Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 17:12

Bij ons staan de paarden aan 1 ring vast aan een muur. De laan is ruim 100m lang. Wanneer je je hond niet onder controle hebt dat ie als ongeleid projectiel privéterrein op gevlogen komt, dan hoor je je hond aan de lijn te houden. Ze mogen nu trouwens sowieso niet los (eigenlijk nooit, losloopgebied bestaat hier niet), omdat iets verderop dat paadje het bos in gaat waar ze op dit moment mogen jagen.
Mijn paard stond met hoofd naar de muur en door te draaien ben ik tussen paard en muur in terecht gekomen. Dat die manen om zeep waren was 1 ding, ik was vooral pisnijdig om de algemeen gevaarlijke situatie. 600kg die in paniek draait en je haast plet, dat is niet fijn...

Dus ja, die eigenaar heeft even heel kort een duidelijke les gehad waar opvoeding van een hond voor is: om 'm onder appèl te hebben én te houden. Kan je dan niet? Aan de lijn. Geen discussie.

mirriejj

Berichten: 3602
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 17:15

Varekaj schreef:
Bij ons staan de paarden aan 1 ring vast aan een muur. De laan is ruim 100m lang. Wanneer je je hond niet onder controle hebt dat ie als ongeleid projectiel privéterrein op gevlogen komt, dan hoor je je hond aan de lijn te houden. Ze mogen nu trouwens sowieso niet los (eigenlijk nooit, losloopgebied bestaat hier niet), omdat iets verderop dat paadje het bos in gaat waar ze op dit moment mogen jagen.
Mijn paard stond met hoofd naar de muur en door te draaien ben ik tussen paard en muur in terecht gekomen. Dat die manen om zeep waren was 1 ding, ik was vooral pisnijdig om de algemeen gevaarlijke situatie. 600kg die in paniek draait en je haast plet, dat is niet fijn...

Dus ja, die eigenaar heeft even heel kort een duidelijke les gehad waar opvoeding van een hond voor is: om 'm onder appèl te hebben én te houden. Kan je dan niet? Aan de lijn. Geen discussie.


Tja niet aan jou om iemand een les te lezen. Dit had je bij mij echt niet hoeven te proberen, ik denk dat je geluk hebt gehad met de hondeneigenaar.

Als je ziet dat een hond als een ongeleid projectiel aangevlogen komt, kun je zelf toch ook al een veilige situatie creëren, het is niet zo dat je het over 100 meter niet aan ziet komen.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 17:17

Dus jij vindt het normaal dat je je hond los een vreemd terrein op laat vliegen om daar een paard in paniek te jagen zodat iemand net niet geplet raakt?

Jester_

Berichten: 12264
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 17:18

Nee, maar geen reden om iemand anders hond daar zo voor te corrigeren. Die hond weet dat toch niet? Had lekker de eigenaar aangevlogen

mirriejj

Berichten: 3602
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 17:19

Varekaj schreef:
Dus jij vindt het normaal dat je je hond los een vreemd terrein op laat vliegen om daar een paard in paniek te jagen zodat iemand net niet geplet raakt?


Dat zeg ik niet. Ik vind het alleen niet normaal dat jij een hond daarop aanpakt, je bent niet de eigenaar. Ik vind dat echt te zot voor woorden.

Jester_

Berichten: 12264
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 17:19

Als het mij hond was had ik je aan je haren 3x over de oprijlaan getrokken en ze daarna nog afgeknipt

Yentaah

Berichten: 1136
Geregistreerd: 03-03-16

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 17:20

Ik vind de sfeer er zo niet beter op worden, kunnen we weer ontopic aub?

Tribunals

Berichten: 2682
Geregistreerd: 22-06-10
Woonplaats: Steenwijk

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 17:35

Spijt me zeer maar ik vind het echt geen goede reden om een hond zo af te straffen en rond te gooien. Doe toch normaal.

Yentaah

Berichten: 1136
Geregistreerd: 03-03-16

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 18:01

Die mening deel ik volledig met je, maar daar is dit topic niet voor bedoeld.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 18:01

Dames, de hond heeft niet letterlijk gevlogen :') Ik snap 'm ineens omdat Tribunals de opmerking maakt over in het rond gooien!

Ik heb de hond bij de band/tuig gegraaid en met een extra zet terug naar de eigenaar gejaagd, gevolgd door een heuse vloekserenade van het schrikken en dat ze'm bij moest houden. Je weet wel, zoals wanneer je een bowlingbal "de baan op slingert", die beweging met je arm. Zoals je je bal met net die zwaai wat vlotter over de baan laat rollen, dat dus maar dan om de hond net dat pasje sneller te laten lopen naar waar die vandaan kwam. Zoals je ook doet bij bijvoorbeeld een kind dat wiegelend vertrekt op een fietsje, en je geeft dat kleine zetje in de rug zodat ze net genoeg snelheid maken om hun evenwicht te kunnen houden en vlot te vertrekken.

1000x sorry voor het misverstand :))

xTesske
Berichten: 2031
Geregistreerd: 03-07-10

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 19:04

Hond kan er niks aan doen.. Baasje wel..

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 19:18

Het is voor iedereen goed afgelopen, dat is iig het voornaamste. Was voornamelijk gewoon keihard schrikken en geluk hebben. Geluk dat ik niet onder/tussen paard en muur zat, de hond geluk dat mijn paard hem niet gegrepen heeft en de eigenaar dat er behalve een fikse verbale uithaal niks ernstigers is gebeurd.

Die manen, die groeien inderdaad wel weer bij. Vind het alleen verdomd jammer dat ie er nu bijloopt als ontplofte pleeborstel :Y)

Eapy

Berichten: 1731
Geregistreerd: 22-05-13
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 21:32

Hondje kan er niks aan doen. Niet oké... :(

Heleennn

Berichten: 6351
Geregistreerd: 21-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-17 21:45

Das balen Varekaj, groeit inderdaad wel weer bij... Maar poedersuiker dat het er nu dan niet al te knap uitziet! Kan je wel nog invlechten nu? Heb paar weken geleden de manen van mijn merrie iets te kort gedaan (één hand) en vlechten was al best lastig. Ze heeft wel erg dikke manen, mss gaat dat bij dunne manen makkelijker. Als jouw paard dunne manen heeft tenminste :D

Maaraatje

Berichten: 416
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Noord brabant.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 21:57

ambre schreef:
De voordelen van met draad vlechten lijkt mij dat je de knot meer omhoog kunt trekken en zo meer hals kunt creëeren.

Voor het wit houden vd manen gewoon een exceem hals opdoen of een sleezy.
Ik heb ze bij mijn palomino gisteren ook weer gewassen.
Had een sleezy besteld maar daar moet ik nog wat aan verbouwen, de ooguitsparing is te klein.Verder gewoon goed kort geschoren houden, iig de witte benen.


Doe je die sleezy in de wei ook om of alleen als je op wedstrijd gaat?

Ik heb er ook 1 maar of ik die gewoon om kan houden zoals met de dekens weet ik niet. Wil ook geen afgeschuurde manen.

Of doe je er een halsstuk overheen?

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 22:01

Afbeelding
Diegene die hier nog een vlechtje in krijgt is mijn held :')


Afbeelding
Zo ziet het eruit van bovenaf. De lengte valt op zich nog mee, maar halfweg valt alles dus standaard naar voor en beide kanten omdat hij daar zoveel en zo dik haar heeft.
Ik kan gerust een sportcoupe knippen, zolang die maar minstens 1,5 handbreedte houdt. Wat ie nu heeft, is 3/4 handbreedte.

Heleennn

Berichten: 6351
Geregistreerd: 21-11-11

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-17 22:07

Oh jee dat is idd heeeel kort

ambre

Berichten: 7148
Geregistreerd: 19-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 22:11

[/quote]

Doe je die sleezy in de wei ook om of alleen als je op wedstrijd gaat?

Ik heb er ook 1 maar of ik die gewoon om kan houden zoals met de dekens weet ik niet. Wil ook geen afgeschuurde manen.

Of doe je er een halsstuk overheen?[/quote]

Ik heb hem nog niet opgehad omdat hij niet goed past.
Ze schijnen de manen juist niet weg te schuren.

Varekaj:Dan maar flink uitdunnen en veel kleine vlechtjes maken?

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 22:19

Of een keertje los laten en enkel de voorpluk mooi in vlechten

Tribunals

Berichten: 2682
Geregistreerd: 22-06-10
Woonplaats: Steenwijk

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 22:20

Oh jeetje wat kort idd, balen :(

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 22:21

Dit is al voor de helft uitgedund :') Nu krijg ik er nog een vlechtje in van tgoh, 3-4 slagen? Het uiteinde kan ik niet omplooien (te korte pieken) en het vlechtje an sich kan ik hooguit dubbel plooien. Héél misschien dat ik het met naald en draad en héél veel geduld wel netjes kan krijgen, maar ik weet niet of ik daar zin in heb. Denk dat ik dan makkelijk 30 vlechtjes te doen heb...

Het is in ieder geval wel zodanig kort dat het volgens het reglement niet gevlochten hoeft te worden volgens mij. Denk dat je de keuze hebt of dotjes of coupe op 1 handbreedte, met manen aan 1 zijde. Flinke klodder gel erin zodat de boel blijft liggen en gaan met die banaan.

Aan een hanekam begin in bij hem niet. Bij mijn tinker blijft die mooi gelijkmatig en valt ook nadien zeer mooi aan 1 kan om. Bij deze springt alles alle kanten op. dan is't helemaal een palmboom op pootjes.

Ingvild
Berichten: 722
Geregistreerd: 07-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 07:36

Hij is een 12 jarige valk. Afbeelding

laetitia98

Berichten: 558
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Ergens in een gat

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 10:10

Ik wil mijn paard ook heel graag scheren, maar heb geen scheermachine en hier in de omgeving vragen ze naar mijn idee echt super veel om er te laten scheren :(

eldora1

Berichten: 1858
Geregistreerd: 06-04-11
Woonplaats: Kamerik

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 10:21

Oh wat zonde! Dat is echt kort..

Ambre, hij staat zonder dekens dus een hals heeft geen zin en om hem dag en nacht een sleezie om te doen vind ik ook weer zo wat haha
Het is een jaarlinger, dus hij gaat nog niet mee op wedstrijd. Maar het is een echte smeerkees, echt niet normaal. En ik wil hem gewoon een beetje aantoonbaar houden :’)

Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 11:12

Ik vergeet altijd om foto's te maken, laatst de manen van mijn merrie ook geknipt (ook iets te kort maar nog niet zo kort als die van varekaj). Maar ik vergeet dan voor foto's te maken. En ook de oortjes iets uitgeknipt, eerste keer dat ik dat probeerde bij haar, en ze was eigenlijk best braaf :) maar zo'n afgeronde schaar is dan wel makkelijker.

Ik wil eigenlijk ook proberen om haar beentjes op te scheren, maar heb geen scheerapparaat en ik weet niet wat een goede is om te kopen. Wil er wel een die mega stil is. En misschien leen ik er wel 1 van een stalgenootje, dan kan ik een beetje oefenen.

Scheren hoef ik haar denk ik niet, ze heeft nog steeds een mooi dun vachtje :) hopen dat dat zo blijft

Vind trouwend de valk wel stoerder met kort haar :) knap paardje is het!