Gezocht: luchtfoto's of tekeningen paddock paradise

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Gezocht: luchtfoto's of tekeningen paddock paradise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-17 15:46

Voor de aanleg van een nieuwe paddock paradise ben ik op zoek naar luchtfoto's of goede tekeningen van een paddock paradise. Er is al wel eea getekend, maar je weet maar nooit met wat voor briljante ideeen bokt komt. De eerste paal moet de grond nog in, dus we hebben nu mooi de kans om nog dingen aan te passen.

Graag met de grootte van het perceel en het aantal paarden erbij :)

eldora1

Berichten: 1858
Geregistreerd: 06-04-11
Woonplaats: Kamerik

Re: Gezocht: luchtfoto's of tekeningen paddock paradise

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 13:33

Jammer dat er niemand reageert, was wel benieuwd!

eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Re: Gezocht: luchtfoto's of tekeningen paddock paradise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-17 13:55

Ja, helaas.

Ik weet bv wel enkele lokatie (langs mijn treintraject) maar Google Earth loopt te ver achter, dus daar staan de tracks dan niet op enzo.

Naja, dan maar zonder externe inspiratie ;)

Ine23
Berichten: 4241
Geregistreerd: 16-11-09
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 13:55

Onze PP wordt aankomende zomer afwerkt rond deze tekening. Afmeting van de langste 2 zijden is telkens 100meter. Het is dus iets kleiner dan 1ha opgeteld.

Dit is de luchtfoto van de huidige situatie met het hooiland erbij, zoals je ziet op de tekening wordt er een stuk hooiland mee geïntegreerd in de PP zodat ik net iets meer weiland heb en toch genoeg track ook.

Afbeelding
Afbeelding

En m'n tekening is niet bepaald goed op schaal, ik heb maar beperkte paint skills :')

eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Re: Gezocht: luchtfoto's of tekeningen paddock paradise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-17 13:58

Top! Te gek! DAnk je!!!

Ine23
Berichten: 4241
Geregistreerd: 16-11-09
Woonplaats: Zeeland

Re: Gezocht: luchtfoto's of tekeningen paddock paradise

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 14:04

Graag gedaan! Ik wil onderaan nog een rij eetbare haag zetten langs de track zodat de buren ook niet gemakkelijk aan en paarden kunnen en de paarden wel plezier hebben met de extra afrastering. Daarnaast wil ik op 2 weilandjes nog extra bomen planten in 2 kleine 'bosjes' waar ze kunnen schuilen en ook genieten van de takken. Bovenaan op de foto zie je een strook groen, daar groeien bramenstruiken die van mij daar mogen woekeren, de paarden en ik zijn er blij mee en kleine vogels ook.

Plan op de track is om nog wat verschil in ondergrond aan te brengen en eventueel wat kleine obstakels te zetten.

Zoals je ziet is het een plan van jaren, maar uiteindelijk komt het wel een keertje af :j .

Wat zijn jouw plannen en mogelijkheden?

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 14:06

als je bomen erg lekker zijn worden zij gewoon opgegeten tot ze dood gaan en zal er van je pas geplante boompjes nooit een groot bos komen hoor! :(

Ine23
Berichten: 4241
Geregistreerd: 16-11-09
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 14:10

kwita schreef:
als je bomen erg lekker zijn worden zij gewoon opgegeten tot ze dood gaan en zal er van je pas geplante boompjes nooit een groot bos komen hoor! :(


Ik heb genoeg PP gezien bij kenissen en klanten en ervaring met bomen in het land, kwestie van ze als jonge boom goed te beschermen en de schors sowieso af te schermen :j .

Koper

Berichten: 30258
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 14:11

Ik denk dat uitgaan van de al aanwezige schaduwplekken, plekken met vrij zicht (waar je een uitkijkheuvel kunt maken), nat/droog, eventueel aanwezige schuilgelegenheid en bestrating veel nuttiger is dan de plaatjes van anderen bekijken. Hoewel dat laatste natuurlijk heel leuk is.

Ik heb op diverse plekken een trackje aangelegd en ik doe eigenlijk altijd eerst alles met prikpaaltjes en dan maar kijken hoe ze reageren. Waar doen ze wat, hangen de hooinetten op de juiste plek, hoe delen ze de tijd en de ruimte in. En aan de hand daarvan kun je dingen veranderen, ergens een bochtje toevoegen, een stukje track breder of smaller maken, noem maar op. Het allerleukste vind ik juist om te kijken naar wat er gebeurt en dan aan de hand daarvan je track te verbeteren. En dat duurt een paar maanden.

Voorbeeldje: mijn vorige wei lag achter het huis van de eigenaar. Die mensen hebben zelf niets met paarden maar vonden het wel leuk uitzicht. Toen mijn ruin besloot om vlak naast de tuin van die mensen een mestplek in te richten heb ik daar een paal met hooinet neergezet. De bewoners vroegen waarom ik dat had gedaan. Ik heb ze uitgelegd dat paarden in principe zindelijk zijn en niet zullen mesten waar ze ook eten, en dat het me voor de bewoners leuker leek om naar een etend dan naar een mestend paard te kijken. Dat soort dingen had ik van tevoren helemaal niet bedacht.

Heel veel plezier in elk geval. Het aanleggen en steeds verbeteren van je track is één van de leukste dingen aan het geheel :)

lissisanne

Berichten: 2506
Geregistreerd: 16-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 14:16

Ine23 schreef:
Onze PP wordt aankomende zomer afwerkt rond deze tekening. Afmeting van de langste 2 zijden is telkens 100meter. Het is dus iets kleiner dan 1ha opgeteld.

Dit is de luchtfoto van de huidige situatie met het hooiland erbij, zoals je ziet op de tekening wordt er een stuk hooiland mee geïntegreerd in de PP zodat ik net iets meer weiland heb en toch genoeg track ook.

[img]m/1yTUe3.jpg[/img
[img]m/Gi4mYT.jpg[/img

En m'n tekening is niet bepaald goed op schaal, ik heb maar beperkte paint skills :')

Mogen ze ook bij de poel komen?
Ziet er gaaf uit!

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 14:21

Ine23 schreef:
kwita schreef:
als je bomen erg lekker zijn worden zij gewoon opgegeten tot ze dood gaan en zal er van je pas geplante boompjes nooit een groot bos komen hoor! :(


Ik heb genoeg PP gezien bij kenissen en klanten en ervaring met bomen in het land, kwestie van ze als jonge boom goed te beschermen en de schors sowieso af te schermen :j .


ja maar zo staat het dus niet opgeschreven en een jonge boom geeft nog niet zo heel veel schaduw ter overdenking!

Ine23
Berichten: 4241
Geregistreerd: 16-11-09
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 14:38

Gelukkig kunnen ze bij ons altijd in de stallen schuilen en staan er voldoende bomen rond de track en poel zodat er altijd wel ergens schaduw is. De bosjes zijn maar een leuke extra en variatie.

Lissisanne, voorlopig staat dat nog niet op de planning omdat we enorm veel amfibieën hebben (kikkers, padden en salamanders) en ook verschillende vogels die er nestelen. Dat wil echt echt niet verstoren, dus moet ik nog bedenken hoe ik iets kan maken waar ook de paarden extra watertoegang kunnen hebben eventueel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 14:39

Kijk eens op de website van de 27 ranch in België. Misschien vind je daar wel wat inspiratie.

BrittS

Berichten: 1723
Geregistreerd: 06-03-11
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 14:42

Afbeelding

Dit is het paddock Paradise waar mijn paard tot 3 weken terug stond. De afmetingen weet ik verder niet, maar je kunt een inschatting maken aan de hand van de afmetingen van de rijbak (20x60). De rode plekken zijn voerplekken. Er stonden hier ongeveer 15-20 paarden, maar dat is vrij veel voor de beschikbare ruimte.

De plek (ook soort Paddock Paradise) waar mijn paard nu staat, is nog niet aangepast op google maps zoals het nu is. Voorheen was het gewoon een stal met meerdere paddocks. Ik heb een poging gedaan tot een tekening. De schuilplek is er nu nog niet, maar die gaat wel komen op de plek waar ie getekend is. Hoe die er verder uit gaat zien weet ik niet. De rode rondjes zijn voerplekken. Op dit moment staan er 13 paarden.

Afbeelding

Skinfaxi

Berichten: 245
Geregistreerd: 11-05-14
Woonplaats: Aan de Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 14:46


Koper

Berichten: 30258
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 15:19

Paardenmaat is inderdaad heel mooi maar die is dan ook professioneel aangelegd.

Iedereen kan een trackje uitzetten, een poel graven en wat netten ophangen. Maar vaak zie je toch dat mensen zich beperken tot een pad rondom de buitenkant en dat is het. Er is zo veel leukers van te maken.

Anoniem

Re: Gezocht: luchtfoto's of tekeningen paddock paradise

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 08:28

Voor mijn Pp loopt Google ook te ver achter helaas.. terwijl hij er toch al jaren in ligt!! Zijn er niet andere foto-sateliet-sites?

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 22:44

In mijn profiel heb ik luchtfoto en link naar album staan van ons Paddock Paradijs.

Afbeelding

Oppervlakte winterproof deel is ongeveer 7000m2 (wei en hooiland er bij zijn dan nog 2,5ha)
De stal is gebouwd voor 6 (4+2) paarden en nog een afdak er bij.

Ik heb er wel eens 8 tegelijk gehad. 1-C, 5 D-pony's en 2 paarden. Ik had liever ruimere inloopstal gehad maar de buitenruimte was echt groot genoeg.