[INFO] Slowfeeders

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Azmay

Berichten: 17977
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 10:42

Fayah2 schreef:
Helaaa bijt fayah ook alle netten kapot alleen de netten met hele grote mazen niet. Als het haar te la gzaam gaat moet het stuk.

Kan weleens zo een groot net proberen waar veel in kan alleen zit ik een beetje met de houding van eten met een net


Hier houden ze hetgeen wat ik hierboven hield eindelijk heel, is maar van de action maar wel 2 netten over 1 bak.
In het frame maakte het niet uit wat voor net ik pakte en ijzer weiger ik, hangend hielden de netten het wel vol.


Azmay

Berichten: 17977
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 16:38

Luca03 schreef:
Hoe groot zijn die netten van de action?

1,50 bij 2,20 geloof ik maar ik zag vorige week dat ze weer uit de collectie gaan met een beetje pech.

Azmay

Berichten: 17977
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 09:00

_ENGEL_ schreef:
Shanna schreef:
Half om half? Dus de helft hooi en de helft stro en dat goed mengen? Dan beginnen met 3 plakken hooi en 3 plakken stro, pas bijvullen als het echt op is. Kijken hoelang ze daar over doen. Als je die mogelijkheid niet hebt om dat te controleren zou je ook je hooi kunnen afwegen wat ze per dag nodig heeft, en dat aanvullen met eenzelfde hoeveelheid stro, en daar moeten ze dan 1 dag mee doen.


Stro en hooi mengen gaat helaas niet. Ik gaf stro apart in een net, sinds vandaag bovenop het hooi gelegd. In een net eten ze bij mij van onderaf. Als ik meng trekken ze al het stro eruit, om vervolgens eerst het hooi op te eten en dan plassen ze het stro onder. Vervolgens staan ze dan zonder voer

Half om half is ook een idee! Niet bij stil gestaan, dat je dit probleemloos kon voeren. Ik zal eerst met twee plakken beginnen en van daaruit even kijken.

2 a 3x per dag voeren gaat me niet lukken.... sta in eigen beheer niet direct aan huis. Bij nood is 2x te doen maar wil er liever geen gewoonte van maken. Bij weidegang opbouw ontkom ik er niet aan, maar wil het niet als standaard

Een dikke plak hooi is hier in slowfeeder duurt hier maximaal een uur :Y)

Dubbel net met verschillende maas, vrij laten hangen ipv tegen de muur?

Hier ook van die vreetzakken, ze krijgen nu nog steess onbeperkt maar de baal is 3x zo snel op dan in voerbeurten dus hoop dat het snel minder word :')

Azmay

Berichten: 17977
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 06:40

ikkeniet schreef:
Ik heb gisteren via Facebook vanuit BIT een artikel gezien waarin stond wat je op stal of lang gebruikt.
Daarin stond een plastic rolcontainer waar ze aan de voorzijde een opening in hadden gemaakt en aan de binnenzijde schuin houten stokken. Zodat de paarden rustig hooi konden eten, maar het hooi op de bodem viel.
Dus geen plukken die op de grond vallen, en dan betrapt worden.
Ik ga zo even op zoek naar de foto.
Nu op zoek naar zo'n container, want heb wel een ijzeren staan. Maar dat lijkt me te scherp en bij vorst bevriest de boel vast.

Als je in dit topic op kliko zoek vind je er vast een paar :j

Azmay

Berichten: 17977
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 08:00

GDG schreef:
ikkeniet schreef:
[ [url=m/DivGAR.jpg]Afbeelding[/url] ]


Aardig, maar ik hou absoluut niet van de houding die de paarden aan moeten nemen bij zo'n schuine ruif (zeker niet hoe deze geplaatst is). Zou ik dus nooit doen.


Zie nu de foto pas, die is nog erger zelfs dan de normale klikos :oo

Azmay

Berichten: 17977
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 11:19

Ik had nog een vergelijkingsfoto liggen van een huck net en het action aanhangernet.
Afbeelding

Scheelt veel maar zoals je ziet is ook een dik net goed kapot te krijgen :+

Azmay

Berichten: 17977
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 12:00


Azmay

Berichten: 17977
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 09:58

Otti1977 schreef:
Ik heb van dit net iets anders gemaakt:[ [url=m/k8VFLe.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/kgWG5q.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Sp9Zv9.jpg]Afbeelding[/url] ]
Makkelijk te vullen en makkelijk vast te leggen in m'n bak.


Zoiets heb ik ook gemaakt van een net van Kerbl, houd behoorlijk goed. Heb er wel minimaal 1 per paard per nacht nodig en ze eten er vrij snel uit. Slowen doet het niet echt.

Azmay

Berichten: 17977
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 15:58

Otti1977 schreef:
Azmay schreef:

Zoiets heb ik ook gemaakt van een net van Kerbl, houd behoorlijk goed. Heb er wel minimaal 1 per paard per nacht nodig en ze eten er vrij snel uit. Slowen doet het niet echt.

Dit net is 120x90. Met 3 cm maas. Uit 1 eten een d pony en een shet de ander eet een klein paard uit. Ze doen er ongeveer 24u mee.


Die van mij was ook zo groot, maar met 2 E ponys is hij in een paar uur leeg, al stop ik er echt vaste plakken in en is hij niet meer te tillen :')

Azmay

Berichten: 17977
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 10:40

Roos_M schreef:
2 gaten, vlecht van stro touwtjes daar een karabijnhaak door en die vast maken aan de ijzeren ring van het hooinet.

Onwijs simpel en kost weinig tijd.


Ik heb het net gisteren voor het eerst in de bak gelegd maar ben zo bang dat ze het "grote" gat bovenin vinden en daar vooral aan gaan klooien. En daar zit dan precies de karabijnhaak waar ik dan bang ben dat ze hun lip in vast zetten en open trekken. :o


Azmay

Berichten: 17977
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: [Centraal] Slowfeeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 11:10

Met de zoekfunctie kom ik er niet al vermoed ik dat dit al wel eens gevraagd is.
Wat zijn de afmetingen van de extra sterke equiculinair netten (ongeveer)?
Ze werken zelf met "large" en "kilo" maar als ik kijk hoe erg dat bij mij al verschilt op een normale dag in hetzelfde net zegt me dat dus 0,0 :o

Azmay

Berichten: 17977
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 11:22

Maartje1990 schreef:
Maat van xlarge de groene staat erbij; De afmetingen zijn ca. 125 x 70 cm

Extra sterk heeft neem ik aan zelfde afmetingen


Er is geen extra large van de extra sterk, maar dan is inderdaad de vraag of de maat dan 100 bij 70 is bijvoorbeeld en of dat dan de maat is van het onafgewerkte net of het dubbel geklapte %)

Azmay

Berichten: 17977
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 15:02

amand0 schreef:
Ik heb de laatste 70 pagina's doorgelezen maar kan het niet vinden.
Is er iemand die ervaring heeft met de netten van : http://www.aanhangwagendirect.nl ?
Wij willen wat slowfeeder netten uit gaan proberen maar willen er in eerste instantie niet teveel geld aan uitgeven.
Is deze kwaliteit vergelijkbaar of beter dan de action netten?

De site doet het niet maar normaal durf ik geen aanhangernetten te gebruiken omdat de draad te dun (scherp) is. Die van de Action gaan nog wel wat het scherpe betreft maar trekken ze erg snel kapot, binnen een paar dagen zelfs als ik niet uit kijk. De maas is vaak ook 5cm+ en dan kan ik het net zo goed gewoon los in een bak gooien.

Azmay

Berichten: 17977
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 16:06

Otti1977 schreef:
Dan raad ik je echt een net aan van betere kwaliteit. Dit is van huck:
[ [url=m/JRlaWC.jpg]Afbeelding[/url] ]


Die heb ik denk ik ook, maar is 2x zo duur dan de extra sterke van equiculinair geloof ik.
Wel een geweldig net :j

Azmay

Berichten: 17977
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 16:21

Otti1977 schreef:
Ik was nu dacht ik net geen 50€ kwijt. Voor 2 netten van 110 x 95. Voordeel is op maat kopen is helemaal rondom stevig afgewerkt.

Die maat valt op zich nog wel mee zie ik nu, maar vrees dat ik toch flink duur uit ga komen voor mijn zakken.
Deze hebben we het over toch?
https://www.huck.nl/sportnetten/netten- ... mm_212-030

Azmay

Berichten: 17977
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 09:19

DubbelDun schreef:
Voor sommige paarden is teveel slow gewoon een no-go :)

Die van mij krijgen alle netten kapot, hoe groot de maas is en hoe dik het touw is niet zo relevant. Gewoon lompe beesten :roll:

Zeker in het frame, zelfs die enorm dikke stevige huck netten hielden het niet lang.
Hang het hooi nu toch maar vrij op. Dan blijven de netten nog wel een tijdje goed.

Azmay

Berichten: 17977
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 09:22

DubbelDun schreef:
Waarom neem je dan geen ijzeren 'net' ??

Ben als de dood dat ze hun tanden af breken met hun lompe smoelen :')
Zeker als het ook nog moet slowen, 10x10 tegen het wegwaaien zou ik nog wel durven.

Azmay

Berichten: 17977
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 14:06

DubbelDun schreef:
Ik heb ook 10x10 en eentje van 7,5x7,5. er is geen slijtage aan de tanden en ze krijgen genoeg binnen zonder boos te worden.


Ze eten zelfs nog te veel met onbeperkt uit normale 3x3 netten dus 7,5 is geen slowfeeder bij mij :')

Azmay

Berichten: 17977
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 14:26

DubbelDun schreef:
Hier eten ze uit de netten ook uit 3x3, maar die maas vind ik te klein bij metalen 'netten' vm slijtage van de tanden.
En het hoeft van mij ook niet zo slow, als ze er maar niet zo mee morsen.

Dat is dus wel mijn punt, dat die maas niet werkt met slijten omdat ze hun lippen niet gebruiken maar hun tanden. Dat is ook waarom de netten zo snel kapot zijn.
Bij mij moet het wel slow, anders eten ze minimaal 30kg droog hooi per dag en ik heb maar 900kg paard staan totaal terwijl ze niet bepaald dun zijn. :o

Azmay

Berichten: 17977
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 12:57

xChantal94 schreef:
Bedoel inderdaad een ibc vat, typfout haha. Maar zoals ik het begrijp is het dus inderdaad wel wat scherp?


Hier heb ik er een vijltje overheen gehaald en het is totaal niet scherp meer, zowel het plastic als de buizen.

Azmay

Berichten: 17977
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 17:05

Antje12 schreef:
Wij hebben sinds vandaag een slowfeeder. Een ibc met een rooster. De mazen zijn 5x5. Dat zou voor een shet toch groot genoeg moeten zijn?
Ze eet er alleen van als ik wat plukken erdoor heen trek. Verder staat ze er maar sip bij te kijken.
Of zou het een kwestie van tijd zijn?

3x3 is hier niet eens echt slowfeeden, 5x5 eten ze normaal uit. Denk dat je gewoon om het hoekje moet gaan staan :')

Azmay

Berichten: 17977
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 19:37

lissie_zigor schreef:
Hoi hoi. Even een vraag. Ik wil mijn paarden (1 fjord en 2 shetjes ) gaan voeren uit een slowfeeder. Ik heb er zojuist 1 laten maken door mijn vriend van een ibc vat.

Nu is mijn vraag, hoe lang doen ze ongeveer met een gevuld ibc vat? Ik zit eraan te denken om het aanhanger net dubbel te doen waardoor de maas wijdte kleiner wordt.

Heeft hier iemand ook 2 paarden of 1 pony en 2 kleine shetjes die je voert uit een slowfeeder (ibc vat) en hoe lang doen zij erover? Alvast bedankt!


Voor 2 E ponys kon ik er net voor 24 uur in proppen, met een 3x3 net in frame.

Azmay

Berichten: 17977
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 16:12

Love_Mirra schreef:
Wat voor stro geven jullie bij? En in welke Maas?

Ik geef onbeperkt stro in een palletbox met een action (4,5x4,5) net erover maar dat net is meer tegen het eruit wippen dan om te slowen.

Heb net mijn extra sterke Equiculinair netten binnen.
Maas was groter dan ik had verwacht, mijn Huck net is met de dikke draad erbij gemeten en deze niet dus scheelt toch wel een halve tot hele cm helaas. Kwaliteit van de draad ziet er wel top uit.
Heb de grootste gepakt, heb heel droog voordroog op het moment en zonder uit te schudden krijg ik er echt net aan 7,5kg in. Op zich genoeg maar niet zoveel als de site belooft.

Azmay

Berichten: 17977
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 16:26

superpony schreef:
Ik liep een rondje door de Gamma, omdat we nieuwe roosters van metaal gaan maken, maar twijfel. Ze hebben daar 2 diktes steigerbuis, maar ook dunnere leiding bij de loodgieters afdeling die ook sterk aanvoelde. Mijn man denkt dat dit gaat draaien. Gewicht is natuurlijk fijn, maar het moet voor mij ( reuma ) ook makkelijk te vullen zijn.

Schelen de prijzen veel met online shops?


Stevige verwarmingsbuis trokken ze met de tijd krom hier, maar ik had er een net in want ik durf geen metaal. Een metalen rooster zou denk ik extra stevigheid geven. De tandarts gaf aan dat ze van de netten geen slijtage hebben daar was ik zelfs al bang voor :o

Azmay

Berichten: 17977
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 16:34

superpony schreef:
Wij doen er netten in. Hadden eerder een houten frame, maar trok krom en is stuk gegaan. Nu gewone netten, maar ik wil makkelijker vullen.

Hier trokken ze zelfs de sterkste netten binnen een paar maanden kapot in een frame dus ik sjouw maar weer :')
Begreep dat je er een metalen rooster in wilde, zou dan niet voor standaard verwarmingsbuis gaan iig al bleef dat nog wel anderhalf jaar goed.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: belle_boef, Charat, ComscoreBot, GrapeshotBot, jen, MerelV, Pova, wendyh en 23 bezoekers