Stroom kwijt

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
koetjeboe

Berichten: 4411
Geregistreerd: 02-12-04
Woonplaats: Bathmen

Re: Stroom kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 21:44

ik vol ook even

Peetstap

Berichten: 2518
Geregistreerd: 10-12-11
Woonplaats: Noord Europa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 22:01


beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: Stroom kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-18 00:50

Van dat tabel snap ik niet ik zal mijn man dat eens laten lezen.
Ik heb geen kastje.Niet zoals in die eerste link hier boven er komt gewoon stroom rechtsstreeks uit de stroomkast een grijze draad daar uit steken koper draadjes en die zitten gedraaid rond de ijzeren draad.Dat werkt daar al 30 jaar zo.ik heb het over genomen en ben nu de ijzerdraden aan het vervangen omdat er beginnen te roesten. het is een enorme omtrek wat het moet overspannen ik kom als ik snel reken op 1600 meter qua omtrek 200 meter breed en 600 meter diep daar zitten op 3 plekken onderbrekingen waar een poort zit,daar loopt de draad voor langs.

Rivendell

Berichten: 6818
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Re: Stroom kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 15:13

Er moet ergens nog iets tussen de stroomkast en de draad zitten. Een draad die rechtstreeks vanaf de meterkast op het draad staat, geeft en dodelijke klap.
Er moet een systeem tussen zitten dat het amperage regelt.

Koper

Berichten: 30234
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 15:36

TS als het goed is moet je ergens een groene en een rode draad hebben zitten. De rode zit met een klem op je lint. De groene zit met een klem op je aardpen. En die aardpen zit dan als het meezit via een ander draadje aan andere aardpennen weer.

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: Stroom kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-18 18:40

Het is een bouwkast en in de bouwkast zit een omvormer.De kast zelf is geaard.Het is een plus en een min draad die om de stroomdraad gewikkeld zijn dus niks geen klemmen.Het is een ferme tik als je hem vastpakt maar dood ga je er niet aan.Mijn stroom raak ik een 100 meter verder pas kwijt daar gaat een draad naar links en ene rechtdoor. Het is belgische stroom misschien is die anders :D .Aan de kast zelf ligt het niet want mijn verlichting en waterkoker enz. doen het gewoon.