geschoren en dan toch de HELE dag buiten?!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

geschoren en dan toch de HELE dag buiten?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-02 11:49

doet iemand dat?!
zijn pony scheren en toch de hele dag buiten?! en dan ook echt de hele dag he!
en wat voor dek hebben jullie dan op buiten en wat voor binnen?!

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-02 11:58

ja een stalgenoot doet dat. Ze heeft haar fjord helemaal geschoren(alleen de benen niet) en een lekker dekkie op en klaar. Als het regend kan hij wel schuilen in een in/uit loop stal maar meer ook niet.En het gaat goed.

Skima

Berichten: 200
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Sellingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-02 12:56

Mijn ijslandse merrie scheer ik ieder jaar en gaat in principe elke dag naar buiten.
Zij staat met een dikke staldeken binnen en als zij naar buiten gaat, doe ik er een waterdichte deken overheen.
Zelfs met lichte regen of vorst heeft zij het beslist niet koud.

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-02 13:30

dankje!
ik zit er over na te denken om mijn pony te scheren! aan de ene kant vind ik scheren onzin omdat een pony van naturen toch een lekker vachtje moet hebben, maar op wedstrijd kost het hem zoveel energie!
maar mijn pony staat gewoon de hele dag buiten! ik heb voor buiten een waterdicht(dus ook regendicht) dek! lekker warm! en binnen heb ik ook nog 2 dekens!
ik ben er nog niet helemaal uit! mijn paardje is nog nooit geschoren, wat kan je je pony geven als een soort verdoving?! want ik weet nu al dat je geen scheerapparaat ind e buurt kan houden!
dat is ENG hihi

Liesje4ever

Berichten: 1423
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-02 14:12

kijk eens op paardendrogist.nl daar hebben ze grotendeels natuurlijke middelen, ook kalmeringsmiddelen, je kan online bestellen, dus dat is lekker makkelijk Haha!

En als je paardje de hele dag buiten kan lopen zou ik dat zeker doen, wel met een lekker dik waterdicht dek natuurlijk, en liefs met mogelijkheid tot schuilen.
Succes!

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-02 15:31

Toen ik nog in Rotterdam woonde en de box nog niet beschikbaar was heeft Ies ook geschoren met deken nog dag en nacht buiten gestaan. Scheren was in dit geval een medische noodoptie maar ze heeft er niets aan over gehouden! Haha!

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-02 16:27

Liesje4ever schreef:
kijk eens op paardendrogist.nl daar hebben ze grotendeels natuurlijke middelen, ook kalmeringsmiddelen, je kan online bestellen, dus dat is lekker makkelijk Haha!

En als je paardje de hele dag buiten kan lopen zou ik dat zeker doen, wel met een lekker dik waterdicht dek natuurlijk, en liefs met mogelijkheid tot schuilen.
Succes!


'naja schuilen kan ze niet echt, we hebben zal maar zeggen een 4 kant land, 2 kanten zijn beschut met bomen!
maar mijn vader zou ze altijd binnen kunnen zetten met de pauzes die hij heeft! Haha!

Princess

Berichten: 3303
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-02 16:34

sedalin, dat gebruiken wij bij paarden die zich moeilijk laten scheren

Qerty
Berichten: 2012
Geregistreerd: 18-09-02
Woonplaats: Naast de windmolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-02 18:52

Bij ons op stal staat een geschoren paard dag en nacht buiten, is al jaren goed gegaan geloof ik.