Wat voor stalling

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
oli01
Berichten: 12
Geregistreerd: 19-03-07
Woonplaats: België

Wat voor stalling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-15 16:47

Ik zit met een dilemma. Vanaf mijn 8 jaar reed ik op een grote manege met 2 binnenbakken , een grote buitenbak maar met verouderde infrastructuur, manegepaarden en dus ook een beetje de hetze er allemaal rond. Mooie uitrijmogelijkheden zijn hier aanwezig alsook een aantal jeugdvrienden. 5 jaar geleden had ik er echter genoeg van, mede ook door tijdsgebrek en studies. Ik verhuisde zelf naar het centrum van de stad waardoor elke stal ver uit de buurt lag en heb daardoor mijn merrie naar een privéstal verhuisd 30 km verderop met alle moderne infrastructuur en slechts 30 boxen. Geen uitrijmogelijkheden echter maar eerder een stal voor de sport zeg maar. De stalbaas daar reed mijn paard wanneer ik minder tijd had.

We zijn ondertussen zoveel jaar verder, mijn studies zijn afgerond en ik heb werk en een appartement gevonden in buurt van de grote manege. Ik ben 40 minuten onderweg met mijn wagen heen en terug naar de privéstal, terwijl de manege is een straat verder van mijn werk en 10 minuten van mijn toekomstig appartement.

Ik zou eigenlijk terug willen verhuizen, de atmosfeer is verbeterd op de manege, ik mag mijn paard steeds op de weide komen plaatsen zelf dus zij moet niet onmiddellijk onderdoen. Nu wordt dit voor mij gedaan op die privéstal, om de dag. Ik zou op die manege steeds voor mijn werk of tijdens de middagpauze mijn paard op de weide kunnen plaatsen en s'avonds terug ophalen (en eventueel rijden). Daarnaast is er door de gemeente net een volledig nieuw ruiterpad aangelegd op 10 minuten wandelen van die manege.

Maar ik sta graag op die privéstal, deel daar de DA en smid, die zijn beiden heel goed. Op de manege zou ik het terug allemaal moeten uitzoeken. De manege is overigens ook 30 euro duurder, voor een slechtere infrastructuur, zeker wat betreft de bodem en bv. het springmateriaal. Ik denk graag dat ik opnieuw op jumping ga beginnen gaan en dat ik dus goed moet kunnen trainen in de week, maar de realiteit is dat de tijd mij ontbreekt en dat ik steeds meer van een leuke wandeling met mijn paard kan genieten, wat ik op de privé stal niet kan.

Ondertussen weet ik het dus niet meer, wat zouden jullie doen en waarom?

pien_2010

Berichten: 43226
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Wat voor stalling

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 20:35