Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 15:09

Twente is me helaas te ver weg.

Heel ver zakken doen ze ook niet. Heb bijna overal al een onderlaag met korrelmix.

www.immetjeshoeve.com
*Mennen*Centered Riding*Equine Bodywork*


ClaudiaHS

Berichten: 8054
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 15:12

KPet schreef:
ClaudiaHS schreef:
Welke maten heb je liggen?
Voor hoeveel m2?
En waarvandaan?


Ik zit in Twente. Heb er een heleboel liggen in verschillende maten. Wij zijn de grupstal aan het verbouwen, vandaar. Stuur me anders even een paar met je mailadres/telnet. Dan stuur ik wat foto's


Heb je PB gedaan :)

Ik scheer niks.
Melle heeft een deken op, die heeft echt een super dunne vacht.
Summer is ontploft, die lijkt wel 2x zo dik met al dat haar.
Amel had vorig jaar ook geen dikke vacht.
Mocht Amel straks echt fanatiek aan het werk gaan dan overweeg ik wel scheren maar dan een jachtmodel oid

Flew

Berichten: 19853
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Op Zanzibar.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 15:41

Zanzi werd elk jaar geschoren, maar dit jaar sla ik over. Hij staat voor het eerst in zijn leven in de winter 24/7 buiten en ik heb toch niet genoeg tijd om fanatiek te rijden.

De kunst is om zo snel te vallen
dat je jezelf voorbij vliegt
en nog net op tijd bent
om jezelf op te vangen.

Achterom
Berichten: 22993
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 16:30

Walter scheer ik niet, die blijft dun in de vacht. Lirina heeft een flinke vacht, maar doet lekker niks :D

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 17:28

Ik scheer niks. Veel te veel gedoe. Met Cajra heb ik er wel eens over nagedacht, ivm dikke vacht en lange ritten. Maar ik heb er al 2 in de dekens. Hoef geen 3de erin. Dus met warmer weer passen we gewoon het tempo aan. Ze staan allemaal 24/7 buiten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 17:32

Fabster schreef:
Ik scheer niks. Veel te veel gedoe. Met Cajra heb ik er wel eens over nagedacht, ivm dikke vacht en lange ritten. Maar ik heb er al 2 in de dekens. Hoef geen 3de erin. Dus met warmer weer passen we gewoon het tempo aan. Ze staan allemaal 24/7 buiten.

Mijn gedachte! Ik deed het voorheen wel altijd, maar ik vind die dekens zo'n gedoe. En zie aan mijn jonkie dat ze het erg lekker vindt om te gewoon te kunnen krabben waar ze maar wil.....

Als het erg veel regent doe ik haar (voor mijn eigen gevoel) een dunne regendeken op, maar verder staan ze zoveel mogelijk bloot.

Met deze temperaturen heeft ze het met rijden wel snel warm, maar ik stap gewoon wat langer uit en daarna kan ze naar hartelust rollen in het zand, kroelen met haar mannen en lekker krabben.

En ik pas met rijden ook gewoon het tempo en de zwaarte van het werk aan.

Karin_deB

Berichten: 8219
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 17:50

Ik scheer alleen de shet, die heeft echt last van dr vacht.
Die is nu alweer toe aan ronde 2, binnekort even plannen.

Mijn d tje is een koukleum,maakt wel wat vacht aan maar wordt geen bol wol. Dus die scheer ik niet.

I love you to the moon and back

Zosamaja

Berichten: 521
Geregistreerd: 02-07-12
Woonplaats: Omgeving Winschoten

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-11-17 18:48

Malibu in het verleden wel geschoren. Vond het ook wel praktisch en leuk maar nu de jongens 24/7 buiten staan zijn het ontplofte bolletjes. Stap ze inderdaad ook langer uit etc.

Malibu zonder zijn haar
Afbeelding
Afbeelding

MarloesHJ

Berichten: 2448
Geregistreerd: 05-01-14
Woonplaats: Zuid-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 18:50

Ik heb mijn beide paarden voor ongeveer de helft geschoren. Ik vind het belangrijk dat ze niet zeiknat van het zweet op de trailer komen te staan. Ik neem ze beide mee naar de bak en rijd ze om en om. Ze kunnen dan wel een uur op de trailer moeten staan wachten en bezweet vind ik dit niet fijn.
Op deze manier hoef ik niet met in- en uitstappen met dekens te werken. Ook kunnen ze gewoon met een (dunne) (zweet)deken op de trailer.
Ze zweten nog steeds wel maar dit is dan wel fijn snel opgedroogd :)
Plus de IJslander loopt zelfs nu nog het zweet in straaltjes van hem af, met zijn berenvacht in de binnenbak is echt te warm.
Ze staan onder een 200 en 100 grams regendeken buiten.

Ruiter in Balans - ruitervitaalcoach (i.o.) in Zuid-Limburg https://www.instagram.com/ruiterinbalans?igsh=c3I0dHFoeTVuOHJi&utm_source=qr

Flew

Berichten: 19853
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Op Zanzibar.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 18:50

Die van mij staan wel met een deken, dus zijn niet helemaal ontploft gelukkig. Fernando heeft een zacht velletje, Zanzi is meer ruwharig. :))

De kunst is om zo snel te vallen
dat je jezelf voorbij vliegt
en nog net op tijd bent
om jezelf op te vangen.

_ENGEL_

Berichten: 1026
Geregistreerd: 25-01-11
Woonplaats: Monster

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 22:57

Hier word ook niet geschoren. Ook geen gehannes met dekens. Ze kunnen uit de wind en droog staan en hebben onbeperkt voer om warm te blijven. Ooit Mojo zijn manenkam afgeschoren met tondeuse en hij was not amused......
Sterketr nog blij dat ik het overleefd heb. Trainen doen we minder intensief en uitstappen doe ik minimaal 10 minuten.

Maartje_M

Berichten: 9300
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 14:10

Hier ook niet scheren. Mijn ppid pony heeft het wel heel erg warm nu met zijn dikke vacht. Met mijn merrie loop ik te kooien met dekens omdat zij nog nauwelijks vacht heeft. Erg irritant

Antheman

Berichten: 11829
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: bij de plas

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 14:31

Vliegje, mijn shet kreeg altijd een racestreep over zijn boeg. Mijn scheerapparaat is kapot. En de tonduese komt er niet meer doorheen, dillema.

Lynn_Nikita

Berichten: 25421
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 16:48

antheman, jij woont niet bij mij in de buurt of wel?

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 17:41

Wel bij mij, volgens mij. Zal ik even overleggen met de eigenaresse van het scheerapparaat als je wil scheren?

Oy with the poodles, already

Lynn_Nikita

Berichten: 25421
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 18:37

De paddock na paar dagen regen
Afbeelding

Afbeelding

En de rijbaan. Deel droog deel voor het opslag is nat. Had het liever andersom.
Afbeelding

Antheman

Berichten: 11829
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: bij de plas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 20:25

Lynn_Nikita schreef:
antheman, jij woont niet bij mij in de buurt of wel?

Nee, midden vh land :)

Lynn_Nikita

Berichten: 25421
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 20:27

Antheman schreef:
Lynn_Nikita schreef:
antheman, jij woont niet bij mij in de buurt of wel?

Nee, midden vh land :)


Dan loont het zich niet om die van mij op te pikken


_ENGEL_

Berichten: 1026
Geregistreerd: 25-01-11
Woonplaats: Monster

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 21:58

Vandaag bij de gemeente geweest, maar ik weet nog bar weinig. Ik heb mijn voorkeur aan kunnen geven welk landje ik wil, maar er moesten nog contracten etc. Gemaakt worden en langs een commissie. Wat de kosten worden en hoeveel er gebouwd en verhard mag worden is nog onduidelijk. Ik verwacht in maart pas tegen bericht. Jammer dat er nog niet meer duidelijk is, maar van mij mag het op een laag pitje blijven staan aangezien ik nu voorzien ben. Word vervolgd dus....

Karin_deB

Berichten: 8219
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 14:25

Je mag die van mij lenen Antheman maar ik vrees dat Oud Gastel/Rijsbergen te ver voor je uit de richting is?

@Engel, jammer dat je nog niet veel wijzer bent. Hopelijk van het voorjaar.

Niet hoeven klooien met dekens lijkt me heerlijk. Het is nu weer van dat rotweer dat ze 's nachts dikker moeten en overdag dunner, je blijft wisselen.
Is straks aan huis wel een stuk makkelijker :D

I love you to the moon and back

Lynn_Nikita

Berichten: 25421
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 14:43

bah dierenartsassistentes. wat kunnen doen moeilijk doen

mijn kat heeft al bijna zijn hele leven last van allergieen wat zich uit in een zweer op zijn lip, blaren/ zweren op zijn gehemelte en jeuk. Jarenlang hele dure medicatie en erna pretnison gekregen en gaat op en af met hem. katten kun je helaas niet testen, ik vermoed voedsel allergie.
Nu heeft hij sinds het voorjaar ook eerst 1, nu 2 voelbare tumoren op zijn ruggewervel waar ze niks aan kunnen doen en sinds gisteren onverklaarbare jeuk op zijn buik en heeft hij zich tot bloedens toe gelikt.

Ik heb net met een knoop in mijn maag besloten om hem te laten inslapen maar wil dat aan huis, ivm rustige omgeving en 2 kinderen die erbij willen zijn. Hij is 10 of 11, mist een poot heeft overgewicht, altijd jeuk , 2 tumoren ( misschien wel meer) en eens houd het op.
Nu zegt ze, ja u bent pas 1 keer hier geweest met de kat, toen zijn inderdaad de tumoren en die zweren gezien, maar willen hem nu graag zien voor wij hem inslapen aan huis. Ik ben sinds kort ook met mijn katten in die kliniek op 45 min rijden ivm alles onder 1 dak bij 1 arts wat wel makkelijk is dan. Ik heb gezegd dat ik hem laat inslapen en die keuze niet zomaar maak maar nu gaan ze overleggen en omdat het zo druk pas kon het dan op zijn vroegst woensdag

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 14:48

Bah wat een gedoe. Die beslissing is al moeilijk genoeg

www.immetjeshoeve.com
*Mennen*Centered Riding*Equine Bodywork*

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 14:50

Wil je paardenarts het niet doen? Of zit die ook in diezelfde praktijk? Ik heb mijn hond ook thuis laten inslapen. De da voor kleine dieren doet dat niet, maar mijn paardenarts diet t voor vaste klanten wel.

Lynn_Nikita

Berichten: 25421
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 14:55

Fabster schreef:
Wil je paardenarts het niet doen? Of zit die ook in diezelfde praktijk? Ik heb mijn hond ook thuis laten inslapen. De da voor kleine dieren doet dat niet, maar mijn paardenarts diet t voor vaste klanten wel.



zelfde praktijk, ik zat er al jaren met de paarden en daarom overgegaan op de huisdieren, al valt het mij tegen. Goede kliniek maar erg druk waardoor er lange wachttijden zijn en nu ook dit weer.
Ik vind een kat naar een arts brengen en vervoeren al verschrikkelijk, in een bench vervoeren en dan dat gemiauw erbij, en dan op een kille tafel inslapen, dan doe ik dat liever thuis

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 15:15

Kan ik me alles bij voorstellen! Geen mobiele da bij jullie?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: FCSA en 11 bezoekers