droogschampo??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lokie_toms
Berichten: 50
Geregistreerd: 28-12-16

droogschampo??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-17 15:53

Voor wat is droogschampo? Kan mensen droogschampo ook gebruikt worden voor paarden? Waar kopen?
:) Groetjes Flechos

unihorses

Berichten: 7308
Geregistreerd: 23-08-12
Woonplaats: bennekom

Re: droogschampo??

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 15:55

droogshampoo is poeder wat je haar minder vet mmaakt. modder en vuil worden niet verwijderd dus nee lijkt mme niets voor paarden

stoerebanaan

Berichten: 174
Geregistreerd: 17-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 15:56

Op heel veel plekken. Ik koop het in de supermarkt :). Droogshampo is wel heel slecht voor je haar! Sommige mensen gebruiken het (bijna) elke dag om volume in hun haar te krijgen. Ik gebruik het alleen als het echt 'nodig' is. Als het bijvoorbeeld vet is. Het maakt je haar niet echt schoon vind ik. Ik zou het persoonlijk ook echt niet op paarden gebruiken.

unihorses

Berichten: 7308
Geregistreerd: 23-08-12
Woonplaats: bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 15:59

stoerebanaan schreef:
Op heel veel plekken. Ik koop het in de supermarkt :). Droogshampo is wel heel slecht voor je haar! Sommige mensen gebruiken het (bijna) elke dag om volume in hun haar te krijgen. Ik gebruik het alleen als het echt 'nodig' is. Als het bijvoorbeeld vet is. Het maakt je haar niet echt schoon vind ik. Ik zou het persoonlijk ook echt niet op paarden gebruiken.

waar baseer je op dat het slecht is? Het is simpelweg talkpoeder

Mirjam1202

Berichten: 1060
Geregistreerd: 04-12-13
Woonplaats: Tilburg/Winterswijk

Re: droogschampo??

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 16:11

Droogshampoo is ervoor om je haar minder vet te laten worden/lijken of om voor extra volume te zorgen. Ik zou alleen niet weten waarom je dit voor je paard zou willen gebruiken..

lokie_toms
Berichten: 50
Geregistreerd: 28-12-16

Re: droogschampo??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-17 16:14

ik kan hellas niet een pony van mij wassen en ik dagt doorschampo

Mirjam1202

Berichten: 1060
Geregistreerd: 04-12-13
Woonplaats: Tilburg/Winterswijk

Re: droogschampo??

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 16:26

Gewone droogshampoo heeft geen zin denk ik.
Ik heb wel een soort droogshampoo speciaal voor paarden:
https://www.divoza.com/nl/cowboy-magic-greenspot

Hiermee haal je vieze vlekken redelijk makkelijk uit de vacht!
1. Vacht goed uitborstelen
2. Sprayen en inwrijven met een borstel
3. Na enkele minuten droogwrijven met een handdoek

The_Cat

Berichten: 7286
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Re: droogschampo??

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 16:29

Je hebt zo bv greenspot remover (van cowboy magic) of iets gelijkaardigs wat je kan gebruiken voor je paard als je niet kan wassen

Angela

Berichten: 25692
Geregistreerd: 21-03-05
Woonplaats: Beuningen

Re: droogschampo??

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 16:33

Als je je paard niet kunt wassen doordat er op de locatie geen water is, overweeg dan om eens een berg flessen water mee te nemen en een spons. Flessen leeg gieten in een emmer, en dan met de spons zoveel mogelijk de vieze vlekken weghalen. Een klein beetje babyshampoo in het water maakt de vlekken gemakkelijker te verwijderen, en wordt over het algemeen goed verdragen door de meeste paarden. Met een oude handdoek na wrijven haalt er weer veel vuil uit, en ook wat van de achtergebleven babyshampoo.

NRJ

Berichten: 1525
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: Heerlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 16:49

Laatst bijgewerkt door NRJ op 08-03-17 16:55, in het totaal 2 keer bewerkt

lokie_toms
Berichten: 50
Geregistreerd: 28-12-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-17 16:50

Angela schreef:
Als je je paard niet kunt wassen doordat er op de locatie geen water is, overweeg dan om eens een berg flessen water mee te nemen en een spons. Flessen leeg gieten in een emmer, en dan met de spons zoveel mogelijk de vieze vlekken weghalen. Een klein beetje babyshampoo in het water maakt de vlekken gemakkelijker te verwijderen, en wordt over het algemeen goed verdragen door de meeste paarden. Met een oude handdoek na wrijven haalt er weer veel vuil uit, en ook wat van de achtergebleven babyshampoo.

Wasboksen aanwezig met koud en warm water maar paard heeft bang van tuinslangen, emmers met water in, natte wasboks, enzo. Droogschampo lijkt mij de beste oplossing ;)

Anoniem

Re: droogschampo??

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 16:52

Maar van droogshampoo word je paard niet schoon, waarom zou je het dan gebruiken? Het enige waar het voor gebruikt wordt is vettigheid uit je haar halen.

billionache

Berichten: 6587
Geregistreerd: 06-12-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 16:53

Paarden hoeven absoluut niet gewassen te worden hoor :-) tenzij hij natuurlijk een lichte kleur heeft, écht vies is en er netjes moet uitzien voor een dressuurwedstrijd bijvoorbeeld. Maar dan ga je hem niet schoon krijgen met droogshampoo vrees ik...

Angela

Berichten: 25692
Geregistreerd: 21-03-05
Woonplaats: Beuningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 16:59

Droogshampoo gaat niet helpen, het maakt inderdaad niet echt schoon, en voegt wel iets aan de vacht toe wat later juist jeuk en irritatie kan veroorzaken.

Ik zou dan eerder gaan investeren in het oefenen met het wel tegen water kunnen. Begin met een zo goed als droge spons, zodat er geen water uit lekt. Dat ga je stapje voor stapje opbouwen naar een iets nattere spons, en dan een natte spons. Steeds een stuk natter, en laat het paard merken dat het er niet dood van gaat (net als van regen trouwens..... ze kennen het gevoel...). Als natte spons gaat dat steeds meer water laten spatten, en vanuit daar gaan opbouwen naar de slang. Stukje voor stukje zijn de meeste paarden binnen enkele weken (bij dagelijks oefenen) voor het grootste deel te wassen. Vermijd de bovenkant van de hals en de hoofd zolang het paard nog niet volkomen ontspannen is bij de rest van het lijf. En begin op de schouder, dat is de plaats die ze vaak het eerste accepteren.

lokie_toms
Berichten: 50
Geregistreerd: 28-12-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-17 17:12

billionache schreef:
Paarden hoeven absoluut niet gewassen te worden hoor :-) tenzij hij natuurlijk een lichte kleur heeft, écht vies is en er netjes moet uitzien voor een dressuurwedstrijd bijvoorbeeld. Maar dan ga je hem niet schoon krijgen met droogshampoo vrees ik...

Spijtig wedstrijd en hij heeft nu een heel stoffige vuile huid dus ik dacht droogschampo
En hij doet zo histerisch als je nog maar met een emmer voorbij loop
Nog tips?

Angela

Berichten: 25692
Geregistreerd: 21-03-05
Woonplaats: Beuningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 17:14

De emmer weg laten en een vochtige handdoek gebruiken in dat geval. Dat geeft altijd een behoorlijk goed resultaat. Verwijderd het meeste stof en ook de grotere vlekken maak je er minder mee. Verder is dat greenspot remover van Cowboy Magic wel echt wonder spul (als je paard wel tegen een spuitfles kan).

MillieB
Berichten: 18
Geregistreerd: 05-02-17

Re: droogschampo??

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 17:24

Droogshampoo gaat in dit geval inderdaad weinig doen, zeker omdat het niet proper maakt.

Ik zou heel goed borstelen, zodat het meeste/alle stof uit zijn lijf is. Dan de ergste plekjes met een vochtige handdoek oppoetsen, eventueel met het Cowboy Magic spul.

Angela heeft wel een punt dat het misschien aan te raden is om stapsgewijs je paard te laten wennen aan het wassen. Mijn paard is zelf zo'n bangerik op watergebied, maar met de nodige tips en tricks lukt het ondertussen om hem te wassen tot aan zijn oren. Hij kan dan nog niet vastgebonden staan, maar als iemand hem vasthoudt lukt het ondertussen prima!

MarliesV

Berichten: 15177
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 17:28

flechos schreef:
billionache schreef:
Paarden hoeven absoluut niet gewassen te worden hoor :-) tenzij hij natuurlijk een lichte kleur heeft, écht vies is en er netjes moet uitzien voor een dressuurwedstrijd bijvoorbeeld. Maar dan ga je hem niet schoon krijgen met droogshampoo vrees ik...

Spijtig wedstrijd en hij heeft nu een heel stoffige vuile huid dus ik dacht droogschampo
En hij doet zo histerisch als je nog maar met een emmer voorbij loop
Nog tips?


Natte doek gebruiken zoals iemand al poste.

Maar stoffige vuile huid? Welke kleur heeft hij?
Tegen stof helpt schapenvacht erg goed, gaan ze ook mooi van glimmen.

Verder gaan oefenen, paard wat bang is van een emmer is wel erg extreem. Die komt als het goed is dagelijks met water en emmers in aanraking dus dat is een mooi punt om aan te gaan werken. Dat ze afspuiten en slangen eerst spannend vinden ok. Maar ook dat is te trainen.