Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Jolynne

Berichten: 2293
Geregistreerd: 30-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 10:04

Ik meld bij deze ook, als dat mag? :P

Ik ben de gelukkige eigenaresse van Braveheart, een goedgekeurde hengst van 98cm. Hij is een miniatuurpaard, maar wel 1/4 Welsh B gefokt..al zou je dit niet zeggen aan de maat :D Poown is beleerd voor de wagen en onder zadel, maar hij staat sinds vorig jaar met een blessure, waarbij de prognose zeer onzeker is. We zijn nu bezig met opbouwen (aan de longe of fiets), dus al die vacht dat hij gekweekt had moest er maar af.

tot december liep hij er zo bij:
Afbeelding

nu:
Afbeelding
http://nl.tinypic.com/r/1625s8o/9

Afbeelding

Voor de blessure:
Afbeelding


Jolynne

Berichten: 2293
Geregistreerd: 30-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 10:16

Heleennn schreef:
Ah wat schattig prosecco!! Heel knap zo geschoren


Lijkt net een heel andere pony haha :+

Ben nu een poging aan het doen met het laten groeien voor zijn manen, gezien hij misschien (indien prognose goed is..) mee zal doen met de hengstenkeuring in april. Maar eerst de controle afwachten, 24e hebben we een afspraak, dan word er weer een echo en foto's genomen van zijn been.

Jolynne

Berichten: 2293
Geregistreerd: 30-11-16

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 11:28

Mooi opgeschoren benen!

Ik moet hem dringend opnieuw scheren, want meneer is nu meer een stekelvarken :+


Jolynne

Berichten: 2293
Geregistreerd: 30-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 12:44

Jester_ schreef:
SharonIndezz schreef:
Haha ja, normaal laat ik het nooit zo lang worden, maar had geen tondeuse meer.

Eerlijk toegegeven, ik vind dat echt rustgevend werken als ik zo die harige poten kan scheren, zelfde geld voor manen knippen en derde oor scheren. Heeeeerlijk :')


Is dit op 1 of 3 mm? Ik heb vossen en dat ziet er altijd lelijker uit door kleurverschil :’)


Ik doe de benen op 1mm en ziet er wel eventjes lelijk uit (ook vosje), maar erna is het wel netter.

Jolynne

Berichten: 2293
Geregistreerd: 30-11-16

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 20:25

Willem staat goed met zijn sportcoupe!

Ik heb gisteren eens de penny uitgehangen en hele lieve vlechtjes gemaakt, al kriebelen de vingers al maanden om het terug in een sportcoupe te knippen..maar mag niet, tot de hengstenkeuring in 2019 afgelopen is. :+

Afbeelding

en met coupe :D
Afbeelding

Jolynne

Berichten: 2293
Geregistreerd: 30-11-16

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 20:33

Ja helaas nog zo lang :(

Hij moet dit jaar en volgend jaar, zodat hij gelijk zijn levensgoedkeuring heeft. Ze moeten dus met andere woorden groeien, maar ik ga zo en dan wel eens kunnen/mogen prutsen met de uitdunschaar..omdat hij zo enorme manen heeft dat heel zijn manenkam gaat hangen :+

Jolynne

Berichten: 2293
Geregistreerd: 30-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 18:16

Hele mooie knotten hierboven, zou ik je niet na kunnen doen!

Hier scheer ik wel steeds het 3e oor, zelf iets meer. Is voornamelijk voor de keuringen, voor hun hals beter te laten uitkomen. Mijn hengst heeft bv van zijn eigen een iets zwaardere onderhals, bij hem doe ik dus zijn 3e oor een heel pak meer af, zodat de nadruk op z'n bovenhals zit.



Ik zit middenin mijn examens en wat is een betere ontspanning dan...een hele grote bonte haarbal te scheren? Bestaat geen betere ontspanning! :+

Poownie is niet gewassen en is 7 maand drachtig :D
Afbeelding

Jolynne

Berichten: 2293
Geregistreerd: 30-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 18:28

Ik zou er de schaar al lang in gezet hebben en in sportcoupe bijgehouden hebben :D

Jolynne

Berichten: 2293
Geregistreerd: 30-11-16

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 16:26

Ik heb gisteren mijn poownie nog eens geschoren en vandaag heeft hij een nieuw (passend) ruitertje gevonden! <3

Afbeelding

Jolynne

Berichten: 2293
Geregistreerd: 30-11-16

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 15:22

Ik heb de poown 2 weken geleden een nieuwe coupe gegeven, weet alleen niet of ze terug lang ga laten groeien of in sportcoupe zal houden. Hij had een 'mooie' lengte, maar de lengte werd wel gemaakt door kapotte sprieten.

Afbeelding

Afbeelding


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 bezoekers