Stalling jaarling

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23368
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Stalling jaarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 07:56

Mijn eerste eigen paard was ook een jaarling en die heb ik op pension gehad.

Heb enorm veel met hemijn kunnen doen, niets in tijd heel veel maar wel korte dingetjes waarvan we beide veel geleerd hebben. Korte wandelingetjes, poetsen, rondjes om de trekker van het bedrijf etcetera.

Ik zou m'n paard nooit in zo'n kleuterklasje opfok zetten, ik heb daar alleen maar lompe respectloze beesten uit zien komen of ze waren stuk.

Op mijn huidige stal hebben we ook jonkies staan die overdag in een groepje van verschillende leeftijden staan en snachts op stal. Als ik ooit weer een jong paard koop blijft ie ook hier staan.

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!


Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23368
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Stalling jaarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 10:19

alleen leeftijdsgenootjes is IMO verre van ideaal. Je laat een kleuterklas toch ook niet maar wat aanrommelen zonder juf.
Hier altijd gemengde groepen wel met meerdere jonge dieren maar ook oudere erbij en in de winter de nachten op stal (kan niet anders met de bodem hier).
hele sociale pony's hoor.

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23368
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Stalling jaarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 13:19

ik zeg ook niet dat je een jaarling tussen de oude merries moet zetten maar ik ben persoonlijk geen voorstander van opfokstallen waar ze met alleen maar leeftijdsgenootjes staan.
Hier had ik een groep van verschillende leeftijden waar de veulens gewoon bij bleven lopen. In de winter op stal en dan gingen ze in de paddock met mijn (volwassen) ruin en de merries samen in een paddock.

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 51 bezoekers