Paradijsjes op hooguit 2000m2

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Diane_

Berichten: 1984
Geregistreerd: 28-08-07
Woonplaats: Woudenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 10:15

Interessant topic! Sinds kort huur ik twee stukken, een stuk voor de winter en een weiland voor de zomer.
Het winterstuk is net geen 2000m2. In het midden staat een stal met twee 'boxen'. Die wil ik altijd open houden. Voor de stallen is een bestraat stuk van ongeveer 2 bij 5, dit wil ik nog wat groter maken. Daaromheen zand, een deel ligt hoog genoeg en is altijd droog, een ander deel wat lager en is soms wat nat. Het winterstuk ligt op nog geen 10 minuten stappen van het bos, waardoor ik ze onder het zadel wel lekker de benen kan laten strekken. :)

Dan mijn zomerweide van 1 hectare. Daar is een overkapping met daarvoor een bestraat stuk van 100m2, een afgezet deel als bak en verder is het opgedeeld in wat stukken omdat ze anders veel te vet worden ;)
Ik heb 2 Haflingers en voor de zomer is het gras echt teveel voor ze mocht ik ze enigszins op gewicht willen houden. Het liefst heb ik in de zomer zo'n 5 a 6 paarden op de wei staan, dan valt er nog wat op te eten tegen al het gras :) Wat heel gevarieerd is overigens, allerlei kruiden groeien er.

Ik vind het inderdaad wel heel fijn om mijn paardjes een lekkere sprint te zien trekken op het weiland, maar had ze niet zielig gevonden als dat niet zo kon.

Hier in het dorp zijn ongeveer 400 paarden die sowieso 20 uur per dag op stal staan, waarvan sommige dan 4 uur per dag alleen op een paddock van 5x4 staan. Als er paarden zijn waar ik medelijden mee heb zijn het die paarden en zeker niet de paarden van de mensen in dit topic!



Diane_

Berichten: 1984
Geregistreerd: 28-08-07
Woonplaats: Woudenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 11:43

Heel mooi geworden zeg!! Die schuilstal ziet er helemaal niet krakkemikkig uit, maar dat komt wellicht door de mooie laag verf die erop zit :)
Ook fijn dat het allemaal zo netjes droog blijft, ideaal!

Diane_

Berichten: 1984
Geregistreerd: 28-08-07
Woonplaats: Woudenberg

Re: Paradijsjes op hooguit 2000m2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 02:10

Ben benieuwd hoe de houtsnippers gaan bevallen! Je leest toch vaak dat ze op een gegeven moment gaan rotten. Maar voor tijdelijk denk ik wel een mooie oplossing.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ElinaSK, YandexBot en 140 bezoekers