Wie stalt wel min. 15 uur per dag?

Moderators: C_arola, Dyonne, Apple, Coby, petraaken, A_nouk

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Lisa_WB

Re: Wie stalt wel min. 15 uur per dag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 09:43

Ik heb mijn huidige paard(9 jarige merrie) in februari gekocht, en heb haar toen 24/7 buiten gehad in een gemengde kudde met ruime schuilmogelijkheden. Altijd mok, wondje hier, plekje daar, er was aaaltijd wel iets. Ook had ik erg veel moeite om haar op gewicht te houden, ondanks altijd beschikking tot gras of hooi. Ik voerde ook luzerne, slobber, en seniore priores om haar op gewicht te houden, en toch was ze wat aan de magere kant.

1 Oktober ben ik verhuisd naar een andere stalling: overdag buiten en snachts op stal. Beste beslissing ooit! Ik heb er een vrolijke, sociale merrie voor terug gekregen. Ook nu met de korte dagen en slechte weer waarbij ze soms maar een uurtje of 6 buiten staan, en soms zelfs met heel slecht weer helemaal niet naar buiten gaan ( nu 2x gebeurd ) is ze een stuk vrolijker dan dat ze was en de kilo's vliegen eraan. Ze krijgt nu 3x per dag hooi en savond 1 schep basisbrok en het gaat fantastisch! :D

Lisa_WB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 10:59

Pipodipo schreef:
Lisa, hoe staat jouw paard er momenteel bij? Heeft het bij jullie ook zo gesneeuwd en kunnen ze nog buiten?

Hier heeft het gisteren behoorlijk gesneeuwd, maar we hebben besloten ze toch naar buiten te doen omdat ze van het weekend ook al een dag binnen zijn gebleven en ze gisteren maar heel even buiten zijn geweest ivm de heftige sneeuwval. Ze zijn rond 08:00 naar buiten gegaan, en als het zo blijft qua weer en het niet opnieuw gaat sneeuwen blijven ze tot ongeveer 17:00 buiten.

Edit: typfoutje

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie