Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Moderators: Dyonne, SayaJones, Apple, Coby, petraaken, A_nouk, C_arola, Nicole288

Quir

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 11:13

Ik ben er ook weer bij een knappe Koe in de OP. :))

Wilde vandaag twee wassen en even netjes bijwerken, is het -15... Brr

Jag vill, jag kan, jag ska

If you can dream it, you can do it.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 19:38

Inderdaad schaar erin. :))

Ik dacht bij de bonte, wat een gekke rug heeft die. :=
Maar zag toen dat dat een zwarte vlek was haha. Leuke pony!

Speknek heb ik de manen weer geknipt, helaas verkeerde kant foto. :+
Maar ik wil haar manen eigenlijk dunner, maar als ik haar manen trek vermoord ze me. Dat vind ze dus echt niet tof, normaal knip ik alleen, maar zo dik haar manen... Maar eens bedenken hoe ik dat ga doen.

Hier helaas de beestjes maar vooral veel aan de hand in plaats van los... De bodem van de wei en alles is zo verschrikkelijk, het vriest enorm hard (-15 zo gemiddeld), maar geen sneeuw of iets... En twee weken geleden gigantisch veel regen en met klei dus blub en dat vriest dus als hele hard hoge knobbels, brr.

Dus ik wandel ze paar keer per dag aan de hand een half uur en jaar ze even aan de longe lopen. Hoop dat er komende dagen veel sneeuw valt.

Deze speknek is altijd knap. <3
Afbeelding

En deze baby wilde maar één ding, terug naar bed. :+
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Jo baas, die kant op!

Toen was telefoon leeg. :+

Baby haar manen ga ik morgen even knippen, is alweer flink gegroeid. Alles heeft heeft even winter rust (tot er sneeuw ligt haha), dus lekker veel tutten en frutten.
Morgen denk ik ook even voetjes en staart wassen, als het niet te koud is.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 22:43

Zijn er hier mensen die voorpluk ook met naald en draad vlechten? Hoe doe je dat dan? En hoe krijg je zo'n mooie ingevochten voorpluk, dat lukt me dus nog altijd niet. :+

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 22:50

Ja zo doe ik het inderdaad ook en staart lukt altijd wel goed, maar die voorpluk... Maar denk dat ik te kleine plukjes pak misschien. Ga morgen eens filmpjes zoeken. :))
Verder doe ik de knot ook altijd met gewoon een stiekje, maar wil eens met naald en draad proberen.

Oh en voorpluk is dik genoeg voor een mooie vlecht. :))
Afbeelding
Hier zit een deel achter de oren van het spelen. :+

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 15:23

Oh dat klinkt inderdaad super simpel. :+
Vlecht eigenlijk altijd met naald en draad, soms met alleen elastiekjes (bij heel veel kleine vlechtjes/knotjes bijvoorbeeld). Maar voorpluk deed ik eigenlijk altijd met een stiekje en dat is meestal zo lelijk. :=

Vanavond eens uitproberen. :j
En even kijken of ik mevrouw haar manen wat dunner krijg... Uitdunschaar vind ik meestal heel lelijk als ze de haren weer langer groeien en met vlechten piekt het alle kanten op. Meestal trek ik de manen dan als ze te dik worden, maar dan vermoord ze me dus echt (kan ik haar ook niet kwalijk nemen, is verder ook echt een super lief dier). Heel misschien als ik hele dunne plukjes pak ze het wel toe laat...

En ik moet over week of twee wat invlecht naalden mee nemen uit Nederland, hier heb ik alleen nog maar super korte kunnen vinden met gewoon ook een scherpe punt er aan... Maar zo kort dat er mee invlechten bijna niet gaat.

Zag trouwens piek voorplukken voorbij komen. :))
Mijn baby had dat ook, haha. Had haar "derde oor" wat verder naar achteren geknipt en voorste stukje nu bij laten groeien bij haar voorpluk. Maar begint nu toch wel al een cm of 5 te zijn, dus piekt niet meer echt. Zij heeft verder wel echt de meest ideale invlecht maantjes, precies dik genoeg. Moet wel weer even bijwerken, derde oor weer bijknippen en denk ook weer stukje van haar manen af. Ze is alleen vreselijk aan t puberen en dan heb ik liever geen schaar bij haar oren, ze mist al een puntje van haar oor. :D

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 08:43

Ik scheer de voetjes nu niet op, zou ook niet zo blij zijn om met kale blote voeten/benen hier door heen te moeten de hele dag. :=
Afbeelding
Afbeelding

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 00:06

Ik heb ze nu iets wat korter door de gigantische berg sneeuw. Net boven de kogel. Anders trappen ze er hele plukken uit.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 17:41

Ik vind beide eigenlijk wel heel mooi, maar steile staart die heel dun is ziet er meteen zo zielig uit. :=

Mijn 3 jarige heeft een super steile staart, maar ook een hele dikke staart.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 13:03

Heb je hem toevallig kort geleden geschoren Peelie? Heb ooit een hengst op stal gehad voor de keuring die in eens vol bultjes zat (waarschijnlijk toen een reactie geweest van scheren, de olie en week of twee er na gewassen, eerste keer na het scheren). Bij hem jeukte het overigens wel verschrikkelijk. Was na een week of 2 weer weg (wel om de dag gewassen met shampoo van de dierenarts, vanwege de keuring moest t zo snel mogelijk weg haha).

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 13:19

Dat had de hengst ook niet tot we m gewassen hadden. Overigens hadden we m na het scheren niet afgespoten of iets verder. Alleen voor het scheren gewassen.

Maar geen idee verder. Heeft hij jeuk of dat niet?

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 09:28

Jaime_ schreef:
Al vraag ik me eigenlijk af of er überhaupt een product is dat écht werkt.. ze komen toch voornamelijk af op de lichaamswarmte..

Ultrashield Absorbine helpt echt. :j
Voor meer dan een week zelfs. :D

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 13:47

Oakland1990 schreef:
Iemand dit wel eens getest?
[ [url=m/5ldcYg.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ja! Geen succes, haha. De sok rolt aan de onderkant op omhoog. Wat wel goed werkt is de teen niet open knippen, maar dan staan ze aan de onderkant dus ook op de sok zeg maar. Alleen om voetjes schoon te houden gedurende nacht is het ideaal. Bandages komen vaak niet laag genoeg tot op de hoef.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 13:47

Hier zijn ze ook al flink aan het verharen pff. Terwijl het echt zo warm nog niet is, komende week weer -15. Vandaag is het rond 0, dus denk dat ik ze straks eens goed was, even die losse haren eruit/af. Ze hebben ook zo'n kriebels onder de deken met die losse haren nu, wat ik wel snap. Heb ze nu regelmatig de nachten als het niet zo koud is zonder deken staan op stal (stal is ook verwarmd, luxe paarden haha), maar dan zie je overal tandafdrukken staan van het kriebelen. Vinden ze wel fijn zo zonder deken! Als t wel koud is, staan ze af en toe in de avond paar uurtjes zonder.

Verder worden ze van de sneeuw gelukkig niet vies, want mijn jongste is een echt varken. :D
Maar kijk nu toch wel uit naar het voorjaar, warmte en zon. :j {:}

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 09:09

Ik denk ook ernstige/vergevorderde mok. Paar jaar geleden heeft merrie die ik toen had dat ook gehad en zag er ook zo uit, in nog geen twee dagen ontstaan vanuit het niets, nooit eerder mok gehad (daarna overigens ook niet meer). Heeft toen een hele berg medicatie gehad van de dierenarts (cortisone zalf, vochtafdrijvers, antibiotica, etc).

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 15:35

Oh werkt dat goed?

Een van de pony's heeft precies zo'n berg manen. Ik mag ze niet trekken, dan vermoord ze me en eerlijk gezegd kan ik het haar ook echt niet kwalijk nemen...

Anders ga ik dat binnenkort eens proberen! Dus bovenste laag in staartjes aan de kant en daar onder uitdunnen? Was bang dat als ik ze gewoon uit dun, het zo sprieterig gaat worden...

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 23:49

Het was hard nodig en aangezien het hele dag hard gesneeuwd heeft, heb ik me naar even bezig gehouden met twee bospony's om te toveren tot twee sport pony's. :+

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Jow, snoepje, nu! :+

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Nog niet klaar?

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 19:58

Tribunals schreef:
Netjes Quir! Vooral je vosje lijkt ineens een heel stuk jonger <3

Groot verschil hè, wat een stukje manen eraf al wel niet scheelt en vooral ook haar baard. :+
Ineens hele andere pony.

Kiekeboefje schreef:
Quir ik ben echt niet van de vossen maar die van jou is echt prachtig! <3 zo schattig!

Ja ze is echt super leuk. <3
Ook echt heel knap, weet ze zelf ook heel goed :)) , maar vooral heel lief.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 07:47

Bij mijn 3 jarige lag de helft naar links en voorste helft naar rechts, nu alles naar links. Alleen gewoon regelmatig die kant op geborsteld, meer niet haha. En ik friemel altijd met de manen, moet netjes zijn voor ze überhaupt hun hok uitkomen. En dat haat ze. :=

Oh en de eerste keer, nadat ik er de schaar in gezet had, heb ik de mannen gevlochten en dat 1 dag laten zitten.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 08:18

Dat wordt lastig haha, mijn baby heeft juist een hele dunne manenkam. :+
Alhoewel ze wel weer vrij dikke manen heeft, maar ik denk nog niet de helft van de foto hierboven. :')

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 10:53

Welke opscheer machine raden jullie aan? Niet te duur en liefst met accu... Is de Sectolin mini (die van ca 30€) wat?

Gewoon om voetjes op de scheren, baard, oortjes, derde oor, etc.
Dus liefst ook stil, hoeft geen sterke machine te zijn verder. Maar grote machine is gewoon niet handig haha.

https://www.ej.nl/paard/poetsen-toilett ... _8069.html

https://www.ej.nl/paard/poetsen-toilett ... _8068.html

https://www.ej.nl/paard/poetsen-toilett ... x_636.html

Zat naar deze te kijken, maar de eerste (goedkoopste) komt eigenlijk beste overeen naar wat ik zoek. Niet te duur en draadloos.. maar de Moser Rex (in Zweden trouwens 50€) kan je de messen slijpen.
Laatst bijgewerkt door Quir op 14-04-18 10:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 11:00

Moser Rex wel een goede? Budget ca 75/100€

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 11:10

Oh Dan maar geen Sectolin haha. Kent iemand Kerbl machines?

Is er ook een moser op accu?

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 12:19

Denk dat het dan naar een moser wordt, hoeft geen top kwaliteit te zijn en ook niet door enorm dikke vacht, maar gewoon wat opscheren van benen, derde oor, enz.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 17:41

Oh ik vraag me echt af hoe doen jullie het met echte echte modder monsters? Ik ben meer bezig met poetsen en wassen en trainen is haast onmogelijk. :+

Ze zijn echt zo extreem smerig die paarden van mij. Echt bizar. Ook zo'n lekkere klei wei. Heb een nieuwe scheermachine besteld, komt hopelijk volgende week binnen, hoop vooral dat ze wat schoner blijven als ze kaal zijn. :=

Volgende week wil ik ze ook weer eens op de foto zetten, dan wordt het (volgens de voorspellingen in ieder geval, maar het is en blijft Zweden := ) zonnig. Dus dan maar uitgebreid wassen, opscheren en in de knotjes.

Zou ze haast permanent onder een deken gaan houden...
Gelukkig heb ik ze thuis staan, dus ik spuit ze af, laat ze drogen op stal en ga dan maar met ze trainen. Maar geen doen eigenlijk.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 20:04

Rsih?

De oplossing heb ik dus niet. Heb ze net op stal gezet en maar even de slang er op, maar pff het is zo'n drek die klei. Dikke harde plekken overal. Vanmiddag hadden ze ook nog even lekker gerend, dus klei zat in de oren...