van stal naar wei

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Liesbeth1205
Berichten: 25
Geregistreerd: 12-11-15

van stal naar wei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-16 15:09

Hoi iedereen,

Ik ga van stal veranderen. Van sporadisch, soms dagelijks een paar uur, op de wei naar 24/24 wei. Vanaf eind oktober. Ze komt in een kudde met 4 andere paarden te staan. Moet ik met iets rekening houden? Ze heeft nooit 24/24 op de wei gestaan in weer en wind. Dus als het hard regent of onweert ga ik ongerust zijn :D . Er is een 1 schuilstal. Hebben jullie tips en/of ervaringen? Ik weet dat een paard beter af is op de wei maar als ze het niet gewend is om zo in regen en wind te staan... Moet ik dekens voorzien? Shoot :) ! Dank je!


Liesbeth1205
Berichten: 25
Geregistreerd: 12-11-15

Re: van stal naar wei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-16 15:18

Dus jij bent geen voorstander van 24/7 buiten? Want noodweer kan toch ook in de zomer voorvallen? Ik rij 6 x per week (1 rustdag) maar niet op hoog niveau. Ik wil het puur voor haar doen want ik zou haar liever veilig in de stal hebben ;). Er komt daar regelmatig een stal vrij dus de mogelijkheid is er maar niet om te zeggen: nu is het noodweer dus we gaan binnen jammer genoeg.

Liesbeth1205
Berichten: 25
Geregistreerd: 12-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-16 15:58

Bedankt voor de reacties! Ze krijgen 2 x ruwvoer per dag, heel veel hooi (wei staat niet 'vet').i know, die timing... mss kan ik opteren voor de stal en haar dan vanaf april buiten laten? Zou dat beter zijn voor haar? De schuilstal is ruim maar er kunnen geen 5 paarden in liggen, wel makkelijk rechtstaan.

Liesbeth1205
Berichten: 25
Geregistreerd: 12-11-15

Re: van stal naar wei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-16 17:36

SORRY,verkeerd uitgedrukt mss: 2 x brokken en heel veel hooi (hij schatte het op 12kg / paard ongeveer

Liesbeth1205
Berichten: 25
Geregistreerd: 12-11-15

Re: van stal naar wei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-16 18:57

Hij sprak over de hooiporties nu. Zal dan toch maar es checken of ze in de winter meer krijgen. Ze krijgen ook witloofwortels. Zijn ze blijkbaar gek op


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: NinaZ en 8 bezoekers