Wasmachine in de schuur?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Wasmachine in de schuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 17:36

Ik wil graag mijn dekjes en dekens zelf kunnen wassen, maar de praktijk heeft uitgewezen dat het verdomd lastig is om ALLE losse haren uit dekjes/ dekens te krijgen waardoor je met je eigen wasmachine nog weken lang haren meegeeft aan de andere was.

Nu dacht ik dus dat het dan handig zou zijn om een eenvoudige goedkope wasmachine aan te schaffen speciaal voor de paardenspullen. Mijn paarden zweten snel en veel, dus ik heb na 1 keer rijden sowieso een dekje doorweekt van het zweet (ik laat ze binnenstebuiten drogen en dan kan het wel weer, maar ooit moeten ze wel gewassen worden natuurlijk) en de zweetdeken is na een paar keer gebruiken ook zo fris niet meer. Helaas heb ik op zolder geen ruimte voor een extra wasmachine, dus bedacht ik me dat ik er dan wellicht 1 in de schuur kan zetten.

Zijn er mensen die dit al gedaan hebben? Of kan een wasmachine niet zo goed tegen vorst en vocht?
Is er iets om rekening mee te houden als ik dit daadwerkelijk ga realiseren, buiten dat er water en stroom moet zijn/ komen? Of is dit plan uberhaubt niet haalbaar?

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Wasmachine in de schuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 17:37

Uiteraard moet je schuur dan wel vorstvrij zijn, vocht ook niet denderend, maar bij mij staat ie in de badkamer daar is het ook vochtig.

Dammie

Berichten: 3321
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Ja.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 17:38

Tja, er zit water in een wasmachine. Dus dat kan bevriezen.
Daarnaast vraag ik mij af of een goedkope wasmachine niet snel stuk gaat van alle haren, zand etc dat op je paardenspullen blijft zitten.

Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Wasmachine in de schuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 17:39

Ik zou eerder bij een benzinestation gaan wassen. Daar kun je vaak tot 18 kg wassen.

pien_2010

Berichten: 43266
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 17:40

Sjolvir schreef:
Uiteraard moet je schuur dan wel vorstvrij zijn, vocht ook niet denderend, maar bij mij staat ie in de badkamer daar is het ook vochtig.


Ja en nee. Je kunt gerust een wasmachine in de schuur c.q garage zetten. Waar je dan wel op moet letten als het vriest, dat je de water leiding afsluit en doorblaast en de machine dus tijdens vorst periode niet gebruikt. Of, je zet een verwarming met thermostaat in de garage die aan springt zodra temperatuur op 2 graden komt, zodat er nooit iets kan bevriezen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 17:44

Zand hebben wij niet echt, want onze paarden staan zonder dekens. De enige deken die ze gebruiken is een zweetdeken, en die is er ook na uiterlijk 30 minuten weer vanaf dus rollen en liggen ze niet mee. Uiteraard wil ik de spullen wel vooraf zo haar-vrij mogelijk maken zoals ik dat nu ook doe. Het gaat mij er juist om dat het een stuk minder pijn doet als een wasmachine van 50 of 100 euro kapot gaat, dan wanneer er 1 van 400 euro stuk gaat. Dan ga ik er natuurlijk wel vanuit dat de machine het niet na het eerste gebruik het al begeeft haha!

Tijdens vorst-periodes niet gebruiken is geen probleem overigens, maar de machine helemaal beschermen tegen vorst gaat erg moeilijk worden in de schuur vrees ik. Het is gewoon zo'n grote boeren schuur zonder verwarming verder. Wel warmer dan buiten, maar het kan er wel vriezen.

Dammie

Berichten: 3321
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Ja.

Re: Wasmachine in de schuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 17:58

Er blijft altijd water in een wasmachine staan, ook al gebruik je hem niet.

pien_2010

Berichten: 43266
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 18:01

Dammie schreef:
Er blijft altijd water in een wasmachine staan, ook al gebruik je hem niet.


Maakt volgens mij niet zo veel uit. Wij hebben ook de wasmachine in de gîte in de garage en als het vriest hebben we alles wat we kunnen doorblazen, doorgeblazen zodat niets kan klappen en dat werkt goed.

kraakte
Berichten: 3076
Geregistreerd: 20-02-10
Woonplaats: Gelderland

Re: Wasmachine in de schuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 18:07

Bij mijn vorige huisje stond de machine ook in t schuurtje. Heb er drie jaar gewoond en telkens na de vorst moest ie gerepareerd worden. Dan was de pomp kapot gevroren. Hoe goed je m ook deoogblaasg van binnen, er blijft altijd wel water achter. Bevoren water zet uit en dan is ie alsnog kapot.

Jester_

Berichten: 12264
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Wasmachine in de schuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 18:09

Wij hebben al 20 jaar de wasmachine in de schuur staan. De schuur/garage wordt wel fris maar nooit echt vorst. Wel de leidingen isoleren. Wij doen met echt koude nachten juist snacht wassen zodat het water blijft stromen!

Shanel
Berichten: 879
Geregistreerd: 04-06-05

Re: Wasmachine in de schuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 18:16

Onze wasmachine en droger staan in de schuur. Ideaal! Wij hebben wel een radiator in de schuur hangen.

smurfje

Berichten: 2580
Geregistreerd: 20-12-05
Woonplaats: Huizen

Re: Wasmachine in de schuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 18:29

Wij hadden gewoon een 2e wasmachine staan naast de andere. Gewoon eentje die we gekregen hadden

Mist

Berichten: 9487
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Re: Wasmachine in de schuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 18:40

2 huizen geleden had ik ook een wasmachine in de schuur, was geen succes ding ging om de haverklap kapot (en was een nieuwe) nu heb ik sinds 3 jaar een LG van 12kg, daar gaan ook alle paardendekens in en mijn eigen was, geen enkel probleem, ook niet met haren ondanks dat ik 9 katten heb

tamary

Berichten: 29182
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Wasmachine in de schuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 19:44

Waszak maken uit een oud laken en daarin je dekjes wassen? dan heb je in elk geval geen/nauwelijks meer haren in je wasmachine.

Anoniem

Re: Wasmachine in de schuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 19:54

Of even met doekje haren verwijderen + kookwas. Dan is de wasmachine ook weer goed schoon +:)+

Caira
Berichten: 26063
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Re: Wasmachine in de schuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 19:59

Ik heb zo''n waszak gekocht, echt briljant! Alles gewoon in de machine en nergens last van!

Anoniem

Re: Wasmachine in de schuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 20:19

Wordt het daar wel goed schoon in dan? Als je het in een waszak of laken wast?

Caira
Berichten: 26063
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Re: Wasmachine in de schuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 20:47

Ja als ze droog zijn klop je de haren er zo vanaf buiten, ik vind het een uitkomst!

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 20:54

Wij hebben een gratis wasmachine gekregen.
Deze op een praxis trolley gezet.
Die mag iets van 80 kg dragen.
Tuinslang er aan en afvoer in het afvoer putje buiten en laat maar draaien.
Is het klaar zetten we hem met trolley en al in de schuur naast een binnenmuur, daar vriest het niet zo snel.
Tot nu toe gaat het al jaren goed.
Geen investering in afvoer enz. Dus we zien wel hoe lang het goed gaat :)

Afbeelding

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15452
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 20:56

Ik was de paardenwas ook in onze 'nette' machine. Ik stapel alles op. Was daarna de hele meuk uit en kies dan een zelfreinigingsprogramma met een flinke scheut chloor en check regelmatig het filter ivm haren. Tot nu toe nog geen problemen gehad.