Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
belle_boef

Berichten: 10729
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 22:51



AbbyBlues

Berichten: 1755
Geregistreerd: 07-01-15
Woonplaats: Indiana, Verenigde Staten

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 23:14

Verkoop Anke

You're only given a little spark of madness. You mustn't lose it.


Libera

Berichten: 3973
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 01:03

Ik hoefde niet te graven ondat onze waterput in de schuur is, maar wij hebben het ook gewoon zelf gedaan.

Ik heb drinkbakken met een float erin,beetje zoals de WC tank dus. Als ze drinken en het waterpeil gaat omlaag dan gaat ie aan. Vind die bakjes met lepel niets omdat mijn ene paard daar mee gaat spelen en dan staat de hele stal blank haha!

Volg ons project in Washington!
Van overwoekerde bende naar paarden paradijsje :D

Karin_deB

Berichten: 8243
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 08:56

Ik heb je pb gestuurd abbyblues.

Ik heb in mn stallen prachtige verwarmde waterbakjes maar ga toch met speciekuipen werken want de shet kan er niet bij :D

I love you to the moon and back

Flew

Berichten: 19853
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Op Zanzibar.

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 08:59

Ik heb ook gewoon een speciekuip. Tuinslang erbij en dan gaat het prima. :)

Vandaag begint de verbouwing van ons huis. Of nouja, we hebben zelf al een hoop gedaan, maar nu komen de mensen die er écht verstand van hebben zich ermee bemoeien. :))

De kunst is om zo snel te vallen
dat je jezelf voorbij vliegt
en nog net op tijd bent
om jezelf op te vangen.

kristelhans

Berichten: 2868
Geregistreerd: 30-09-08
Woonplaats: Vechtdal

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 09:57

Spannend Flew! Wat gaat er vandaag gebeuren?
Karin; hihi, shetjes <3 Hier ook verwarmde bakkies in de stal met vlotters ivm sloopgraag paard. Net als deuren 'zonder' sloten.. ingebouwd en niet door paard los te krijgen. Buiten wel een speciekuip.

Beer en co

Antheman

Berichten: 11830
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: bij de plas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 09:58

Karin_deB schreef:
Ik heb je pb gestuurd abbyblues.

Ik heb in mn stallen prachtige verwarmde waterbakjes maar ga toch met speciekuipen werken want de shet kan er niet bij :D

Argg...

Mijn man vroeg mij heel slim toen hij dit aanlegde of mijn shet er wel bij kon. Mijn bakje zit dus behoorlijk laag. <3

Ik heb altijd zin om te rijden! Soms ben ik te moe, of zoals zondag, toen had ik waanzinnige hoofdpijn. Na 1 buitenrit met een handpony erbij,
vond ik dat ik op de bank mocht. ;)

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 10:03

Ik sleep met emmers en gieters water. Beetje fitnessen :P En als ik geluk heb dan kan ik de tuinslang gebruiken. (Ligt er aan waar ze staan).
Maar omdat we toch alles willen veranderen zitten we er aan te denken om zo'n zelfdrinker (ligt al 2 jaar te niksen in de schuur) in de weide/paddock te maken. Maar voor nu red ik me nog prima met tuinslang en sjouwen... :)

Leuk Flew! Wat wordt er als eerst gedaan? Ik dacht dat je het een keer over de keuken had, klopt dat?

Sinds gisteren kan ik eindelijk met mijn zuurstok combi op stap. Voorheen gebruikte in de auto van Daan, omdat ie van mij nog geen trekhaak had. Ja... die lag al een hele tijd in de schuur.. :')
Maar nu kan ik eindelijk die van mezelf gebruiken! Daan heeft gisteren de trekhaak gemonteerd en het elektrische gedeelte aangesloten en hij is er nu dus helemaal klaar voor.
En nu... nu staat het er. En nu durf ik niet!!! :')
Dus ik ga nog even moed verzamelen om Nick straks in de trailer te zetten... Pffff heb er buikpijn van.
Even lekker naar het bos was mijn idee, maar alles wat nieuw is, vind ik eng!

Ik heb ook altijd zin om te rijden, maar ik durf nooit over die drempel te komen als ik alleen ben. -O- Ik doe het wel hoor, maar soms lukt het me gewoon niet om mezelf over die drempel te krijgen.
Zoals vandaag.. :(

Granoek
Blogger

Berichten: 10468
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 10:06

Ohhh my dat klinkt akelig bekend, alles wat nieuws is is eng. Ga ik helemaal mee akkoord!

Gelukkig niet zoveel problemen met rijden als ik alleen ben, als dat zo was kon ik 2x per jaar rijden want ik rij zowat altijd alleen. Vind ik dan weer heerlijk :) dan hoef ik niet te praten alleen tegen Dexter

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 10:07

Is zo'n H2go ding voor in de kruiwagen niets chasey? Ik sleep wel eens met een emmer maar kom altijd heel snel op dat ding terug omdat ik dan met evenveel kracht 80 liter sjouw :+

Heb specikuipen, in de paddock hangt daar een tuinslang in.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 10:08

Ik vind het rijden met een trailer niet eng hoor, waar ik tegen aan hik is het in en uitladen van Nick in mijn eentje.
Vorige week had meneer geen geduld en kwam bijna onder de stang door, daar ben ik van geschrokken.
James heeft het me 1 keer geflikt, compleet onder stang door komen. Alles uit fatsoen gedrukt en schorf kapot.
Dat beeld dat blijft nu een beetje in mijn hoofd spoken.

Ik sleep altijd 2 emmer tegelijk :) Dan kan je mooi in evenwicht blijven. Dat is best goed te doen. Meestal loop ik dan 3 keer. Met 6 emmers kunnen ze meestal wel een dag.
edit. Zo'n zak heb ik idd al eens aan zitten denken. Maar met oog op wat nog komen gaat, denk ik dat die zelfdrinker wel komt dit voorjaar/zomer. :j

Granoek
Blogger

Berichten: 10468
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 10:10

Ik heb trouwens 4 tuinslangen aan elkaar gemaakt, net zolang tot ik aan de speciekuip kom. Moet nl aardig wat trapjes doen met emmers anders en de kortste weg naar de wei is over het terras van ons restaurant :+ in de winter niet zo’n probleem maar als daar ‘s zomers mensen zitten is dat niet zo handig :=

Oh ik dacht dat je het paardrijden zelf bedoelde. Ik vind rijden met de trailer alleen nl wel ontzettend eng :j Het laden zeker maar ben ook veel meer op mijn gemak als onderweg iemand langs me zit

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 10:13

Het het rijden in mijn uppie in een vreemd bos heb ik 1 keer eerder gedaan, toen we de trailer net hadden. Dat vond ik ook dood eng, maar heb het wel gedaan! En ging heel goed.
Maar die welbekende drempel he... En ik moet wel in mijn eentje, want ik kan ook niet wachten tot iemand me komt helpen.
Zeker nu in de winter niet, ben je zo afhankelijk van het daglicht. Al gaan we langzaam gelukkig wel weer de goede kant op. Dan kan je 's avonds nog eens wat.

MissYvette4u

Berichten: 2984
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 10:14

Ik ben een beetje aan het balen ;( ik weet dat het er voor nu bijhoort (verbouwing) maar toch steekt het dat ze mn weiland kapot hebben gereden |(

Afbeelding

Wat moet ik hiermee? Laten liggen? Trekt dat vanzelf weer goed?

Granoek
Blogger

Berichten: 10468
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 10:18

Even huilen eerst, belangrijk in het rouwproces haha. Of dat is toch wat ik zou doen :P
Maar dan gewoon even recht slepen eventueel en dat komt wel goed :)

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 10:18

Ik snap dat je daar van baalt, maar het komt vast wel weer in orde!

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 10:37

Veel plezier Chasey! Het komt vast goed en dan ben je blij dat je bent gegaan :)

Oh MissYvette4u :(:) Niet grappig. Even kijken wat het doet. Je kunt altijd nog doorzaaien van 't voorjaar.

Flew

Berichten: 19853
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Op Zanzibar.

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 10:45

Onze hoofdkraan wordt verplaatst naar de nog te bouwen meterkast. Als het goed is zijn ze daar nu mee bezig. De hele woonkamer en keuken gaan op de schop, dus we hebben nog een lange weg te gaan.

De kunst is om zo snel te vallen
dat je jezelf voorbij vliegt
en nog net op tijd bent
om jezelf op te vangen.

kristelhans

Berichten: 2868
Geregistreerd: 30-09-08
Woonplaats: Vechtdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 10:49

Hup Chasey, gewoon doen! Anders in het voorjaar een keer halverwege afspreken, Holterberg ofzo!? Ennnn, heb je je auto wel opnieuw laten keuren met trekhaak? Dat moet officieel toch? Bij een eerdere auto van ons hebben we ook een trekhaak laten maken en die moest bij de RDW geloof ik aangemeld/gekeurd worden..? Weet niet meer precies hoe het zat.

@MissYvette.. bleeeehhh, ik snap je tranen! Bij ons ziet een gedeelte er ook zo uit na het aanleggen van de verharding en het ophogen van de bak.. maaaarrrrr, alles komt goed hoor! Je kunt het recht laten trekken door een boer in de buurt misschien? Heeft de loonwerker keurig gedaan voor ons en we zaaien het straks een beetje door maar ik gok dat er uit zichzelf ook wel weer gras op komt. Het ziet er altijd dramaaaaatisch uit maar als ik soms zie hoe sommige 'pauper'weitjes weer mooi worden... :') Hou moed!

Beer en co

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 10:53

Even doorzaaien is wel een goed idee. Mijn ervaring is dat onkruid daar eerder nestelt dan gras.

kristelhans

Berichten: 2868
Geregistreerd: 30-09-08
Woonplaats: Vechtdal

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 10:56

Hee Fabster, gefeliciteerd met je verjaardag!

Beer en co


kristelhans

Berichten: 2868
Geregistreerd: 30-09-08
Woonplaats: Vechtdal

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 11:10

Hoe jong ben je geworden als ik vragen mag? :D

Beer en co

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 11:15

Gefeliciteerd!

Voor sleuf graven door puin zou ik minikraantje laten komen. Zij kunnen ook helpen met de leiding er in leggen. Als je installatiebedrijf belt om het te maken dan vragen zij voor langere stukken ook een kraanmachinist en dat betaal je dan ook.

MarloesHJ

Berichten: 2463
Geregistreerd: 05-01-14
Woonplaats: Zuid-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 11:19

Fabster gefeliciteerd met je verjaardag!

Ik probeer het allemaal bij te lezen maar dat lukt niet helemaal.

Ik ga in mijn eentje met twee paarden in de trailer op pad. Inmiddels laad ik ze beiden helemaal alleen. Soms denken ze even te proberen of de regeltjes nog gelden maar dan herhalen we de regels gewoon weer. In het begin ging er nog wel iemand mee maar tegenwoordig niet meer.
Laden en lossen heb ik wel altijd zelf gedaan..

MissYvette4u, balen van het weiland!

Ruiter in Balans - ruitervitaal coach in Zuid-Limburg https://ruiterinbalanslimburg.nl


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: joyce83 en 136 bezoekers