Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 22:51

Ze huppelen echt fabster, heerlijk <3
Hier ook al sneeuw binnen in de stal, wind waait echt door het huis nu. Kraakt aan alle kanten :\
Brr met dit weer geurtjes graven, knap hoor.

Diva kan nog veel rechter
https://boktimg.nl/img/m/UxoohL.jpg

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 22:52

Azmay schreef:
Brr met dit weer geurtjes graven, knap hoor.

Ik had het warm :P

Azmay schreef:
Diva kan nog veel rechter
https://boktimg.nl/img/m/UxoohL.jpg


Zolang ze dat niet doet als je erop zit, boeiend :+

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 23:02

Hier bleef de sneeuw niet liggen tot einde van de middag... de eigenaresse had eerst afgezegd maar appte later toch dat het niet zo veel voorstelde dus kon ik toch paard en eigenaresse ophalen en heb heerlijk droog binnen gereden van 15:00-16:00.

Als het dan morgen weer zo vies is en bij paard thuis moet rijden kan ik dan eventueel overslaan of alleen beetje stappen.

Toen ik tegen 18:00 van de eigenaresse naar huis reed bleef het wel een beetje liggen omdat het kouder werd. Dus zelf toen heel rustig gereden en dat ging prima met trailer.

Geen leuke sneeuwfoto's gemaakt dus hier in het noorden ;)

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 23:03

Hilary schreef:
Azmay schreef:
Brr met dit weer geurtjes graven, knap hoor.

Ik had het warm :P

Azmay schreef:
Diva kan nog veel rechter
https://boktimg.nl/img/m/UxoohL.jpg


Zolang ze dat niet doet als je erop zit, boeiend :+


Ik ben een koukleum :')
Met mij erop houd ze het bescheiden, als ik er naast sta doet ze het op commando :Y)

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 23:32

Diva de Snow Queen!


Sneeuw. Niet aan mij besteed.
Meer werk en alles gaat langzamer/lastiger.

Hele dag sneeuw gezien en gevoeld. Eind vd dag vooral vieze drap.


Ipv op minispringen (wedstrijd) ben ik met Dunya naar de club in het dorp geweest. Haar 1e keer.
Op de terugweg begon het te sneeuwen

Afbeelding

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 00:02

Ging het goed? Had ze er plezier in? Stiekem hoop ik dat mijn meiden ook nog eens fanatiek gaan paardrijden. Maar het komt nog niet in de buurt op moment ;)

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 08:35

Hier ook niet. Ik rij wel eens samen met mijn dochter, maar het is echt niet het eerste wat ze voorstelt. De lessen zijn nu weer weg vanwege school (en slecht weer). Dan zegt ze altijd dat ze dat jamme vindt, maar eerlijk gezegd geloof ik dat niet zo.... :') Maar de pony mag natuurlijk niet weg. Dus die rij ik nu zelf ook maar.

Lynn_Nikita

Berichten: 25456
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 09:25

Hier heeft het vannacht flink geregend en gewaaid, bijna alle sneeuw is nu weg. benieuwd wat die code oranje vandaag gaat betekenen

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 10:42

Oh sneeuw maakt bij mij echt een inner-grinch los :P Ik heb zo'n enorme hekel aan sneeuw.
Tuurlijk hartstikke mooi zo'n wit wonderland maar alles is zeiknat. De weides die mooi droog waren zijn nu veranderd in een modderpoel grrrr... Sneeuwschuiven op het harde, zout strooien etc. Veel werk. Ik was wel blij dat ik zout gestrooid had. Paardjes konden lekker naar buiten zonder glijpartijen.

De plaatjes hier zien er wel leuk uit. Stoere dochter Anke zo op het paard in de sneeuw!

belle_boef

Berichten: 10733
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 10:48

Afbeelding
Voorruit dan nog een sneeuw foto.
Ze vonden het dood eng. Moest ze de paddock in drukken. Daarna kwam de rodeo los.

Gisteren een ander tuinhuis ingericht voor de kippen, iets met ophokplicht. Nu hebben ze lekker de ruimte binnen.
Onze oprit hadden we gisteren al sneeuwvrij gemaakt heeft wel geholpen. Bij de paarden niks gedaan. Dat wordt zoutstrooien.

Lynn_Nikita

Berichten: 25456
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 10:57

Voor particulieren is een net over de kippenren toch al goed of niet?

Afbeelding

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 10:59

Haha Lynn_Nikita, so true!

Op m'n werk was iedereen verbaasd dat ik gister de paarden ook gewoon naar buiten heb gedaan. Ze smelten niet :P

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 11:06

Selka schreef:
Haha Lynn_Nikita, so true!

Op m'n werk was iedereen verbaasd dat ik gister de paarden ook gewoon naar buiten heb gedaan. Ze smelten niet :P

Zolang er binnen geen voer te vinden is staan die van mij buiten, tenzij het echt bloedheet is.
Hier is het tot 5 minuten geleden alleen natte slush geweest wat viel dus er komt nu sneeuw te liggen terwijl er overal al water ligt. Heerlijk >;)

belle_boef

Berichten: 10733
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 11:09

Volgens mij wel lynn. Maar mijn buitenren is een laag gaashek van1m hoog. En de ren is zo’n 30m2 dat is geen doen. En mijn brahma’s houden met hun gevederde poten niet zo van sneeuw en ijs dus dit was een mooie bijkomstigheid. Hun oude hok was 1m2 groot, echt alleen voor de nacht en geen ramen daar kan je ze niet in ophokken.

AbbyBlues

Berichten: 1755
Geregistreerd: 07-01-15
Woonplaats: Indiana, Verenigde Staten

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 11:21

Sneeuw van gister was al heel snel weer weg. Heeft goed doorgesneeuwd dus op een gegeven moment bleef het wel liggen, maar de grond was veel te warm, dus zodra het ophield met sneeuwen was het zo weer weg.
Vanmorgen dacht ik dat het begon te sneeuwen maar het was geloof ik hagel, kan me niet herinneren dat sneeuw zo'n pijn doet. #)
Ben niet van sneeuw. Tis leuk als het valt en vers is maar daarna mag het van mij ook wel meteen weg.

Niwla

Berichten: 4115
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: Ede(rveen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 11:31

Bij ons lag er wel erg veel. Ik geloof best dat paarden die altijd buiten staan en zonder beslag zich best weten te redden, maar vind het toch spannend als ze gek gaan doen met dit weer. Paardjes vonden het wel leuk. Afbeelding

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 11:34

Hier staat alles onder water en nu sneeuwt t weer. Ben nog de sloten van gisteren weg aan t pompen. Maar het wordt alweer wit. I like it! *\o/*

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 11:50

Vind er geen fiets aan eigenlijk. Heb gister al een uur over 15 km gedaan en mag het morgenochtend vroeg weer over doen... Hoop dat ik nog vd camping af kom eigenlijk, de wegen zijn hier al niet geweldig...

Antheman

Berichten: 11830
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: bij de plas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 12:52

Stiekem vind ik de sneeuw heerlijk! Gisteren heb ik gesleed met Vliegje, mijn shet.

Helaas krijg ik nooit de fotoos erop die ik op facebook heb gezet ;)

Net nog paarden bekapt en blij dat ik nu weer binnen ben :j

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 13:10

Anke leuke foto! Vooral omdat er ook al hoefadrukken staan, kun je mooi zien hoe het paard stapt haha.

Belle_Boef, ik las inderdaad ook iets over ophokplicht, maar las daarna ook dat het geen gevaarlijke fariant was ofzoiets?

Haha Lynn, zo voelde ik me vanmorgen ook.

Niwla, Meestal redden de paarden zich wel hoor.

Ik vind de sneeuw ook erg leuk, heb gisteren dan ook de grootste lol gehad met de slee en de kinderen.
Ja het is even beholpen met het verzorgen van de paarden. Mest uit de paddock bikken, kruiwagen door dikke drek duwen, koude vingers, water emmers slepen. Maar dat hoort erbij :)

Net nog vrijwillig een uur in de weide gezeten voor een paar leuke winter foto's.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 13:18

Och die laatste foto is super schattig!

Ik heb gister buiten niet uitgemest. Ik zag dankzij de sneeuw niks liggen. Inmiddels sneeuwt het weer flink. Heb morgen genoeg extra werk ben ik bang.

Antheman

Berichten: 11830
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: bij de plas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 13:33

ahhhh, die shet <3

Zapje
Berichten: 706
Geregistreerd: 11-12-15

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 13:44

bliksem <3

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 14:08

Ja leuk! Dochter heeft vanmiddag ijsvrij gekregen, dus dan gaan we ook de pony voor de slee zetten! Ik had een sneeuwpop gemaakt in de paddock van Beau en zowel de hond als Beau vonden hem uiterst verdacht _O- . Nadat ik erbij ging staan, konden ze hem wel weer waarderen.

Ik ben ook extra lang buiten gebleven. Het is echt prachtig! Wou al een bericht naar de school doen voor ijsvrij, maar dat hoefde niet meer. Miste toch mijn kind in de sneeuwpret. Wel pret met mijn oude hond. Dat beest is bijna 14 en zo dement als wat. Maar voor een paar dingen komt ze nog graag haar mand uit. En 1 ding daarvan is SNEEUW!

Natuurlijk niet mijn telefoon mee voor foto’s, maar straks hopelijk wel!

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 14:09

Haha wat leuk van de hond!
En lekker ijsvrij. David en Marloes zitten nog op school. Nog niks gehoord van school. Maar weeralarm code rood? :S als ze ik zo nog maar kan ophalen dan........