Klein stukje weide, intensieve begrazing, bemesten

Moderators: Dyonne, Apple, Pistasche, C_arola, Nicole288, Coby

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

ricoh

Klein stukje weide, intensieve begrazing, bemesten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-08-17 14:29

Even een bondige titel :). Ik heb mijn paarden thuis staan, ze staan dag en nacht buiten (kunnen wel altijd naar binnen), op de paddock met onbeperkt kuil en hooi. Ik heb drie kleine stukjes weide, overdag is er altijd een stuk open. Ze staan een week op hetzelfde stuk, en de week erna doe ik een ander stuk open. Er was mij geadviseerd om zodra ik ze op een ander stukje zet, het vorige stuk te bemesten. Dit is na een week ook echt helemaal kaal. Ik heb dit even zo gedaan, met kunstmest van Pavo. Deze kunstmest is speciaal voor paarden, en zorgt ervoor dat het stikstof langzaam vrij komt, waardoor er geen groeispurt van het gras ontstaat. Door de intensieve begrazing zou ik juist wel graag willen dat het gras snel groeit. Ik moet zeggen dat ze zo steeds redelijk wat te grazen hebben, en het is maar extra op het kuil/hooi, maar iets meer gras zou wel fijn zijn. Welk merk kunstmest adviseren jullie? En is het slecht om elke 3 weken wat kunstmest te strooien (3 stukjes, 1 week belasting per stukje)? Alvast bedankt!

ricoh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-08-17 07:58

Bedankt voor jullie reacties! Ik zet nu voor ik naar mn werk ga rond 7 uur de wei open, en na mn werk, rond 17 uur gaat deze weer dicht. Ze staan er ook zeker niet heel de dag op, staan regelmatig bij een van de kuilbakken (heb er een camera opstaan, dus houd ze goed in de gaten :)). Zou het werken als ik nu een keer bemest met N23, en dan de volgende keer weer met een mestkorrel met minder stikstof, dat ik het een beetje ga afwisselen? Ik was inderdaad wel van plan om voor de winter te kalken. Hoe lang mogen ze er niet op na bemesten met N23? Op de pavo bemesting die ik nu gebruik staat dat ze er na een regenbui alweer opmogen. Dit geldt zeker niet voor de N23 meststof?

ricoh

Re: Klein stukje weide, intensieve begrazing, bemesten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-08-17 08:10

Het is in totaal 2000m2, verdeeld in drie gelijke stukken.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie