Biks vervangen?

Moderators: C_arola, Dyonne, SayaJones, Apple, Coby, petraaken, Nicole288, A_nouk

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Jasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-01 22:36

Wij voeren ook geen biks, bij ons krijgen ze een mengeling van 6 granenmix met vitaminenbrokje, muesli, zemelen, lucerne en dorr de Hartog gedroogd gras van ons eigen land. Wij vinden het prettig als je kan zien wat je voert en de samenstelling van biks is niet altijd hetzelfde, hierbij dus wel. Wij noemen biks altijd patat voor het paard *LOL* *LOL* , we hebben meestal wel een zak en als er eentje komt schooien bij het voerhok als je er bezig bent, krijgt hij een handje 'patatjes'. Dus niet in principe tegen biks, maar we voeren liever dingen waarvan je precies kan zien wat erin zit.
We laten het gras ook drogen bij de Hartog, omdat je dan nooit last kan hebben van schimmel oid. Het wordt alleen fijn gehakseld, waardoor er wel eens stoffige deeltjes inzitten, dus maken we het licht vochtig voor we het voeren. Alle voedingswaarden zitten er nog in, dus heel rijk voer, zuinig voeren dus.

Navragen is beter dan afvragen.

Jasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-01 10:52

Die van ons zijn gek op hun mengselstje, maar ze krijgen dan ook alles door elkaar, granen, meusli, zemelen en lucerne.
Als ze hard gewerkt hebben krijgen ze geen extra lucerne, maar de rest wel,dan maken we er een lekker slobbertje van, ik heb ze nog nooit horen klagen! Mjammie, wel uit de buurt blijven, anders zit je zelf ook onder. Geleerd uit ervaring, eerst het zweet eraf poetsen, dan pas slobber geven. Eerst deed ik het andersom, maar als hij dan aanwijst waar ik nog even moet krabben, zit er dus meer slobber op mij dan in de voerbak Haha!

Navragen is beter dan afvragen.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie