Jacobskruid of toch wat anders?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Siesjuh
Berichten: 1684
Geregistreerd: 06-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 12:12

Je hoeft het er niet uit te trekken, afsteken of knippen en weghalen is voldoende. Veel onkruidplanten overleven maar 2 jaar en zijn dus met 2 keer afsteken kapot (elk jaar een keer voor het kan uitzaaien). Met eruit trekken bestaat de kans dat er blijft zitten en ook weer opkomt, dus is eigenlijk zonde van je moeite, want die krengen zitten vaak mega vast :D

Edit: Plaatje hierboven is volgens mij jakobskruiskruid, aan de blaadjes te zien

Edit 2: Hier is er in het voorjaar door de verpachter gif over het land gegaan dat die zooi kapot moet maken. Maar dit was in de periode dat er ook bemest werd en de weides niet gebruikt werden. Ik zou nu alleen afsteken en volgend jaar eventueel gif proberen, maar zoals gezegd, de meeste planten zijn na 2 jaar afsteken kapot


Ieder einde is een nieuw begin :-)



Siesjuh
Berichten: 1684
Geregistreerd: 06-07-11

Re: Jacobskruid of toch wat anders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 15:31

Geen idee, maar ik zou alle ongewenste planten gewoon weghalen, giftig of niet. Daar waar die planten staan groeit sowieso geen gras en als ze niet eetbaar zijn, eten ze er ook nog eens ruim omheen. Zonde van je grasoppervlakte dus :D


Ieder einde is een nieuw begin :-)

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anna_98, AvocadoMi, Blijgeestig, boemel, carika, jaap_2005, Marsie2, quni, Zilkesteyn70 en 90 bezoekers