Plezier kwijt door niet meer weten wat te doen qua stalling

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

VanHuisUit

Berichten: 6675
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 15:50

Ik begrijp je... en je zult keuzes moeten maken. Ik begrijp je want ik ben jaaaaaren terug naar de Randstad verhuisd waar het qua paarden houden zo anders is dan Groningen waar ik daarvoor stond.
Ik heb ook tijden rondgelopen met het idee ik wil geen paarden meer als ik ze zo moet houden. Maar ik heb uiteindelijk besloten dat ik het grootste gedeelte van het jaar toch ook in de Randstad mijn paard 24/7 buiten kan houden, en dan ja, die 4, 5 maanden per jaar dat dat niet kan krijgt hij zoveel mogelijk aandacht, gaat hij er feitelijk 2x per dag uit, in de paddock, of met mij en staat hij al met al ja inderdaad vanaf een uur of 16.00 - de volgende dag 10.00 binnen.
Maar hoe erg is dat?
Met dit prutweer is het in onze regio gewoon niet mogelijk dus ik heb het geaccepteerd.
Ik heb een gelukkig paard (hij ziet er prima uit, is vrolijk, geen stalondeugden etc...) en ik heb besloten dat ik dan ook gelukkig met hem kan zijn ook al is het allemaal niet wat ik als ideaal zie.

Wil en kun je dat niet, dan moet je zeggen ik stop ermee. Mij is dat nooit gelukt :+
En als je goed zoekt is hier ook veel te vinden hoor, je zult zelf dan meer moeten doen, maar dat betekent ook dat je heel veel zelf kunt regelen etc :D maar 24/7 buiten en droog en schuilstal en onbeperkt ruwvoer, dat gaat hier idd niet lukken. Vooral het droog trouwens... verder zijn veel mensen best van goede wil en kun je er gezamenlijk wel wat van maken... Echter je kunt het wel zo krijgen dat je een heel eind in de richting komt... ik wil zelf mijn paard ook niet in die prutzooi 24/7 dan maar lekker op een grote stal met een slowfeednet. Prima toch?
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 10-12-17 15:54, in het totaal 4 keer bewerkt

Vind jij ook dat diplomering in zorg en welzijn voor volwassen zij-instromers veel te ingewikkeld is? Onderteken dan mijn petitie: https://mbozijinstroom.petities.nl/


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 57 bezoekers