Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 16:07

Ik heb een vliegenschimmel die het presteerd iedere dag gitzwarte achterbenen heeft van de pis als ik dr uit de stal haal. Ach. Ik zie het door de vingers, maar als ik wedstrijd o.i.d heb... :Y)

Ik heb een fles nivea (ik dacht) shine & diamond (ieder geval iets met diamond dacht ik) en dat werkt super! Dr staart wordt er spierwit van, maar de pisvlekken op de achterbenen krijg ik nooit echt 100% weg... :Y)

Bij mijn tinker werkte betadinescrub altijd heel goed, toch maar eens proberen. :)

Ik hou ook enorm van scheren, behalve die haartjes die overal in je kleren gaan zitten en die je er nooit meer uit krijgt _-:(


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 17:42

lievenamme schreef:
Ik meld me ook weer! Plaats niet zo vaak wat maar ik geniet mee van de netjes geschoren en geknotte paarden <3

Mijn eigen trots loopt met een fjordenboog dus daar is het vooral veel voetjes wassen.

[ [url=m/yKUvgU.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/hR99DJ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dus dan de pony's maar een "penny aanval" geven :')

[ [url=m/nLKD89.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ja inclusief roze elastiekjes :j

En mijn oude pony die inmiddels al 3 weken weg is was toch wel regelmatig slachttoffer :D

[ [url=m/uewykx.jpg]Afbeelding[/url] ]


Mag ik vragen waar je het hoofdstel op de onderste foto vandaan hebt? Ik zoek die al erg lang maar ka m nergens vinden haha :)

Anoniem

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 18:18

Mijn paard heeft maat cob en zoek m eigenlijk in t zwart. :)
Weet je van welk merk het is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 16:21

Ik vind sokken vreselijk. Er blijft altijd nattigheid en vies inzitten. Tinker zonder sokken vind ik mooier en effectiever.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 19:38

Ik zou nooit aan de staart van mijn paard scheren..
Toen ik haar kocht was de bovenkant van haar staart geschoren. Zag er niet uit. Echt met stekels van 1cm op die staartwortel. En dr manen stodnen ook rechtop. Nu is die staart al iets fatsoenlijker maar het groeit niet echt hard. Dr manen zijn nu al 2 handjes breed qua lengte en dat laat ik lekker groeien. :)
Binnenkort aan de beurt voor t scheerapparaat, ik twijfel alleen heel erg of ik dr hoofd ook helemaal zou doen. Ze zweet wel altijd erg veel bij de frontriem en oren, en kan moeilijk alleen onder die frontriem een deel kaal maken. :)

Anoniem

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 20:07

Rechtopstaand stond dr wel stoer ja, maar t was net een handenveger. :') ben ontzettend blij dat het nu wat groeit want het viel gewoon niet te vlechten dus had toen met (onderlinge) wedstrijd geen knotjes. Kan nu wel haha. Wil eigenlijk kijken tot hoelang het groeit. :)
Aparte is dat haar manen grijs zijn en staart spierwit.

Anoniem

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 10:07

Ik vind dat hij apart mooie ogen heeft!

Anoniem

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 09:33

De mijne gaat binnen een week weer helemaal kaal :Y)
Zit te denken hoe ik het hoofd moet doen. Ze zweet altijd veel bij de oren maar ik wil ze niet uitscheren. Dus stel ik doe alleen de achterkant zegmaar van de oren, ziet dat er dan stom uit?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 10:14

Heb een schimpie :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 11:18

Peelie schreef:
Is dat een palomino? :')


Ik zou eerder zeggen 'was' bij deze foto haha

Anoniem

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 20:11

Mijn paard vandaag geschoren en pfoe wat heb ik er spijt van.
Eerste keer bij een andere winkel gehuurd en doe dat nooit meer. Heb wel 3 scheerapparaten om moeten ruilen omdat ze gewoon niet scheerden en tijdens het scheren ermee kapten. Uiteindelijk met mijn minitondeuse het laatste stuk afgemaakt. Dat nog netter is geworden als hetgeen wat met het paardenapparaat is gedaan. Resultaat ontzettend strepig en lelijk. Ik ben de Aesculap gewend van een andere ruiterzaak en die scheert overduidelijk beter en mooier als een Heiniger.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 20:35

Peelie schreef:
Het ligt er echt aan wat voor messenset er op zit. Waarscheinlijk heeft er een koeien set opgezeten van 21 om 23. En dat is idd heel lelijk en strepen. Mijn heiniger scheert streeploos met een 31 om 15 setje. Geen enkel probleem.


Zou ik niet weten.
Maar ze ziet er dus niet uit, mega strepig, vooral bij de achterhand. Kan ik hier nog wat aan doen?

Anoniem

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 21:07

Ik zal morgen even een foto maken. Zulke enorme strepen heb ik nog nooit gehad namelijk. En het heeft me toch €30 gekost.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 09:06

Peelie schreef:
Jester_ schreef:
Ik scheer altijd in juni nog haha, ideaal

Echt waar :P zit die van jou dan niet al in zomervacht?


Mijn kleintje had cushing en dee ik ook gewoon in de zomer :)
In de zomer had ze een vacht waarvan het voor een normaal paard een aardige wintervacht is
En in de winter leek het net een pool paard. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 09:14

Wijslander schreef:
Ik wil begin maart nog een keer scheren denk ik...

Wat zijn jullie favoriete producten om (geschoren) vacht vlekvrij te krijgen? En benen moddervrij te maken?


Een goeie rosborstel :)

Anoniem

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 12:04

Ik laat het derde oor altijd zitten. Vind een kale plek in de manen namelijk erg zonde. :)

Anoniem

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 18:44

De mijne (schimmel) houd zich al een week wit ondanks ze overdag een poos in een natte paddock staat :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 07:17

Dat heb je erg netjes geverfd! Met wat voor verf heb je dat gedaan? Bljft het ook zo netjes?

Ik durf dat alleen niet haha

Anoniem

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 09:23

Vraagje. Doen jullie eigenlijk het hele jaar door het hoofd opscheren naast de benen?

Anoniem

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 18:07

Ik geef mijn paarden in de zomer altijd knoflookpoeder over hun eten. Niet veel, een klein beetje. Nog nooit ergens last van gehad.


Hier knip ik t derde oor niet, want t valt bij de mijne precies gunstig allemaal dat het zonder te knippen ook erg mooi zit. :)

Anoniem

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 07:09

Persoonlijk vind ik de fjord met lange manen veeel mooier. Anders had t fjorden coupe moeten zijn. :')

Anoniem

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 21:45

Sorry dat ik het zeg, maar wat ontzettend zonde ...
Ik had het lang gelaten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 15:09

Hier toch maar tegen mijn wil in de manen geknipt :=

Onderin was het zo dun dat je er zo doorheen keek dat ik de helft eraf heb gehaald. De voor- foto is onuitgekamd dus lijkt daar korter als dat het daadwerkelijk was.
Achteraf ergens wel blij dat ik het maar gedaan heb. :)

Er voor

Er na

Edit: het lijkt scheef geknipt maar het is in werkelijkheid recht. ;)
Laatst bijgewerkt door Firelight op 08-02-21 19:31, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto's op verzoek verwijderd.

Anoniem

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 17:40

Ik durf het niet korter te knippen omdat het bij haar al snel over gaat in fjorden coupe :=

Anoniem

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 18:46

Betadine shampoo werkt bij de mijne 100% tegen pisvlekken :D


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot, Trendiction en 35 bezoekers