Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ingvild
Berichten: 722
Geregistreerd: 07-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 00:22

Hij heeft in het verleden wel eens korte manen gehad, maar vind het lange toch 1000x mooier bij hem :D
Afbeelding
Afbeelding

Peelie

Berichten: 13415
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 00:29

Ik zeg nog steeds kort :P

Ik ben net zo eigenwijs als mijn paarden :P

Belangrijkste is dat je er zelf happy van bent! Hij is verder een scheet van een dier. Zo lief. <3

Jaime_
Berichten: 8050
Geregistreerd: 05-05-07

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 00:33

Ohja dat korte is echt 100x mooier, sportiever, vlotter en stoerder

SharonIndezz
Berichten: 4693
Geregistreerd: 16-07-10
Woonplaats: 's-Hertogenbosch

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 01:05

Mooie beestje, netjes geschoren... maar ook ik als sportcoupe liefhebber, zeg eraf die manen haha

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 08:04

Nee hoor prachtig die lange manen! Je mag wel weer zijn baard scheren of is de foto niet recent? :P

Peelie

Berichten: 13415
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 08:09

PanamaD schreef:
Nee hoor prachtig die lange manen! Je mag wel weer zijn baard scheren of is de foto niet recent? :P

Nee. Ik heb hem gisteren voor haar geschoren ;) foto staat op de vorige pagina :)

eldora1

Berichten: 1858
Geregistreerd: 06-04-11
Woonplaats: Kamerik

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 08:47

Ik vind het er erg mooi uitzien , die quick knot!

En idd peelie ik zeg ook sportcoupé haha

Even een vraagje aan de mensen met 'witte manen paarden' :+
Mijn palomino is echt vreselijk, echt een heel,vies beest. Hij is meer bruin als palomino.
Nu Wil ik hem natuurlijk zo schoon mogelijk houden maar hoe doe ik dat :')
Ik heb wel alles van cm, maar het werkt niet echt.
Vlekken van z'n lijf krijg ik er wel mee af met green spot remover maar bv z'n manen of benen (wit) niet.
Dan maak ik de vlek alleen maar groter en het word niks minder.

Nu vind ik het op,z'n benen nog niet zo erg , maar z'n manen wil ik toch eigenlijk wel een soort wit ipv hele grijze stukken er in :Y)

Gisteren ook z'n manen weer een heel stuk er af gehaald, zal vandaag een foto maken. Maar hij heeft zulke dikke manen, ik moet het nog even uitdunnen haha

Gwenvd

Berichten: 1728
Geregistreerd: 20-07-15
Woonplaats: In t westen

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 09:05

Misschien een beetje droogshampoo op de vieze plekken? Dus niet bij de haarwortel in de buurt?

Hier hielp cm detangler en dan doorkammen al voor het ergste vuil. Wassen jb de winter vind ik geen optie, tenzij je op wedstrijd gaat.

S_en_Z

Berichten: 9371
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Nieuwegein-Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 09:06

Sorry Ingvild. Vind kort toch echt stoerder en hij oogt minder puppy dan haha.

Apart kleurtje zo Peelie!

keshia

Berichten: 3079
Geregistreerd: 31-10-04

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 09:38

Ik vind korter ook 10000000x beter! Echt!

Wel vind ik dat het lijkt dat er nog behoorlijk haar op zit, na het scheren?

Zal vanmiddag eens een foto maken van mijn naakte paard :')
Moet er wel echt enorm aan wennen.. en het was behoorlijk een impulsieve beslissing om haar die dag te laten scheren. Dus heb nog niet alle uitrijdekens en zweetdekens verzameld en gewassen haha. Dat vandaag ook maar even doen..

Ik heb de benen tot knie en hak op 1 mm geschoren en daarna alles op 3 mm.. hoofd op 2 mm ongeveer anders kwam er niks vanaf en was haar hoofd een totaal andere kleur.. dat was ook geen porem.. ze is echt een heel mooie diepe donkere kleur geworden..

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 09:54

@Peelie: het is een wit dressuurdekje van Lemieux :P Ideaal, want mijn eurostar schuift onder mijn Kieffer dus kan deze vanaf nu mooi mee op wedstrijd.

Ik zie het zonnetje door het raam piepen. Mag zo blijven, dan ga ik deze namiddag paard een keer grondig poetsen en alvast bijtrimmen/knippen waar nodig aan de manen.

@Ingvild: sorry, ik zeg ook kort. Lang zijn de manen an sich wel mooi maar kort komt de hals/hoofdverhouding beter tot zijn recht. Nu lijkt het smalle hals met groot hoofd.
Laatst bijgewerkt door Varekaj op 05-11-17 09:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Peelie

Berichten: 13415
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 09:54

Keshia hij is echt kaler dan kaal ;)

Maar na het scheren nog niet gewassen oid. Dat maar wel een hoop verschil.

Als het goed is maakt Ingvild een foto bij daglicht voor mij vandaag :D

Varekaj. Ik ben zooooo weg van de Lemieux dekjes , maar daar is weer een ander topic voor :P

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 09:56

Weet ik Peelie, ik lees daar regelmatig mee :)) Alleen zijn ze in België nog niet zo makkelijk te krijgen en om zomaar wat via internet te bestellen...

Als dit dekje bevalt komen er nog en waarschijnlijk ook nog beenbescherming :D

Tribunals

Berichten: 2682
Geregistreerd: 22-06-10
Woonplaats: Steenwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 09:57

Fijn dat jullie ervaringen met quick knot zo goed zijn, ga ze toch maar bestellen denk ik.

Overal sportcoupe ~~}>

Ingvild, is het een schimmel of een oudje?

Nynkster

Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 11:53

Ik stem ook sportcoupe! <<)

ambre

Berichten: 7148
Geregistreerd: 19-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 11:57

De voordelen van met draad vlechten lijkt mij dat je de knot meer omhoog kunt trekken en zo meer hals kunt creëeren.

Voor het wit houden vd manen gewoon een exceem hals opdoen of een sleezy.
Ik heb ze bij mijn palomino gisteren ook weer gewassen.
Had een sleezy besteld maar daar moet ik nog wat aan verbouwen, de ooguitsparing is te klein.Verder gewoon goed kort geschoren houden, iig de witte benen.

S_en_Z

Berichten: 9371
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Nieuwegein-Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 13:13

ambre schreef:
De voordelen van met draad vlechten lijkt mij dat je de knot meer omhoog kunt trekken en zo meer hals kunt creëeren.

Voor het wit houden vd manen gewoon een exceem hals opdoen of een sleezy.
Ik heb ze bij mijn palomino gisteren ook weer gewassen.
Had een sleezy besteld maar daar moet ik nog wat aan verbouwen, de ooguitsparing is te klein.Verder gewoon goed kort geschoren houden, iig de witte benen.


Ik denk dat dat met quick knot ook wel lukken kan als je omhoog vlecht ipv omlaag. Ga t volgende x eens uitproberen.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 13:51

Ik wil huilen ;(
Was begonnen met de manen van mijn paard bij te knippen. Ik doe dit altijd uit losse pols, neem de tijd en kleine stukjes per keer. Gaat altijd goed. Het is een enorm secuur priegelwerk omdat de bovenste helft van de manenkam alles dubbelzijdig en naar voor valt. Wil ik een net resultaat,dan is de juiste lengte cruciaal.

Alles ging best vlot. Tot er ineens van achter/opzij een vreemde hond tussen ons in komt gestoven. Paard schrikt zich de pleuris, ik ook dus wankel op mijn opstapje. Paard draait naar mij toe, en in mijn val haal ik met de schaar een gigantisch stuk manen mee.

Ik heb die hond (soort kleine ruwharige rat) vastgegrepen en heel de betonnen oprijlaan over geslingerd. Baasje is shock, ik was zo ontiegelijk razend dat mijn taalgebruik niet voor herhaling vatbaar is.

De schade aan de manen was zo erg dat ik alles compleet heb moeten kortwieken op amper een handbreedte. Kon het anders absoluut niet meer gelijk krijgen. Het staat net niet punk...
Wat proberen camoufleren, beetje gelukt maar ik krijg er iig geen dotje meer in . En heb over 2 weken wedstrijd ;(

mirriejj

Berichten: 3602
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 13:56

Varekaj schreef:
Ik wil huilen ;(
Was begonnen met de manen van mijn paard bij te knippen. Ik doe dit altijd uit losse pols, neem de tijd en kleine stukjes per keer. Gaat altijd goed. Het is een enorm secuur priegelwerk omdat de bovenste helft van de manenkam alles dubbelzijdig en naar voor valt. Wil ik een net resultaat,dan is de juiste lengte cruciaal.

Alles ging best vlot. Tot er ineens van achter/opzij een vreemde hond tussen ons in komt gestoven. Paard schrikt zich de pleuris, ik ook dus wankel op mijn opstapje. Paard draait naar mij toe, en in mijn val haal ik met de schaar een gigantisch stuk manen mee.

Ik heb die hond (soort kleine ruwharige rat) vastgegrepen en heel de betonnen oprijlaan over geslingerd. Baasje is shock, ik was zo ontiegelijk razend dat mijn taalgebruik niet voor herhaling vatbaar is.

De schade aan de manen was zo erg dat ik alles compleet heb moeten kortwieken op amper een handbreedte. Kon het anders absoluut niet meer gelijk krijgen. Het staat net niet punk...
Wat proberen camoufleren, beetje gelukt maar ik krijg er iig geen dotje meer in . En heb over 2 weken wedstrijd ;(


Ik denk dat ik je als baasje van de hond ook net zo hard over de laan had geslingerd :wow: Totaal niet leuk als zoiets gebeurd, maar ik vind je reactie aardig not done.

Tribunals

Berichten: 2682
Geregistreerd: 22-06-10
Woonplaats: Steenwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 14:01

mirriejj schreef:
Ik denk dat ik je als baasje van de hond ook net zo hard over de laan had geslingerd :wow: Totaal niet leuk als zoiets gebeurd, maar ik vind je reactie aardig not done.

Hier ben ik het eerlijk gezegd wel mee eens.

Tuurlijk is het niet leuk, maar als jij een stuk manen meetrekt geeft jou dat niet het recht om andermans hond een hele laan over te slingeren..

NinaCharlie

Berichten: 3180
Geregistreerd: 15-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 14:11

Tribunals schreef:
mirriejj schreef:
Ik denk dat ik je als baasje van de hond ook net zo hard over de laan had geslingerd :wow: Totaal niet leuk als zoiets gebeurd, maar ik vind je reactie aardig not done.

Hier ben ik het eerlijk gezegd wel mee eens.

Tuurlijk is het niet leuk, maar als jij een stuk manen meetrekt geeft jou dat niet het recht om andermans hond een hele laan over te slingeren..



Nou inderdaad, dat groeit wel weer aan hoor. Blij dat het paard verder ongedeerd is, hoop de hond ook!

S_en_Z

Berichten: 9371
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Nieuwegein-Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 14:32

Tribunals schreef:
mirriejj schreef:
Ik denk dat ik je als baasje van de hond ook net zo hard over de laan had geslingerd :wow: Totaal niet leuk als zoiets gebeurd, maar ik vind je reactie aardig not done.

Hier ben ik het eerlijk gezegd wel mee eens.

Tuurlijk is het niet leuk, maar als jij een stuk manen meetrekt geeft jou dat niet het recht om andermans hond een hele laan over te slingeren..


Mee eens.

Overigens zullen er vast wel knotjes inpassen. Gewoon wat dunnere/meer vlechtjes maken. Haar groeit vanzelf wel weer aan.

Laurie

Berichten: 4495
Geregistreerd: 05-05-07
Woonplaats: Doetinchem

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 15:29

Oei Varekaj, ik snap je frustratie maar de reactie had inderdaad wel iets minder gemogen :o

Ik heb de mijne ook geschoren:

Afbeelding

Mandarijn
Berichten: 9066
Geregistreerd: 10-09-05

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 16:55

De frustratie is ergens begrijpelijk Varekaj, maar zo'n reactie vind ik echt not done. :n

Ziet er chique uit Laurie!

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 17:08

Net als mijn voorgangers.... dat je je niet kapot schaamt voor je uitbarsting...

Heb je wel door dat het máár manen zijn? Die groeien wel weer!! En hoe moest die hond nou weten dat hij op dat moment, toen jij precies aan het knippen was, niet langs mocht rennen? Het is een hond hoor!

Als ik de eigenaar van die hond was en dat zag.... ik zeg niets meer.

Maar goed, het is gebeurt en je hebt er vast van geleerd.

Laurie, je paard is echt heel mooi streeploos geschoren zeg!!