Gebruiken jullie camera's op stal?

Moderators: Coby, Nicole288, Pistasche, Dyonne, Apple, C_arola

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 14:05

Ik heb een ip beveiligingscamera opgehangen om mijn drachtige merrie te kunnen volgen. Ook geen Wifi of netwerk op stal aanwezig, maar dat heb ik kunnen oplossen met zgn. powerline-adapter/homeplugs. Zoiets is dat:
https://www.routercenter.nl/product/447 ... 26kit.html
Eentje zit bij het modem van de pensionhoudster in het stopcontact, en eentje in een stopcontact bij de stal. De camera zit met een netwerkkabel verbonden met de adapter in de stal. Via een app op mijn telefoon kan ik in de stal kijken.

Kies voor een camera die ook buiten kan. Het stalklimaat met vocht en temperatuurschommelingen lijkt meer op buiten dan op binnen.
Ik heb een “simpele” beveiligingscamera van Foscam. Ik had eerst eentje van Eminent, die vond ik qua app e.d. gebruiksvriendelijker dan de Foscam, maar die had een te kleine beeldhoek en kon ik onvoldoende zien “onder” de camera. Wat je ziet staat en valt met de beeldhoek. Laat je daarover goed voorlichten. En kies bij voorkeur ook eentje met nachtzicht (infrarood). Ik had een beeldhoek nodig van >90°. Ik heb deze:
https://www.routercenter.nl/product/679 ... 9900p.html

Maar de kosten hangen erg af van wat je wilt. Mijn camera is statisch, en kan ik niet op afstand laten meedraaien. Om een merrie in de gaten te houden is dat voldoende. Je kan de camera/app instellen dat die beeld maakt en signaal geeft als er beweging is. In een stal met bewegende beesten is dat niet zo handig. Dan wordt je horendol, want het ding blijft piepen.
Dat betekent dan ook weer dat je indringers in je stal ook niet vast legt. Je zou dan beeld moeten gaan streamen en vastleggen, en na bepaalde tijd overschrijven. Het kan allemaal, maar een goed slot op de deur en eventueel een flinke hond erachter is dan misschien praktischer.

Sinds wanneer is onwetendheid een opinie? [Dilbert]
Niet alles wat staat geschreven is waar. [Mijn vader]
Problemen moet je niet kopen, die krijg je vanzelf. [Annekee]

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie