Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 08:14

Bah wat een water! En inderdaad, alles wordt blubber. Ze gaan bij mij nog maar een paar uurtjes per dag het weiland in. Mijn paddock is als het uren achtereen regent wel nat, maar gelukkig binnen een uur of 2 weer droog (lang leve drainage!!!).

En in de schuilstal, mooi droog natuurlijk. Nu weer veel wind, misschien dat dat nog wat helpt bij het opdrogen......


Lynn_Nikita

Berichten: 25449
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 09:12

ook blij met het betegelde deel voor de stallen. ik heb ze gisteren niet op de wei gezet, anders stond Nikita alleen en het was al vrij nat. Nu is de paddock groot genoeg dus mogen ze zich daar amuseren enige nadeel is dat de stallen ook echt vies worden nu ze er veel instaan en telkens in en uit lopen.

Ik ben ook al af aan het tellen naar voorjaar en dan moet het ergste nog komen

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 09:14

Las net dat november normaal de natste (en depressiefste) maand is. Dus er is hoop :+

Lynn_Nikita

Berichten: 25449
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 09:18

_ENGEL_ schreef:
Krijg zelfs de twijfels over mijn misschien nieuwe wei of die 12 km me niet op gaat breken. Wel veel meer gras, maar met zo veel regen als nu verandert alles toch in blubber? Pfff.... eerst vrijdag maar afwachten.


Had eerlijk gezegd niet meer hierop gerekend en verwacht dat ik met de tijd op pensionstal moest. Met die gedachte verlangde ik wel naar het beetje luxe. Mis echt een longeerbak, springmateriaal, bak wasplaats en licht. Voor 4 uur buiten alleen in paddock moet ik 25 km rijden en op 36 km afstand kunnen ze samen 4 uur naar buiten. Pffff.... bij mijn huis aan de overkant is een manege waar ik springles volg zomers en staan ze 24/7 op stal, zo jammer.

Of zo jammer dat dat niet mijn manier van paarde houden is....


Ja, op deze momenten vraag ik mij ook af waarom ik niet op een pensionstal sta, alleen al een droge plek en verlichting lijken mij heerlijk.

Mag je wel een stuk bestraten op jouw nieuwe wei? Wat voor grondsoort is het? dat het zo nat is is gelukkig maar een aantal weken per jaar. kun je ze dan niet op een paddock die deels bestraat is houden om je weiland te sparen?

Achterom
Berichten: 23023
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 09:45

Ik heb hier geloof ik nog mazzel zo te lezen. Wei is wel nattig, maar bijna geen plassen en absoluut geen blubber. De bak was gisterenavond nog goed genoeg om lekker te longeren en grondwerk te doen (rijden zit er even niet in).
De nieuwe bestrating o.a. voor de stal is gewoon helemaal droog, het water loopt er heel goed weg. Paarden staan overdag nog steeds in de wei, 's avonds willen ze het liefst hooi in de paddock, ze kijken blijkbaar liever om zich heen dan in de droge stal te gaan staan.... paddock is wel wat blub, maar stevig, ze zakken niet eens helemaal met de hoef weg.

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 10:23

@Fabster sorry voor het late antwoord niet op bokt geraakt afgelopen dagen maar hier merk ik het aan het gras normaal in het najaar is het kaal kaal en moet ik niks meer verwachten van enige groei tot april/mei. Nu is het nog bijgegroeid, de grasmat dikker geworden en ziet er gewoon enorm goed uit.

Hier is het om de zoveel tijd met de hand alles wat meer op 1 berg scheppen maar met deze natte is dat echt zwaar :+ .

Hier ook blub, behalve misschien eens zand laten komen voor dat stuk kan ik niet maar heb hoop dat het terug zal verbeteren die nattigheid. Ze hebben wel wat droge plekken nog voor te staan (zanduitloop, rond de boom, stukje tegels en de stal).

AbbyBlues

Berichten: 1755
Geregistreerd: 07-01-15
Woonplaats: Indiana, Verenigde Staten

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 10:27

Wat balen dat het bij jullie zo slecht is. Gelukkig ziet mijn wei er nog redelijk goed uit, maar ja, er staan ook alleen maar 5 schaapjes en MiniMel op.

Mel wordt trouwens vandaag opgehaald. -O-
Mijn vaste hondenuitlaat krijgt haar eigen paard binnenkort aan huis en zocht een maatje. Dus hij komt echt super goed terecht. Maar leuk is anders.

You're only given a little spark of madness. You mustn't lose it.

Zosamaja

Berichten: 521
Geregistreerd: 02-07-12
Woonplaats: Omgeving Winschoten

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-11-17 11:15

Wat sneu abbyblues ondanks het goede plekje blijft het naar :(:)

Lynn_Nikita

Berichten: 25449
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 11:41

wat jammer Abby, maar fijn voor pony dat hij een vriendje krijgt en een goed en bekend plekje krijgt.

Hier is de bak weer droog, ben ik wel blij mee, zakt vrij snel weer weg als het veel geregend heeft.
Ik heb nog een uur de tijd voor ik naar school moet om kinderen op te halen, maar ik heb geen zin om iets te gaan doen nu

belle_boef

Berichten: 10728
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 12:03

Ik heb ze maar op een wei gezet. Dan maar stuklopen staat ook veel onkruid dus van het voorjaar maar bijzaaien en hopen dat de andere weide goed bijtrekken.
Verwachting van vrijdag is hier gelukkig gedaald naar iets meer dan 6 mm.

Karin_deB

Berichten: 8241
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 12:18

@abby, fijn dat je een goed plekje hebt! Wel altijd moeilijk afscheid nemen :(:)

De stal waar ik nu sta is de wei nog droog. Heel fijn! Paddock wel blub maar ze hebben een stukje bestraat en de stal.

Shet stond vanmorgen op 3 benen. Smid kwam toevallig vandaag, heeft een zweer gevonden. Bloedde aardig.
Nu 3 dagen 2x per dag een sodabad en goed in de gaten houden.
Arm ding :(:)

I love you to the moon and back

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 13:40

Hier wel flinke plassen, maar grote delen mooi droog. Dus gewoon weer op de track aan het voeren.

Abby, inderdaad zoetzuur; goed dat ze een goed huis krijgt, maar inderdaad, afscheid nemen is nooit leuk :(:)


Zosamaja

Berichten: 521
Geregistreerd: 02-07-12
Woonplaats: Omgeving Winschoten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-11-17 13:50

Bij ons thuis valt het nog mee met de nattigheid volgens mij. Kreeg net een paar foto's van een vriendin van de jongens. Ook wordt de paddock al mooi aangepakt! Heerlijk thuiskomen straks, alles klar wunderbar :P
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 14:19

https://youtu.be/U8QuxY-N7U0

Ik sta net op om Cajra te pakken voor een rit. Maar er moest blijkbaar eerst even wat uit :D

Alles nu weer gekalmeerd (behalve Beau en Sjaak, die nog even verder stoeien samen). Dus ga nog maar een poging wagen.

Lynn_Nikita

Berichten: 25449
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 15:36

Fabster schreef:
https://youtu.be/U8QuxY-N7U0

Ik sta net op om Cajra te pakken voor een rit. Maar er moest blijkbaar eerst even wat uit :D

Alles nu weer gekalmeerd (behalve Beau en Sjaak, die nog even verder stoeien samen). Dus ga nog maar een poging wagen.



ik zeg altijd "liever zo zonder mij erop dan met, leef je vooral uit"

lizy29

Berichten: 6238
Geregistreerd: 05-03-12
Woonplaats: Het land van du vin, du pain, du Boursin

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 15:47

Heerlijk dat uitleven. Ik zal eens proberen of ik het kan vastleggen als die van ons uit hun dak gaan. Mijn rijpaard gaat dan echt als een wilde bronco door de wei heen. Zo blij dat hij dat niet doet met mij er op :=

Hier hebben we nog heel veel water nodig wil het grondwater weer op een normaal niveau komen dus stuur gerust wat millimeters deze kant op. Er staan nog steeds heel veel stroompjes droog die in de winter buiten hun oevers horen te treden.

https://www.bokt.nl/markt/ad/522801/pension-midden-frankrijk
[HK] [VOLG] Ons project in Frankrijk

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 17:03

Wat een heerlijk weer vandaag. Strakke blauwe lucht en zonneschijn. Ideaal.
Jammer dat het toch vroeg donker wordt.
Ben gestart met een stal waar een stukje van het dak lekt. Ging echt lekker...totdat de flex het niet meer deed. Grrr...nog gauw een nieuwe halen. En dan alsnog haasten voordat het donker wordt.
Anders sterrenhemelzicht vannacht.

www.immetjeshoeve.com
*Mennen*Centered Riding*Equine Bodywork*

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 17:04

Ben benieuwd of die laag zand genoeg helpt. En niet alles onder elkaar gelopen wordt.

www.immetjeshoeve.com
*Mennen*Centered Riding*Equine Bodywork*

Zosamaja

Berichten: 521
Geregistreerd: 02-07-12
Woonplaats: Omgeving Winschoten

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-11-17 21:49

Komt nog beton overheen dus als het goed is moet het dan stevig genoeg zijn :D

_ENGEL_

Berichten: 1026
Geregistreerd: 25-01-11
Woonplaats: Monster

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 23:09

Lynn nikita:welke grondsoort? Geen idee... vrijdag ga ik navragen of die 55m2 die ik mag bebouwen in of exclusief verharding is. Nu heb ik ook een stukje winterwei va 15x30, maar als er plassen op staan moeten ze van mij op de verharding. Mojo heeft sokken (tinker) en wil geen mok. Ik zag elders in het topic looproosters voorbij komen. Is wellicht ook een optie. Hoe moet je die leggen? Op een droge ondergrond of juist als het modderig is?

Abbeybleus wat een dubbel gevoel nu mini weg is. Wel super dat je een fijn plekje gevonden hebt voor haar en wellicht kun je haar nog opzoeken.

Hier vanmorgen nog een fijne strandrit gemaakt! Wat ben ik toch dol op deze omgeving en het strand binnen 10 minuten stappen.

Fabster dat filmpje haha geweldig toch

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 23:31

Ik heb inderdaad roosters. Valt volgens mij niet onder bestrating. Ik heb ze zo in de blubber gegooid. Ligt goed vast. Niet waterpas natuurlijk. Heb r ook een paar in een pad wel met droog gelegd. Liggen mooier recht, maar was echt veel meer werk. En bij die minder rechte klagen mijn paarden ook niet :+

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 08:12

Ga je de schaapjes wel houden?

www.immetjeshoeve.com
*Mennen*Centered Riding*Equine Bodywork*

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 08:13

Wil voor volgend jaar op de andere locatie ook roosters. En nog verharding.
Wil altijd heel veel....

www.immetjeshoeve.com
*Mennen*Centered Riding*Equine Bodywork*

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 08:38

Heb ik ook last van :P Veel willen...

Flew

Berichten: 19853
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Op Zanzibar.

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 08:56

Ik wil ook een hoop inderdaad. :') Dit is ons eerste jaar hier en ik heb dus alles omheind en het dak van de schuilstal vervangen. Verder de schuilstal opnieuw betegeld en een 'terras' voor de schuilstal aangelegd. Nog een aantal rubberen tegels neergelegd en wat tapijt op de zwaar belopen plekken. Op zich bevalt dat redelijk, maar ik denk dat ik volgend voorjaar - als we hopelijk de verbouwing in huis redelijk afgerond hebben - toch wil gaan verharden met behulp van roosters.

Ik huur inmiddels ook een stukje land bij, vlakbij mijn eigen stuk. Daar moet ik volgend voorjaar ook nog mee aan de slag want er staat niks omheen en er staan nog rozenstruiken op.

De kunst is om zo snel te vallen
dat je jezelf voorbij vliegt
en nog net op tijd bent
om jezelf op te vangen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Maartje_M, Ubermetrics, xJurdyWonanx en 43 bezoekers