Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maanlicht

Berichten: 6851
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 17:18

Wauw netjes wendy1987! Ik kan echt niet wachten tot ik een eigen paard heb waarmee ik lekker kan tutten.

ninavo

Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 17:28

Maanlicht schreef:
Wauw netjes wendy1987! Ik kan echt niet wachten tot ik een eigen paard heb waarmee ik lekker kan tutten.


Hihi precies hetzelfde, ik wil ook een paard om mee te tutten

wendy1987

Berichten: 6925
Geregistreerd: 29-10-07

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 18:39

Ik ben ook zo blij met resultaat.. slijpen werkt niet meer.. laatst nog weg gebracht. Zou toch stom zijn als er geen nieuwe set voor te krijgen is. Maar ga wel ff voor die tondeuse van de Lidl kijken :))
Ik sta nog op stal en echt elke keer blij met die iig iets strakkere pootjes. Baard ook weer gedaan. Met de grote, daar mag ik wel gewoon scheren met t apparaat haha.

Voor :
Afbeelding

Na:

Afbeelding


Zo fijn.. er is niet veel vanaf maar t kijkt gelijk anders..

KimW

Berichten: 776
Geregistreerd: 03-08-13
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 18:49

Wat een mooie paarden weer erbij! <3

DreamGuide

Berichten: 2015
Geregistreerd: 10-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 20:25

@Wendy1987, wauw die vlechten!! <3 wat een prachtige manen!!


Ik kom zelf even mijn frustratie uiten, mijn paard heeft een beetje een dunne voorlopig dus ik wilde wat meer haar van het derde oor laten bijgroeien zodat de voorplukken wat dikker word, maar omg die rechtop staande haartjes zijn ontzettend frustrerend, moet mezelf echt tegenhouden om er geen schaar in te zetten.
Afbeelding

mirriejj

Berichten: 3602
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 20:29

DreamGuide schreef:
@Wendy1987, wauw die vlechten!! <3 wat een prachtige manen!!


Ik kom zelf even mijn frustratie uiten, mijn paard heeft een beetje een dunne voorlopig dus ik wilde wat meer haar van het derde oor laten bijgroeien zodat de voorplukken wat dikker word, maar omg die rechtop staande haartjes zijn ontzettend frustrerend, moet mezelf echt tegenhouden om er geen schaar in te zetten.
[ [url=m/kXX9V6.jpg]Afbeelding[/url] ]


Hier precies zo! Jimmy had van de zomer wat geschuurd aan zijn ooit zo mooie dikke voorpluk. -O-

Afbeelding

maya12333

Berichten: 379
Geregistreerd: 11-06-11
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 20:34

Goed dat je het zegt. Vergeet al de hele tijd om die van de mijne bij te knippen. Vorige week wel zijn benen weer opgeschoren, maar had geen tijd voor de rest.
Zie al veel paarden die al zijn begonnen met verharen, maar de mijne houd zijn vachtje nog lekker vast. Zomervacht zie je wel al door zijn geschoren wintervacht komen, dus ziet er niet uit op dit moment. Helaas ook meteen weer schuurplekken van het dekje door de broze vacht.

xxaczentxx
Berichten: 3
Geregistreerd: 11-01-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 15:03

ook ik meld me lekker aan! maar eerst ga ik mezelf even voorstellen :D

ik ben Dana en woon ergens in Nederland. ben 15 jaar. dit schatje hieronder is mijn haflinger Aczent. Aczent is een ruin van 7 jaar en is heel erg energiek en houd ervan om getut te worden. deze foto is van de zomer toe ik hem net kreeg. zijn manen waren heel erg dun dus had ik ze afgeknipt maar ondertussen zijn ze al aardig aan het groeien. *\o/*

Afbeelding

Nann__

Berichten: 2208
Geregistreerd: 15-01-06
Woonplaats: Ede

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 20:26

Voor de tuttende springers onder ons, tina_dufour op Instagram heeft een filmpje gemaakt van hoe zij springknotjes maakt. <3

Vandaag mijn haflinger haar manen weer uit de vlechten gehaald, uitgekamd en weer gevlochten. Dat is wel lekker aan zo’n barbie pony. :D

Afbeelding
Afbeelding

kikkerdril4
Berichten: 661
Geregistreerd: 08-04-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 21:01

Knappe hafjes!
Ik moet zeggen dat ik altijd alleen maar dressuurknotten maak haha, ook voor het springen. Mijn paard heeft nogal dikke manen en dat is echt niet mooi met van die kleine knotjes :P En ze vind knotten niet heel erg leuk, dus minder knotten is wel fijner haha

Heb ook even bij tina op de instagram gekeken en die zien er inderdaad heel mooi uit!

kikkerdril4
Berichten: 661
Geregistreerd: 08-04-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 21:12

DreamGuide schreef:
@Wendy1987, wauw die vlechten!! <3 wat een prachtige manen!!


Ik kom zelf even mijn frustratie uiten, mijn paard heeft een beetje een dunne voorlopig dus ik wilde wat meer haar van het derde oor laten bijgroeien zodat de voorplukken wat dikker word, maar omg die rechtop staande haartjes zijn ontzettend frustrerend, moet mezelf echt tegenhouden om er geen schaar in te zetten.
[ [url=m/kXX9V6.jpg]Afbeelding[/url] ]


Die piekjes zijn inderdaad mega frustrerend Ik heb geen derde oor laten staan, mede ook om de voorpluk inderdaad iets dikker te maken. Hopelijk groeit het snel bij!

Sjira

Berichten: 1308
Geregistreerd: 15-11-04

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 17:36

Ik heb ook een stukje 3e oor weer bij laten groeien. Dat ging gelukkig best snel! Het gaat in ieder geval vrij snel 'liggen' en onder het hoofdstel zag je het ook niet als ik de voorpluk in moest vlechten voor een wedstrijd.

welmoed__

Berichten: 6564
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: North of Drenth

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 20:26

Ik laat ook een stukje bijgroeien van haar derde oor en bij mij staat het (nog) niet omhoog.

Ik ben vanmiddag ook even aan de slag gegaan met de tondeuse.
Afbeelding

Oakland1990

Berichten: 5977
Geregistreerd: 20-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 20:51

Ik meld me ook!

Hier een vliegenschimmel van 13 jaar en een zwartbruine van bijna 3.

De witte heb ik uiteraard het meeste werk mee, maar houdt zichzelf wel goed schoon, tenzij we op wedstrijd moeten :+ Scheren is gelukkig heel makkelijk bij hem, blijft zo staan en zelfs zijn hoofd kan ik doen zonder halster oid aan. Manen knip ik gewoonlijk om dat trekken gelijk staat aan poging tot zelfmoord := Heeft best veel behang aan zijn benen voor een kwpn, welke ik niet mag scheren (tilt telkens zijn voeten op) als iemand daar tips voor heeft :D

De andere heb ik het derde oor een keer weg geknipt maar is verder nog niet genoeg in de hand om heel veel aan te knippen of scheren :D
Ze lijkt wel minder en fijner haar te hebben dan de andere, wat heel veel scheelt met poetsen. Ze heeft veel manen en staart maar gelukkig relatief weinig wit, wat de andere ruimschoots compenseert *D

Afbeelding

Afbeelding

Kategida

Berichten: 245
Geregistreerd: 05-08-17
Woonplaats: België

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 21:36

Wat is een derde oor? Stukje manen tussen de oren? Ik heb er zelf nog nooit van gehoord.

Mooie paarden zeg! <3 Die zwartbruine zijn ombre manen zijn geweldig. :))

Mijn kwpn heeft ook best veel behang. Net voor we hem kochten in september hadden de vorige eigenaars hem mooi geschoren maar er hangt nu al terug zoveel joh. Op een tut-dagje ga ik alles nog eens mooi bijknippen. Van hoofd tot hoef!

Oakland1990

Berichten: 5977
Geregistreerd: 20-08-04

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 22:12

Derde oor is waar je halster of hoofdstel komt. Volgens mij is het gebaseerd op wanneer je het oor plat legt, waar het eindigt eindigt ook het stukje wat je weghaalt.

__denise

Berichten: 3210
Geregistreerd: 25-02-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 18:25

Vandaag ook even getut. Vriendin wedstrijd dus knotjes {:}
Paard heeft wat lange en niet echt gelijke manen. Gelukkig redt Braid it Up me heel fijn :')

Afbeelding

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 18:37

Hele mooie knotten!!!

Jolynne

Berichten: 2297
Geregistreerd: 30-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 19:16

Hele mooie knotten hierboven, zou ik je niet na kunnen doen!

Hier scheer ik wel steeds het 3e oor, zelf iets meer. Is voornamelijk voor de keuringen, voor hun hals beter te laten uitkomen. Mijn hengst heeft bv van zijn eigen een iets zwaardere onderhals, bij hem doe ik dus zijn 3e oor een heel pak meer af, zodat de nadruk op z'n bovenhals zit.



Ik zit middenin mijn examens en wat is een betere ontspanning dan...een hele grote bonte haarbal te scheren? Bestaat geen betere ontspanning! :+

Poownie is niet gewassen en is 7 maand drachtig :D
Afbeelding

SharonIndezz
Berichten: 4693
Geregistreerd: 16-07-10
Woonplaats: 's-Hertogenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 19:20

Mooi gelukt die knotten

Mooie pony hier boven!

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 19:23

Ik zit heel erg te twijfelen om mijn paard zijn manen eraf te knippen, maar ik durf het niet. Ze zijn wel lang maar echt heel erg dun en ik denk dat als ik ze afknip dat ze dan wel dikker en mooier terug komen. Wat denken jullie dat ik moet doen?

Ik denk dat de foto te vaag is, maar dit was gisteren:
Afbeelding

Zo zag het er van de zomer uit:
Afbeelding

SharonIndezz
Berichten: 4693
Geregistreerd: 16-07-10
Woonplaats: 's-Hertogenbosch

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 19:24

Daar zou ik nie over hoeven twijfelen Haha, schaar der in!

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 19:25

Maar groeit het dan wel nog aan? Ik ben zo bang -O-

Priscilla_90
Berichten: 1602
Geregistreerd: 04-05-08
Woonplaats: Rotterdam , nederland

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 19:26

tuurlijk haar groeit altijd! net als bij mensen.

Ik had de schaar erin gezet en lekker kort gehouden doet de hals ook meer ten goede

__denise

Berichten: 3210
Geregistreerd: 25-02-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 19:27

Ohw, ja, die had ik niet eens zo lang laten worden :+
Het zal je verbazen hoe snel het groeit.