waar moet stalling aan voldoen met baby

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marie111
Berichten: 4670
Geregistreerd: 15-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 14:10

Ameaks1 schreef:
Werecat schreef:
Als je in de buurt woonde had ik wel kunnen oppassen voor je, maar goed daar heb je natuurlijk helemaal niks aan haha.

Is er in je omgeving verder ook niemand die je zou kunnen helpen? Vriendinnen, buren, ouders, etc


Mijn vader werkt nog mijn schoon familie woont in het buitenland en vrienden werken meestal. Heb net aan 1 vriendin gevraagd ze gaat er over na denken


Heb je geen puber in de omgeving die je kunt vragen? Buurmeisje ofzo? Wellicht heeft ze ergens een middag vrij van school en kan ze oppassen?

Boras
Berichten: 9950
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 14:18

Mijn baby of peuter buiten niet constant in het oog houden?
Alleen achterlaten in de auto? Of waar dan ook?
Bij paarden, honden en onveilige situaties en plekken?
Waar vreemde mensen kunnen rond lopen?

Niet mijn idee van verantwoord gedrag naar een kind toe.

Een vieze stal uitmesten met een babietje in een draagdoek? Werkelijk? -O-
Dat doe je toch niet?!

Ik snap best dat het voor sommigen erg lastig kan zijn, kleine kindjes en een paard.
Maar soms moet je keuzes maken en kun je niet alles hebben.
En het kind gaat dan vanzelfsprekend voor.

Een verzorgster voor de dagen dat niemand anders op het kind kan passen kan een oplossing zijn.
Of inderdaad op een stal met een schone en warme kantine om de beurt babysitten voor elkaar, zodat je je handen, ogen, en hoofd vrij hebt om te verzorgen en te rijden.

Achterom
Berichten: 23029
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 14:19

troi schreef:
Wendy schreef:

Waarmee je de veiligheid van jouw kind dus de verantwoordelijkheid maakt van je stalgenoten -O-

Ik snap het doel van dit topic dan ook niet zo goed. Als je een kind krijgt, verandert je leven. Deal with it, maar maak dat niet de verantwoordelijkheid van de mensen om je heen.


Helemaal mee eens! Genoeg paarden gedragen zich niet netjes aan de hand, daar mag je kind toch niet het slachtoffer van worden. Ik zou daar echt mijn kind niet aan durven blootstellen!

Ik heb mijn zoon van 8 nu 1 keer meegenomen naar stal waarbij hij omringd door snoepjes en met een nintnendo boven op een hooibaal in het zicht van de rijbak zat buiten bereik van paarden (dus niet in de stalgang of wat dan ook), maar ik vond het doodeng. En hij is een rustig type die eerst vraagt en dan pas wat doet maar je weet het nooit!

Behalve het feit dat het moreel twijfelachtig is, zit er ook een verzekeringsaspect aan vast. Als mijn paard schade veroorzaakt aan een ander (dus ook jouw kind), dan ben ik als eigenaar vrijwel altijd aansprakelijk. Dus ook als het kind voor mijn paard langs rende, of zoals in het voorbeeld van Jasmijn, het paard uithaalt naar een vlieg en daarbij een kind raakt.
Vanwege beide aspecten zou ik er als stalgenoot dan ook niet blij mee zijn, kleine kinderen op stal. Want stel dat mijn paard (onbedoeld) schade aanricht bij het kind, dan zou ik me enorm schuldig voelen en er nog financieel voor mogen opdraaien ook.
Laatst bijgewerkt door Achterom op 11-11-15 14:19, in het totaal 1 keer bewerkt

stoer

Berichten: 1726
Geregistreerd: 05-05-06
Woonplaats: S'land

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 14:19

Waar staat je paard?? Ik kom uit de buurt, als jij af en toe op de mijne let ( 7jaar en vind er geen bal aan helaas hihi)
Let ik op die van jou

Sunrise19

Berichten: 4395
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Breukelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 14:21

Ik vind het helemaal niks een kind meenemen :n Ik heb op het huis van mijn oom en tante gepast en dan deed ik de paarden als zij sliep. Nou vond dat niks hoor :n

En dan ben je nog op eigen terrein en ligt ze in een warm bedje. Ik stond zelf altijd op een grote manege waar mijn pony all-in stond. Maar ondanks ik haar daar makkelijk wel ergens kwijt had gekund had ik het ook niet gedaan. Vind het onverantwoord en er hoeft maar een paard los te breken.

Mijn stiefmoeder had ook ooit een paard dat losse beentjes had, kwam er ook ineens een kind aanvliegen onder het paard door. Kind mag echt blij zijn dat er niks gebeurde. Maar ik snap dat echt niet.

In de winter in de auto laten zou ik ook niet doen, tevens is het helemaal niet goed om ze zo lang in zo'n stoeltje te laten. Gewoon iemand zoeken die voor weinig wilt oppassen :) Ik heb een gastouder die 3,50 per uur vraagt. Bij een puber laten zou ik overigens ook niet doen. Ja als ze slapen, maar anders vind ik dat ook wel spannend.

Ameaks1
Berichten: 77
Geregistreerd: 10-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-15 14:22

stoer schreef:
Waar staat je paard?? Ik kom uit de buurt, als jij af en toe op de mijne let ( 7jaar en vind er geen bal aan helaas hihi)
Let ik op die van jou


Stuur je pb

JoyRider

Berichten: 1206
Geregistreerd: 18-06-05
Woonplaats: Hendrik Ido Ambacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 14:22

Als ik echt iets wil doen met mijn paard ga ik zonder kinderen, dus in de avond of als de avond niet uitkomt voordat de kinderen wakker zijn (denk aan 6:00 uur). Het is volgens mij onmogelijk om actief met je paard bezig te zijn als je een kindje mee hebt op stal. Ondertussen zijn mijn kids 4 en 7 en kan ik samen met hun met mijn paard bezig zijn, maar dat beperkt zich tot poetsen, losgooien (het paard alleen dan, niet het paard en de kinderen :D ) en rondhobbelen in de bak. Zeker niet longeren of rijden terwijl de kinderen op het erf spelen.

Als ik geen bijrijdsters had gehad zou ik overwogen hebben om mijn paard gewoon lekker ergens vakantie te laten houden, tot ik weer meer tijd zou hebben gehad.

Maar als antwoord op je vraag zou een stalling met baby voor mij dus ruime openingstijden moeten hebben en verlichting, zodat ik heel vroeg of laat kan gaan als mijn vriend thuis is.

Ameaks1
Berichten: 77
Geregistreerd: 10-11-15

Re: waar moet stalling aan voldoen met baby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-15 23:23

Bedankt joyrider ruime openingstijden toegevoegd aan lijstje

WowAmigo
Berichten: 4819
Geregistreerd: 22-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 23:35

Robin_S schreef:
Dus ik vraag mij echt af hoe andere mama's er nog een bruisend paardenleven op nahouden :)


Niet :')

Maar ik heb nu een bruisend ponyleven. Ik hol achter shetjes aan en ren bixieparcoursjes mee. Ook leuk *\o/* :D

MarleenM

Berichten: 1857
Geregistreerd: 29-02-04
Woonplaats: Gronau (Duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 23:46

Ik heb mijn paard en shetlanders tegenover mijn huis op de wei en dus geen verlichting of stalgenoten.
Ik moet dus alles alleen doen en dus ook 's ochtends voeren voor ik naar het werk ga en 's avonds ook weer.
in de avond met een beetje geluk is mijn man thuis en dan blijft mijn zoontje bij mijn man.
In de ochtend laat ik mijn zoontje met brood in de auto (zoontje is trouwens bijna 2) maargoed voeren is max 5 a 10 min.

Andere dingen doen is gewoon niet praktisch want hij vindt van alles interessant waar ik minder blij van wordt en ik ben meer met hem bezig dan dat ik daadwerkelijk iets zinvolles kan doen.

Voor van het zomer wil ik graag een hoek met 1m hoog gaas afzetten met een lading speelgoed zodat hij dar veilig kan spelen en ik rustig mijn paard kan longeren zonder dat ik bang hoef te zijn dat hij onder de shetlanders door kruipt.
rRijden durf ik eerlijk gezegt dan nog niet aan als ik alleen ben, want stel ik vlieg eraf en lig bewusteloos op de grond, niemand die ons mist.
Als ik wil rijden komt mijn moeder of ik rij als mijn man thuis is. This gewoon even aangepast programma als de kids zo klein zijn.
Nu deze winter kan ik ivm zwangerschap niet rijden en heeft paard vakantie, volgend winter zal het rijden of iets anders met paardlief doen ook op een lager pitje staan aangezien ik het niet fijn vind dat mijn kind zit te blauwbekken onder een overkapping want mama moet zo nodig met de paarden wat doen..

In de zomer is het allemaal wat dat betreft wat makkelijker, maar in jou geval zou ik inderdaad kijken of je iemand kunt vinden die even op je kind wil passen en anders een andere stalling war je minder zelf hoeft te doen en dus eigenlijk alleen hoeft te komen voor de beweging.. misschien wel jammer als je de verzorging met veeel plezier doet maar wat niet kan kan niet.. :)
Laatst bijgewerkt door MarleenM op 11-11-15 23:49, in het totaal 1 keer bewerkt

simodi

Berichten: 8609
Geregistreerd: 21-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 23:48

Ik zou voor de veiligheid van je kindje en het plezier van je stalgenoten de oplossingen zoeken buiten stal.
Dus in oppas of opvang, je partner, familie etc.
Het lijkt me voor een klein kindje uberhaupt helemaal niet fijn, een uur in de kou zonder volledige aandacht en toezicht van de mama.
Bovendien staat een kinderwagen of buggy toch altijd min of meer in de gevarenzone want je wilt hem zien vanaf je paard. Dus staat hij op een plek waar ook andere paarden komen.
Ook het voorbeeld van iemand die de buggy in de hoek parkeert met een opstapblok ervoor vind ik levensgevaarlijk! Buggy in de stal zetten idem, stel dat iemand anders even snel een paard kwijt moet en denkt dat in die 'lege' stal te zetten?!

Missbeauty30

Berichten: 492
Geregistreerd: 10-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 23:53

Voor de veiligheid vind ik het niet verantwoord om kleine kinderen/babies mee te nemen naar stal. Er kan altijd een paard uitbreken/los raken en tegen ik weet niet wat op rennen. Dat komt wel als ze wat ouder zijn en luisteren naar wat wel en niet mag.

Klokjes

Berichten: 323
Geregistreerd: 19-04-09
Woonplaats: Alkmaar

Re: waar moet stalling aan voldoen met baby

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 00:30

Ik ben geen moeder, maar als ik naar de situatie kijk hoe ik mijn paard hou, zou er best een kind mee kunnen als het moet. Wij hebben een paddock paradise met een corvee rooster, dus je hoeft maar 2 dagen in de week te mesten, water, paarden checken en te voeren. Evt kun je je corvee zelfs "afkopen" bij de beheerder van de plek (zoals ik nu doe omdat ik 3 maanden in het gips zit). Tevens loopt je paard de hele dag zodat het ook geen noodzaak is om elke dag heen te gaan voor beweging. Er staat een caravan met verwarming waar je je kind een tukje kan laten doen of later lekker laten tekenen of spelen. En er zijn meerdere plekken die je kunt afsluiten zodat er geen paarden bij kunnen, een afgesloten zandpaddock werkt ook als zandbak. Het zou niet snel mijn keuze zijn om een kind mee te nemen, maar afhankelijk van de plek en hoe "braaf" je kind is, is het wel mogelijk.

Ik denk dat het voor jou en je paard het prettigst is als je een oppas kan regelen, thuis of op stal.

Ameaks1
Berichten: 77
Geregistreerd: 10-11-15

Re: waar moet stalling aan voldoen met baby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-15 08:44

Ben druk bezig om oppas te regelen maar valt echt niet mee

Lynn_Nikita

Berichten: 25458
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 08:48

Ameaks1 schreef:
rumay schreef:
TS heeft het nu over een 11 mnd oud kind, nu vindt die het misschien nog prima in de buggy maar zijn het gauw zat als het koud, nat is.
En zelf zal je ook niet rustig mesten enz. met een jengelend kind in de buggy.



Precies dat bedoel ik dus mijn vraag wat moet ik minimaal hebben bij stal dat baby lief ook tevreden is en ik in 1 uur even alles kan doen.



idd een oppas, zeker als ze ouder worden blijven ze niet braaf in een buggy of box wachten, als ze heel klein zijn gaat dat maar erna niet meer. Buiten dat het kindje onrustig is, jij gestresst wordt kan het ook nog eens gevaarlijke situaties opleveren.
ik voer en laat ze 5/10 minuutjes in de auto, ik kanze zo zien en horen. maar dat is alleen om snel hooinetten op te hangen, uitmesten en rijden doe ik als ik oppas heb of de vader thuis is

Britta31

Berichten: 13139
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 08:51

En een campingbedje mee als box.Of klimt ze daar uit?

Ameaks1
Berichten: 77
Geregistreerd: 10-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-15 09:01

Britta31 schreef:
En een campingbedje mee als box.Of klimt ze daar uit?


Momenteel nog niet maar ik zoek nu alvast naar oplossingen voor nu en later

DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Re: waar moet stalling aan voldoen met baby

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 09:57

Enige oplossing is eigenlijk alleen gaan als je oppas hebt of anders je verzorgster je paard extra laten doen. Ik vind het not done een baby/peuter/kleuter mee te nemen naar stal terwijl je zelf je paard moet doen. Niet veilig en niet relaxt voor jezelf, je stalgenoten en de paarden.
Ik had het onlangs ook nog, door een smalle gang met aan weerskanten paardenboxen waar dan een klein hummeltje aan 1 kant staat aan de hand van haar moeder. Wat denk je wat er gebeurt als mijn paard tijdens het langslopen door een ander paard in haar kont gehapt wordt of ze schrikt van een onverwachte beweging van het kleintje? Paard schopt in principe nooit, maar je kan dat NOOIT 100% garanderen met een dier.

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 10:06

Klokjes schreef:
Ik ben geen moeder, maar als ik naar de situatie kijk hoe ik mijn paard hou, zou er best een kind mee kunnen als het moet. Wij hebben een paddock paradise met een corvee rooster, dus je hoeft maar 2 dagen in de week te mesten, water, paarden checken en te voeren. Evt kun je je corvee zelfs "afkopen" bij de beheerder van de plek (zoals ik nu doe omdat ik 3 maanden in het gips zit). Tevens loopt je paard de hele dag zodat het ook geen noodzaak is om elke dag heen te gaan voor beweging. Er staat een caravan met verwarming waar je je kind een tukje kan laten doen of later lekker laten tekenen of spelen. En er zijn meerdere plekken die je kunt afsluiten zodat er geen paarden bij kunnen, een afgesloten zandpaddock werkt ook als zandbak. Het zou niet snel mijn keuze zijn om een kind mee te nemen, maar afhankelijk van de plek en hoe "braaf" je kind is, is het wel mogelijk.

Ik denk dat het voor jou en je paard het prettigst is als je een oppas kan regelen, thuis of op stal.

Je kind achterlaten in een caravan op een stalling? Wat denk je dat er gebeurt als kindlief besluit om die caravan uit te kruipen? Of als die fijne verwarming in de fik vliegt en jij bent elders lekker met je paard bezig?
En die afgesloten zandpaddock... als je kind net in een dode hoek zit en iemand gooit zijn paard in die paddock :x . Die paddock is voor paarden en daar mag een ander dan ook vanuitgaan; wil je je kind erin laten spelen prima, maar dan moet je er wel zélf bij blijven staan.

BeeMed
Berichten: 3030
Geregistreerd: 29-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 10:11

Kinderen op stal mogen ze wat mij betreft bij wet verbieden..... Er loopt hier van dat grut rond dat continue alles bij elkaar jank. Ik heb dan zoiets van ik betaal meer dan 300 euro stalgeld en kom voor mijn ontspanning, niet om het gejank van anderen aan te horen, paard op de rem te trekken omdat er weer 1 op een fietsje om de hoek gescheurd komt. Of als klap op de vuurpijl, 1 die het pas presteerde om zich met hondenriempe en al (waar ze mee rond liep te waggelen) zich in het achterbeen van mn paard hing, kreeg een mega hartverzakking.
Maar goed, om op je vraag terug te komen, voor nu gaat goed inpakken in de kinderwagen nog wel, maar zodra ze meer gaan lopen toch iets van een boxachtig iets meenemen of vastzetten in een tuigje met een lijntje.

ingvdh

Berichten: 6370
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 10:25

Ik raad aan te zoeken naar kleine praktische oplossingen;

- je schrijft dat je op een doe-het-zelf stal staat, ik zou aanraden naar een vol-pension te gaan, ja het is duurder, maar je kan dan wel met gemak een dag overslaan, dit geeft veel rust.

- vervolgens zoeken naar een weekindeling samen met je verzorger waarbij je de extra oppas tot een minimum hoeft te beperken.

- kind in buggy naast de bak kan prima zolang je kindje nog jong is en rustig blijft.

- zodra je kindje steeds mobieler wordt meenemen lastig, ik zou er dan voor kiezen alleen heen te gaan als dit zonder je kind kan. Met een goede weekindeling en volpension zou je hier een heel eind mee komen.

wyoming

Berichten: 2504
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 10:26

Als ik sommige reacties lees ben ik blij dat ik op een kindvriendelijke stal sta.

Bij ons rent er heel wat rond op het erf, kinderen van stalgenoten maar ook de kleinkinderen van de boer waar ik sta.

Ach en er komt weleens wat voorbij crossen maar de paarden zijn er ondertussen wel aan gewend en ik irriteer mij er niet aan (ook niet voordat ik zelf een kind kreeg)

Dus TS nog iets waar je op moet letten, kindvriendelijkheid.

BloemBloem

Berichten: 16583
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 10:27

WowAmigo schreef:
Robin_S schreef:
Dus ik vraag mij echt af hoe andere mama's er nog een bruisend paardenleven op nahouden :)


Niet :')

Maar ik heb nu een bruisend ponyleven. Ik hol achter shetjes aan en ren bixieparcoursjes mee. Ook leuk *\o/* :D


Dus dat :D :))


Afbeelding

Toen ze baby was, ging ze wel eens mee, maar het kwam echt niet in mij op om haar in de hoek te zetten in de wagen :n Bovendien rij je dan imo toch niet voor je rust, ik zou dan op "hete" kolen rijden, en haar constant in de gaten houden ipv dat je lekker ontspannen aan het rijden bent.

Mijn tip TS, investeer in een goede oppas, wellicht nog goedkoper dan een andere stal ook ;-)

Ameaks1
Berichten: 77
Geregistreerd: 10-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-15 10:29

wyoming schreef:
Als ik sommige reacties lees ben ik blij dat ik op een kindvriendelijke stal sta.

Bij ons rent er heel wat rond op het erf, kinderen van stalgenoten maar ook de kleinkinderen van de boer waar ik sta.

Ach en er komt weleens wat voorbij crossen maar de paarden zijn er ondertussen wel aan gewend en ik irriteer mij er niet aan (ook niet voordat ik zelf een kind kreeg)

Dus TS nog iets waar je op moet letten, kindvriendelijkheid.


Goed idee hoop dat ik dat ga vinden

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34629
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 10:31

Wat mij betreft kan je een kind prima meenemen. Maar dan moet er wel een extra volwassene zijn die op het kind kan letten als je zelf met je paard bezig bent. Als onze dochter mee gaat naar stal zijn we tot nu toe altijd samen gegaan. Nu is ze ruim 5 en hebben we haar ook al wel eens alleen meegenomen naar stal. Dat ging prima, maar heeft niet mijn voorkeur (stel, ze valt terwijl ik net lekker aan het rijden ben, moet ik toch afstappen). We hebben er wel vanaf het begin altijd op gehamerd: als er paarden aankomen, aan de kant! Niet bij de achterbenen komen. Alleen in de bak als papa of mama rijdt, komt er nog een paard bij in de bak dan moet ze aan de kant blijven. In het zicht van papa of mama blijven (straal van 2 meter) ga je verder, eerst vragen of het mag. En nooit mee de wei in, als we hem van het land moeten halen. Het scheelt denk ik wel heel erg dat de stal waar wij staan ruim opgezet is. Er is genoeg plek om aan de kant te gaan, en om alles goed te overzien. En plek genoeg om rond te fietsen of te rennen zonder dat iemand anders er last van heeft.

In het geval van TS zou ik ervoor kiezen om de kleine thuis te laten, je kan gewoon niet altijd toezicht houden en 11 maanden is net een keerpunt waarop ze echt zelf de wereld willen ontdekken, gaan kruipen, lopen etc. Gastouder is een goede optie voor als je geen oppas in je eigen netwerk hebt. Die zijn vaak flexibel en willen ook wel voor een uurtje of 2 opvang bieden.