Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 23:12

Mijn boxen komen van marktplaats. €45 per stuk.

Engel, dat is wel spannend. Wel fijn dat het zo door de gemeente wordt opgelost en dat je dit zelfs mag bebouwen.


Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 23:53

Ik heb er 25 euro voor betaald, witte bak eruit gehaald (alleen niet bij de waterbak) en netten om het ijzer. En een net erop. Kunnen ze van alle kanten uit de bak eten.

_ENGEL_

Berichten: 1026
Geregistreerd: 25-01-11
Woonplaats: Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 00:23

Selka schreef:
Mijn boxen komen van marktplaats. €45 per stuk.

Engel, dat is wel spannend. Wel fijn dat het zo door de gemeente wordt opgelost en dat je dit zelfs mag bebouwen.


Word niet door de gemeente opgelost. Ik sta nu op een huurweide. Dit is eigen grond en mag ik gebruiken/ huren van de man die daar woont. Hij is zelf groot dierenliefhebber en had een leeg stuk wei over.

De wei waar ik vrijdag over mag komen praten is niet in mijn eigen dorp, maar in een nabij gelegen plaats. Valt onder een hele andere gemeente.

Ik ben heel benieuwd. Vind alleen die 12 km verderop wel erg spannend.
Ik mag minimaal 55m2 bebouwen. Of ik mag verharden hoop ik wel...

Zijn er meer hier die de paarden op zo'n grote afstand hebben?

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 10:43

Ik ben bijna jaloers op jouw 12 km. Mijn paarden staan op 40 km van m'n huis. Wel bij iemand aan huis die een oogje in het zeil houdt, en als er iets is waardoor we ook 's nachts in de buurt moeten zijn, kunnen we daar zo logeren.

We hebben wel bewust gekozen voor die afstand: zandgrond, fatsoenlijk bos en alles in eigen beheer.

Oy with the poodles, already

Lynn_Nikita

Berichten: 25450
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 10:45

Ik zou beide te ver vinden omdat ik r 2 keer per dag naartoe ga. Gaat dan met tijd en benzine een hoop extra kosten Dan zou het ook nog verschil zijn of het bijvoorbeeld bij woon werkverkeer in de buurt ligt dat zou dan al schelen

Flew

Berichten: 19853
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Op Zanzibar.

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 10:55

Ik zou het ook te ver vinden. Heb een tijdje dhz op een stal verder weg gestaan en kwam amper meer aan rijden toe, gewoon geen tijd.

Ik heb voor een klein prijsje een stel tuinslangen kunnen kopen, dus die ga ik zo door de tuin leggen, naar de paddock. Scheelt me een hoop gesleep met water.

De kunst is om zo snel te vallen
dat je jezelf voorbij vliegt
en nog net op tijd bent
om jezelf op te vangen.

Karin_deB

Berichten: 8241
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 11:02

Ik heb ooit eens op 50km enkele reis gestaan, hele file gevoelige weg.
Gelukkig was het all-in (op 1x per week wei uitmesten na) anders had ik dat nooit gered.

Vast een stomme vraag maar hoe kan i k er achter komen waar de wind vandaan komt?
Ik woon er nl nog niet haha.

I love you to the moon and back

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 11:09

Vinger in je mond en de lucht in. De ouderwetse mannier :+ . En anders zit op je mobiel vast wel een compas. Wind is meestal west/zuidwest.

ClaudiaHS

Berichten: 8056
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 11:42

Ik heb eens 2 ibc-tanks via MP gevonden. 80 euro incl brengen.
Heb 1 halve in de paddock staan met een net erover, de andere helft ligt nog wel ergens. De andere ibc is naar mn buurvrouw gegaan.
Palletbox heb ik van mn andere buurvrouw gekregen maar ik weet nog niet goed wat ik er mee moet maken.
Mijn paard zou er uit kunnen eten maar dan kan mn mini er niet bij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 11:50

Tuurlijk gaat dat zwaar worden engel, want je doet een stap terug. Maar als ze bij een goed iemand staan, mag je in het Westland echt in je handjes knijpen! Zou wel van te voren goed informeren hoe het bv met eventuele omwonenden is gesteld, kan je daar verhalen over vertellen , zakt je broek van af...


kvulden

Berichten: 3068
Geregistreerd: 17-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 13:47

Kun je dan van 1 ibcvat 2 bakken maken?

Lynn_Nikita

Berichten: 25450
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 14:39

kvulden schreef:
Kun je dan van 1 ibcvat 2 bakken maken?



ja het kan wel, is het ideaal nee
aan de bodem zit meestal een zwaarder deel, ijzeren of houten pallet en als je die op de hoogte voor een gemiddels paard zaagt blijven een te klein deel bovenkant over om als voerbak te gebruiken
zaak je de bak in het midden door dan heb je 2 erg lage bakken

ClaudiaHS

Berichten: 8056
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 14:48

Ik heb de ibc precies doormidden gedaan.
Met een net erover passen er precies 2 kleine baaltjes hooi in.
Ik gebruik in de paddock het onderste deel van de ibc daar zit een ijzeren onderstel onder dus lekker zwaar.
Bovenste deel zou ik ook nog een hooibak van kunnen maken maar dat moet ik nog even verzinnen hoe.

Zapje
Berichten: 706
Geregistreerd: 11-12-15

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 15:29

Even een vraag tussendoor: waarmee snijden jullie netjes koord door aan de uiteinden? Koord voor de omheining, ik heb gallagher. Ik deed het met een schaar maar niet ideaal :+

Flew

Berichten: 19853
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Op Zanzibar.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 15:33

Een goed scherpe schaar. Gaat hier prima.

Ik heb met mijn goede gedrag voederbieten voor de kerels gehaald... lusten ze 't niet. Verwende monsters. :x Heb de bieten maar in de stal laten liggen, wie weet zijn ze straks alsnog weg.

De kunst is om zo snel te vallen
dat je jezelf voorbij vliegt
en nog net op tijd bent
om jezelf op te vangen.

Zosamaja

Berichten: 521
Geregistreerd: 02-07-12
Woonplaats: Omgeving Winschoten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-11-17 15:35

Afbeelding

Wij hebben de bak ook in tweeën gedaan zonder het frame en dat gaat al drie winters prima. De ene is hoger dan het andere en beide wil prima. Nu staan de bakken nog in het land en straks komen ze weer op de verharding te staan. Het enige wat er nu anders is dan voorgaande jaren is dat het hooi in netten in de bakken zit. Ze hadden er een handje (neusje) van om het hooi met hun neus eruit te gooien. Het onderste is altijd het lekkerste. Dus nu gewoon met netten zodat ze dat niet meer kunnen doen
Afbeelding

Ik knip koord en lint ook met schaar zapje of met het stanleymes-achtige wat eigenlijk voor stropakjes is. Eigenlijk met wat ik toevallig in mn zak heb vaak. :j

Flew

Berichten: 19853
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Op Zanzibar.

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 16:04

Nou, de bieten zijn toch verdwenen. Geen idee wie van de twee uiteindelijk besloten heeft dat het geen puur vergif is...

De kunst is om zo snel te vallen
dat je jezelf voorbij vliegt
en nog net op tijd bent
om jezelf op te vangen.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 16:48

Ik heb een allesknipper. Werkt heel dijn met draad en lint.

Achterom
Berichten: 23023
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 16:54

Ik gebruik gewoon een stanleymes...

_ENGEL_

Berichten: 1026
Geregistreerd: 25-01-11
Woonplaats: Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 17:31

Ja super spannend! Vandaag de percelen bekeken en vast gekeken welke mijn voorkeur hebben. Een goede vriendin van me krijgt ook een stuk, zij stond ook op de wachtlijst. We willen 2 aan elkaar grenzende stukken,zodat we elkaars paarden in de gaten kunnen houden. Het is dat zij ook gaat anders vond ik 12 km per dag te ver. Het ligt wel aardig op de route vanuit me werk dat schilt.
Qua groote wel een enorme voorruit gang. De stukkem die we willen bedragen samen 22000m2. Het ene stuk is 85x80= 8600m2 en het andere 190x80= 15200m2. Zelf heb ik een mini en een kleine tinker en wil liever het kleinere stuk. Zij wil er op den duur drie grote neerzetten. Ook moet voor mij alles met stroom afgezet worden omdat hij niet achter slootjes blijft.
Echt zo bizar, ojajoh jij hebt wel eem idee hoe erg ik in mijn handen kan klappen als dit lukt.
Het is namelijk als mijn wei op 1,5 afstand bebouw word de keus uit op 12 km afstand alles doe het zelf op bovenstaande situatje, met vriendin en verzorgster die meegaan en 2 dagen blijven komen. Of naar de pensionstal waar ze in de winter 4 uur in een zandpaddock buiten staan alleen en dan moet me mini weg, want daar ga ik geen 400 per maand voor betalen en dit is op 25km afstand en meer file gevoelig.

Wish me luck vrijdag!

kvulden

Berichten: 3068
Geregistreerd: 17-02-08

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 18:03

Vandaag stond een rit op de planning. Het werd een knuffel uurtje. Ik ben niet zo'n ster om die grote hoofdjes op de foto te krijgen maar toch. Geeft wel lol.Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Lynn_Nikita

Berichten: 25450
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 18:06

gaan die bakken zonder frame niet schuiven?

Kvulde wat leuk zo samen op de foto

Ik ben lekker naar buiten gegaan, heerlijk weer 11 km erop zitten. Helaas wel erg zompig en glad op de meeste plekken dus voornamelijk gestap Helaas ook bijna gevallen. Hij was erg fris en schrok van een hond die ineens tevoorschijn kwam wilde wegspringen en was bambi in ice ivm de modder en bladeren en lag op zijn knieen en achterbenen schoten ook alle kanten op. Ik kon gelukkig blijven zitten en hij kon zich herstellen. Beide wel flink geschokken maar ook dat liep goed af

Antheman

Berichten: 11830
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: bij de plas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 18:52

Karin_deB schreef:
Ik heb ooit eens op 50km enkele reis gestaan, hele file gevoelige weg.
Gelukkig was het all-in (op 1x per week wei uitmesten na) anders had ik dat nooit gered.

Vast een stomme vraag maar hoe kan i k er achter komen waar de wind vandaan komt?
Ik woon er nl nog niet haha.

Met reddingswerk met de honden deden we altijd een spuitflesje omhoog met water. Dan zag je waar t heen waaide. :D

Antheman

Berichten: 11830
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: bij de plas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 18:53

Zapje schreef:
Even een vraag tussendoor: waarmee snijden jullie netjes koord door aan de uiteinden? Koord voor de omheining, ik heb gallagher. Ik deed het met een schaar maar niet ideaal :+

afbreekmesje :) zo'n Stanleymes oid.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 19:22

Antheman schreef:
Karin_deB schreef:
Ik heb ooit eens op 50km enkele reis gestaan, hele file gevoelige weg.
Gelukkig was het all-in (op 1x per week wei uitmesten na) anders had ik dat nooit gered.

Vast een stomme vraag maar hoe kan i k er achter komen waar de wind vandaan komt?
Ik woon er nl nog niet haha.

Met reddingswerk met de honden deden we altijd een spuitflesje omhoog met water. Dan zag je waar t heen waaide. :D


Wat leuk dat je reddingswerk met je hond hebt gedaan, Antheman! Ik heb gespeurd (levende mensen en kadaver) met mijn hond. Was echt leuk. Vond de hond ook. Hond is nu bijna 14, maar af en toe speuren we nog op koekjes :D . Vindt ze ook niet erg :+ . Mijn honden daarna hadden weinig talent voor speurwerk. Mijn overleden hond werd alleen blij als het om vreetwerk ging (en dat ook maar kort, want na een tijdje keek ze me aan van: als jij even zegt waar ze liggen, dan eet ik ze wel op := ). Mijn nieuwe hond doet iets soortgelijks. Die ziet dat Miep het speurwerk nog heel serieus neemt, maar die neus gaat ook wat achteruit. Dus ze ruikt wel dat er ergens in de buurt wat ligt, maar wáár precies, dat duurt even. Daar maakt de nieuwe hond mooi gebruik van. Dus die zegt tegen Miep; als jij nou zegt waar hij ongeveer ligt, dan zoek en eet ik m wel op _O-

Sorry, helemaal off topic...


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 53 bezoekers