Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
__denise

Berichten: 3210
Geregistreerd: 25-02-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 22:24

Ohhh fijn, een nieuw topic *\%/*

Vanavond toevallig mijn paard z'n vier pootjes gewassen, maar helaas geen foto. Hij is zo knap als z'n knietjes weer zwart zijn en z'n benen weer wit <3
Vorige wasdag:
Afbeelding
Hij is er zelf minder van onder de indruk :))


__denise

Berichten: 3210
Geregistreerd: 25-02-09
Woonplaats: Gelderland

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 22:45



Bij deze de video die ik in het eerste deel plaatste :D
Een andere manier dan die van Jill. Ik vlecht altijd zoals het filmpje en het is echt super easy! Zelfde resultaat.

__denise

Berichten: 3210
Geregistreerd: 25-02-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 11:38

Varekaj schreef:
Mijn vlechtjes zijn maar half zo lang en dubbel in dikte. Ik werk het uiteinde weg met een stiekje, draad vastmaken zoals in het filmpje, 1x door de manenkam en dat is het.
Ik plooi het vlechtje wel om mijn wijsvinger wanneer ik het draad aantrek.


[ [url=m/KgN6Vj.jpg]Afbeelding[/url] ]


Zo doe ik het ook.
Ik kom vaak op 7 knotten uit (zonder voorpluk). Als ze hele dikke manen hebben soms 8.

__denise

Berichten: 3210
Geregistreerd: 25-02-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 09:42

Poeh 20 min! Dat vind ik wel snel! Ik trek er ook vaak 45min voor uit. Maar ik heb vaak paarden om te vlechten die niet de perfecte manen ervoor hebben. Als je er 1 hebt met overal gelijke manen op een mooie lengte dan ben je al veel sneller klaar. Ik doe regelmatig vlechtjes/knotjes over... ben niet zo snel tevreden. Met NAF vlechten helpt al erg.

LeMieux <3 Ik heb mezelf beloofd dat als ik een dressuur zadel koop dat ik een Air Mesh 3D bij mag kopen. Heb al maanden geen dekje meer gekocht en ben bang dat ik over ben als ik m'n eerste LeMieux dekje koop :)) Heb al de onderlegger en die is ook fijn!

__denise

Berichten: 3210
Geregistreerd: 25-02-09
Woonplaats: Gelderland

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 11:00

Inderdaad :)) Ik vlecht niet zo heel veel. Ik help vaak wat stalgenootjes voor wedstrijd, maar bij ons wordt er vooral indoor gestart. Dus het is nu rustig haha!
Mijne heeft ook nog een stukje dun van de winterdeken. Had gehoopt dat het beetje bij zou trekken, maar het is nog steeds niet veel.

__denise

Berichten: 3210
Geregistreerd: 25-02-09
Woonplaats: Gelderland

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 22:15

Poeh schoon hoor! Knappie <3

__denise

Berichten: 3210
Geregistreerd: 25-02-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 16:17

Hier ook heel tevreden over Tea Tree shampoo (ik gebruik die van Grand National toevallig). Ook voor staartwortel, kootholtes en mok.


__denise

Berichten: 3210
Geregistreerd: 25-02-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 12:43

Vandaag Welsh keuring bij ons op stal en na het zien van al die keurige pony's kon ik mezelf niet inhouden en m'n paardenbeest uit de wei getrokken en even lekker getut.

Manen geknipt, staart gewassen en even lekker gepoetst <3
Afbeelding

__denise

Berichten: 3210
Geregistreerd: 25-02-09
Woonplaats: Gelderland

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 14:27

Staart recht krijg ik ook nooit voor elkaar. Het toont elke keer weer anders, dus probeer het zo netjes mogelijk en dan vind ik het wel best :)) Ik doe de staart altijd kogel hoogte, ik vind kort niet mooi, ziet er bij die van mij iig ook niet mooi uit.

Wintervacht is hier ook nog even afwachten. Ik wil misschien een wat dikkere deken erop leggen, maar maakt vaak toch wel veel haar aan (afgelopen winter teddybeer onder 200 grams). Als die dat weer doet dan wil ik misschien jachtmodel scheren :D Vind ik mooi haha!

__denise

Berichten: 3210
Geregistreerd: 25-02-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 16:59

Ik zou dan zoiets willen scheren. Denk wel dat die van mij dat kan hebben. Flank erbij kan ik qua functie wel gebruiken, maar vind ik toch wat minder mooi :o
Ik heb het zelf nog nooit gedaan, maar heb wel paar stalgenootjes die ook wel eens andere paardjes doet.

Nette voetjes Eline

__denise

Berichten: 3210
Geregistreerd: 25-02-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 11:49

Ugh, ik haat Photobucket... Bij deze. Misschien dat ik zelf nog wat meer hals zou laten staan, maar eerst maar eens zien hoe die het doet.

Afbeelding

__denise

Berichten: 3210
Geregistreerd: 25-02-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 22:22

Prachtig die Fries! Staat heel chique bij 'm *D
Op YouTube kun je wel tutorials vinden, oa bij de vlogs van Jill.

__denise

Berichten: 3210
Geregistreerd: 25-02-09
Woonplaats: Gelderland

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 12:50

Het is me bij die van GN nooit zo opgevallen dat het extra wit zou moeten worden... verder wel fijn spul.
Ik ben op vakantie dus ben benieuwd hoe woest die van mij bij staat over een tijdje haha!

__denise

Berichten: 3210
Geregistreerd: 25-02-09
Woonplaats: Gelderland

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 22:57

Oh zo'n wollen handschoen vind ik ook altijd fijn werken! Vooral voor zijn hoofd en de flanken. Vochtige handdoek werkt ook goed, maar kan je idd niet echt mee 'oppoetsen'.

Ik neem aan dat je ze gewoon kunt wassen? Mijne moet ook een keer, ik heb hem veel gebruikt met vliegenspray |o :=

__denise

Berichten: 3210
Geregistreerd: 25-02-09
Woonplaats: Gelderland

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 11:36

Verdunnen jullie shampoo in een emmer water?

__denise

Berichten: 3210
Geregistreerd: 25-02-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 11:48

Ik ook zonder verdunnen. Maar met CM kan ik me voorstellen dat je het wel doet. Ik verbruik zo een halve fles, dat is ook de reden waarom ik niet aan CM begin :)) Vraag me af of het goed werkt als je het verdunt in een emmertje water.

Zag net ook de shampoo van LeMieux waarbij ook echt de bedoeling is dat deze verdunt wordt. Kan je aanbrengen zonder af te spoelen en blijkt prima te zijn voor dagelijks gebruik.

http://www.horsehealth.co.uk/grooming/w ... nder-slosh
Verschillende varianten met ieder ander doel.

__denise

Berichten: 3210
Geregistreerd: 25-02-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 12:01

Ik doe ook de benen eerst, dan staart als ik dat wil en dan kont. Dan doe ik in race tempo de rest want hij haat dat :)) Hij kan ook niet meer normaal stilstaan en dan is het niet handig als de benen nog moeten.

Heleen er is ook een versie voor gevoelige/jeuk etc. Klinkt mij ook heel vreemd, maar kan voor mij wel een oplossing zijn!

__denise

Berichten: 3210
Geregistreerd: 25-02-09
Woonplaats: Gelderland

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 15:03

Ik zag in het foldertje van Kruitvat een tondeuse staan van Ramington voor 13€ oid. Misschien is het wat voor wat mensen hier? :))

__denise

Berichten: 3210
Geregistreerd: 25-02-09
Woonplaats: Gelderland

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 18:46

Wat een pechvogeltjes hier! Helaas mijne ook, vrijdagavond verstopping gehad. Morgen even lekker uitgebreid poetsen :o Hij voelt zich alweer helemaal de oude, maar doen nog even voorzichtig.

Verder ook veel knappers komen voorbij! Heerlijk zo netjes en schoon!

__denise

Berichten: 3210
Geregistreerd: 25-02-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 15:59

Grappig om te zien hoe iedereen toch wel anders te werk gaat :))

Ik was mijne niet zo heel vaak. Hij heeft er een hekel aan, staat voor- tot najaar zo goed als 24/7 buiten en hebben alleen koud water.
Als ik was probeer ik het dus ook zo kort mogelijk te houden. Dus ik zorg ervoor dat manen en liefst staart ook, al bijgeknipt zijn.

Ik doe eerst:
- staart wassen (mocht dat nodig zijn)
- achterhand natmaken
- achterhand wassen met shampoo en rosborstel
- afspuiten en helemaal nat maken
- hele lijf en manen wassen zoals de achterhand
- afspuiten
- tussendoor telkens droogtrekken voor kriebelende druppeltjes en om te kijken of het genoeg uitspoelt
- droogtrekken en met handdoek eroverheen
- benen wassen (4x wit :roll: )
- benen drogen met handdoek
- vaak even 10 min aan de hand stappen over het harde
- spray voor manen/staart erin
- hoofd met vochtige handdoek
- staart en manen uitkammen
- olie in manen en staart
- soms wat zalf/crème op plekjes als hij dat heeft

En dan aan de hand grazen totdat hij droog is! +:)+

Het kriebelt bij hem nogal snel. Op z'n achterhand en achterbenen vindt ie het allemaal prima, maar zodra het verder naar voren komt gaat die van links naar rechts en krijft die jeuk aan z'n benen. Dus doe het vaak in etappes met even een rondje stappen tussendoor :))

__denise

Berichten: 3210
Geregistreerd: 25-02-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 20:21

Mossel schreef:
Stijltang mee :') haha nee geen idee..

Heb bij mijn paard 1x de tastharen er af gehad, en het arme zieltje kon niet meer inschatten hoe ver hij nog met zijn neus moest tot de grond of een hek, dus dat kwam elke keer harder aan dan bedoelt :(:)

Heb hem gister maar eens een beetje onder handen genomen, hij staat 24/7 zonder deken buiten en staat al een jaar niks te doen..
[ [url=m/NQz3AU.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/qJUGBo.jpg]Afbeelding[/url] ]


Herkenbare manen, al heeft die van mij 's winters een deken op. Had gehoopt dat het over het voorjaar en zomer bij zou trekken, maar het is nog steeds niet netjes.

Afbeelding
Dit is een voorbeeld van een niet net getoiletteerd paard :))

__denise

Berichten: 3210
Geregistreerd: 25-02-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 19:35

Hier ook weer een leuke before & after! :D

Gisteren heb ik ook weer eens een paardje geknot, voor een stalgenootje!

Eerst kortwieken!
Afbeelding

Geknipt (beweeglijk paard, dus sneller en makkelijker) - lekker koppie :)) Heb hem na de foto nog bijgeknipt her en der.
Afbeelding

En geknot _/-\o_
Afbeelding

Was echt tevreden over de knotjes! Helaas bleek hij kreupel te lopen, dus ze konden er eigenlijk meteen weer uit...

__denise

Berichten: 3210
Geregistreerd: 25-02-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 18:51

Rena100 schreef:
Vraagje he, mijn merrie haar manen staan twee kanten op halverwege. Ene helft links, andere helft hangt rechts. Hoe zouden jullie dit knippen. De vorige keer heb ik alles 1 kant opgekamd en toen geknipt, maar dat ziet er gek uit als het de eigen kant weer op valt.


Paar manegepaarden hebben dat hier ook. Laat het gewoon zitten zoals het valt en dan knippen.

__denise

Berichten: 3210
Geregistreerd: 25-02-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 09:52

Zo'n stapper? Man, ik sta verbaast hoe braaf die staat :)) Die van mij wordt GEK. Die gaat nog net niet staan bokken.

Nynkster, en als je de manen nat maakt? Braid It Up werkt ook daarvoor!

__denise

Berichten: 3210
Geregistreerd: 25-02-09
Woonplaats: Gelderland

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 10:27

Ik denk dat kort ook heeel ruig gaat staan!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Noor17 en 41 bezoekers