Rova haalt plastic afval van hooibalen niet meer op? Wat nu?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
louw01
Berichten: 40
Geregistreerd: 18-11-06

Rova haalt plastic afval van hooibalen niet meer op? Wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-17 21:48

Voor alle hobbymensen die een paard [of meerdere paarden] aan huis hebben en groen wikkel plastic van de hooibalen aan de weg willen zetten om door Rova gratis te laten ophalen met plastic-aan-de-weg dag?
Rova heeft het in z'n hoofd gehaald om daarmee ineens te stoppen na jaren van dit plastic wel op te halen.
Rova's klantenservice meldt dat dit onder "bedrijfsafval" valt en daar voor betaald moet worden.
Afval van een bedrijf? Maar ik heb geen bedrijf en de meeste hobbymensen ook niet.
De dikte van dit groene wikkel plastic is 205 micron, minder dik dan het meeste huishoudelijke plastic.
Deze actie van Rova lijkt meer op een ordinaire manier om geld uit onze zakken te kloppen.
Ga er niet mee akkoord en stuur zoveel mogelijke klachten emails naar Rova via hun contactformulier.
Op deze manier kunnen we hopelijk deze actie van Rova terug draaien!
Laatst bijgewerkt door Apple op 28-04-17 22:02, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: titel duidelijker gemaakt.

MallyBelly

Berichten: 3530
Geregistreerd: 23-12-08

Re: Oproep voor Bokkers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 22:06

Je kunt ze ook brengen naar de dichtstbijzijnste plastic container..

Anoniem

Re: Oproep voor Bokkers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 22:10

Wat Rova waarschijnlijk bedoelt is dat het bij hun verwerkt wordt als 'bedrijfsafval'. Dus jij hoeft geen bedrijf te zijn, maar zij halen het op, en dat maakt dat het bij hun bedrijfsafval is. En daar betaal je als bedrijf grof voor helaas.

Dan is het toch een prima idee om het zelf weg te brengen?

StalNollie

Berichten: 9106
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: Oproep voor Bokkers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 22:24

kun je toch gewoon bij plastic zetten hier word dat altijd gewoon opgehaald en ook meegenomen met plastic van het huishoudelijke.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Oproep voor Bokkers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 22:41

Ik mocht het niet bij het plastic afvoeren, wel mee naar vuilstort geweest maar ik kon als partikulier omkeren met de wikkelfolie in de auto. Ophalen door een bedrijf kon ook niet, het mocht niet bij het restafval want het zou bedrijfsafval zijn. Uiteindelijk maar opgespaard en na overlijden van oude paard en daardoor de verhuizing naar een andere stal is het "illegaal" afgevoerd tussen andere zooi grofvuil in een gesloten zak.

Utixo

Berichten: 6563
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 22:52

Je kunt het toch ook gewoon even naar een fabriek brengen? Als je het vriendelijk vraagt aan die gasten hebben ze wel een hoekje waar je het kunt legen.

Je kunt het niet het probleem van de afvalvervoerder maken dat jij paarden hebt en wikkelfolie gebruikt. Het is een gelukje dat ze eerder wel kwamen, nu zal je zelf iets moeten verzinnen.

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Oproep voor Bokkers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 23:17

Hier in Dld mag het ook niet bij het plastic. Hier zijn er inzameldagen bij de Genossenschaft (landbouw coƶperatie) waar je het dan gratis in kan leveren.

En een zoekje op google levert voor Nederland ook op verschillende punten ook zulke inzamelacties op. BV https://www.broeckx.nl/plastics-2/inzam ... ouwfolies/

Gewoon even kijken of er in je buurt ook zoiets wordt gedaan. Het is idd zo wat Utixo al schijft niet hun probleem dat jij dat plastic gebruikt. En je kan dus ook niet van hun een oplossing verwachten. Die er zoals ik gevonden heb op google zelfs wel is.

Brainless

Berichten: 29721
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Re: Oproep voor Bokkers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 23:57

Krimpfolie mag niet bij het plastic, daar kan de sorteer machine van vast lopen.
Wij brengen het eens in de zoveel tijd naar de gemeente werf en betalen voor 10 balen folie iets van 3 euro...
Als onze grijze container (restafval) nog een plekje vrij heeft gooien wij er daar nog wel eens wat in, maar met 5 mensen is hij na 2 weken meestal bomvol.

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 01:31

StalNollie schreef:
kun je toch gewoon bij plastic zetten hier word dat altijd gewoon opgehaald en ook meegenomen met plastic van het huishoudelijke.

Bij de meeste plasticophalers zul je het niet mogen aanbieden aangezien krimpfolie meestal niet toegestaan is helaas.

Ik ga binnenkort maar eens bij mijn leverancier informeren of er inzamelacties gehouden worden voor het landbouwplastic.

friesiszwart

Berichten: 10172
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: pendelend tussen GLD, Overijssel en ZH

Re: Oproep voor Bokkers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 09:09

wordt inderdaad niet meegenomen bij het ophalen van het plastic. Via de gemeentewerf af te voeren. Inderdaad tegen betaling

ArroNnie

Berichten: 805
Geregistreerd: 11-11-08
Woonplaats: Aalten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 09:11

Brainless schreef:
Krimpfolie mag niet bij het plastic, daar kan de sorteer machine van vast lopen.


Dat ja. Dat is de reden dat het niet mag. :j. Bij ons in de buurt zitten de loonbedrijven die het aannemen, ook voor een heeeeel minimaal vergoeding.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Oproep voor Bokkers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 09:14

Hier wordt sowieso geen plastic opgehaald dus we brengen alle plastic naar de gemeentewerf.

Lynn_Nikita

Berichten: 25453
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Oproep voor Bokkers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 09:17

Hier werd het al jaren opgehaald tot de laatste keer en hebben ze de zakken laten staan, beter gecontroleerd denk ik, erg jammer, ik moet nu 10 km rijden en betalen om de zakken afgevoerd te krijgen

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 10:30


cobiie

Berichten: 7302
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 10:53

rina schreef:
Nogmaals voor iedereen er zijn inzamelacties voor landbouwplastic, waar je het zelfs gratis heen mag brengen. Zoek even op google. Ik kwam er stapels tegen.

https://www.google.nl/?gws_rd=ssl#q=imz ... ouwplastic

Idd, bij ons in de buurt is er ook (jaarlijks ) zo'n inzameling, vraag eens aan een dichtstbijzijnde boer of die zou willen opslaan tot die tijd als je zelf ruimte te kort komt.

Brainless

Berichten: 29721
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 15:26

rina schreef:
Nogmaals voor iedereen er zijn inzamelacties voor landbouwplastic, waar je het zelfs gratis heen mag brengen. Zoek even op google. Ik kwam er stapels tegen.

https://www.google.nl/?gws_rd=ssl#q=imz ... ouwplastic

Bij sommige moet je lid zijn (dus vaak alleen voor boeren/maneges).
Wij moeten voor de inzameling 1 uur rijden, dat kost meer dan "even" 13 km naar de stort waar ik 3 euro betaal.

Brainless

Berichten: 29721
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 15:27

Lynn_Nikita schreef:
Hier werd het al jaren opgehaald tot de laatste keer en hebben ze de zakken laten staan, beter gecontroleerd denk ik, erg jammer, ik moet nu 10 km rijden en betalen om de zakken afgevoerd te krijgen

Voor jou jammer, maar voor het verwerkingsbedrijf veel beter; hun machine loopt erdoor vast wat veel werk en dus extra kosten met zich mee brengt.

Lynn_Nikita

Berichten: 25453
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 19:37

Brainless schreef:
Lynn_Nikita schreef:
Hier werd het al jaren opgehaald tot de laatste keer en hebben ze de zakken laten staan, beter gecontroleerd denk ik, erg jammer, ik moet nu 10 km rijden en betalen om de zakken afgevoerd te krijgen

Voor jou jammer, maar voor het verwerkingsbedrijf veel beter; hun machine loopt erdoor vast wat veel werk en dus extra kosten met zich mee brengt.



Voorheen stond er ook niet bij dat het niet mocht nu staat het op de zak geschreven viel mij op

StalNollie

Berichten: 9106
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 20:56

GDG schreef:
StalNollie schreef:
kun je toch gewoon bij plastic zetten hier word dat altijd gewoon opgehaald en ook meegenomen met plastic van het huishoudelijke.

Bij de meeste plasticophalers zul je het niet mogen aanbieden aangezien krimpfolie meestal niet toegestaan is helaas.

Ik ga binnenkort maar eens bij mijn leverancier informeren of er inzamelacties gehouden worden voor het landbouwplastic.


dan hebben wij hier in gemeente echt geluk. wij leggen het gewoon aan straat soms in officiƫle zak maar meestal enkele bij elkaar op stapel met een strotouwtje erom heen, en word netjes meegenomen.

santos

Berichten: 1532
Geregistreerd: 23-12-03
Woonplaats: nabij Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 22:14

hier ook geluk, afgelopen dinsdag is het nog gewoon meegenomen...keurig verpakt in lege vlas zak.