Hoe groot is jullie paddock?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Hoe groot is jullie paddock?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-16 10:35

Ik ben erg benieuwd naar het formaat van de paddocks op bokt, thuis of op pension.

- Hoe groot is het?
- Zijn er stukken verhard?
- Staan ze alleen of samen?
- Hoeveel uur staan ze erop?
- Krijgen ze hun hooi op de paddock?
- Is er een schuilstal aanwezig?
- Staan ze verder alleen op stal of ook wei etc?

Ik ben benieuwd, andere relevante dingen mogen natuurlijk ook gemeld worden ;)

vilheide

Berichten: 1478
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: Veenendaal

Re: Hoe groot is jullie paddock?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 10:47

Onze paddock is ongeveer 90 meter lang en 8 meter breed. Voor hebben we inloopstallen met daarvoor een gedeelte bestraat. Er lopen 2 ijslanders en een shetlander. Deze lopen hier 24/7 en krijgen hun hooi in de slowfeerders in de stallen. Tevens staat er buiten nog een bak voor hooi of stro. In de zomermaanden staan ze overdag op de wei.

Tymone

Berichten: 900
Geregistreerd: 05-03-15
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 10:54

Onze paddock is ongeveer 8 meter breed en 40 meter lang. Ze staan er met ze tweeën op. Daarnaast hebben we een slowfeeder erin waar ze uit kunnen eten.

Ze staan bij ons van ongeveer 6.00 tot 17.00 uur buiten

Ze staan bij ons op de paddock in het najaar (ze zullen er nu binnenkort wel opgaan) in de winter tot de weilanden droog genoeg zijn in het voorjaar om ze er weer op te zetten.

's nachts staan ze gewoon op stal.

De rest van het jaar staan ze overdag op de weide
Laatst bijgewerkt door Tymone op 03-11-16 11:39, in het totaal 1 keer bewerkt

mooney

Berichten: 7776
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 10:56

Even uit mijn hoofd:
Onze paddock is 18 x 18 en dan nog een stuk betegeld van 18 x 8, totale deel is dus 36 x 26. Hiervan is iets minder dan de helft van het betegelde deel overkapt. Ze staan er met een kudde van 3 (1 E pony, 1 D pony en een B pony) met mogelijkheid tot nog 1 erbij (wordt het veulen van de B pony hopelijk).
Ze staan van 6 uur 's ochtends tot 11 uur 's avonds buiten, de E pony blijft buiten 's nachts maar heeft toegang tot zijn stal (die grenzen direct aan de paddock, dus hij heeft gewoon contact met de rest). Het hooi krijgen ze op de verharding.
Er zit ook nog wei aan, direct ernaast dus is gewoon het draadje open doen. Ze lopen van maart tot eind nov op de wei. December/januari/februari gaan ze het land op zodra het vriest of niet regent, dus als ze 3 weken aansluitend alleen maar paddock en verharding hebben is het veel.

myk_en_shant

Berichten: 3269
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 10:57

Zolang het weer blijft zoals nu, dan staan ze van elf tot acht uur buiten in het land. Straks staan ze weer minimaal 6 uur in de paddock van 15 x 30. In clubjes van twee a drie.

Mizora

Berichten: 18090
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 11:07

Onze paddock is 6x8 meter en binnenkort is de paddock paradise zover klaar dat ze op de bestrating kunnen, dat is 65x4 meter. Als de hele PP klaar is hebben ze 65x4+115*5+65*5.5+40*4.5(=±1400m2) aan oppervlakte.

Daarop staan ze of overdag (=10 uur) of 's nachts (=14 uur). De paddock is 's nachts zodat overdag de trainingspaarden erop kunnen, daar staan ze met zijn tweeën op inclusief onbeperkt hooi. De PP is straks overdag met onbeperkt hooi totdat er een schuilstal staat. Verder staan de paarden op stal. De paddock is zand, de PP is 65x4 meter straat, de 40*4.5 is houtsnippers (50cm dik) en de andere twee stukken zijn zand.

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Hoe groot is jullie paddock?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-16 11:13

Wat groot allemaal, ik dacht dat met name op pension kleinere paddocks gewoon waren.
Ik heb deze winter maar 170 vierkante meter, 25 lang verschillende breedtes, alles bestraat met schuilstal. Er komt nog een stuk zandpaddock van 450 vierkante meter bij volgend jaar, nu alleen met goed weer (klei). Ze staan er 23/7 op met hooi en nog een uurtje op de wei. Er staan nu 2 paarden op.

Whassupp
Berichten: 180
Geregistreerd: 19-11-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 11:22

Mijn paarden staan bij huis, en onze paddock is ca. 95 m x 35 m. Hier staat een grote schuilstal en op 4 verschillend plekken hooi, waarvan 2 bakken en 2 slowfeeders. In de paddock staan ze eigenlijk alleen in de winter. Tot nu toe staan ze 24/7 in de wei (althans, dat is hun keuze, de wei van ca. 9000 m2 grenst direct aan de paddock en alles staat nu 24/7 open). Ik zit er wel aan te denken om de weide voor de nachten vanaf nu dicht te doen, zodat ze dus s nachts op de paddock lopen en overdag zolang het weer het toelaat, ook de weide op kunnen. Rondom de wei loopt nog een track, dus als de weide afgesloten is, kunnen ze ook nog een extra rondje om de wei maken. De paddock bestaat uit zand met bij 2 voerpunten verharding. We hebben ook vaste stallen en met oud en nieuw of dagen achtereen regen, dan gaan ze voor de nachten op stal, maar dat is meer uitzondering dan regel. We hebben trouwens 2 paarden en een a-pony.
Ik ben nu deze oppervlakte voor de paarden gewend, en ook nog zandgrond, en ik zou echt niet meer anders of minder grond willen. De paarden maken ook heel goed gebruik van de ruimte, lopen en crossen overal, en ook bij echte natte winters hebben ze nog steeds redelijk de ruimte om te klieren en donderjagen, wat mij een gerust gevoel geeft.

smurffie

Berichten: 11126
Geregistreerd: 07-08-06
Woonplaats: Boskoop

Re: Hoe groot is jullie paddock?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 11:41

Hier staan ze aan huis. Nachten op stal. Overdag los.
Ze hebben dan 4 bij 10 aan binnenruimte beschikbaar ( boxen zijn overdag dicht anders worden die als wc gebruikt) wat alleen verhard is.
Daarnaast 8×30 aan verharde uitloop en 14×40 zandpaddock.
Ze staan hier met 4; 1kpwn van 1.65,.1paint van 1.55, 1fjord van 1.36 en een shetje van 0.93.

Hooi krijgen ze uit 2 kubkisten op.de verharde uitloop en de nachten individueel op stal.

mooney

Berichten: 7776
Geregistreerd: 07-05-06

Re: Hoe groot is jullie paddock?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 12:13

Ik sta dan wel ergens waar het echt helemaal om faciliteiten voor de paarden draait. Dus wel veel weidegang, mooie paddock en schuilplek maar geen bak of iets in die richting. Ze staan ook bij mensen die gewoon beetje plek hadden en zelf geen paarden meer willen, maar wel houden van zorgen voor beestjes. Geen pensionstal die winst moet maken.
Dus wellicht vertekent dat een beetje.

maidmarry
Berichten: 46
Geregistreerd: 08-05-13
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Hoe groot is jullie paddock?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 14:03

padddock met inloopstal (4x4), de paddock is ongeveer 40 vierkante meter voor mijn paard alleen, alle stallen hier zijn inloopstal met paddock ( wel verschillende grote vd stallen en padocks)

Kabayo

Berichten: 13902
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 14:16

Paddock 1. 22 bij 16m
Paddock 2. 16 bij 16 m
Paddock 3. 23 bij 18

Niet verhard
Ze krijgen hooi gevoerd in slowfeeders
Staan s'nachts binnen
Geen schuilstal
Als t weer toelaat op de weide

Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 14:18

Wij hebben 3 Paddocks van elk 16x16. Daar staan ze overdag en krijgen er ook hooi (slowfeeders). In de nacht staan ze binnen.
In de zomer (nu zelfs nog) staan ze 24/7 buiten op het weiland, 7 hectare.

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 14:20

Ik heb een stuk van ong 12x12 bestraat, en daar een stuk van ong 30 meter zand aan. Totaal dus ong 500m2.

Hier staan 5 shetten de hele winter 24/7 in.
Zomers een paar uurtjes op het land en de avond/nacht in de paddock.
Geen schuilstal, wel beschutting.
Ze hebben hier onbeperkt hooi en stro uit slowfeeders op het bestrate stuk.

Jackie82

Berichten: 639
Geregistreerd: 05-10-15
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 14:24

Hier heb ik een ruime stal waarvan de deur altijd open staat, en een paddock van ongeveer 6 x 8
Ze staan hier trouwens wel samen, het zijn 2 mini shetjes en hebben onbeperkt hooi in een slowfeeder.
Het is nu nog kale grond, maar volgend voorjaar komt daar een laag zand overheen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 14:26

Hier een paddock van ongeveer 20x30 waarvan ongeveer 10x10 bestraat. Daarop staan mijn E-pony en mijn zusjes paard. Ze krijgen hooi in een slowfeeder. We hebben geen schuilstal en ze staan overdag buiten, 's nachts op stal.
In de zomer staan ze op de wei (hoewel, afgelopen jaar konden ze begin maart de wei op en dat lopen ze nu nog steeds) de paddock is dus alleen voor de natte maanden.

Whassupp
Berichten: 180
Geregistreerd: 19-11-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 14:31

Azmay: mag ik vragen waarom je er benieuwd naar bent?
Ik weet niet of je aan het vergelijken bent en of dat dan met een specifiek doel is, maar een tip: wees daar voorzichtig mee. Het gras lijkt altijd groener.... en helemaal zoals tijdens afgelopen winter... en je moet oppassen jezelf niet ongelukkig te maken door alleen maar te focussen op een paar dingen die misschien beter of mooier of wat dan ook kunnen. Ik ken ook mensen die hun paard op 14 ha hebben staan, in een kleine stabiele kudde.. alles erop en eraan. Kijk naar je paardjes, doen ze het goed, zijn ze blij? Zij blij, jij blij. Count your blessings ;-) !!!!!

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-16 15:12

Gingerale schreef:
Azmay: mag ik vragen waarom je er benieuwd naar bent?
Ik weet niet of je aan het vergelijken bent en of dat dan met een specifiek doel is, maar een tip: wees daar voorzichtig mee. Het gras lijkt altijd groener.... en helemaal zoals tijdens afgelopen winter... en je moet oppassen jezelf niet ongelukkig te maken door alleen maar te focussen op een paar dingen die misschien beter of mooier of wat dan ook kunnen. Ik ken ook mensen die hun paard op 14 ha hebben staan, in een kleine stabiele kudde.. alles erop en eraan. Kijk naar je paardjes, doen ze het goed, zijn ze blij? Zij blij, jij blij. Count your blessings ;-) !!!!!


Mijn paarden stonden op 11ha en nu staan ze in de paddock, dus wel even een omschakeling. Ging wel een beetje over het vinden van een "normale" maat paddock al lijkt die van mij echt wel ruim genoeg nu.

Toch apart dat ik nog geen 10x10 voorbij heb zien komen, ik ken zelf toch zeker 2 pensionstallen die ongeveer zulke maten hebben. Hoewel deze ruime resultaten wel veel fijner zijn voor de paardjes natuurlijk ;)

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 15:37

- Hoe groot is het? 20m x 11m
- Zijn er stukken verhard? Nee, wel is de inloopstal verhard. Die ze kunnen gebruiken als ze in de paddock staan. De inloop stal is 6m x 6m
- Staan ze alleen of samen? Samen. Een Haflinger en een Shetlander.
- Hoeveel uur staan ze erop? Bijna nooit. Af en toe met guur weer, zodat ze lekker in de stal kunnen staan als ze willen. Of als ik buiten bezig ben ze ze gezellig in de buurt wil hebben staan. Maar meestal wordt de paddock gebruikt voor de hond. En als David met Bliksem wat wil doen.
- Krijgen ze hun hooi op de paddock? Alleen als ze er staan, dan hang ik hooi netjes in de stal en met als het mooi weer is gooi ik het gewoon los in de paddock.
- Is er een schuilstal aanwezig? Ja, daar kunnen de Haflinger en Shet samen in staan, maar hij is zo gemaakt dat de Shet zijn eigen hoekje heeft om zich terug te trekken, daar waar de Haflinger niet bij kan.
- Staan ze verder alleen op stal of ook wei etc? De paarden staan eigenlijk 24/7 in de weide. Verdeeld over verschillende weides. Zo is er een weide van 6000m2. Een weide van 3000m2 en nog een kleinere van (ik gok) 1500m2. En nog een mini'tje van 500m2, die grenst aan die van 3000m2. De weide met 3000m2 heeft een schuilstal waar ze ook weer samen in kunnen.

Het zwarte is de stal.
Afbeelding

Oh trouwens. We hebben zelfs 2 paddocks. :')
Deze ook nog. Daar gaan ze 's nachts in als ze in de weide van 3000m2 staan. Want die grenst aan een donker pad, waarvan ik de mensen die daar komen niet altijd vertrouw. Dus door de 's nachts in die paddock te zetten dwingen we ze dichter bij het huis te blijven, zodat de hond kan blaffen als er wat aan de hand is.
Afbeelding

saarie

Berichten: 2148
Geregistreerd: 22-02-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Hoe groot is jullie paddock?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 15:44

Wat een mooie plekjes hebben jullie! Ik sta dus wel op een pensionstalling. Mijn paard gaat helaas niet goed in de groep, dus hij staat met een aantal andere paarden op een rijtje in een eigen paddockje. De paddock is denk ik 15x10 (150 vierkante meter). Het is niet groot, maar hij heeft wat bomen om onder te schuilen en kan lekker rollen, contact maken met de buurman en bewegen. Ze worden in de middag 4 uur buiten gezet.

Kabayo

Berichten: 13902
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 16:02

Kabayo schreef:
Paddock 1. 22 bij 16m
Paddock 2. 16 bij 16 m
Paddock 3. 23 bij 18

Niet verhard
Ze krijgen hooi gevoerd in slowfeeders
Staan s'nachts binnen
Geen schuilstal
Als t weer toelaat op de weide


Afbeelding

Yontheke

Berichten: 4434
Geregistreerd: 14-12-09
Woonplaats: Retie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 16:08

- Hoe groot is het?
Thuis 28x35 meter maar soms krijgen ze ook de piste erbij van 20x40m. Pension: 8 of 10 op 25 meter.

- Zijn er stukken verhard?
Thuis: ja pension: nee

- Staan ze alleen of samen?
Minimum per 2

- Hoeveel uur staan ze erop?
Thuis: zomer enkel de nacht, winter altijd. Pension: enkel in de wintermaanden. 3 uur per dag.

- Krijgen ze hun hooi op de paddock?
Thuis: ja Pension: nee

- Is er een schuilstal aanwezig?
Thuis: ja Pension: nee

- Staan ze verder alleen op stal of ook wei etc?
Op pension staan ze voor de rest op stal in de wintermaanden en in de zomer enkel op de wei. Thuis gaan ze in de zomer overdag op de wei en voor de nacht in de paddock.

SUSANNEx

Berichten: 828
Geregistreerd: 21-03-12
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 16:13

Ik denk dat onze paddock ongeveer 18 bij 30 is, ze staan met z'n tweeën; D pony en een shet. Ze staan er dag en nacht op, is een schuilstal aanwezig die verhard is, verder is de paddock goed gedraineerd. Ze krijgen zo goed als onbeperkt hooi uit een hooibak die nog een slowfeeder moet gaan worden :) Alleen hartje zomer staan ze op het gras (als er weinig fructaan meer is) want shet is ontzettend gevoelig voor hbh en pony wordt véél te dik van gras

mirm

Berichten: 861
Geregistreerd: 22-11-06
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Hoe groot is jullie paddock?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 16:24

Mijn paarden staan in de winter overdag in een paddock van ongeveer 10 x 10. Samen. Ze hebben een een grote bak met hooi en een paar bakken water tot hun beschikking. Bevalt prima

Myrthee_

Berichten: 2567
Geregistreerd: 12-07-10
Woonplaats: Aalsmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 16:26

Wij hebben (of nouja, bouwen nu) zo'n 16 paddocks van 5x5. Een deel verhard en een deel onverhard. Hoe lang de paarden op de paddock staan verschilt. Bij regen gaan ze eerder naar binnen, bij mooi weer blijven ze langer buiten en krijgen ze gevoerd op de paddock.
In de zomer staan de paarden op het land, in de winter op de paddocks.
Paarden staan wel alleen op de paddock, ze hebben allemaal een eigen paddock maar ze kunnen wel contact maken met andere paarden.