hoeveel betalen voor deze pension

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Team_Sublime

Berichten: 1287
Geregistreerd: 27-08-09

hoeveel betalen voor deze pension

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-17 13:49

Ik weet dat er al veel van dit soort topics zijn, maar ondanks speurwerk vind ik niet zoveel vergelijkbaars.

dus de grote vraag weer wat zouden jullie willen geven voor de pension stalling ( provincie Utrecht) daarbij de vraag wat zouden jullie graag extra willen zien ? in faciliteiten, diensten of wat dan ook, en wat zouden jullie dan over hebben met deze extra's ?

9 boxen ( vlas bodem)
3 stenen paddock met zand/rolbak
1 zand / losgooi paddock
20 x 60 verlichte rijbaan
poets/wasplaats
weidegang

zomers weidegang van 8:00 tot 20:00 indien het weer het toelaat 's nachts op de paddock met hooi
's winters op paddock van 8:00 tot 18:00 met hooi.

Zomers 2 x per dag ruwvoer + 2 x per dag krachtvoer ( zelf klaarzetten)
s'winters 2 x per dag ruwvoer in stal en slowfeeder op de paddock

ruwvoer wordt gegeven in hooinetten.

Volpension = Buiten en binnen zetten, voeren en mesten. Excl krachtvoer (indien klaargezet voeren wij dit)


ben benieuwd wat jullie vinden

Team_Sublime

Berichten: 1287
Geregistreerd: 27-08-09

Re: hoeveel betalen voor deze pension

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-17 14:51

er is btw geen ruimte voor het stallen van een trailer.

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 14:53

Hoe groot zijn de paddocks?

Team_Sublime

Berichten: 1287
Geregistreerd: 27-08-09

Re: hoeveel betalen voor deze pension

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-17 14:58

exacte maat weet ik niet uit mijn hoofd, maar per paddock groot genoeg voor 3 grote paarden.

Anoniem

Re: hoeveel betalen voor deze pension

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 14:59

Waarom wordt er van de winter geen krachtvoer gegeven?

Team_Sublime

Berichten: 1287
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-17 15:00

Anoniem schreef:
Waarom wordt er van de winter geen krachtvoer gegeven?


haah foutje, valt me nu pas op,vergeten erbij te zetten. deze wordt ook gewoon gegeven in de winter :)

droversrun

Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Re: hoeveel betalen voor deze pension

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 15:03

Ik neem aan dat het een buiten rijbaan is? Dan zou ik rond de 300 vragen denk ik, beetje afhankelijk waar in Utrecht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 15:03

Team_Sublime schreef:
Anoniem schreef:
Waarom wordt er van de winter geen krachtvoer gegeven?


haah foutje, valt me nu pas op,vergeten erbij te zetten. deze wordt ook gewoon gegeven in de winter :)


Ik vond het al zo apart! :D

Prijs is ook afhankelijk van hoe goed je buitenbak te rijden is. Is hij na 1 regenbuitje niet meer te doen zou ik daar flink minder voor betalen ;)

Team_Sublime

Berichten: 1287
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-17 15:05

droversrun schreef:
Ik neem aan dat het een buiten rijbaan is? Dan zou ik rond de 300 vragen denk ik, beetje afhankelijk waar in Utrecht.


het is inderdaad een buitenrijbaan, wel met goede gedraineerde bodem, hele jaar door te rijden. omgeving van ijsselstein

Terrydr

Berichten: 81
Geregistreerd: 09-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 15:08

Mits de bak een goede bodem heeft zo rond de 250 omdat het voordeel is dat ze buiten en binnen worden gezet. Nadeel is dat je geen trailer kwijt kunt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 15:10

Terrydr schreef:
Mits de bak een goede bodem heeft zo rond de 250 omdat het voordeel is dat ze buiten en binnen worden gezet. Nadeel is dat je geen trailer kwijt kunt.


Ga ik in mee. Voor binnen- en buitenzetten incl zou ik dat er zeker voor over hebben.
Heel veel meer dan weer niet omdat er geen binnenbak is.

Locatie is ook belangrijk voor mij, in de zin van of ik er ook buiten kan rijden :)

Team_Sublime

Berichten: 1287
Geregistreerd: 27-08-09

Re: hoeveel betalen voor deze pension

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-17 15:29

buitenrijden is mwah. er zijn hier in de buurt niet echt bossen om door te rijden. wel rustige wegen met niet zo heel veel verkeer, en door de polders.

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Re: hoeveel betalen voor deze pension

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 17:05

250 zit je wel aardig in de richting denk ik

Faelynn

Berichten: 3149
Geregistreerd: 25-10-13

Re: hoeveel betalen voor deze pension

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 17:14

Ik denk 200, betaal nu zelf 250 In omgeving Utrecht voor een stal waar dit maar ook nog binnenrijbaan en binnen stampmolen en voer bij zit en je mag er een trailer stallen, ze gaan alleen iets minder uren naar buiten dat vind ik een groot nadeel.

chanicha

Berichten: 12153
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 17:16

Mijn dochter betaalde 200 voor hetzelfde maar ook met een binnenbak en s' zomers 24/7 op het land. Dat was vlakbij Utrecht. Hij had wel meerdere stallen.

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 19:27

chanicha schreef:
Mijn dochter betaalde 200 voor hetzelfde maar ook met een binnenbak en s' zomers 24/7 op het land. Dat was vlakbij Utrecht. Hij had wel meerdere stallen.


En dan ook 's winters elke dag van 8-18 op de paddock (met hooi!) en volledige verzorging? Dat vind je niet veel rond Utrecht.

butterfly84

Berichten: 62
Geregistreerd: 02-10-12

Re: hoeveel betalen voor deze pension

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 19:31

Ik zou ook denken tussen 200 en 250

chanicha

Berichten: 12153
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 19:57

Nee klopt en ze kon er van de ochtend tot in de avond terecht de hele week dus dat was perfect! Jammer genoeg zijn ze ermee gestopt.

FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Re: hoeveel betalen voor deze pension

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 20:02

Omdat de paarden lang naar buiten mogen (langer dan vele stallen allesinds) vind ik wel dat je de hogere prijzen die hier genoemd zijn mag hanteren. Iemand die hier veel waarde aan hecht betaald hier graag meer voor.

Pumpkins

Berichten: 3146
Geregistreerd: 14-05-10
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 20:23

Vooral de winterpaddocks en het binnen - buiten zetten is wel luxe. En met 9 paarden, heerlijk rustig!

Warm water aanwezig? Kleine kantine? Springmateriaal? Overdekte poet-spuitplaats? Longgeren in de bak of zandpaddock? Wordt de bak met regelmaat gesleept?

Ik zou tussen 250 en 300 zitten.

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: hoeveel betalen voor deze pension

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 20:50

"2x per dag ruwvoer" zegt mij niet zo veel. Ik heb op een stal gestaan waar dat gedaan werd, maar de paarden tussendoor zeker 8 uur zonder ruwvoer konden staan (en 's nachts nog langer). Nu voeren wij één keer per dag hooi, maar wel zoveel dat het onbeperkt beschikbaar is.
Verder is mijn idee van "een paddock groot genoeg voor drie paarden" waarschijnlijk anders dan die van de eerder genoemde pensionstal ;) En ik zou graag schuilstallen bij die paddocks willen, zodat de paarden zelf kunnen kiezen of ze binnen of buiten willen staan. Idem voor de wei, overigens.

Team_Sublime

Berichten: 1287
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-17 22:08

Weidebloem schreef:
Vooral de winterpaddocks en het binnen - buiten zetten is wel luxe. En met 9 paarden, heerlijk rustig!

Warm water aanwezig? Kleine kantine? Springmateriaal? Overdekte poet-spuitplaats? Longgeren in de bak of zandpaddock? Wordt de bak met regelmaat gesleept?

Ik zou tussen 250 en 300 zitten.


warm water aanwezig, kantine (nog) niet. springmaterialen ook nog niet, wil ik wel aanschaffen.

de poets/wasplaats is binnen. longeren kan in de losgooibak en de bak zal inderdaad regelmatig worden gesleept.


Hilary schreef:
"2x per dag ruwvoer" zegt mij niet zo veel. Ik heb op een stal gestaan waar dat gedaan werd, maar de paarden tussendoor zeker 8 uur zonder ruwvoer konden staan (en 's nachts nog langer). Nu voeren wij één keer per dag hooi, maar wel zoveel dat het onbeperkt beschikbaar is.
Verder is mijn idee van "een paddock groot genoeg voor drie paarden" waarschijnlijk anders dan die van de eerder genoemde pensionstal ;) En ik zou graag schuilstallen bij die paddocks willen, zodat de paarden zelf kunnen kiezen of ze binnen of buiten willen staan. Idem voor de wei, overigens.


2 x per dag is voor ze naar buiten gaan ( zomers gras, swinters hooi op de paddock) en als ze savonds op stal staan, in grote hooinetten goed gevuld. paarden staan nooit te nimmer langer als 4 uur zonder ruwvoer.

en inderdaad, iedereen heeft een ander beeld denk ik voor de ruimte op een paddock. met ruimte voor 3 paarden bedoel ik ruimte om bij elkaar weg te komen, ruimte voor paarden in hun 'gekke 5 minuten' en rustig te kunnen eten, liggen en lopen. ik zal kijken of ik de exacte afmetingen kan nameten.

helaas is mogelijkheid tot schuilstallen in de paddock niet mogelijk. de stallen staan wel grenzend aan de paddock, maar er zijn geen buitendeuren en eerlijk gezegd zie ik het niet zitten deze ook te maken.

wel kunnen ze zomers zelf kiezen of ze op het gras of op de stenen en zand te staan, dit is allemaal aangrenzend van elkaar.

tevens willen wij kijken of wij 1 paddock kunnen maken voor overgevoelige paarden ( hoefbevangenheid , te dik etc.) dit zal dan een stenen paddock met zandbak zijn met aansluitend een schraal stukje land

Renee_S

Berichten: 2666
Geregistreerd: 22-04-13
Woonplaats: Heeze

Re: hoeveel betalen voor deze pension

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 22:22

Afhankelijk van de grootte van de paddocks, de kwaliteit van de stal (formaat, licht, naar buren en buiten kunnen kijken) en de kwaliteit van de rijbak zou ik hier in Brabant (regio eindhoven) ongeveer 225/250 voor willen betalen :)

sakvis
Berichten: 947
Geregistreerd: 14-08-08
Woonplaats: In de stal!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 00:15

Ik snap het niet helemaal. In je beginpost zeg je dat je verharde paddocks hebt met een 'zand/ rolbak'. Later schrijf je dat 3 grote paarden in 1 paddock genoeg ruimte hebben voor de 'gekke 5 minuten' én dat ze er ook kunnen liggen.
Op zo'n verharde paddock met een rolbak kunnen paarden toch niet 5 minuten dollen en uit hun plaat gaan? Dan gaan ze op hun plaat ;)

Dus ja, het concept is zeker leuk áls je droge grote zandpaddocks kan aanbieden. Voor drie grote paarden vind een formaat van 400 vierkante meter (20 x20 m) dan een minimum.

Eerlijk is eerlijk, ik ken je omgeving goed en ik denk niet dat hetgeen jij wilt financieel haalbaar is. 9 boxen is niet veel om je geld mee te verdienen. Al zou het wel tof zijn als er ooit een paardvriendelijke stalling in deze omgeving komt!

Spoiler:
Enne, schrale stukjes land zijn niet geschikt voor hb-paarden. Dat is een zeeeer hardnekkig fabeltje dat maar blijft rondcirculeren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 08:58

sakvis schreef:
Ik snap het niet helemaal. In je beginpost zeg je dat je verharde paddocks hebt met een 'zand/ rolbak'. Later schrijf je dat 3 grote paarden in 1 paddock genoeg ruimte hebben voor de 'gekke 5 minuten' én dat ze er ook kunnen liggen.
Op zo'n verharde paddock met een rolbak kunnen paarden toch niet 5 minuten dollen en uit hun plaat gaan? Dan gaan ze op hun plaat ;)

Dus ja, het concept is zeker leuk áls je droge grote zandpaddocks kan aanbieden. Voor drie grote paarden vind een formaat van 400 vierkante meter (20 x20 m) dan een minimum.

Eerlijk is eerlijk, ik ken je omgeving goed en ik denk niet dat hetgeen jij wilt financieel haalbaar is. 9 boxen is niet veel om je geld mee te verdienen. Al zou het wel tof zijn als er ooit een paardvriendelijke stalling in deze omgeving komt!

Spoiler:
Enne, schrale stukjes land zijn niet geschikt voor hb-paarden. Dat is een zeeeer hardnekkig fabeltje dat maar blijft rondcirculeren.



Die stallen zij er wel hoor, staan wij nu ook! Mag je alleen wel goud geld voor neerleggen :')
Die zijn er