Ervaringen furminator

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Amberkelsey

Berichten: 198
Geregistreerd: 24-06-16
Woonplaats: noordwijk

Ervaringen furminator

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-17 20:34

Weet niet of het hier goed staat, maar ik ben op zoek naar mensen die ervaringen hebben met de furminator.
Zo'n ding is best duur en nou vraag ik me af of een magic brush of poetsblok nou niet net zo veel haar weghalen :D

StonedRomy

Berichten: 7541
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 20:38

Alleen ervaring bij honden, maar in principe werkt het hetzelfde. Mijn standaard regel is dat ik een borstel over mijn eigen huid moet kunnen halen wil ik ze gebruiken op de dieren en deze gaf serieuze krassen op mijn arm bij heel zachtjes ' borstelen.'

Het zijn ook eerder messen die de haren afsnijden dan de losse haren meenemen. Ik gebruik hem dus niet voor mijn dieren, maar hij zal gerust veel haar meenemen.

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 20:41

Ik heb hem voor de honden, werkt als een tierelier. Heb hem ook een keer op een paard gebruikt, werkte ook goed, maar was al ver door de vacht heen dus hoe goed het precies werkt kan ik niet zeggen. Een poetsblok vind ik makkelijk al te vol met haren zitten waardoor je langer bezig bent dat ding haarvrij te maken dan het beest.

Dat hij hard is, is onzin. Mijn ene hond haat borstels, maar gaat voor de furminator wel netjes staan.

HorseTopShop

Berichten: 7731
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Hellevoetsluis (Nieuwenhoorn)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 20:46

Er zijn meerdere merken die de furminator na hebben gemaakt. Die zijn een stuk goedkoper.
https://www.horsetopshop.com/website/index.php?Show=Search&KeyWord=verhaarborstel

Het zijn echt hele fijne borstels. Tijdens het verharen haal e de losse haren heel makkelijk weg. 1 Van mijn paarden heeft een hele gevoelige huid, maar heeft hier absoluut geen last van. Het zijn absoluut geen messen en haalt alleen de losse haren weg.
Laatst bijgewerkt door HorseTopShop op 15-04-17 20:48, in het totaal 1 keer bewerkt

troi
Berichten: 17005
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 20:47

Heerlijk ding! Haalt ook de onderharen eruit waar andere borstels vooral de bovenop liggende haren eruit halen. Je moet er alleen niet heel hard mee drukken, maar dat moet je eigenlijk met geeneen borstel doen.

StonedRomy

Berichten: 7541
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 20:48

Tja bij goed gebruik en bij de juiste vachten is het een handig ding. Maar het is wel feit dat het onder d'r soort ' trimmesjes' valt en mensen hem als gewone wekelijkse borstel gebruiken. Ga je er dus eens een keertje wat harder mee over de huid heb je kans op schaafwonden en bij de verkeerde vacht ( middel of lang harig bv ) snijd het de haren door waardoor de vacht beschadigd raakt. Dus als je hem koopt alleen op de hoognodige plekken gebruiken en niet hard borstelen.

Fantabulouss

Berichten: 3355
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: Wieringerwerf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 20:49



In deze video reviewt Romy Oudshoorn de furminator :) kun je ook gelijk zien hoe hij in gebruik is :)

Allegra

Berichten: 2451
Geregistreerd: 23-12-04
Woonplaats: Biesbosch

Re: Ervaringen furminator

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 20:51

Ik heb zo'n nepperd en ik vind ze ideaal. Bij een glad vachtje zou ik ze misschien niet gebruiken, maar bij onze ijslanders die veel te veel winterhaar krijgen voor ons klimaat is het echt een uitkomst om vooral die ondervacht er sneller uit te hebben.

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70531
Geregistreerd: 24-05-08

Re: Ervaringen furminator

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 20:55

Ik verplaats dit topic naar Verzorging, stalling en weide.

Lienek

Berichten: 4094
Geregistreerd: 11-07-06
Woonplaats: Waipawa, Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 20:58

Ik leen ze nu wel eens van een stal genootje en ben vandaag eens gaan zoeken. Maar ik schrok echt heel erg van de prijs. Misschien dat ik hem volgend jaar aanschaf of in de sale. Want ik ben echt fan!

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70531
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 20:59

Ik heb een furminator thuis in de kast liggen, ik heb het een paar keer gebruikt maar ik vind een puimsteen fijner werken.

taverno

Berichten: 4216
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Zoetermeer Aladin in Stompwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 21:00

Ik heb er één van Busse,scheelt een stuk in prijs en werkt net zo goed.

Wolken

Berichten: 765
Geregistreerd: 13-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 21:02

Ik heb er eentje besteld via Ebay, vele malen goedkoper en super effectief.

Kidde
Berichten: 3448
Geregistreerd: 24-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 21:07

Ik heb de borstel van Waldhausen die ook bij Horsetopshop staat en die werkt heel fijn! Bij de shetlanders met wintervacht werkt hij heel fijn, maar bij mijn paard met dunnere vacht is hij te hard.

Keell94

Berichten: 4048
Geregistreerd: 02-11-13
Woonplaats: Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 21:09

ik heb hem voor mijn hond maar vind het geen fijn ding, het trekt de haren stuk waardoor ze nog meer gaan verharen en hij is best scherp,

Kennisje is hondentrimster en raadde het ook heel erg af omdat het de haren gewoon kapot trekt.

xAnthea

Berichten: 4430
Geregistreerd: 18-09-10
Woonplaats: Belgie

Re: Ervaringen furminator

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 21:10

Ik heb een namaak en vind het niet zo fijn werken :+ Geef mij maar een zweetmes met karteltjes.

Cococo
Berichten: 127
Geregistreerd: 05-03-17
Woonplaats: Geen lid meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 21:15

Had er eentje voor honden, wat een verschrikkelijk dong, ze kwamen nooit meer door de rui heen.
Het leek wel alsof er steeds meer haren werden aangemaakt.

Nu een herdersharkje voor het groffe werk en een platte met veel dunne pinnetjes voor de ondervacht.

Tussen door goed laten zwemmen en droogblazen.

Suzanne F.

Berichten: 49212
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 07:44

Ik wil er ook graag nog eentje proberen voor de hond en mijn ponies. Ben wel benieuwd. Ik doe de ponies nu vaak met de achterkant van het zweetmes, met de karteltjes.

Santos_05

Berichten: 3071
Geregistreerd: 23-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 08:04

Wolken schreef:
Ik heb er eentje besteld via Ebay, vele malen goedkoper en super effectief.

Die van ons is gebroken, blijkbaar namaak van eBay }>

Maar bij de havawart bevalt hij doet goed, dus nu een echte. (Large)

De Kees heeft een verkeerde vacht en ons vlinderhondje vind hem te groot (small versie)

Wil hem nog steeds eens proberen bij de paarden, maar dat gebruik ik ook een zweetmes en ben bang dat de furminator bot wordt.

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: Ervaringen furminator

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 08:14

Ik vind he vooral fijn op paarden et een dikke lange vacht zoals ene et cushing.Dan is het ideaal wat je er afhaalt kan je met een puinsteen niet tegen op.Maar bij mijn ander ,nogal dun van vacht paard gebruik ik hem niet,je krijgt er en niet genoeg af en je zit dan te dicht op haar huid.
Ik gebruik een medium ,hij is eigenlijk voor mijn britse kortharen :-).

ellepel

Berichten: 47338
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 08:16

Mijn stalgenootjes hebben er ook en,maar ik vind het niet erg veel toevoegen als ik eerlijk ben.
Ik gebruik zelf aljaren een ijzeren zweetmes met karteltjes voor het weghalen van het winterhaar,
zo een ding
Afbeelding

En die haalt ook heel goed de haren weg :j
Laatst bijgewerkt door ellepel op 16-04-17 08:21, in het totaal 1 keer bewerkt

mikaatje

Berichten: 91
Geregistreerd: 23-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 08:17

Hier al jaren in gebruik in de ruiperiode. is even duur in de aanschaf maar zoveel plezier ervan. als je klaar bent zijn er ook echt geen losse haren meer zoals met andere borstels. het is echt onzin dat het de haren afsnijd, het haalt alleen de losse haren weg.

Indi_Vito

Berichten: 2742
Geregistreerd: 06-10-09

Re: Ervaringen furminator

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 08:25

Een furminator is een borstel met messen, deze snijd dus ook de nieuwere vacht af. Daarom mag je deze borstel dus ook maar 1x Per 8 weken gebruiken.!

Annoya

Berichten: 667
Geregistreerd: 05-02-15

Re: Ervaringen furminator

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 08:40

Ik heb een imitatie. Mijn jonge paint vindt het best. De appaloosa reageert er heel heftig op.

Prince

Berichten: 2451
Geregistreerd: 05-10-03
Woonplaats: Castricum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 08:43

Ik heb deze van de EJ

https://www.ej.nl/paard/poetsen-toilett ... _3002.html

En hij bevalt prima! Bij alletwee mijn pony's, zowel bij degene met een echte wintervacht als degene met een dunne vacht. Verwijdert alleen de losse haren en beide pony's blijven tevreden staan tijdens het poetsen.