Dekenellende

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Dekenellende

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-02 23:34

Ja hoor het is nu alweer zo ver. Fab begint nu al weer last te krijgen van drukkingen op haar schoft door de deken. De huid wordt schilferig en ze heeft erg last van jeuk op haar schoft, geen pijn, want erop drukken en met de borstel er stevig overheen gaan geeft geen reactie.
Zo te zien zit haar deken wel goed Verward
Wat moet ik hier nou toch mee???????

Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-02 23:50

Uhm, de alom bekende paardenbh?
Geen idee of dat helpt, maar hier moest ik het eerst aan denken toen ik jouw bericht las.

Heb er zelf geen ervaring mee, maar weet dat een paardenbh vaak dekenellende voorkomt, dus misschien ook wel iets voor jou?

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-02 23:51

Die zit er ook al onder.

merelberfe

Berichten: 674
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Eersel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-02 00:20

De Highliner is ideaal voor deze problemen. door het extra stukje hals blijft het niet op de schoft duwen. geen problemen meer.

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-02 01:27

Dus de paardenBH helpt ook niet voor drukkingen op de schoft?
Ik wilde er juist 1 kopen voor Fitz als voorzorg, maar dat heeft dan niet zoveel zin.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-02 13:56

Knip de deken open op de plaats van de schoft naai hem om zodat er op de schoft geen deken zit.

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-02 16:36

Het is inderdaad een vrij lang paard. Maar ik snap er niks van, we hebben haar al 13 jaar en pas de laatste twee winters deze problemen Verward

ineke

Berichten: 916
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 21:27

Je kunt aan de binnenkant een soort flanel naaien, een flap , dat helpt heel goed . Je kunt de schoft ook iets innemen dan komt het hele geval wat hoger liggen ,dat scheelt ook.Meestal is de nek te wijd .
Je kunt in t ergste geval ,bij de schouders inknippen van onder naar boven en er een flap onder naaien.(eenplooi) maar dan moet je wel een naaimiep zijn . Haha!

oooooo fooutje ,fout gelezen,sorry fab.
Laatst bijgewerkt door ineke op 22-10-02 08:14, in het totaal 1 keer bewerkt

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 22:45

Ik heb ook een Highliner. Deze deken valt ver over de schoft heen. Ideale dekens. Blijven mooi als je hem wast, blijven perfect liggen als ze rollen.

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-02 22:57

Volgens mij ben ik erachter, deze deken van Imperial Riding heeft een wat hoger opgesneden hals, waardoor de boel op de schoft drukt als ze haar hoofd naar beneden doet.......tijdens het eten dus...... Bij de andere deken met een wijdere diepe hals heeft ze geen last meer......dus ik moet de sluiting gaan verlagen.

Zo'n paarden 'bh' is meer bedoeld als bescherming van de boeg tegen kale plekken, daarvoor helpt het redelijk goed vind ik. Het andere paard bij mij op stal die onder een deken staat heeft al kale plekken en Fab niet.
Laatst bijgewerkt door fabienne op 21-10-02 23:01, in het totaal 2 keer bewerkt

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 22:57

EEn bontje (oid?) onder de paarden bh (naaien?).
Dacht dat een BH hier wel tegen zou helpen, niet dus :S

Nikita

Berichten: 950
Geregistreerd: 07-09-01
Woonplaats: Velp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 10:49

ineke schreef:
Je kunt aan de binnenkant een soort flanel naaien, een flap , dat helpt heel goed.. maar dan moet je wel een naaimiep zijn . Haha!


Voel me al meer dan een week een echte Haha! , ben een wollen deken onder m´n winterdeken aan het naaien (jawel, met de hand Frusty )! Tis een behoorlijke klus, maar als het goed is is het afgelopen met de schuurplekken.

Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 11:19

Ik ben helemaal Lovers op de Zenith-deken van Divoza.
Deze deken heeft een teruggesnede schoft en wordt in de arabierenwereld en de quarter-wereld veel gebruikt, volgens mij om de manen te sparen.
Wij hebben er nu 1, maar ik ga alle anderen er stuk voor stuk door vervangen.
De highliner van HH vind ik persoonlijk geen prettige deken, maar dat is erg off-topic.
Misschien kun je, zoals de andere al zeiden de schoft een stukje terugknippen en daar opnieuw vastnaaien, maar anders is de Zenith (die er overigens volgens mij wel in -tig merken is) een echte aanrader!

Eyes
Berichten: 854
Geregistreerd: 14-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 13:43

Fitzroy schreef:
Dus de paardenBH helpt ook niet voor drukkingen op de schoft?
Ik wilde er juist 1 kopen voor Fitz als voorzorg, maar dat heeft dan niet zoveel zin.


Lips are sealed Lips are sealed Lips are sealed Ik hou me in. Het kost me veel moeite maar ik hou me in Lips are sealed Lips are sealed Lips are sealed }> Haha!