Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 21:07

Ooooh leuke OP!

Ik heb wel nog 3 andere grasmaaiers dan alleen mijn bruine parel, maar die gaan niet mee op wedstrijd en daar wordt bijgevolg ook amper mee getut :')


Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 07:02

Leuke filmpjes :)
De mijne gaat altijd staan schrapen als ik te ver weg ga of uit het zicht ben. Steeds met dezelfde voet ook. Heb geprobeerd om het om te zetten naar jambette op commando en dat is een tijdje goed gegaan. Tot je op een stal komt waar mensen sowieso reageren als ie schraapt en nu is het dus terug.

Dit is dan ook 1 van de redenen waarom hij op ijzers moet. Hij schraapte de hele teen weg, kreeg ongelijke voeten en stond aan 1 kant dan ook veel te kort.
Nu staat ie vierkant op ijzers ivm stiftgaten, bijna elke wedstrijd is op gras deze zomer.

Pilonnen zijn om mee te zwaaien en rond te gooien Peelie :P Net zoals een jollybal. Moet je vooral zorgen dat je die niet tegen je hoofd krijgt.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 07:13

Dat lukt hier niet, ik moet sowieso in het zicht gaan staan om ver genoeg te kunnen gooien :') En hij vindt rondvliegende dingen niet spannend. Ja, om te gaan ontdekken wat het is en of het eetbaar is...

En om zoiets af te leren moet iedereen consequent zijn. Dat gebeurt op stal niet. Dan kan je dwijlen met de kraan open.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 07:37

Als jaarling hengst had hij best snel door hoe hij kon happen/bijten zonder dat hij een tik kon krijgen: toeslaan als je met je rug er naartoe stond. Happen leerde hij doordat iedereen maar eeuwig snoepjes bleef geven, ondanks onze vraag om het niet te doen. Stalbaas ging er niet op in en liet iedereen maar begaan.

Uiteindelijk heeft het zichzelf opgelost. Hij heeft de stalbaas in de schouder gegrepen en achterwaarts half over de staldeur gesleurd. Vanaf toen mocht niemand meer in de buurt komen van die man want "geschift paard" en konden wij dat gedrag heel snel en consequent afleren.


Intussen is dat exemplaar dus mijn bruine parel uit de OP :))

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 07:46

Poetsen en krabbelen kan ik ze hier allemaal best plezier mee doen, al zijn mijn 2 shetjes soms nog wel onzeker.
Mijn tinker vindt elk klein prulletje het ideale moment om te proberen terug te kriebelen :))
De vos gaat staan slapen en relaxen, aandacht is aandacht. Die kruipt nog net niet in je broekzak.
Mijn bruine kan ontzettend genieten van de roskam over zijn hals en kont, zeker nu met die jeukvliegen. Manen borstelen gaat ook goed. De staart uitpluizen, knotten maken en de voorpluk vlechten zijn echter rampzalig. Hij is dat gefriemel heel snel zat en wil dan rondkijken, ergens aan gaan prutsen of hij is nu vooral druk met vliegen vangen. Dat lukt niet omdat ik wil vlechten en dan gaat ie drentelen. Daarom lukt de vlecht van de voorpluk nooit goed, hij staat geen seconde stil. Ook niet tussen 2 touwen.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 07:56

Hier is het al de hele nacht aan het regenen en nu begint het te gieten. Ik hoef 'm alvast niet meer te wassen voor wedstrijd :))

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 08:14

Hij staat op een weiland vol gras en een grote schuilstal met betonnen vloer. Geen modder/zand te bespeuren. En Godzijdank is dat geen paneerliefhebber :))

De vos daarentegen... hoe vettiger hoe prettiger.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 20:17

Afbeelding

Dit zijn mijn 2 kleinste varkentjes :Y) Bruine is een ruintje, witte is hengst. Ze hadden net een prachtige natuurdouche gehad (lees: het had net gegoten)

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 12:18

In het vorige topic staat een supergoed filmpje van Heleen dacht ik. Ik kreeg zelfs met naald en draad de dotjes niet zoals ik het wou. De manier van dat filmpje geprobeerd en nu kan ik relatief vlot mooie dotten maken :D

Ik kan niet zeggen dat het heel vlot gaat omdat paardmans een pokkehekel heeft aan lang geprul aan zijn manen en als de draad tegen de hals komt gaat ie ook altijd irritant doen omdat hij denkt dat het een vlieg is :roll:

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 06:39

Mijn vlechtjes zijn maar half zo lang en dubbel in dikte. Ik werk het uiteinde weg met een stiekje, draad vastmaken zoals in het filmpje, 1x door de manenkam en dat is het.
Ik plooi het vlechtje wel om mijn wijsvinger wanneer ik het draad aantrek.


Afbeelding

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 08:58

Eh... ik vlecht altijd alleen maar bovenlangs? Lukt prima met knotten.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 12:26

@ __denise: op de foto hierboven heeft hij er 8, soms maak ik er 9. Hangt er beetje van af hoe ik de staartjes verdeeld heb. Meer dotjes is bijna niet te doen, omdat ze dan alsnog redelijk dik zijn gaan ze tegen elkaar aan zitten en da's helemaal geen mooi zicht.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 09:53

Ik mag morgen weer aan de tut voor wedstrijd :) ik reken toch een uurtje. Wil het goed doen en paard staat wel eens te klooien wat ook weer tijd kost.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 21:08

Afbeelding

Mijn staartvlecht van vandaag!

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 20:22

Ik heb geen CM nodig op mijn bruine, die gaat nooit in de stront liggen :))
Zijn voetjes krijg ik altijd wel weer wit met zwitsal wasgel.

Ik ga 'm donderdag alsnog wassen. Heb geen stromend water dus het zal met bidons en emmertjes te doen zijn. Of een keer een gieter aanschaffen :)* Zijn vacht stond vandaag nadat hij opgedroogd was van de les echt stijf van het ingeplakt zweet en stof. Zo kunnen we vrijdag écht niet op wedstrijd.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 16:11

ik krijg pisvlekken op benen er relatief goed uit met warm water en zwitsal zeep. Een echt vieze staart of echt ingedroogde mestvlekken krijg je wel lichter maar spierwit helaas niet.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 10:52

Ik vind het vooral makkelijk om te vlechten. Dan Zit ik niet de hele tijd te pielen met verdwaalde lange plukken van de maantop. Het toont ook gewoon netter vind ik.

Gisteren op wedstrijd ter plekke voetjes nog gewassen ivm strontspetters. Goed gepoetst, netjes in de dotten, staart gevlochten en uitgekamd. En verder netjes in uniform. Krijg ik een magere 7 voor verzorging, en iemand met sportcoupe, mestvlekken op de voeten en vies dekje een 8. Jury aangesproken "ja sorry dat paard heeft gewoon meer uitstraling".

Serieus? Gelukkig was ik niet de enige uit mijn ring die dit absoluut niet fair vond.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 11:39

Ik rij dressuur in België ja, en krijg nog punten op verzorging. Ideale excuus om te tutten uiteraard :D
Het zijn nu tornooien waar enorm veel volk naartoe komt. Vanuit mijn club starten er nog een paar dezelfde klasse en dan leggen we wel vaker de punten naast elkaar. Het is ook ons kent ons en dan merk je wel eens hoe wisselvallig een jury kan zijn :))

Ik heb de score op verzorging absoluut niet nodig om winst te rijden gelukkig. Het is gewoon onwijs zonde dat je er een pak tijd in stopt om dan te merken dat een vuil paard meer scoort...

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 12:37

Ik start LRV Heleennn en wij krijgen in de lagere proeven dus wel nog punten op verzorging in de dressuur. Wij rijden dezelfde proeven als de knhs.

Nouja, aparte jury's komen we wel vaker tegen :)) Ik schrok er nog het meeste van dat ik nu al meermaals juryleden zie die kinderen van 10-12 jaar bij zich hebben als schrijver.
Het hoeft dan ook geen verklaring dat op de meeste coupons achteraf enkel cijfers staan, en niks commentaar.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 13:11

De mijne staan 24/7 in het land met enkel koud grondwater ter beschikking. Geen kraan, niks. Zelfs geen droge poetsplek :))

Dat mis ik soms wel, een droge plek waar ze tussen 2 touwen kunnen, vrij van vuil en stof waar je gewoon lekker rustig je ding kan doen.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 15:47

Ik vlecht de staart tegenwoordig een tikje anders in, blijft beter zitten en staat ook netter. In het dagelijkse leven ben ik een redelijke sloddervos en nogal nonchalant maar op wedstrijd moet ie er piekfijn bij staan :D

Mijn vriend wordt gillend gek dat ik dan elke keer dat zadel ga poetsen/invetten, laarzen poetsen en opblinken, eeuwig sta te prullen om de dotten goed te krijgen (idem staartvlecht), dat ik niet tevreden ben als mijn dekje en broek niet stralend wit zijn...

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 15:55

Ik heb niet eens stromend water, laat staan een tuinslang :') Ik moet het water ofwel handmatig oppompen in een ton met zo'n ouderwetse handpomp, ofwel met een emmer uit een ondergrondse put scheppen.

In de winter gaat mijn wedstrijdpaard op pension. Daar is wel een "poetsplek": een ring aan de muur op de betonnen parking. Niks overdekt of droog, wel koud stromend water en een tuinslang haha. Wassen is daar dus evenmin aan de orde tenzij het in het voorjaar al een keer uitzonderlijk 20° is en zonnig. Je wordt er wel creatief van, maar echt uitgebreid staat poetsen als het zowat vriest is daar ook geen optie. Of ik moet het in de stal zelf doen.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 16:08

Een overdekte poetsplek zou ik wel leuk vinden, en mijn smid ook gok ik :+ Nu moeten we echt elke keer het weerbericht erbij nemen om te kijken wat best past.

Mijn meest briljante plan onlangs: zet je paard aan het hek. Ruimte zat aan beide kanten. Was ik alleen vergeten het hek dicht te doen. Ik laat paard even een pasje opzij draaien om ergens bij te kunnen, gaat hij iets naar achter en opent daarmee dus het hek naar de andere weide. Vond zijn weidemaatje die op dieet staat uiteraard een prachtig idee.

@ Heleennn: ik zou dolgraag terug een binnenbak ter beschikking hebben in de winter, maar helaas. Er is geen enkele stal met binnenbak in de omgeving die aansluit bij wat ik zoek. Ofwel zijn het manèges en kan je pas rijden na 21u, ofwel zijn ze pokkeduur (>400/maand), ofwel betaalbaar maar vuile oude boel. En 99% van de tijd kunnen ze dan in de winter alsnog niet buiten. Ik ga deze winter naar de plek waar ik al een aantal jaar sta. Relatief grote buitenbak, meestal bruikbaar en een paddockje. Geen echte zadelkamer (een omgebouwde stal), kleine opslagplek voor hooi en voer, kleine parking en matige verlichting. Geen kantine, niks overdekt. Niet bepaald een paradijs als je echt intensief wil rijden en tutten, maar wel meest paardvriendelijke wat ik kan vinden.

Edit: ik verhuis denk ik naar Kapellen :Y)

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 21:30

Ik vind hafjes en tinkers met sportcoupe best stoer :o Mijn eigen tinkerkruising heeft een redelijke hengstennek behouden ondanks castratie op 3 jaar. Niks zo leuk als daar extra nadruk op leggen met een hanekam =:)
Vroeger had hij de standaard rastypische lange manen maar die zijn echt dik en helaas schuurde hij altijd halfweg van de manenkam een stuk eruit. Of mijn andere paard vrat ze op met kroelen -O- Sportcoupe gaf geen verschil en voorjaar 2016 was ik het zo zat dat ik de hele boek maar punk heb geknipt. Stond 'm supervet!

Nu laat ik ze weer groeien richting sportcoupe ivm de vliegen en die manenkam is verdraaid lastig om bij te houden. De manenkam is best breed (ze vallen aan 2 zijden) en dat gelijk recht knippen is een kl*otewerkje. Ik moet het in stukjes doen, zo breed en dik is het allemaal. Scheren is geen optie, beest krijgt een rolberoerte van schrik als ik dat ding nog maar op 10m afstand aan zet volgens mij.


Ik stond volpension vorig jaar op dezelfde stal maar heb toch liever zelf de controle over hooi, voer en uitmesten enzo :o Dus terug halfpension. Dan komen ze ook meer buiten. Mijn bruine kan zich redden met dagelijks een uurtje paddock of bij bar slecht weer zelfs op stal blijven en enkel even benen strekken in de buitenbak. Hij blijft even lief onder het zadel, haalt geen gekkigheid uit door overtollige energie. Het wordt alleen een immens stuk chagrijn. Bijten naar alles wat langskomt, tegen de wanden slaan als hij zijn muesli krijgt, door de staldeur proberen drammen, stal leeg vreten... Nee, ik doe hem er absoluut geen plezier mee.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 19:07

Die sportcoupe staat 'm in ieder geval wel stukken beter dan de rasta!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot, Mandy73_unes, S_Figo en 30 bezoekers