Compleet Paddock Paradise huren?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
fjordnina
Berichten: 8861
Geregistreerd: 14-10-05

Compleet Paddock Paradise huren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-17 12:27

Rondom de jaarwisseling verhuis ik naar het midden van het land. De bedoeling is om mijn 2 fjorden die nu aan huis bij mijn ouders staan, mee te nemen. Daardoor komt mijn Paddock Paradise vrij.

Faciliteiten:
Paddock Paradise en 24/7 winterland in het buitengebied van Lochem

Track
- 350m
- altijd schaduw van bomen
- Slootje en heuveltje
- verharding
- schuilstal
- open vanaf maart/april
- gedeeltelijk gesloten vanaf oktober/november

Omheining
- buitenom 1,20m 3 laags lint, toegang d.m.v. goed functionerende hekken
- binnenin 1m 2 laags lint, toegang d.m.v. lint en poortgrepen

Rijbak 20 x 40:
- Rijden, longeren, grondwerken
- Toegankelijk voor paarden vanaf de track

Zadelkamer
- aanrechtblok
- warm water
- stroom
- licht
- 3 zadelsteunen
- 3 hoofdstelhangers

- 2 ha weiland
- Toezicht door ervaren mensen
- Fantastische uitrijmogelijkheden:
Grote Veld, Lochemse en Barchemse Enk, zandpaden richting Borculo en Ruurlo liggen allemaal op steenworp afstand.

Mijn ouders willen niet de dagelijkse zorg, dus ze zitten te denken aan 2 vormen:
- Doe het zelf: pensionklanten mesten en voeren zelf, land, draden en rijbak worden bijgehouden door mijn ouders.
- Doe het zelf: Gehele stuk verhuren aan 1 persoon met meerdere paarden (--> geen onderhuur) die alles in eigen beheer gaat doen.

Als we het zouden gaan verhuren, wat zou dan reëel zijn om te vragen?

suffie
Berichten: 5712
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 19:36

De huurprijzen voor 1ha grond zitten hier in de Achtergrond momenteel op zo'n €1200/1500 per jaar. En je hebt er ook nog prachtige andere faciliteiten bij :j Als de nieuwe huurder het een beetje slim aanpakt kan hij alles met het land doen, zoals hooien/kuilen en is helemaal zelfvoorzienend.

Losse verhuur; €250 per persoon, je hebt er vaakt toch meer werk mee als er meerdere personenen rondlopen....
Vaste verhuur; €450 als geheel

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 20:28

suffie schreef:
De huurprijzen voor 1ha grond zitten hier in de Achtergrond momenteel op zo'n €1200/1500 per jaar. En je hebt er ook nog prachtige andere faciliteiten bij :j Als de nieuwe huurder het een beetje slim aanpakt kan hij alles met het land doen, zoals hooien/kuilen en is helemaal zelfvoorzienend.

Losse verhuur; €250 per persoon, je hebt er vaakt toch meer werk mee als er meerdere personenen rondlopen....
Vaste verhuur; €450 als geheel

Exclusief ruwvoer :wow: ?!

suffie
Berichten: 5712
Geregistreerd: 06-04-06

Re: Compleet Paddock Paradise huren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 20:56

Met 2 ha weiland heb je niet veel ruwvoer nodig.

fjordnina
Berichten: 8861
Geregistreerd: 14-10-05

Re: Compleet Paddock Paradise huren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-17 21:15

Dank je wel suffie. Qua grondprijzen heb ik inderdaad dezelfde informatie.

Volledig zelfvoorzienend lukt ons zelf niet. Dat komt ook omdat we beperkt bemesten. Wij halen van een dikke ha. zelf zo'n 100-105 baaltjes hooi die we ook kwijt kunnen in de hooiberg naast de verharding.

Je prijzen geven wel een goede indicatie denk ik, al hoor ik ook graag van anderen wat ze ervan denken?

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Re: Compleet Paddock Paradise huren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 22:25

Het lijkt me een heel mooi plekje hoor en ik zou er best een flink bedrag voor over hebben (gehad), maar 250 euro ex ruwvoer en ex eventuele stalbedekking in de schuilstal vind ik wel erg veel. En 450 als je alles zelf moet doen (inclusief land bewerken) al helemaal.

Hoe zit het met de beschikbaarheid van de weide in de winter? Ik lees dat de track de helft van het jaar (grotendeels) dichtzit, maar dan kunnen ze nog wel 24/7 op de wei? Of staan ze dan alleen maar in de rijbak en een stukje van de track? Dat zou voor mij qua prijs (en wens om er te staan) nogal uitmaken.

suffie
Berichten: 5712
Geregistreerd: 06-04-06

Re: Compleet Paddock Paradise huren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 22:36

Voor €450 kan ik hier geen 3 paarden doe het zelf plaatsen, dan moet ik ook nog ruwvoer, strooisel en mest regelen. Zet ik ze in pension dan zit ik rond de €700 en heb ik amper weidegang of staan mijn paarden buiten. Ik heb het geluk dat wij zelf 3,5 ha hebben voor de paarden, maar als ik dit niet had zou ik mij heel gelukkig prijzen met een privé stuk van €2 ha voor €450 in de maand. Het is maar een indicatie hè.
Wanneer je hier een stuk grond gaat huren/pachten betaal je minimaal €1200 en dan heb je verder niets. Meestal moet je dan ook nog de omheining plaatsen en hopen dat je er een schuilstal op mag zetten. Dan zit je dus ook al aan minimaal €200 per maand en heb je verder nog niets.

Ir111

Berichten: 11953
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 22:41

250 excl ruwvoer per losse klant klinkt wel wat aan de hoge kant. Inclusief ruwvoer zou ik dat prima willen betalen (ook nog wel 275 als je daarmee de kosten voor het in te kopen ruwvoer kunt afdekken).

Je hebt nog zat werk aan het onderhoud van het spul etc maar ook aan de communicatie met de verschillende klanten. Vergis je daar niet in.

450 voor 1 klant. Hoeveel paarden mogen er maximaal op lopen?

@suffie; maar de omheining etc staan er al. Het is volgens mij niet de intentie om de investeringen terug te verdienen? Dus dan hoef je niet je start investeringen mee te nemen in je berekening.

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 22:45

Maar even voor mijn beeldvorming, hoe zie jij het voor je dat je op een paddock paradise alles zelf regelt. Qua hooi en bedembeddeking. En dan ook zelf mesten, want ik neem aan dat ze alles delen? Dus dat jou paarden dan ook mijn hooi eten? Dat zou ik niet tof vinden. En qua prijs, tja het is helemaal kaal dus rond de €150 omdat je de rest zelf moet doen en verder alleen gebruik maakt van de stalling en faciliteiten.

Ir111

Berichten: 11953
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Re: Compleet Paddock Paradise huren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 22:47

In de eerste regel van de OP staat dat haar paarden mee gaan verhuizen, die staan dus niet meer in het PP. :D

Vleddertje1
Berichten: 984
Geregistreerd: 10-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 22:47

Ik zou die prijzen er wel voor over hebben... ( 250 misschien iets aan de hoge kant) maar welke prijs je kan vragen is denk ik ook erg afhankelijk van de regio waar je zit...

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 22:48

Ir111 schreef:
In de eerste regel van de OP staat dat haar paarden mee gaan verhuizen, die staan dus niet meer in het PP. :D


Naj misschien niet specifiek die van haar maar wel die van andere mensen. Als het volgens haar eerste optie zou doen.

Ir111

Berichten: 11953
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Re: Compleet Paddock Paradise huren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 22:51

Oh zo bedoel je. Ja, ik zou dat niet zonder ruwvoer aanbieden, onhandig om te regelen met losse mensen zeg maar, gezamenlijk inkopen is echt onhandig als er iemand weggaat etc. Uitmesten kan gewoon volgens een schema.

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Re: Compleet Paddock Paradise huren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 22:55

Mesten kan Indd volgens een schema, maar de een is wat netter erin als de ander. En ik ben wel een persoon die alles helemaal netjes doet. En waar ik mij in constructies zoals deze erg aan stoor is dat andere het snel maar laten. Ondanks een onderling schema. Ik zou er eerder voor kiezen om losse stallen te verhuren met delen van het pp. Zodat mensen het zelf kunnen doen. Of het geheel aan een persoon verhuren.

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Compleet Paddock Paradise huren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 23:05

Wij huren met drie mensen (4 paarden) een stuk grond met paddock, schuilstallen en wei (totale opp ca 6500 m2). Betalen doen we per paard, kale huur.

We hebben zelf de PP aangelegd, daarin zit een longeerbak (op gras) en een rijbak (op gras). De buitenomheining (die voorkomt dat de paarden het erf afwandelen) is qua onderhoud voor de verhuurster (wij helpen wel mee, omdat we dat zelf graag willen), de binnenomheining etc is voor onze eigen kosten. Hooi, voer en materialen kopen we gezamenlijk in. Hooi- en voerkosten worden verdeeld obv het gewicht van de paarden, behalve bijv een specifiek voer voor een specifiek paard (mijn merrie krijgt Seniores priores, dat koop ik dan zelf). De materiaalkosten verdelen we met z'n drieën. De mest- en voerbeurten verdelen we ook, maar dit gaat eigenlijk automatisch (ieder heeft zo z'n dingen in de week).

Bij ons gaat dit heel goed en werkt dit, maar we kennen elkaar ook al een aantal jaar, hebben al eerder op dezelfde stal gestaan en hebben dezelfde filosofie wbt huisvesting, voeding en training.

Als ik in jouw buurt zou wonen, TS, zou ik zeker belangstelling hebben, mits we het over de prijs eens kunnen worden, incl wie wat doet etc. Ook zou ik het wel belangrijk vinden dat de track jaarrond bruikbaar is.
De 250 die geopperd werd per paard voor kale huur vind ik wel echt te hoog, de 450 voor één eigenaar is geheel afhankelijk van het aantal paarden wat ik neer zou mogen zetten.

Wesco

Berichten: 5066
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: In het midden van het land of het zuiden

Re: Compleet Paddock Paradise huren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 23:37

Ik zie dit als een pension stal. Dus kaal zou ik er dan rond de 125 euro voor betalen en 250 euro inclusief en dan zou ik zelf mesten. Ook onderling verdelen als er meerdere paarden staan. De voorkeur bij meerdere pensionpaarden zou dan inclusief zijn omdat je bijna altijd gezeur krijgt over het verbruik van hooi.

fjordnina
Berichten: 8861
Geregistreerd: 14-10-05

Re: Compleet Paddock Paradise huren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-17 11:12

We zitten hier op veengrond, de winterwei ligt hoger dan de track en de zomerwei, waardoor deze veel droger blijft.

@ GDG: In de winter is er een ruime ha beschikbaar direct aan de verharding en schuilstal gelegen. Van de verharding en de schuilstal kunnen ze dus het hele jaar door gebruik maken.

@Ir111: Om hier echt paarden op te gaan houden is denk ik wat te krap, pony’s tot 1,50/1,55m is denk ik mooi. Zouden ze allemaal in de D-maat zitten dan zou je hier een stuk of 3 pony’s netjes op kunnen houden of bijv. 2 D-tjes en 2 kleinere maatjes.

@Lau: De pp wordt in zijn geheel verhuurd, zonder mijn paarden. Het belangrijkste wat de mensen zelf moeten gaan doen is de dagelijkse zorg. De rest er omheen moet nog uitgevogeld gaan worden.

Bij de aanschaf van ruwvoer en wie dat doet heb ik eigenlijk nog helemaal niet zo stil gestaan. Voor mijn ouders gaat het erom dat ze niet meer de dagelijkse belasting van uitmesten en voeren hebben en dat ze dus de vrijheid hebben om makkelijk een dagje uit te kunnen als ze dat spontaan bedenken.

Hooi inkopen zou dus ook wel incl. kunnen zijn aangezien dat geen dagelijkse belasting is.

Mestafvoer zou trouwens ook gewoon incl. kunnen, dat is het probleem niet hier.

Losse stallen verhuren met delen van een pp is geen optie  geen losse stallen aanwezig.

@Hilary: De track jaarrond bruikbaar gaat niet lukken vanwege de grondsoort. Daarin is het natuurlijk ook net wat je als pensionklant kiest. Onze bedoeling is om een ander/meerderen ook te kunnen laten genieten van een fantastische, gemoedelijke plek midden in de natuur. Die gemoedelijkheid willen we behouden en daar zullen we dus ook de klanten en paarden op moeten selecteren.

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Re: Compleet Paddock Paradise huren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 11:26

Uit ervaring weet ik dan onderling inkopen met mensen die je eigenlijk niet zo goed kent niet werkt. Want pietje zijn paard eet meer als dat van klaasje dus klaasje wil minder betalen. Ik denk dat als het incl voer kan het prima is. En dan zelf eventueel kracht voer kopen, ook zou ik de optie tot eventueel in een echte stal zetten wel fijn vinden. Maar goed dst is mijn mening.