mag deze auto een trailer trekken?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-02 21:37

Kort maar krachtig: Nee! Al is het maar uit veiligheidsoverwegingen, een Nissan Sunny is niet geschikt om een trailer te trekken, misschien dat je het qua gewicht heel krap aan red, al kan ik me dat ook nauwelijks voorstellen, veilig is het in ieder geval niet, je hebt echt nul komma niks over als er wat gebeurt en je een keertje flink moet trekken.
1300 kg is imo toch wel het absolute minimum dat een auto moet kunnen trekken om een heel klein beetje fatsoenlijk te kunnen rijden met een trailer.

Nulla tenaci invia est via


Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-02 21:43

'Het absolute minimum' is niet hetzelfde als een gewenste situatie Haha! Maar 1300 kg zou eventueel nog wel kunnen bij een niet te groot paard en niet te zware trailer (al zou ik het niet graag doen overigens Scheve mond ).
1100 kg kan echt niet, dat staat vast.
Wil je echt lekker en veilig kunnen rijden (met 1 paard!) dan is 1600 kg kunnen trekken toch wel een vereiste, maar hoe meer hoe beter!

En wat zou een Nissan Sunny wegen? 1000 kilo ofzo? Dan is je trailer dus al heel gauw een stuk zwaarder dan je auto en dat is echt niet veilig!

Nulla tenaci invia est via

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 15:16

Alane schreef:
Bij een noodstop is niet alleen het gewicht van de auto van belang maar de reminrichting van je trailer.... is de reminrichting niet in orde gaat hij scheren ook al heb ik er een tank voor.....


Daarom leer je ook als je je E rijbewijs haalt om altijd de oplooprem te testen. Op alleen zo'n kogeltje hou je 'm er never nooit niet recht achter.

Zet 'm een keer stevig op de rem (uiteraard zonder paard erin!) als je van de parkeerplaats wegrijdt, blijft de trailer er netjes achter, dan werkt de oplooprem goed. Je merkt het snel genoeg wanneer de oplooprem niet in orde is Haha!
Dit hoor je altijd te testen voordat je een paard erin laadt. Zeker bij een huurtrailer, je weet nooit wat voor rommel je meekrijgt of wat er al mee gebeurt is, maar ook bij je eigen trailer zou dit een routine moeten zijn.

Nulla tenaci invia est via

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 18:01

Ik snap echt niet dat er nog steeds mensen zijn die zo onverantwoord de weg op gaan. Een E rijbewijs moet je niet voor niks halen en het is niet voor niks dat het destijds is afgeschaft dat je het er gratis bij kreeg, heus niet alleen maar geldklopperij, je leert een hoop bij het halen van dat rijbewijs!
Ook de combinaties die je soms over de weg ziet dweilen of op het gemiddelde concoursterrein ziet staan...
Ik kan daar echt met m'n pet niet bij, het zijn geen zakken cement die je achter je auto hebt hangen! Om nog maar niet te spreken over het in gevaar brengen van je medeweggebruikers.
Snap dat niet iedereen de centen heeft om permanent in een dure trailertrekker te rijden, maar huur er dan desnoods een voor die enkele keer dat je op wedstrijd gaat. Het is een dure hobby, maar bezuinigen op veiligheid is echt verkeerd!

Nulla tenaci invia est via


Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 19:12

Alane schreef:
De regels die gelden voor het rijden met een aanhanger en dan het wel of niet nodig hebben van E, zijn zo duidelijk dat de agenten die Jeroen (=mijn (v)echtgenoot) een bekeruing gaven wel wisten dat hij fout zat, maar hem niet duidelijk konden maken waarom, hij kreeg een foldertje mee...


Daarom gaan (of zijn inmiddels?) de regels ook veranderen: aanhanger zwaarder dan 750 kg? E verplicht! Stukken makkelijker. De rijscholen verwachten een grote drukte ivm alle caravanbezitters etc. die ineens hun E rijbewijs moeten gaan halen. Tip van flip: wees er snel bij, nu valt de wachttijd nog mee. ('Slechts' 2 maanden voor het CBR in Bussum)

Nulla tenaci invia est via

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 20:06

Kan hij de bus niet lenen om de trailer te trekken *LOL*

Nulla tenaci invia est via


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot, judithM en 33 bezoekers