Help! Voorpluk afgeknipt

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Falcobabe

Berichten: 1348
Geregistreerd: 10-02-13

Help! Voorpluk afgeknipt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-17 23:14

Hallo bokkers,
Ik kwam deze namiddag aan bij mijn trouwe viervoeter en kreeg bijna een hartaanval toen ik hem zag. Zijn voorpluk ( die al zo dun is en moeilijk groeit van zichzelf) was opeens heel kort en ongelijk afgeknipt. Ik heb de 'dader' gevonden en het excuus was dat het anders in zijn ogen hing ;(
Hebben jullie tips om zijn plukje weer zo snel mogelijk te laten groeien en mooi te krijgen?
Ik kan er namelijk echt maar dan ook echt niet mee om aangezien ik zijn plukje spaarde zodat die lekker lang zou worden.
Alvast bedankt!

troi
Berichten: 17006
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Help! Voorpluk afgeknipt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 23:18

Helaas er bestaan geen haargroei middeltjes..

Echt zwaar balen zeg!

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 23:21

Falcobabe schreef:
Ik kan er namelijk echt maar dan ook echt niet mee om aangezien ik zijn plukje spaarde zodat die lekker lang zou worden.
Alvast bedankt!

Hoe vervelend het ook is (vooral omdat iemand anders het zonder toestemming heeft afgeknipt -:(- ): het is maar haar hè. Er echt niet mee om kunnen gaan vind ik wel erg overdreven.

Dus baal, wees pissig, en laat het gaan. Niet aan gaan rommelen, het groeit wel weer aan.

Deoiridh
Berichten: 503
Geregistreerd: 22-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 23:33

GDG schreef:
Falcobabe schreef:
Ik kan er namelijk echt maar dan ook echt niet mee om aangezien ik zijn plukje spaarde zodat die lekker lang zou worden.
Alvast bedankt!

Hoe vervelend het ook is (vooral omdat iemand anders het zonder toestemming heeft afgeknipt -:(- ): het is maar haar hè. Er echt niet mee om kunnen gaan vind ik wel erg overdreven.

Dus baal, wees pissig, en laat het gaan. Niet aan gaan rommelen, het groeit wel weer aan.


Nou even heel eerlijk. Als iemand dat bij mijn dieren zou flikken zou ik me ook zo ongelooflijk machteloos en boos voelen.
Dan vind ik het topic van ts nog behoorlijk subtiel en genuanceerd.
Ts, er vanuitgaande dat dit een penny meisje was, heb je de ouders kunnen contacten?
Kind moet wel echt weten dat ze met haar poten van andermans dieren moet blijven.

Heleennn

Berichten: 6351
Geregistreerd: 21-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 23:34

Tja das poedersuiker... Groeit hopelijk wel weer wat bij!

Falcobabe

Berichten: 1348
Geregistreerd: 10-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-17 23:47

Deoiridh schreef:
GDG schreef:

Hoe vervelend het ook is (vooral omdat iemand anders het zonder toestemming heeft afgeknipt -:(- ): het is maar haar hè. Er echt niet mee om kunnen gaan vind ik wel erg overdreven.

Dus baal, wees pissig, en laat het gaan. Niet aan gaan rommelen, het groeit wel weer aan.


Nou even heel eerlijk. Als iemand dat bij mijn dieren zou flikken zou ik me ook zo ongelooflijk machteloos en boos voelen.
Dan vind ik het topic van ts nog behoorlijk subtiel en genuanceerd.
Ts, er vanuitgaande dat dit een penny meisje was, heb je de ouders kunnen contacten?
Kind moet wel echt weten dat ze met haar poten van andermans dieren moet blijven.


Vreemd genoeg was het niet eens een penny meisje! Het was een volwassen man waarbij ik momenteel les volg. Hij is altijd ontzettend lief en zorgzaam, maar dit had ik gewoon even niet zien aankomen :(:)

simodi

Berichten: 8609
Geregistreerd: 21-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 23:49

Huh ...., een volwassen kerel die zonder overleg de voorpluk van iemand anders paard afknipt ?!
Weird!!

Saarin

Berichten: 464
Geregistreerd: 11-04-12
Woonplaats: Hier aan de kust..

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 23:51

Oeii dat is enorm vervelend, heb het zelf helaas ook moeten meemaken.. Helaas niets aan te doen maar probeer het te relativeren, de dooie puntjes zijn er in ieder geval af. ;)

SweetVanille
Berichten: 1772
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: Friesland

Re: Help! Voorpluk afgeknipt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 23:58

Nou die zou ik never nooit meer bij mijn paarden willen hebben. Als die al zoiets stoms flikt... Ook al geeft hij les, geeft hem niet het recht aan je paard te zitten zonder je toestemming.

Maar echte tips zijn er niet... afwachten tot het weer aangroeit :(

Bubbleee

Berichten: 870
Geregistreerd: 23-04-11

Re: Help! Voorpluk afgeknipt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 23:59

Misschien een extention inzetten?

Heb ik toevallig vandaag bij mijn paard gedaan in haar staart, maar schijnen er voor manen en voorpluk ook te zijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 00:49

In 1x helemaal gelijk en heel kort knippen triggert het lichaam om snel weer nieuwe manen aan te maken. Als er hier en daar een half lange plukt blijft zitten dan zullen de kortere stukken zeer moeizaam bij groeien.

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Re: Help! Voorpluk afgeknipt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 00:54

Even in een strak model (= recht) knippen en dan groeit het vanzelf wel weer aan, duurt alleen even :(:)
Ik zou zoiets echt niet van een volwassen man verwachten, al helemaal niet als je les bij hem volgt. Je zou toch verwachten dat hij dan wel verstand van paarden heeft.

Brainless

Berichten: 29733
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 00:55

Gloa schreef:
In 1x helemaal gelijk en heel kort knippen triggert het lichaam om snel weer nieuwe manen aan te maken. Als er hier en daar een half lange plukt blijft zitten dan zullen de kortere stukken zeer moeizaam bij groeien.

Groeien gaat vanuit de haarwortel (zit in de huid) en die wordt niet getriggert als je het kort afknipt.

NRJ

Berichten: 1525
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: Heerlen

Re: Help! Voorpluk afgeknipt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 01:00

Shapleys MTG schijnt te helpen, zelf geen ervaring mee maar lees er goede dingen over.
Misschien het proberen waard? :)
Maar wel balen dat hij dit zonder overleggen heeft gedaan zeg :?

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 01:02

Dat is stevig balen zeg...

Tja, ik vrees dat je ofwel moet wachten, of extensions erin moet zetten.

Begrijpelijk dat je het vreselijk vindt, maar gelukkig ondervindt je paard er geen hinder van.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110683
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 01:17

Op zijn kosten een paardenextension laten zetten.
Wat een idioot zeg! Je verwacht niet dat je eigen instructeur zoiets doet.

Anoniem

Re: Help! Voorpluk afgeknipt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 01:31

Heel bizar en idioot dit TS.

Ik heb van de zomer meegemaakt, had mn pony net een paar weekjes en ben er achter gekomen dat er iemand een mega stuk uit haar staart had geknipt. Niet te zuinig ook, gewoon van bovenaf. Dader is nooit gevonden.. :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 02:27

Brainless schreef:
Gloa schreef:
In 1x helemaal gelijk en heel kort knippen triggert het lichaam om snel weer nieuwe manen aan te maken. Als er hier en daar een half lange plukt blijft zitten dan zullen de kortere stukken zeer moeizaam bij groeien.

Groeien gaat vanuit de haarwortel (zit in de huid) en die wordt niet getriggert als je het kort afknipt.

En toch werkt het. Ooit bij mn pony met hele dunne vlasmaantjes en diverse happen eruit alles kort geknipt en een jaartje later stond ze met een volle shetlandercoupè. Denk dat het iets temaken heeft met het gewicht van de haren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 02:28

_Dominique schreef:
Heel bizar en idioot dit TS.

Ik heb van de zomer meegemaakt, had mn pony net een paar weekjes en ben er achter gekomen dat er iemand een mega stuk uit haar staart had geknipt. Niet te zuinig ook, gewoon van bovenaf. Dader is nooit gevonden.. :n

Was het niet de oude eigenaar die er een stuk uit had geknipt als aandenken?

Falcobabe

Berichten: 1348
Geregistreerd: 10-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-17 08:35

Bedankt voor alle reacties!
Ik vind het zelf ook echt heel erg vreemd dat hij dit heeft gedaan, want normaal zou hij alles eerst overleggen met ons...

Ik had nog nooit eerder over paardenextensions gehoord! :P
Wat houdt dit dan juist in? Is het gewoon zoals bij mensen?

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 08:57

ja weer zo een .... ik heb het wel eens bij de staart van mijn haf gehad en de weide genoot een trekpaard.

Wachten is het enige , de onze verkocht paardehaar sierraden .Die paarden horen zonder staart ! -:(- _-:(

Amalarab

Berichten: 7455
Geregistreerd: 24-11-07
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 08:58

Maar blijf je nou lesrijden bij hem?
Ik zou niks meer van hem aan (willen) nemen na zo'n domme actie!
En de rest voor hem waarschuwen...

Kimmiee_D

Berichten: 1464
Geregistreerd: 15-03-10
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 09:01

Bij mijn welsh was er bij de voorlok ook het 1 en ander vaag gebeurt.. Helaas heb ik nooit de dader gevonden. Maar door een tip van een vriendin ben ik dit gegaan gebruiken

https://www.kruidvat.nl/kruidvat-salon- ... on/p/20680

En nog geen 3 kwart jaar later is alles van de voorlok weer aangegroeid.

Dit was de lok toen
Afbeelding

En dit was na het ik weet niet wat er is gebeurt

Afbeelding

Nu is het weer zo. Mooi vol weer aan gegroeid. Heb zelf laatst wel even iets bij gewerkt en het sprietige er afgehaald

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Kimmiee_D op 19-03-17 09:05, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 09:02

Gloa schreef:
_Dominique schreef:
Heel bizar en idioot dit TS.

Ik heb van de zomer meegemaakt, had mn pony net een paar weekjes en ben er achter gekomen dat er iemand een mega stuk uit haar staart had geknipt. Niet te zuinig ook, gewoon van bovenaf. Dader is nooit gevonden.. :n

Was het niet de oude eigenaar die er een stuk uit had geknipt als aandenken?


Dat heb ik uiteraard gewoon nagevraagd. ;) Ben niet helemaal een halfje.

Little_Gift
Berichten: 1779
Geregistreerd: 05-09-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 09:06

Ik kan dat toch echt wel begrijpen hoor, die uiting "ik kan hier echt niet mee omgaan"... ik heb zelf een merrie met flinke manen waar we al 9 jaar aan sparen (ze kwam als veulen bij mij en is er nu 9) en ik krijg heus zeker weten een flinke hartverzakking als er ooit iets met die manen gebeurd hoor!