mag deze auto een trailer trekken?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Dolores

Berichten: 97
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 10:09

ff de regel:
De auto die de trailer trekt moet zwaarder zijn dan de trailer + maximale toegestane laadvermogen. Deze hele combinatie mag trouwens niet zwaarder zijn dan 3500 kilo. Dan mag je met een B-rijbewijs rijden.

Als de auto lichter van gewicht is dan hetgene wat je erachter hangt.... is levensgevaarlijk!

Een paard heeft nergens om gevraagd.....



Dolores

Berichten: 97
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 17:13

eveline_B schreef:
En verder mag je niet meer in de trailer laden dan 1100 kg. Een paard erin kan dus niet een pony kan wel.


dit maakt dus niets uit, en is dus een misverstand!
Al weegt de trailer 700 kilo en deze hang je leeg achter je auto, dan geldt nog steeds de regel:
trailer + maximaal laadvermogen (staat op de papieren van de trailer) moet minder zwaar zijn dan een auto+maximaal laadvermogen (staat op je kentekenbewijs)
Of de trailer nu dus geladen is of niet, deze regel moet je gewoon in acht nemen anders ben je strafbaar (ik geloof dat een boete op ongeveer 720 guldens (sorry!) ligt.

Een paard heeft nergens om gevraagd.....

Dolores

Berichten: 97
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 18:37

Mmmmm....dan zal ik die vriend nog eens ondervragen...hij moest echt 720 gulden betalen! Wat zou hij dan allemaal nog meer uitgevreten hebben?? (rood licht, kleven???)
Maar 180 euro...moet ik ook hard voor werken hoor!

Een paard heeft nergens om gevraagd.....


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Dolce_pony, Fayyah19, LauraDB, Linde_C, nick_en_ik, Rainer en 131 bezoekers