Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Heleennn

Berichten: 6351
Geregistreerd: 21-11-11

Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-16 15:01

Hoi!

Waar zitten hier op bokt de ruiters die ook verslaafd zijn aan het toiletteren en tutten van hun paard tot ze er weer gewassen en gestreken uitzien? :D En dan niet op de penny-manier met vlechtjes en strikjes en elke dag wassen, maar gewoon klassieke toilettage :) Wie kan er nog kicken op een kaarsrechte staart en spierwitte voetjes? :') Ben er helemaal gek op en spendeer veel meer geld aan verzorgingsproducten dan aan zadeldekjes, hoofdstellen, peesbeschermers etc... Ik kan toch echt niet de enige zijn? Een netjes verzorgd paard ziet er meteen toch al veel professioneler uit *D

Jouw getoiletteerde paard mag uiteraard even getoond worden!

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 15:30

o ja! hoewel ik niet meer iedere week voeten schrob (iets met weke huid en mok)
kan ik em ergeren aan paarden op stal waarvan de manen niet zijn bijgehouden.
sokken moeten opgeschoren, oren moeten pluisvrij. baard netjs getrimd en manen in sportcoupe

Anoniem

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 15:32

Ik vind het fantastisch om mijn paard helemaal perfect getoiletteerd te hebben maar het komt amper voor dat ik het doe. Paard loopt namelijk buiten en dan blijft niets schoon :+

Pantykous

Berichten: 10485
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 15:32

Ik gruwel van paarden die vies zijn en niet verzorgd. Ben daarin erg klassiek, dus ik heb alleen groene zeep, cowboy's magic en betadine shampoo in het repertoire. Daarnaast uiteraard schaar en opscheer apparaat :D

Kan er ook echt van genieten als paard er netjes voor staat, geldt ook voor m'n tuig overigens. :j

Sjira

Berichten: 1308
Geregistreerd: 15-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 15:35

WiancaR schreef:
Ik vind het fantastisch om mijn paard helemaal perfect getoiletteerd te hebben maar het komt amper voor dat ik het doe. Paard loopt namelijk buiten en dan blijft niets schoon :+


Dat heb ik dus ook! Zo teleurstellend als je uren bezig bent geweest om je paard er fabuleus eruit te laten zien om vervolgens toe te kijken hoe ze zichzelf weer drapeert in een laag blubber.

Desalniettemin vind ik het wel erg leuk om te doen en puilt mijn kast ook uit met equistar, droogshampoo (laatst ontdekt: geniaal), cowboy magic en allerlei huis/tuin/keuken middeltjes :)
Laatst bijgewerkt door Sjira op 07-04-16 15:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 15:35

Sjira schreef:
[paard] schreef:
Ik vind het fantastisch om mijn paard helemaal perfect getoiletteerd te hebben maar het komt amper voor dat ik het doe. Paard loopt namelijk buiten en dan blijft niets schoon :+


Dat heb ik dus ook! Zo teleurstellend als je uren bezig bent geweest om je paard er fabuleus eruit te laten zien om vervolgens toe te kijken hoe ze zichzelf weer drapeert in een laag blubber.


Precies. Paardlief gaat dan ook echt direct rollen zodra ze weer in de paddock/weide staat :')

Nann__

Berichten: 2208
Geregistreerd: 15-01-06
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 15:37

Jaaaaa wat leuk om dit topic tegen te komen! :D Ik hou van uren poetsen, staart/manen/sokken bijhouden en gewoon een goed uitziend paard haha.

Dit is ons wonderspul trouwens. Op wedstrijd heb ik het altijd mee omdat hij nog al gauw zn benen weer vies maakt, even oppoetsen en weer helemaal wit. :D
http://www.dochorse.nl/absorbine-miracl ... Amdk8P8HAQ

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 15:42

ik was alleen als het een paar dagen droog blijft, of als hij na het rijden op stal komt (s'avonds dus). dan heb ik iig de nacht eer van mijn werk :P

Pantykous

Berichten: 10485
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 15:46

Ik hou niet van poetsen, vind ik helemaal niks aan. :o Vind het alleen fijn als m'n paard er knap bij staat. :D

Heleennn

Berichten: 6351
Geregistreerd: 21-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-16 16:07

Nann__ schreef:
Jaaaaa wat leuk om dit topic tegen te komen! :D Ik hou van uren poetsen, staart/manen/sokken bijhouden en gewoon een goed uitziend paard haha.

Dit is ons wonderspul trouwens. Op wedstrijd heb ik het altijd mee omdat hij nog al gauw zn benen weer vies maakt, even oppoetsen en weer helemaal wit. :D
http://www.dochorse.nl/absorbine-miracl ... Amdk8P8HAQ

oeeeh die ziet er handig uit :D En prijs valt best mee voor een liter!

farahdiba46
Berichten: 1420
Geregistreerd: 01-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 16:09

Ik! Maar niet in die mate dat ik elke week mijn paard was ofzo. Ik hou van netjes gretoilleteerde paarden.hoe hilarisch kan een aankoop zijn (ik zocht vorig jaar ivm handicap een heel lief, rustig en onverstoorbaar paard en alles wat ik zocht heeft mijn huidige merrie (gevallen op een tinker) karakter:top, rijden: top maar dat haaaaaaarrrr haha, ik wordt er helemaal gek van. Manen heb ik er direct afgehaald en ze heeft een keurige sportcoupe. Staart was onmogelijk dik en niet te handelen dus die flink uitgedund. Sokken heb ik vorig jaar geschoren maar zijn alweer enorm. Tot overmaat van ramp heeft ze deze winter ook nog eens een snor gekregen :')

Ik krijg ook vaak de vraag waarom ik in godsnaam een tinker heb gekocht. Nou simpel, voor karakter. Ze zijn meer dan alleen maar haar.

Heleennn

Berichten: 6351
Geregistreerd: 21-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-16 16:10

WiancaR schreef:
Ik vind het fantastisch om mijn paard helemaal perfect getoiletteerd te hebben maar het komt amper voor dat ik het doe. Paard loopt namelijk buiten en dan blijft niets schoon :+

Ja dat kan best frustrerend zijn he :D Had het maandag ook, lekker weertje dus netjes benen, manen en staart gewassen. Komt ze bij d'r vriendjes op de wei, gaan ze met z'n drieën gelijk aan het rollen ofcourse 8)7

Heleennn

Berichten: 6351
Geregistreerd: 21-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-16 16:12

farahdiba46 schreef:
Ik! Maar niet in die mate dat ik elke week mijn paard was ofzo. Ik hou van netjes gretoilleteerde paarden.hoe hilarisch kan een aankoop zijn (ik zocht vorig jaar ivm handicap een heel lief, rustig en onverstoorbaar paard en alles wat ik zocht heeft mijn huidige merrie (gevallen op een tinker) karakter:top, rijden: top maar dat haaaaaaarrrr haha, ik wordt er helemaal gek van. Manen heb ik er direct afgehaald en ze heeft een keurige sportcoupe. Staart was onmogelijk dik en niet te handelen dus die flink uitgedund. Sokken heb ik vorig jaar geschoren maar zijn alweer enorm. Tot overmaat van ramp heeft ze deze winter ook nog eens een snor gekregen :')

Ik krijg ook vaak de vraag waarom ik in godsnaam een tinker heb gekocht. Nou simpel, voor karakter. Ze zijn meer dan alleen maar haar.

Oei een tinker is inderdaad wel de nachtmerrie
Spoiler:
nachtmerrie hihi :') flauw
van elke freak :') Hopelijk niet ook nog eens een witte?

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 16:13

tinkers..friezen...alles met haar...verschrikkelijk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 16:16

Pantykous schreef:
Ik hou niet van poetsen, vind ik helemaal niks aan. :o Vind het alleen fijn als m'n paard er knap bij staat. :D


Ik ook! :))

Heleennn

Berichten: 6351
Geregistreerd: 21-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-16 16:17

Pantykous schreef:
Ik hou niet van poetsen, vind ik helemaal niks aan. :o Vind het alleen fijn als m'n paard er knap bij staat. :D

Dan heb je vast een poetsknechtje :D

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 16:19

Goh, ik zal dit topic eens doorsturen naar mijn bijrijdster. Die is helemaal van de beautycase en tutten. Ze kan gerust een uur staan poetsen en zeker de witte voetjes moeten wit zijn :D

Marieke1495

Berichten: 5218
Geregistreerd: 19-01-07
Woonplaats: Friesland

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 16:26

Ja ik! :D

Heerlijk! Niets is mooier dan een glimmend paard. ook scheren en wassen doe ik geregeld. :j Of invlechten voor de lol :')
Helaas is die van mij bruin en maar 1 wit voetje dus heel erg veel te wassen heb ik niet.. Wel hangt haar staart er altijd gewassen bij :))

Voor mij zijn babydoekjes dé tip! Ook het hoofd wordt daarmee gedaan :)

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 16:27

Als ik op wedstrijd ga moet alles piekfijn netjes zijn ja :D Helaas heb ik een smeerpoets van een warmbloed, een tinkerkruising en 2 shetjes. EN ze staan een groot deel van het jaar in het land of op een (modder)zandpaddock. Bijgevolg is poetsen dus zeker geen dagelijkse bezigheid helaas, het is onbegonnen werk.

Maar de tinker heeft wel een sportcoupe 8-) En hij heeft ook een tijdje een hanekam gehad, maar da's geen optie nu ivm vliegen. Sokken scheer ik bij geen enkel paard. Bij de tink valt het nog mee en mijn warmbloed krijgt aardig snel mok als ik ze eraf haal (gevoelige huid), het geleid bij hem echt vuil en water weg van de kootholtes. Dus laten we het maar zitten. Staarten worden wel kaarsrecht geknipt, oren regelmatig bijgewerkt. Manen, tgoh... zou moeten maar helaas ben ik een catastrofe in recht knippen en mijn warmbloed heeft een bloedhekel aan manen trekken. Zaterdag komt er een vriendin langs, die mag het weer bijwerken O:)

Ik gebruik zwitsal zeepvrije douchecrème om voetjes spierwit te krijgen. Zelfs met koud water, even inzepen, wat laten inwerken, een keertje er over met de borstel en afspoelen en tadaaaa! Werkte ook prima bij mijn tinker en shetje om het grootste vuil eraf te krijgen. Alleen echt hardnekkige plasvlekken gingen niet helemaal weg. Misschien met warm water wel... maar niet getest. Ze worden in elk geval wel heel erg fluffy!
Om de staart te ontklitten en laten glanzen heb ik babyolie van zwitsal en als ik ze glanzend de ring in wil ga ik er nog even overheen met zo'n wegwerpwashandje.
Ruiken ze gelijk heel lekker van :))

Heleennn

Berichten: 6351
Geregistreerd: 21-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-16 16:28

Oh ik gebruik nooit babydoekjes, ik ga nog steeds lekker old school met spons en emmertje water om het stof af te nemen :') Voorhoofden zijn steeds zo'n ramp }:)

Marieke1495

Berichten: 5218
Geregistreerd: 19-01-07
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 16:28

Foto van het paard in kwestie:
Afbeelding

Heleennn

Berichten: 6351
Geregistreerd: 21-11-11

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-16 16:29

oef die is inderdaad knap :o

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 16:29

Als mijn paard al opgezadeld staat voor ik ga inrijden is een emmertje water niet altijd een optie. Met de geur van die babydoekjes had ik de indruk afgelopen najaar dat de vliegen ook wat wegbleven, ze ruiken meer naar babyspul dan paard :')

Marieke1495

Berichten: 5218
Geregistreerd: 19-01-07
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 16:29

Heleennn schreef:
Oh ik gebruik nooit babydoekjes, ik ga nog steeds lekker old school met spons en emmertje water om het stof af te nemen :') Voorhoofden zijn steeds zo'n ramp }:)

Dáarom juist die babydoekjes, ideaal voor de stoffige voorhoofden! En je paard ruikt er na ook lekker :D

chantal1175
Berichten: 35
Geregistreerd: 08-07-14
Woonplaats: oosterhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 16:30

Natascha schreef:
Goh, ik zal dit topic eens doorsturen naar mijn bijrijdster. Die is helemaal van de beautycase en tutten. Ze kan gerust een uur staan poetsen en zeker de witte voetjes moeten wit zijn :D


Ja Natas niets blijft on gepoetst