Stapmolen en longeer service

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: Stapmolen en longeer service

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 16:07

Een knipkaart klinkt wel handig! :j Dat je die dan bijvoorbeeld zelf ergens houdt op een kantoortje of andere ruimte en gewoon inknipt/afvinkt als diegene er gebruik van heeft gemaakt.

Ik zou zelf mijn paard niet snel laten longeren door iemand anders. Losgooien of stapmolen dan weer wel. Longeren ben ik gewoon een miep in, en dat wil ik op mijn eigen manier gedaan hebben.

Spullen zou je kunnen vragen of iemand dat indien nodig aan de box ophangt? :)

Bij ons kun je ook vragen om je paard te longeren, losgooien of in de stapmolen te zetten.
Longeren kost 20 euro, stapmolen 1,50 euro en losgooien 1,75 euro. Dat is naast het dagelijks buiten komen. Je kunt ook kiezen voor wandelen (3 euro nog iets) en ook assisteren bij dierenartsbezoeken etc. :)


Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 13:22

ElCamino schreef:
Nou, hier al 5 jaar whiteborden voor longeren/lessen/molen.... er is incidenteel een keer wat "per ongeluk" uitgeveegd maar het gebeurt werkelijk nooit! Blijkbaar erg eerlijke mensen op stal HAHAHA
En je kunt er altijd een foto van maken.( doen sommigen ook)
Stapmolen kost 20 per maand en als je een jaar vooraf neemt is hij 15 euro in de maand.

Ik gebruik de molen nooit, ik vind het persoonlijk helemaal niks...opbouw bij blessures vind ik kul, je bouwt beter gewoon rechtuit op !! Dan maar stappen aan de hand, en wanneer ze druk zijn stap ik onder zadel. Ook al mag het niet, beter onder controle erop dan zonder controle ernaast.


Maar betaal je dan voor het in de molen zetten, of moet je betalen om de molen te mogen gebruiken? Dat laatste vind ik wel bijzonder. Als in, dat heb je hier in de regio niet. (althans ik heb er nog nooit van gehoord haha).


Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: Stapmolen en longeer service

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 13:39

Hier is wel een bord waar je per dag kunt aangeven hoe laat je de longeercirkel of de paddock wilt gebruiken. Maar dat is meer om te voorkomen dat je met zn 5en tegelijk bij de longeerkraal staat of constant moet vragen hoe lang iemand de paddock bezet houdt.

Als je je paard in de molen wilt, dan zet je hem er gewoon in en zet je de molen aan. Hoef je niets voor te betalen of voor te doen. Alleen als je wilt dat het voor je wordt gedaan. :) Ik vind dat wel prettig..

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 13:56

ElCamino schreef:
Frummels, hij wordt er in gezet op de dagen dat jij wilt, hiervoor staat je paard op het bord ( bv de ma/woe/vrij ) EN je kunt hem zelf onbeperkt gebruiken wanneer je maar wilt...... dat is toch een prima goedkope mega-deal???
En de korting is gewoon 5 euro per maand als je een jaar-abbo neemt.... ben je €180 kwijt ipv €240

Betalen voor een molen is niet meer dan normaal hier in de regio.... ding kost onderhoud, stroom, verlichting etc etc


Ik denk dat het hier in de regio al in het stalgeld zit (meer dan 400 euro per maand) :')

Dat het geld kost begrijp ik. Maar dat kost de verlichting bij de bak ook, en het onderhoud van de bak etc. etc. Dus hier in de regio is het gebruikelijk dat het gebruik van alle faciliteiten gewoon in het stalgeld zit. Tenzij je dus wilt dat iemand het voor je doet, dan kost het logischerwijs meer geld. (dus inderdaad als iemand hem voor je in de molen moet zetten).


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: boemel, idion, joyce83, RoRo44, Wopkebrok en 87 bezoekers