Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xZiva_

Berichten: 3993
Geregistreerd: 16-12-10
Woonplaats: Culemborg

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 17:51

mag ik me ook hier melden? :)

ik heb een shetlander die in juni 2 jaar oud geworden is.
ik tut altijd met hem aangezien hij zichzelf vreselijk vies kan maken en zijn manen en staart na een dag al in dreadlocks heeft := :')

zie hier de kleine grappenmaker :D
Afbeelding

Myrsky

Berichten: 4122
Geregistreerd: 16-04-13
Woonplaats: Arendelle

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 18:13

Ik kom me ook even melden als toekomstige stille meelezer :D

Peelie

Berichten: 13410
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 18:19

Afbeelding
Mijn boefje een poosje terug <3

vandaag een korte borstel er over.

Van de week ergens zijn manen maar weer eens verzorgen. Met al die regen en op de wei staan zijn ze meer groen als wit :P

Tribunals

Berichten: 2682
Geregistreerd: 22-06-10
Woonplaats: Steenwijk

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 19:17

Beetje laat maar ook ik ben er weer bij!

Erzsjeeeee

Berichten: 8
Geregistreerd: 21-06-17

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 19:19

Ik meld me ook!

The_Cat

Berichten: 7285
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 20:50

Sinds in mee Las in het vorige topic, ook alvast klaar voor dit deel :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 21:26

hi!

ik tuttel ook graag met pony. helaas is haar staart hardstikke vies en niet meer schoon te krijgen, dus daar kan ik aan wassen wat ik wil.. hij is zelfs paars uitgeslagen door de zilvershampoo :-(

daarnaast heb ik vorige maand haar manen op 1 lengte geknipt, deze heeft ze afgeschuurd door eiwitintollerantie mwehhh.

pony:

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

esmee1233

Berichten: 838
Geregistreerd: 03-09-12
Woonplaats: Gelderland

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 21:32

Vandaag een tutdagje voor mij en ponylief. Staart, lijf, voetjes gewassen en daarna d'r manen weer beetje korter geknipt! Kan zo wegzwijmelen bij mooie glimmende paarden :D Afbeelding
Nog wel beetje oefenen met knippen en paard stiller laten staan
Afbeelding

Pinda_Dipje
Berichten: 3464
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: Oene

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 21:32

Ik lees ook graag weer mee :j

borstnoot

Berichten: 1347
Geregistreerd: 18-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 21:45

Vorig topic trouw mee gelezen (op 2 berichtjes na) en vind het wel tijd om me te melden!

Mijn trots: Evy (ofwel: Eefje, Eefje Wentelteefje of Eefje Teefje als ze stout is)

Afbeelding
Afbeelding

Ik hoop dat ik een scheerapparaat krijg voor m'n verjaardag, vind haar haren veel te lang!
Dus: als er al tips zijn die ik écht moet weten, voel je (heel) vrij ze te plaatsen!

Edit: ze heeft 4 hoge witte benen. Een crime (en veel flessen shampoo op jaarbasis) dus.

Afbeelding

Kimley

Berichten: 9146
Geregistreerd: 04-10-12
Woonplaats: Oudemirdum

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 22:17

Oh wauw.. wat heb jij een knappe vos! :~ <3

Roosje1606
Berichten: 207
Geregistreerd: 15-12-13

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 22:29

Ik lees ook weer mee *\o/* :))

Namira542

Berichten: 1060
Geregistreerd: 09-06-16
Woonplaats: Grunnn.

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 22:55

Wat me altijd wel opvalt is dat de haflinger steeds terug komt in dit soort onderwerpen. Volgensmij vinden haffies het over het algemeen meestal wel leuk om te tutten.

*Stiekem is het gewoon steeds van dezelfde bokker. _O- *

EmptyWords

Berichten: 10573
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 22:59

Of t zijn gewoon zulke varkens... dat kan ook :')

SharonIndezz
Berichten: 4693
Geregistreerd: 16-07-10
Woonplaats: 's-Hertogenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 01:00

<3 hier was mn baby perfect in mijn ogen.op rechtsvoor na dan

Afbeelding

Maar meestal is hij gewoon zo:

Een doorn in het oog voor mij als liefhebber van getutte paarden.

Afbeelding

Hier op stal zeggen ze ook altijd dat mijn beesten altijd showroom klaar zijn :')

Peelie

Berichten: 13410
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 04:30

Borstnoot. Ik kan je ten zeerste heiniger aan raden. 15/31 messenset. Echt toppie! Super knap paard trouwens!

Namira, de haf is gewoon goed vertegenwoordigd :') die van mij vind tutten helemaal niks. Hij gaat alleen maar dom staan te doen. Maar hij is o zo zielig als ik hem even alleen laat #gaatfilmpjeuploadenzodatjulliehetkunnenzien :P

Sharon <3 een beetje als die schilderijen van vroeger. Super mooi. Enne showroom klaar. Ik teken er voor. Maar dat varkentje van mij maakt er met al dat wit al snel een potje van :')

Edit:

Dit was na het wassen voor een wedstrijd. #check heel veel sop in de achtergrond :')

Als ik wegloop doet hij dit dus al-tijd! Als ik langer weg blijf gaat hij ook staan te hinneken en soms zelfs stijgeren. Hij weet bijv. precies hoe hoog hij kan als hij onder het solarium staat. Ei

Renske_W

Berichten: 13842
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 06:22

Ik heb een haflinger die dol op aandacht en dus ook tutten is. :D

S_en_Z

Berichten: 9371
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Nieuwegein-Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 07:04

Peelie schreef:
Borstnoot. Ik kan je ten zeerste heiniger aan raden. 15/31 messenset. Echt toppie! Super knap paard trouwens!

Namira, de haf is gewoon goed vertegenwoordigd :') die van mij vind tutten helemaal niks. Hij gaat alleen maar dom staan te doen. Maar hij is o zo zielig als ik hem even alleen laat #gaatfilmpjeuploadenzodatjulliehetkunnenzien :P

Sharon <3 een beetje als die schilderijen van vroeger. Super mooi. Enne showroom klaar. Ik teken er voor. Maar dat varkentje van mij maakt er met al dat wit al snel een potje van :')

Edit:
[ Video ]
Dit was na het wassen voor een wedstrijd. #check heel veel sop in de achtergrond :')

Als ik wegloop doet hij dit dus al-tijd! Als ik langer weg blijf gaat hij ook staan te hinneken en soms zelfs stijgeren. Hij weet bijv. precies hoe hoog hij kan als hij onder het solarium staat. Ei




Dit was die van mij hahahaha.

(Die liep echt niet eerder mee dan dat ik dr halster om deed)

Zat wel wat training in maar was zo relaxed hahahaha.

Deze blijft ook geniaal
https://youtu.be/We4cSTAH7T0

Zondag moest bijrijdpoown er weer aan geloven. Hij wordt model voor de website van zijn baasje.

Afbeelding

Peelie

Berichten: 13410
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 08:00

Hahahaha. Die staat zo droog. Ook met die pilonnen :') geniaal.

Nash heeft ook ietms met pilonnen. Maar vooral met het omgooien en als accessoires op zijn hoofd. Dan staat hij heel trots om zich heen te kijken :P

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 08:02

Leuke filmpjes :)
De mijne gaat altijd staan schrapen als ik te ver weg ga of uit het zicht ben. Steeds met dezelfde voet ook. Heb geprobeerd om het om te zetten naar jambette op commando en dat is een tijdje goed gegaan. Tot je op een stal komt waar mensen sowieso reageren als ie schraapt en nu is het dus terug.

Dit is dan ook 1 van de redenen waarom hij op ijzers moet. Hij schraapte de hele teen weg, kreeg ongelijke voeten en stond aan 1 kant dan ook veel te kort.
Nu staat ie vierkant op ijzers ivm stiftgaten, bijna elke wedstrijd is op gras deze zomer.

Pilonnen zijn om mee te zwaaien en rond te gooien Peelie :P Net zoals een jollybal. Moet je vooral zorgen dat je die niet tegen je hoofd krijgt.

S_en_Z

Berichten: 9371
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Nieuwegein-Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 08:08

Die van mij schraapte ook toen ze net kwam. Die kreeg gewoon van een afstand een borstel of een peeskap naar dr toe geslingerd zonder geluid van mij.

Schrapen was snel over want als je dat deed kwamen er objecten op je af gevlogen en dat was toch wel erg raar :')

Ook heeft het weleens 3 uur geduurd voor ze naar stal mocht tot ze schrapen/draaien enz. had opgegeven. (Ik ging gewoon op mn dooie gemakje verderop al mn spullen helemaal uitgebreid poetsen of de stal doen of koffie drinken etc.)

Maar toen ze door had dat ze sneller op stal stond als ze geduldig was had ik er een fijn makkelijk paard aan.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 08:13

Dat lukt hier niet, ik moet sowieso in het zicht gaan staan om ver genoeg te kunnen gooien :') En hij vindt rondvliegende dingen niet spannend. Ja, om te gaan ontdekken wat het is en of het eetbaar is...

En om zoiets af te leren moet iedereen consequent zijn. Dat gebeurt op stal niet. Dan kan je dwijlen met de kraan open.

S_en_Z

Berichten: 9371
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Nieuwegein-Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 08:26

Varekaj schreef:
Dat lukt hier niet, ik moet sowieso in het zicht gaan staan om ver genoeg te kunnen gooien :') En hij vindt rondvliegende dingen niet spannend. Ja, om te gaan ontdekken wat het is en of het eetbaar is...

En om zoiets af te leren moet iedereen consequent zijn. Dat gebeurt op stal niet. Dan kan je dwijlen met de kraan open.


Mee eens. Briefje ophangen "geduld kweken paard. Svp geen aandacht aan besteden. Dank voor Uw geduld"

Heb ik weleens gedaan.

En op een manege een briefje met "pas op niet aaien heeft een zeer besmettelijk virus"

Dat ging als een lopend vuurtje op stal. Tot de stalhouder aangesproken werd hoe t kon dat n paard met een ernstige ziekte tussen de rest kon staan. Toen lachte hij tranen in zn ogen en zei "ja het penny virus". Grappig is wel dat mensen van toen (die ik totaal niet (her)ken) mij nog steeds herkennen of de naam van mn paard. Terwijl die alweer 7 jaar geleden ingeslapen is en we daar 10 jaar geleden waren vertrokken naar een andere stal.

Peelie

Berichten: 13410
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 08:32

Hij mij het zelfde probleem. Mensen blijven hem ook aandacht geven. En ach. Hij gaat ook heel stiekem met zijn hoef boven de grond staan "schrapen" en dom staan te wiebelen. Ik zit er verder niet zo mee. Als hij maar rustig is als ik er bij sta.

Als hij wel eens met zijn hoef over de grond heen staat te schrapen dan krijgt hij toch een brul van me. En dan is het geluid daarna ook altijd weer weg :')

Mijn merrie is zo'n doetje. Die staat heel rustig te suffen. Dat was vroeger ook wel anders :D

Hahahahha pennyvirus!!!!

SharonIndezz
Berichten: 4693
Geregistreerd: 16-07-10
Woonplaats: 's-Hertogenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 08:33

S_en_Z schreef:
Die van mij schraapte ook toen ze net kwam. Die kreeg gewoon van een afstand een borstel of een peeskap naar dr toe geslingerd zonder geluid van mij.

Schrapen was snel over want als je dat deed kwamen er objecten op je af gevlogen en dat was toch wel erg raar :')

Ook heeft het weleens 3 uur geduurd voor ze naar stal mocht tot ze schrapen/draaien enz. had opgegeven. (Ik ging gewoon op mn dooie gemakje verderop al mn spullen helemaal uitgebreid poetsen of de stal doen of koffie drinken etc.)

Maar toen ze door had dat ze sneller op stal stond als ze geduldig was had ik er een fijn makkelijk paard aan.


Ik gooi hier ook welleens borstels of andere dingen, mijn beesten vangen ze nog net niet op.. boeit ze allebei helemaal niks :+