij gelukkig weer wat donkerder.

Jaime: mijn pony heeft geen problemen met trekken, hij staat er bij te slapen :) Maar ik zal even kijken naar de hulpmiddelen die jij noemt.

Kim: doel jij op het kammetje hierboven?

wendy1987

Berichten: 6910
Geregistreerd: 29-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 11:02

Wat een nette manen allemaal weer!! Echt, ik kan daar zo van genieten ondanks mijn eigen haarbal manen :')

Vandaag gaat ze door de was straat. Ik zal weer even voor en na foto's maken.. kijken of ze weer echt wit worden! :))

Kimm4

Berichten: 793
Geregistreerd: 19-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 11:42

PanamaD schreef:
Vind het er juist heel natuurlijk uit zien en heel verzorgt deze lengte!! Had er zelf ook voor gekozen

Goed gedaan!!


Dankjewel :)

Wat bedoel je Ayla? Ik had het over het kammetje wat ik in een link had staan.

http://www.stalscheerdonk.weebly.com
Welsh mountain pony's
Ter dekking: de super bewegende, zwarte welsh A hengst, Perlhof Gable! (V. Kampioenshengst Powys Shon)

Ayla

Berichten: 6119
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 14:42

Ik had niet gezien dat jij de link gepost had, maar ik ga er eens naar kijken :j

puttertje

Berichten: 879
Geregistreerd: 21-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 20:26

vandaag even zijn manen los met mennen ..even lekker luchten haha
Afbeelding

Afbeelding

nooit geschoten is ALTIJD mis :)

Amiigo

Berichten: 7310
Geregistreerd: 03-11-07
Woonplaats: NB

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 20:30

Hoe dunnen jullie de manen uit zonder te trekken? En krijgen jullie dan niet van die pieken met vlechten?
Vandaag weer sinds een tijdje gevlochten voor concours maar zelfs met een half trek kammetje had ik flinke knotten :+
Afbeelding

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 20:38

Afbeelding

Vond dat het nog een keer tijd werd om die staart te wassen :P
Is 2x ingezeept, heel goed ingewreven, 5min laten intrekken en uitgespoeld. Enkel met koud water.

SharonIndezz
Berichten: 4693
Geregistreerd: 16-07-10
Woonplaats: 's-Hertogenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 21:53

Amiigo schreef:
Hoe dunnen jullie de manen uit zonder te trekken? En krijgen jullie dan niet van die pieken met vlechten?
Vandaag weer sinds een tijdje gevlochten voor concours maar zelfs met een half trek kammetje had ik flinke knotten :+
[ [url=m/FTYWtF.jpg]Afbeelding[/url] ]



Ik doe dat met een efileer schaar, werkt perfect... komende tijd hoef ik geen manen uit te dunnen bij dat beest van mij, die mist ene heel stuk :( as zaterdag clinic van Katja Gevers, ben benieuwd hoe het er dan uit ziet met zn knotten in :=

Amiigo

Berichten: 7310
Geregistreerd: 03-11-07
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 21:57

SharonIndezz schreef:
Amiigo schreef:
Hoe dunnen jullie de manen uit zonder te trekken? En krijgen jullie dan niet van die pieken met vlechten?
Vandaag weer sinds een tijdje gevlochten voor concours maar zelfs met een half trek kammetje had ik flinke knotten :+
[ [url=m/FTYWtF.jpg]Afbeelding[/url] ]



Ik doe dat met een efileer schaar, werkt perfect... komende tijd hoef ik geen manen uit te dunnen bij dat beest van mij, die mist ene heel stuk :( as zaterdag clinic van Katja Gevers, ben benieuwd hoe het er dan uit ziet met zn knotten in :=

Zet jij hem dan gewoon diagonaal erin? of horizontaal zoals je normaal knipt?
Katja werk ik al een aantal jaar voor en is heel lief hoor, die vergeeft het je wel :P

SharonIndezz
Berichten: 4693
Geregistreerd: 16-07-10
Woonplaats: 's-Hertogenbosch

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 22:03

Oh gelukkig :')

Ik knip hem diagonaal door de manen heen, en dan de onderlaag, niet de bovenkant, want dan snijd ie er plukjes uit...

Amiigo

Berichten: 7310
Geregistreerd: 03-11-07
Woonplaats: NB

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 22:10

Oh dat ga ik eens proberen dan! Heb ook zo'n mesje waarmee je ze af kan snijden maar dan probeert ze net zoals met trekken me ook dood te maken :+


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: JorineV, Patriesje, XXleonieXX en 159 bezoekers