Paard breekt de tent af

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Re: Paard breekt de tent af

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 04:11

waarom denk je dat de paard die stalling te groot en ongezellig vond?
waar bleek dat uit (want je geeft nu je paard menselijke emoties, dus dat is lastig om te achterhalen wat het paardje daar voor gedrag vertoonde waarom hij voor zijn welzijn weg moest).


elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 23:11

AmyPony schreef:
Ik stond inderdaad eerst bij wennekers.

Voor dat geld zelf buiten en binnen zetten..

Funnyhorse liever niet omdat daar maar 1 binnenbak is en daar altijd manegelessen draaien.



is die oude meuk van volgens mij was dat manege de jong (tac kade??) tegen de vlakte gegaan, nog te koop, of inmiddels overgenomen? wellicht is dat iets?

als er iemand inzit die een nieuwe start maakt, kan het zijn dat het nu wel anno 2018 eraan toe gaat?

lol was in mijn kindertijd al een oude meuk (reed ooit met een vriendinnetje mee en het dak lekte dat t een lieve lust was).. en ooit de verkoopfoto's gezien, toen zag het er helemaal niet meer uit

even gekeken via bokt.. mensen die bij de jong stonden, namen soms zomerweide bij Natural meadow


elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 12:45

amypony, er is zat concurentie, maar niet aan de bosrand..

En ik denk dat dat leidend is bij je (dat is je hoofdvoorwaarde.. binnen onder het zadel bereik van de bosrand), plus denk ik dus ook binnenbak?

want langs de aalsmeerderweg, legmeerdijk, hornweg (??) zijn zoveel mensen met zoveel grond en voor zover mij bekend ook best veel weide.. dat er altijd wel manieren zijn om ergens particulier te staan..

alleen je moet daar niet wachten op advertenties, maar zelf actief contacten zoeken en netwerken..
onder aan de dijk in de haarlemmermeer vind je ook nog best veel stalletjes en weides.. alleen dan moet je van de dijk af en gewoon gaan kijken..

denk dat particulier aan huis het antwoord is op je zoektocht in plaats van pensionstal op maneges of manegeachtige bedrijven.. Er willen nu eenmaal honderden mensen daar op die plekken staan en dat gaat altijd ten koste van het land en de ruimte

ik zou gewoon eens zoeken tussen ten pol/oude meer tot aan rijssenhout bij wijze van spreke, zowel op de molenwegen als op de achterliggende weg zoals de aalsmeerderweg (de andere dus, die paralel loopt aan de dijk, vanaf de provinciale naar rijssenhout)..

ben je wel het buitenrijden kwijt, maar waarschijnlijk een stukje prettiger voor je paard.

elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 23:43

AmyPony schreef:
Ik merk dat direct aan haar, ik ken haar het beste. Niemand op bokt kan beweren mijn paard beter te kennen als ikzelf lijkt mij.


een paard heeft gemiddeld even veel weken nodig om zich ergens helemaal lekker te voelen (waar het goed is), als dat ze oud zijn.

met 2 dagen hebben ze eerder juist wat last van hun darmen en zijn ze eerder stil en teruggetrokken.. gewoon omdat ze veel nieuwe indrukken krijgen plus ander ruwvoer.. gemiddeld hebben paarden al 2 weken nodig om aan nieuw ruwvoer te wennen, omdat de bacteriepopulatie in de dikke darm specifiek ingesteld is op het goed verteren van het soort ruwvoer.. nieuw ruwvoer vergt aanpassing van de bacteriekolonie.

elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 18:09

karuna schreef:


mooi stekje en tegen die prijs.. ken je die stal? want dat is dan of een verborgen pareltje, of er zitten addertjes onder t gras.. die prijs in die omgeving is echt heel laag O.o.. ligt er wel aan welke zuidkant.. nieuw natuurgebied, dat klinkt alsof je met een trailer naar het Amsterdamse bos zult moeten als je daar heen wilt.. en dat t aan de kant van de amstel ligt.. maar ja als je daar kunt buitenrijden is t al mooi meegenenomen

elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Re: Paard breekt de tent af

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 18:51

dat is geen verlatingsangst.. dat is gewoon 'weer een nieuw' plekje waaraan ze moet wennen.
maar als je m gezien hebt, waarom ga je er dan niet kijken?

want het blijft schipperen en je blijft afgaan op wat gezegd en beloofd wordt.. maar op dat soort stallen veranderen afspraken continue omdat diverse eigenaren diverse wensen hebben en diverse kijk op zaken en er niet voldoende ruimte is om iedereen tegemoet te komen..

want leuk dat je nu hebt afgesproken dat je wilt dat ze meerdere keren per dag op de paddock gaat.. maar betaal je hem dan ook voor het binnen en buiten zetten.. want hij zal dan de stoelendans rond de paddock voor jou moeten gaan doen... Of betaal je hem er niet voor.. want dan garandeer ik je... als iemand de paddock wil gebruiken voor een half uurtje en die is daar, dan wordt jouwe weer binnengezet en wellicht als de stalhouder zin en tijd heeft om nog een keer met je dier bezig te gaan, zet hij hem weer eventueel buiten (als t m uitkomt). En volgende winter heb je t geemmer weer.

elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 20:40

AmyPony schreef:
Er is afgesproken dat ik haar buiten mag zetten zovaak ik wil. Al is dat 10x daags.



ja totdat anderen gaan klagen dat er te weinig paddock tijd voor hun is.. en dan krijg jij weer minder en minder tijd. Want als ik mijn paard daar zou stallen en jouwe staat daar continue een paddock bezet te houden terwijl anderen met korte roulaties moeten doen, dan kan ik je verzekeren, dan is het snel gedaan met dat voorrecht.. gelijke monikken gelijke kappen ;)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: herr_balou, jufjuf en 135 bezoekers