Ideeen voor zelfgemaakte stallen.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
marieke1994
Berichten: 459
Geregistreerd: 20-12-12

Ideeen voor zelfgemaakte stallen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-01-18 21:17

Ik ben op zoek naar ideeën voor zelfgemaakt stallen.
Ik heb hier rond gezocht op bokt maar kon geen recente topics hierover vinden. Zo wel hoor ik het graag.

Er moeten stallen komen in een oude loopstal voor koeien.
Er zitten dus ook nog roosters in en een put.
Ik hoor graag ideeën en foto's! Ook ideeën voor wat te doen met de roosters, indeling, waar rekening mee te houden etc.
Alvast bedankt.


marieke1994
Berichten: 459
Geregistreerd: 20-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-01-18 09:36

Bedankt allemaal voor de goede ideeën. Ga ze zeker meenemen. Iemand ook foto's van zelfgemaakte stallen?

Kirsten87. Hoe hebben ze ervoor gezorgd dat dat plastic goed blijft liggen en wat als het later scheurt? En wat voor een plastic is gebruikt?

Mar_fay. Goed idee veel ruimte. Heb je toevallig enig idee hoeveel dat gekost heeft ongeveer en hoe groot die ruimte was?

Hilary. Ook goed idee worteldoek. Alleen zelfde vragen. Hoe zorgen ze ervoor dat dar goed blijft liggen en wat als jet later scheurt.

Mizora. Inderdaad de roosters 'testen' staat al op mijn lijstje. Heb je zelf ervaring met dit systeem? Roosters en matten? Heb je enig idee hoeveel het gemiddeld per stal scheelt aan strooisel? En wst voor een strooisel praat je dan over? Qua afmetingen en afmetingen van de stallen moet ik daar ter plekke even passen en meten. Dat weet ik nog niet precies.
Het hooi moet ik nog over nadenken. Ik ben altijd veel te bang dat ze ergens vast in blijven haken. Misschien maak ik de voorkant van de stallen zo dat ze met hun hoofd eruit kunnen en dan hooi van de grond kunnen pakken. Maar dat moet ik allemaal nog even bekijken.

marieke1994
Berichten: 459
Geregistreerd: 20-12-12

Re: Ideeen voor zelfgemaakte stallen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-01-18 12:06

Oké. Bedankt! Handig zo.

marieke1994
Berichten: 459
Geregistreerd: 20-12-12

Re: Ideeen voor zelfgemaakte stallen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-01-18 16:38

Goede ideeen!
Bedankt nog even mizora voor de verdere uitleg! Duidelijk zo. Ga het in overweging nemen.
Bopjebo erg mooie stallen! Steensxhotten ziet er ook erg mooi uit zo!

marieke1994
Berichten: 459
Geregistreerd: 20-12-12

Re: Ideeen voor zelfgemaakte stallen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-01-18 11:52

Dankje Hilary wel inderdaad goed idee on het eens per jaar na te kijken of alles nog stevig is.

Superassie weet je toevallig wat voor een zeil?

Mri. Heel goed idee. Dankje. Dan zou het dus ook een optie zijn om zeil te leggen en erover beton met gaatjes. Dan blijft de mest put ook in gebruik! Goed idee. Dankje.


oef sanne1992. Moeilijk. Draaisysteen met strooisel. Blijft altijd lastig en moeilijk.. misschien gewoon een soort hek. Zodat je het niet over het strooisel hoeft te rollen. En als je het dan niet te laag hangt kan er ook geen oaard onder blijven vast zitten....??

marieke1994
Berichten: 459
Geregistreerd: 20-12-12

Re: Ideeen voor zelfgemaakte stallen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-01-18 15:43

Grey_pony1. Ook erg mooi! Die kist erg mooi en handig zo. Geen losse tonnen of zo meer voor de stal! Hoe heb je die ingedeeld?


marieke1994
Berichten: 459
Geregistreerd: 20-12-12

Re: Ideeen voor zelfgemaakte stallen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-01-18 17:12

Kugger. Leuk! Mooie ruimte ook. En weet je al hoe je de stallen zelf gaat maken?

Birdie60. Ook handig betegeld! Alleen heb je niet dat als ze er een keer hard tegenaan trappen dat ze breken?

marieke1994
Berichten: 459
Geregistreerd: 20-12-12

Re: Ideeen voor zelfgemaakte stallen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-01-18 09:49

Oké! Dankje birdie60! Ik ga het zeker meenemen. Voor het schoonmaken is het zeker handig ja!

marieke1994
Berichten: 459
Geregistreerd: 20-12-12

Re: Ideeen voor zelfgemaakte stallen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-01-18 14:18

Nog meer goede ideeen? Of waar ik rekening mee moet houden?
Wie weet hoe dat zit met het bestemmingsplan. Het is nu agrarisch? Wie weet waar ik op moet letten hiermee? En wanneer kan het agrarisch blijven?

marieke1994
Berichten: 459
Geregistreerd: 20-12-12

Re: Ideeen voor zelfgemaakte stallen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-01-18 23:43

Bedankt voor al jullie ideeen weer.
De gemeente word ook zeker geraadpleegd maar misschien hadden jullie nog opmerkingen hierover waardoor ik misschien ook gerichtere vragen kon stellen.

Hooi op de grond voor de stal zou ik ook het liefste willen. Vind ik ook ideaal. Ik moet alleen kijken of dit mogelijk is daar.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 118 bezoekers