[INFO] Slowfeeders

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
LinSa

Berichten: 2270
Geregistreerd: 11-11-08

Re: [Centraal] Slowfeeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 18:20

:wave:
Ik gebruik al zeker 7 jaar slowfeeder met 3x3 maas. Dit was altijd een hangend net en sinds een jaar ongeveer een slowfeeder bak met een frame en net. Standaard uitvoering zegmaar. Nu zag ik vandaag dat het tandvlees van 1 van mijn pony's aangetast is. De andere pony heeft nergens last van. Ik kan eigenlijk niets anders bedenken dan het net. Heeft iemand hier ervaring mee?

Afbeelding



LinSa

Berichten: 2270
Geregistreerd: 11-11-08

Re: [Centraal] Slowfeeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 19:41

Los voeren gaat een enorme zooi worden ben ik bang. Even verzinnen hoe ik dat ga doen.
Het lijkt net alsof het tandvlees teruggedrongen wordt. Ze kan vrij agressief eten, maar zo eet ze al die tijd al.
Wat misschien wel zou kunnen is het hooi. Dat is nu vrij grof en ze zoeken er echt tussen om het lekkerste eruit te vissen. Zitten elke dag van die kuilen in het hooi zegmaar :D misschien dat ze dan hard in het net duwt om nog net dat ene sprietje te pakken te krijgen. Overigens krijgen ze onbeperkt.

Beste is inderdaad om voor nu uit te sluiten dat het aan het net ligt. Bedankt voor de reacties! :D

LinSa

Berichten: 2270
Geregistreerd: 11-11-08

Re: [INFO] Slowfeeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 15:44

Ik ben opzoek naar hooinetten (de traditionele variant zegmaar) met een maas van 2x2 maar dat is lastig om te vinden! Ik heb echt losse netten nodig omdat het hooi eerst gestoomd moet worden. Iemand een idee waar ze dit verkopen?

LinSa

Berichten: 2270
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 19:04

Ik heb die van Zeldenrust gezien inderdaad, maar die zijn prijzig zeg! :wow: ik zou dan 3 maat M netten moeten hebben, dus dat is 3x€54,-. :=

Ik heb nu die rechthoekige hang netten van de epplejeck. Die zijn prima, maar te groot om hooi te stomen/weken want dan krijg ik ze niet meer opgetild. :+

LinSa

Berichten: 2270
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 10:49

Ik heb van Harry's horse netten met 3x3 maas. Ze zijn niet enorm groot, maar er gaat heel wat in en als ze ophangen gaan ze bij mij ook lang mee.
Zeldenrust haystack heeft ook grote netten, maar ook xxl prijzen. :=

LinSa

Berichten: 2270
Geregistreerd: 11-11-08

Re: [INFO] Slowfeeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 13:13


LinSa

Berichten: 2270
Geregistreerd: 11-11-08

Re: [INFO] Slowfeeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 17:15

Ik heb een shetlander en ik heb een houten palletkist met opzetranden. Ik heb er twee randen opstaan. Mijn shet van 90 centimeter kan daar goed bij.

LinSa

Berichten: 2270
Geregistreerd: 11-11-08

Re: [INFO] Slowfeeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 18:24

Hout is inderdaad niet handig als je hooi nat maakt. Ik stoom het hooi en dat is nauwelijks nat.
Er zijn ook plastic bakken met een verlaagde kant. Misschien is dat iets?

LinSa

Berichten: 2270
Geregistreerd: 11-11-08

Re: [INFO] Slowfeeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 21:16

Ik heb van die koperen verwarmingsbuizen in mijn slowfeeder. Onderin mijn kist heb ik 4 kettingen bevestigd met karabijnhaken. Aan de hoeken van mijn frame zitten ringen. Deze ringen klik ik vast aan de karabijnhaken. Mijn systeem zit dus niet van bovenaf vast, maar van onderaf. Dit werkt tot nu toe heel goed voor mij.

LinSa

Berichten: 2270
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 18:36

De hoeken niet te vol proppen en even hengelen met je arm in de bak. :D geen problemen mee eigenlijk. Ik vind dit prettiger dan een rek wat van boven vast zit. Dat kunnen ze namelijk nog omhoog trekken met hun tanden.
De kettingen zijn te kort om het rek boven de bak uit te laten komen, dus ze kunnen het er nooit uit de trekken.

Overigens gebruik ik mijn bak bijna niet meer omdat ik nu in hooinetten voer vanwege het stomen van het hooi.

LinSa

Berichten: 2270
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 22:51

Als ik er aan denk zal ik morgen foto's maken. Ik heb het dus net ietsje anders dan Otti1977 want bij die haken zitten dus mijn kettinkjes.

LinSa

Berichten: 2270
Geregistreerd: 11-11-08

Re: [INFO] Slowfeeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 15:10

Afbeelding
Afbeelding

Ik heb alleen m'n rek dan weer niet op de foto gezet, maar dat is gewoon vierkant met op de hoeken een grote ring. Daar klik ik m'n musketonhaken aan vast.
Voordeel van dit systeem is dat je rek dus niet zwaar hoeft te zijn want ze krijgen het er toch niet vanaf.

LinSa

Berichten: 2270
Geregistreerd: 11-11-08

Re: [INFO] Slowfeeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 15:55

Ja toch wel :D

LinSa

Berichten: 2270
Geregistreerd: 11-11-08

Re: [INFO] Slowfeeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 19:00

Je zou een grote karabijn haak vast kunnen maken met een tiewrap en daar je kleine karabijnhaak aan vast kunnen klikken.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Aeva, Dries1990, GoogleAdsense, kiki1976, Noor17, Nouki_poek, vierhoef en 24 bezoekers